Leonyr schreef:Marit
Het is lastig om jou commentaar te geven, omdat ik altijd weg ben van de stijl, sfeer en diepte in jou foto's. Als ik muggenziftend over kom, dan weet je waar het aan ligt.
Het contrast tussen het knalrode vestje en de rustige groene en bruine kleuren van de achtergrond spreekt me direct erg aan. Het zorgt er voor dat het beeld in een klap interessant wordt. Daar helpt de lichtelijk scheve achtergrond bij, aanwezig maar subtiel genoeg om niet te storen. Het enige waar ik mij wel aan stoor is de gekozen houding; het lijkt in tegenspraak in zichzelf. Zo is je gezicht heel open; je haren vormen een vrije omlijsting en de directe blik in de camera geeft je hoofd een open, spontane indruk. Je armen spreken dit echter direct tegen; ze zijn in een gebogen, omsluitende houding gezet die je vest strakker om je lijf lijken te trekken. Zo'n tegenspraak kan goed werken, maar in een 'spontane' en lichte foto zoals deze zou ik het aanstippen als een minder geslaagd element, zij het minimaal.
Dankjewel, wat lief! De gekozen houding heb ik zo niet bewust gedaan eigenlijk

verography schreef:Marit: prachtig! Echt heel knap dat je zo van jezelf een zelfportret kan maken. Ik dacht eerst dat je een foto van een ander maakte, zo spontaan komt het wel over. Mooie belichting ook. Zelf had ik alleen de foto wat gekanteld, want de achtergrond staat nu scheef naar rechts.
Dankjewel! Ja ik vond mezelf er dan weer raar scheef op staan.. Mijn camera stond niet helemaal recht op mijn statief kwam ik dus later achter .. Het is wel moeilijk hoor, je moet ineens aan alles 2x denken