Kieffertje schreef:Ik had het helemaal vergeten te zeggen: Dit nieuwe verhaal is vooral ontstaan door veel denkwerk van xyzutu2. Het idee de staleigenaar en de opa samen te voegen is misschien wel een idee, maar ik maak er niet de opa van J. van, omdat ik J graag in het begin niks met de stal te maken wil laten hebben. Dat heeft hij anders automatisch wel. Hij moet het gewoon zien als een goedkope stal, niet als die van zijn opa. Eerst wil hij zich nl. afzijdig houden van de problemen met faillisementen e.d.
Klopt, daar had ik even niet aan gedacht. En anders krijg je inderdaad ontzettend veel zooi en paralelle verhaallijnen die je aan het eind weer allemaal op moet lossen. Dat wordt dan wel erg gekunsteld.
Een beroerte klinkt wel goed
, maar het is de vraag hoe dat precies nieuwe problemen gaat veroorzaken die weer opgelost worden. Je zou de beroerte kunnen gebruiken om de financiele situatie nog slechter te maken (geld immers naar ziekenhuis oid), maar dan moet je weer iets verzinnen om het aan het einde weer recht te breien. Misschien dan toch een wedstrijd aan het einde waarbij J En zijn vader laat zien dat dressuur ook succes kan opleveren, en een smak geld ophaalt voor de gammele stal? Maar de vraag is hoe je dat in vredesnaam gaat filmen? Of je zou een weddenschap kunnen houden tussen J en het stomme rijke zusje voor veel geld, over wie een bepaald parcours foutloos kan springen. En dat J dan wint (want hij heeft zijn knol dressuurmatig goed voor elkaar, er moet toch een moraal in
), respect krijgt van zijn vader en het geld voor de stal. En ze leefden nog lang en gelukkig.