Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joyceke schreef:Ik heb eigenlijk een algemene vraag, maar ik zal er een voorbeeldfoto bij doen.
[image]
Als ik bij foto de omgeving weg wil halen, zodat ik alleen de pony over houd, hoe moet ik dat dan doen???
Ik heb het zelf met de vrije selectie bij paint shop pro 7 het grootste deel weggehaald, en toen met Paint met de gum de moeilijkste deeltjes weggehaald.
Dit was het resultaat:
[image]
Nou vraag ik me af of het misschien op een makkelijkere manier kan, want het is erg moeilijk zo en er gaat heel veel tijd in zitten.
Toen ik eindelijk met de foto klaar was, wilde ik de pony op een andere achtergrond plakken maar toen stootte ik op het volgende probleem: Hoe moet dat??? Als ik de pony namelijk op de achtergrond plakte, ging dat witte gedeelte eromheen natuurlijk ook mee, en dat is niet de bedoeling![]()
Weet iemand misschien hoe ik dit beter aan kan pakken en op kan lossen??
B.v.d.
Groetjes, Joyce
marjoleinie schreef:sorry een vraag die volgens mij veel gesteld is maar hoe heet het programma waar je foto's mee kan bewerken?
Summertje schreef:Ik heb wel een vraag!
Hoe krijg je nou precies dat het onderwerp mooi scherp wordt, en de achtergrond wazig? Ik heb een Fujifilm Finepix s5000 met heel veel functies enzo, maar wat moet ik dan precies instellen? Uit het handleidingboekje word ik niet veel wijzer, daar staat niet zo heel veel in.