Bokt-Film deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:05

Ik heb je even gepb't Lachen

verders kan ik ook helpen met het script.. en ik heb zo mijn connecties in de songwrite / musical wereld (collega van mn mam heeft o.a. nummers voor de dijk geschreven.)
Ook hij heeft een hele musical in elkaar gezet, misshcien kan ik eens met hem gaan praten Lachen

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:51

Ik zal, als het eenmaal zover is, zeker je hulp vragen dan denk ik! Maandag komt het voorlopige synopsis (korte samenvatting van verhaal) als het goed is hier te staan. Commentaar graag, natuurlijk!

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:07

ikke wil ook mee doen...Haha!
where do I sign?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:48

Rhea en ik hebben morgen nog overleg samen Haha! Wordt vast heel gezellig Tong uitsteken

Kjoetie, quote jezelf in de lijst, ergens hiervoor in het topic Schijnheilig

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:54

Oh, do I have to do that too?
:p ik heb echt zin om te helpen, al was het niet voor de zang evt. set ontwerp, plaatesn uitzoeken enzo, just ask me! :p

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:36

Rhea en ik hebben gister veel lol gehad, maar ook nog wel wat op papier gezet. NIet zoveel, omdat ik nog een beetje wegwijs erin moet worden Knipoog
Iig hebben we nu de belangrijkste personages wat omschreven aan karakter e.d. Lachen

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:48

Ik is nieuwsgierig :p

vraagje; speelt de film zich alleen op de manege, bij die jongen en bij het meisje thuis af? Of word er bijv. ook een schooldag gefilmd?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:39

AmyII schreef:
Ik is nieuwsgierig :p

vraagje; speelt de film zich alleen op de manege, bij die jongen en bij het meisje thuis af? Of word er bijv. ook een schooldag gefilmd?

Heb nog geen idee. Zover is het nog niet. Ik dacht dat we nu iig een soort van manege/stal en huizen (jongen/meisje) hebben.

Rhea, correct me if I'm wrong Knipoog

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:04

hmmm... mochten jullie nog een rommetlig huis hebben, dan kunnen we dat van mij mákkelijk gebruiken (het uiterlijk dan.) we hoeven maa reven de auto weg te rijden, het rommelhok open te zetten, camera erop en kláár is kees... Tong uitsteken

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:50

ik wacht op verhaal Knipoog

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:14

Verhaal komt morgen, als jullie het goed vinden. Of tenminste in grote lijnen. Ben nu even nogal druk. We moeten iig op een rommelige en een nette stal zijn, in een oudbollige kamer, meisjeskamer, hooizolder en bos. Wordt nog locatiescouten, dus Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:07

Kieffertje schreef:
Verhaal komt morgen, als jullie het goed vinden. Of tenminste in grote lijnen. Ben nu even nogal druk. We moeten iig op een rommelige en een nette stal zijn, in een oudbollige kamer, meisjeskamer, hooizolder en bos. Wordt nog locatiescouten, dus Lachen

Fijn, een bos heb ik hier in de buurt alwel op t oog Rhea. Zal je wel eens wat foto's laten zien, kun je kijken wat je ervan vind.
Meisjeskamer is ook wel aan te komen. Mijne is denk ik niet goed, gezien het feit dat ie vol staat met *rekent* 78 prijzen Haha! Past niet bij het meisje Knipoog

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 16:11

Kieffertje schreef:

tuurlijk is het goed als jullie het verhaal (morgen) vandaag er opzetten Knipoog Tong uitsteken

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:12

Het verhaal is nog niet goed uitgewerkt en ik ben erg moe, dus ik zal het niet helemaal hier neer zetten. Om jullie een beetje tevreden te houden hier een paar dingetjes:

De vader van de jongen wordt waarschijnlijk geen dronkelap, omdat je zo'n man moeilijk één twee drie kan veranderen. Het zou dan allemaal veel meer om die vader moeten draaien en de paarden vallen een beetje weg. In plaats daarvan wordt hij een rijke, arrogante en hooghartige staleigenaar. Hij heeft ruzie met zijn zoon (waarschijnlijk omdat zijn zoon niet wil/durft te springen en vond dat dat dresuurpaard van P. maar verkocht moest worden. Dat wilde P. niet, daarom heeft hij zijn paard op een armoedige, niet te dure pensionstal gestald. De vader is tevens zeer geïnterresseerd in de grond waarop de kleine pensionstal staat.

Personen die iig voorkomen:

J. (eerst P.) Jongen
M. Meisje
V. Vader jongen
Z. Zusje jongen (dat wél springt)
S. Vriendin meisje
E. Staleigenaar
O. Opa meisje
P. Pensionklanten, pennymeisjes van kleine stal

De jongen heb ik nu J. genoemd omdat dat logischer is en omdat er anders twee P's zijn (jongen en pensionklanten). S moet voor de grapjes zorgen, O voor de filosofie. Binnenkort meer!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:20

klinkt erg leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 10:42

Haha! Ik zat trouwens nog te denken over je pb-tje, de opa kan natuurlijk heel goed ook meteen de staleigenaar zijn. Dan heb je minder oude figuren nodig, heeft de staleigenaar een wat duidelijkere rol en heeft opa een reden om ook in het verhaal rond te lopen en filosofische gedachten te verkondigen. Of hij dan gewoon een lieve oude man is, oud boertje die al eeuwen een pensionstalletje runt met de meisjes, of daadwerkelijk een opa van het meisje, kun je dan alsnog bepalen. Als je opa en staleigenaar wel apart wilt houden, zou ik er wel aandacht aan besteden dat de opa daadwerkelijk een reden heeft om in het verhaal voor te komen. Je kunt hem dus niet steeds even met de auto langs kunnen laten rijden, waarbij hij een filosofische spreuk roept, om vervolgens weer gas te geven. Maar dat weet je natuurlijk al. Haha!

Trouwens, je zou de boel nog smeuiger kunnen maken door de staleigenaar de opa van J te maken. Opa heeft dan bijvoorbeeld al heel lang ruzie met zijn vader (bijvoorbeeld over de opvoeding van de kinderen) en wil daarom wel het paard van J stallen als dat paard uit de huisstal wordt geschopt. En de vader wil door de ruzie natuurlijk al heel lang opa van het land schoppen. Zomaar een ideetje, maar dat maakt het misschien wel iets te ingewikkeld.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:22

leuk verhaal kieffertje!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:50

Heuj, hij staat er.
Tong uitsteken
Klinkt al heel bekend, Rhea Schijnheilig Hoe zou dat nu kunnen Tong uitsteken

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 11:50

Erg gaaf idee, inderdaat; zo'n rijke, arrogante stalhouder... *LOL* ik zie al bíjna iemand voor me, ha - ha.
Oh, ik ben zo benieuwd hoe het verders gaat verlopen... Lachen

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:55

Ik had het helemaal vergeten te zeggen: Dit nieuwe verhaal is vooral ontstaan door veel denkwerk van xyzutu2. Het idee de staleigenaar en de opa samen te voegen is misschien wel een idee, maar ik maak er niet de opa van J. van, omdat ik J graag in het begin niks met de stal te maken wil laten hebben. Dat heeft hij anders automatisch wel. Hij moet het gewoon zien als een goedkope stal, niet als die van zijn opa. Eerst wil hij zich nl. afzijdig houden van de problemen met faillisementen e.d. Ik wil btw de staleigenaar misschien een ziekte/beroerte oid geven, waardoor alles bíjna mis dreigt te gaan... Weet niet of ik dit wel echt doe, omdat je dan misschien teveel afwijkt van de hoofdlijn en de bijlijn een te belangrijke plaats inneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:02

Kieffertje schreef:
Ik had het helemaal vergeten te zeggen: Dit nieuwe verhaal is vooral ontstaan door veel denkwerk van xyzutu2. Het idee de staleigenaar en de opa samen te voegen is misschien wel een idee, maar ik maak er niet de opa van J. van, omdat ik J graag in het begin niks met de stal te maken wil laten hebben. Dat heeft hij anders automatisch wel. Hij moet het gewoon zien als een goedkope stal, niet als die van zijn opa. Eerst wil hij zich nl. afzijdig houden van de problemen met faillisementen e.d.

Klopt, daar had ik even niet aan gedacht. En anders krijg je inderdaad ontzettend veel zooi en paralelle verhaallijnen die je aan het eind weer allemaal op moet lossen. Dat wordt dan wel erg gekunsteld.

Een beroerte klinkt wel goed Bloos! Haha! , maar het is de vraag hoe dat precies nieuwe problemen gaat veroorzaken die weer opgelost worden. Je zou de beroerte kunnen gebruiken om de financiele situatie nog slechter te maken (geld immers naar ziekenhuis oid), maar dan moet je weer iets verzinnen om het aan het einde weer recht te breien. Misschien dan toch een wedstrijd aan het einde waarbij J En zijn vader laat zien dat dressuur ook succes kan opleveren, en een smak geld ophaalt voor de gammele stal? Maar de vraag is hoe je dat in vredesnaam gaat filmen? Of je zou een weddenschap kunnen houden tussen J en het stomme rijke zusje voor veel geld, over wie een bepaald parcours foutloos kan springen. En dat J dan wint (want hij heeft zijn knol dressuurmatig goed voor elkaar, er moet toch een moraal in Knipoog ), respect krijgt van zijn vader en het geld voor de stal. En ze leefden nog lang en gelukkig. Haha!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:25

Ik zat aan zoiets te denken als dat J zijn vader uiteindelijk (op de een of andere manier) weet te overtuigen dat zijn manier van rijden goed is en dat zijn vader hem als schuldgevoel iets heel groots wil aanbieden (in zin van duurs). J wil dat dan niet: die wil het geld geven aan de stal. Standaard einde, maar makkelijk filmbaar omdat je verder niks hoeft te laten zien, alleen een gesprek tussen vader en zoon.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:34

Kieffertje schreef:
Ik zat aan zoiets te denken als dat J zijn vader uiteindelijk (op de een of andere manier) weet te overtuigen dat zijn manier van rijden goed is en dat zijn vader hem als schuldgevoel iets heel groots wil aanbieden (in zin van duurs). J wil dat dan niet: die wil het geld geven aan de stal. Standaard einde, maar makkelijk filmbaar omdat je verder niks hoeft te laten zien, alleen een gesprek tussen vader en zoon.

Tactisch verzonnen. Lijkt me een goed plan.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 21:38

tsjonge jonge, ik kan wel zien dat ik hier banketstaaf lang niet ben geweest, paasei he, kan iemand ff het hele verhaal PB-en zoals het er nu voor staat?

alvast bedankt!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 20:14

RoWyGo schreef:
tsjonge jonge, ik kan wel zien dat ik hier banketstaaflig lang niet ben geweest, paasei he, kan iemand ff het hele verhaal PB-en zoals het er nu voor staat?

alvast bedankt!

Uhm.... Er is flink wat veranderd. Heb het zelf niet op papier, dus alles PB'en wordt wel heel lastig, denk ik.

Het beste wat je kunt doen is toch even terug lezen Tong uitsteken