Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eve_lien schreef:tum tum. . .
*wachtheid*
Citaat:Na een kort gesprek en een kop koffie vertelde de notaris waar hij eigenlijk voor kwam. `Ik neem aan dat jullie vader jullie wel heeft geïnformeerd over zijn financiële toekomst voor jullie?`
De notaris kreeg allemaal vragende gezichten naar zich toegespeeld en begreep dat de vader in kwestie nooit had verteld dat hij een grote erfenis had ontvangen van zijn ouders en hij dit geld verdeelde onder zijn kinderen in de hoop dat ze hier hun carrière mee konden opbouwen.
De stilte blijft lang hangen totdat Danny kuchte en vroeg: `Om hoeveel geld gaat dit dan?`
‘Je vader heeft 6 miljoen aan jullie achtergelaten.’
`6 MILJOEN? Maar ik begrijp het niet!!` de moeder van Danny keek verbaasd de kring rond
‘Hoe kan het nou dat ik hier niks van afweet?`
`Uw man wou niet dat jullie gezin zou veranderen door dit bedrag en daarom heeft hij het op een aparte rekening gezet zodat jullie er pas achterzouden komen als zijn leven voorbij was.’
Danny kuchte even en Celine en Kyra zaten de man met grote ogen aan de staren.
`Om precies te zijn krijgt ieder 1 miljoen` Danny viel bijna van zijn stoel en stamelde wat.
`Wanneer komt dit bedrag op onze rekening?`
`Dat staat het als het goed is al!`
`Hebben jullie verder nog vragen? Niet? Nou ja als jullie nog vragen hebben kunnen jullie me altijd bellen. Hier is mijn kaartje.’ De notaris stond op, en tegelijkertijd stonden Danny en zijn moeder ook op.
‘Ik doe het wel even mam.’
‘Oke..’ Zijn moeder ging weer zitten en sloeg haar benen over mekaar.
Danny ging de notaris uitlaten en na een tijdje kwam Saskia achter hem aan, zo gauw de deur dicht was sloeg Danny zijn armen om Saskia heen.
`Wat heb jij nou??`
`Sas snap je het niet? Ik ga Piet bellen! Wij gaan samen zijn bedrijf en de paarden over nemen!` `WIJ? Maar Danny dan, dan is het bedrijf van ons? Wij kunnen toch niet alle paarden elke keer verkopen?`
`Nee dat klopt Sas daarom beginnen wij een manege! En om precies te zijn, wordt jij de instructrice.`
Danny keek haar grijnzend aan..
Citaat:
Het was inmiddels al bijna middag en Saskia en Danny besloten geen extra pauze te houden zodat ze sneller bij Danny zijn huis waren. Nog geen half uur later liep Danny met Saskia naar de voordeur en belde aan. De deur werd opengedaan door zijn jongere broertje `Danny wat ben ik blij je te zien!`
de jongen keek verrast op. De jongen die in de deuropening stond leek als 2 druppels water op Danny. Toen pas zag hij Saskia staan en keek even verbaast naar Danny, ` O ja, Frank, dit is mijn vriendin Saskia, Saskia dit is mijn broertje Frank`. `Kom binnen` en de jongen zette een stap opzij. Danny en Saskia liepen langs hem naar binnen en gingen in de woonkamer zitten zitten. Frank liep naar de trap en riep naar boven ` Celine, Kyra! Danny is er!`. Plotseling kwamen er twee meisjes van een jaar of 12, 13 naar beneden gestormd. Ze riepen in koor`Danny! Je had al veel eerder terug moeten komen we hebben je gemist` de twee meisjes omhelsden Danny en hij hun ook.
Toen ging Danny staan en keek even de kamer rond. ‘Kyra, Celina, Frank.. Dit is mijn vriendin Saskia, zij komt mij hier helpen’
Citaat:
`Saskia bel jij Piet op? Jij kan goed met Piet overweg, leg het hele verhaal maar uit!’ Danny riep vanonder de douche vandaan richting zijn kamer, waar Saskia zat.
`We kunnen het beter vrijdag met hem overleggen denk ik.`
`Sas denk nou eens na, hij moet niet alle paarden verkopen! We hebben er wat nodig voor de manege, en voor onszelf natuurlijk`
`Nou..pff je hebt gelijk, ik bel hem zo op`.
Die zelfde avond belde Saskia nog met Piet. Piet hoefde geen minuut over het voorstel na te denken, hij ging meteen akkoord op voorwaarde dat hij de 2 `eigen` paarden voor Saskia en Danny uit mocht zoeken, dit vonden Saskia en Danny geen probleem, ze vertrouwden hem wel.