Dus zoek een camera met sowieso een verwisselbare accu(niet al te dure accu en dat die automatisch werkt maar ook handmatig. Merk maakt mij niet veel uit, ik heb nu een JVC Everio, maar koop eerst een eigen laptop
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JoycexEnya schreef:Jammer dat dit topic zo stil is. Heb mijn video klaar. Tips mogen uiteraard gegeven worden, ik vind hem te simpel.
[ Video ]
Ik word persoonlijk erg wiebelig van de meeste beelden die uit losse hand geschoten zijn, ook als je denkt dat je een hele stille hand hebt. Maar dat kan verschillen per kijker natuurlijk!
Ik wil ze dan wel zelf maken van simpele verstralers, op youtube staan goede tutorials
Met wat folie of bakpapier ervoor heb je een simpele softbox.
Maar ik kan dan ook echt niet met windows overweg haha
8nnemiek schreef:Voor snelle videobewerking vind ik Final Cut Pro X echt het ideale programma, en ja, dan heb je dus sowieso al een mac nodig.
Lenovo ken ik niet, wel ooit een HP en een Acer gehad en dat waren echt vreselijke laptopsMaar ik kan dan ook echt niet met windows overweg haha
Toevallig ook met Premiere pro? Want ik ben wel nieuwschierig naar de verschillen tussen PP en FCP.
Als je het leuk vindt om te doen kan je altijd kijken hoe je dat kan uitbouwen, hoe je steeds beter en sneller kan worden, en dan eens kijken of je zo'n filmpje ook in opdracht voor anderen kan doen. Het is misschien niet direct een vetpot maar hoe meer je investeert in je materiaal maar ook qua tijd in het leren van nieuwe dingen, hoe meer je er uiteindelijk ook voor terugkrijgt.