Ik had t nieuwe stuk al n tijdje terug gelezen, maar nog niet gereageerd, maar nu dus, ik vind het echt heel goed..... k hoop dat je nog ff door gaat schrijven en er binnenkort n nieuw stuk bij komt !!
Hier nog een stukje: moet nog even denken over de titel van het hoofdstuk
*
De laatste weken van de vakantie verliepen rustig. Nadat ze de boekenlijsten van Zweinstein hadden ontvangen voor het volgende jaar brachten ze een dag door op de Wegisweg. Daar kocht Harry naast zijn schoolboeken voor het komende jaar tevens nieuwe onderhoudskit voor zijn vuurflits. Toen ze Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis binnen kwamen was het een drukte van jewelste. Harry en Ron wrongen zich door de menigte, en zagen toen wat de reden van de opschudding was. Een podium, met daarop een glanzende, ranke bezem. Ron’s mond viel open. “Het is de nieuwste bezem uit de Nimbus editie! Kijk Harry, de Nimbus 3000!” Harry begreep de bewondering van zijn beste vriend. Het was een prachtige bezem, rank en gestroomlijnd. Hij was ongetwijfeld vreselijk snel! Hij leek erg veel op de eerdere editie; de Nimbus 2000, wat Harry’s eerste bezem was geweest. Toch was er iets met de bezem. Een gevoel dat hij niet kon verklaren. Naast hem zei een tovenaar: “Een prachtexemplaar, de beste en mooiste Nimbus tot nu toe. Ik weet zeker dat hij de vuurflits kan verslaan”. “Denk je werkelijk?” Vroeg een oude, grijze tovenaar, die zich over het podium boog. “Hmm,” vervolgde hij nadenkend. “Nee, ik ben van mening dat zelfs deze bezem, hoe mooi hij ook is, de vuurflits niet kan verslaan.” “De techniek ontwikkeld,” bromde de eerste tovenaar weer, “de vuurflits is nu drie jaar oud. Deze Nimbus is het nieuwste van het nieuwste. Hij vliegt alle bezems eruit”. De oude man haalde zijn schouders op. “Als jij dat denkt,” zei hij alleen, en hij keerde zich van het podium af. Harry had het gesprek aandachtig gevolgd. De grijze tovenaar had zijn gevoelens bevestigd. Deze Nimbus was een zware dobber voor de Vuurflits. Maar verslaan? Nee, Harry voelde dat hij daar niet toe in staat was. Ron stond de nieuwe bezem nog steeds met open mond aan te gapen. “Kom mee, Ron,” zei Harry, en hij trok hem aan zijn arm. Hermelien stond even buiten de menigte op hen te wachten. “Waar is daarginds aan de hand?” Vroeg ze, toen ze haar bereikten. “Oh,” zei Harry, “de nieuwste bezem wordt gepromoot”. “Een echte Nimbus 3000!” vulde Ron enthousiast aan. “Oh leuk,” zei Hermelien eenvoudig, en ze draaide zich naar de rekken achter haar. “Je wilde onderhoudskit hebben, toch Harry? Laten we opschieten, want die drukte hier benauwt me”. Ron had met een open mond op haar luchtige antwoord gereageerd. “Doe je mond dicht Ron,” wierp ze hem toe, “zo ga je er nou niet bepaald intelligenter van lijken”. Verbouwereerd klapte hij zijn kaken op elkaar. “Hermelíen,” riep hij uit, “het is een Nimbus 3000! Hoe kun je daar zo luchtig over doen?” Ze draaide zich naar hem om. “Ron, het is maar een bézem. Ik vind zwerkbal geweldig, maar om nou als een kwijlende imbeciel voor iedere nieuwe bezem te gaan hangen. Nee, sorry, dat is niets voor mij”. Ron riep rood aan, onduidelijk of het van woede of schaamte was, maar Harry grijnsde achter zijn hand. Hij pakte een pot kit van de stelling en liep naar de balie. Na te hebben afgerekend worstelden ze zich naar de uitgang, Ron reikhalzend naar het podium om de bezem nog éénmaal te zien. “Ron, stel je niet aan,” mopperde Hermelien nogmaals, en ze keek om zich heen. “Ik wil nog naar de Betoverde Beestenbazaar,” vervolgde ze. Ron kreunde. “Zou je dat wel doen? Straks valt er weer een monster uit de lucht en sleep je die ook mee naar huis”. Hermelien wierp hem een vernietigende blik toe. “Nee, Knikkebeen voelde zich de laatste tijd niet zo lekker, dus ik wilde om advies gaan vragen”. Ze stak resoluut de straat over. Ron rolde achter haar rug met zijn ogen, maar Harry haalde zijn schouders op.
Weer heel leuk, Leo_ke. Maar over die onderhoudskit, in de boeken is dat toch een kit als in een pakket met dingen om je bezemsteel te onderhouden? Ik zou niet weten wat je met een bezem en kit wilt doen... Of zit ik er nou zover naast?
Het blijft leuk. *Ik kijk Leo_ke lief aan en vraag* "Wil je alsjeblieft verder schrijven? Ik vind het erg leuk en we moeten nog ruim een maand wachten op het echte boek, dus er is nog wat tijd op te vullen."
En als het nieuwe boek er is, zullen waarschijnlijk wel dingen uit dit verhaal niet meer kloppen, jammer genoeg, dus hoe meer er nu nog komt hoe leuker het is.
Heb net je topic ondekt. En nu heb ik super zin in deel 6 van HP .Alleen ik ben 13 jaar en heb net een jaar engels achter de rug maar ga wel proberen hp deel 6 in het engels te lezen. Maar je schrijft super. ga zo door.(wacht nu geduldig op het volgende stukje)
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Sorry mensen, heb 2 zeer zware weken achter de rug (ben echt bekaf). Toetsen, toetsen en toetsen en alle opdrachten die nog af moesten.. *zucht* Morgen heb ik het achter de rug, zal zo snel mogelijk nog wat stukjes posten voor de 16e