[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:24

Leonyr schreef:
Marit
Het is lastig om jou commentaar te geven, omdat ik altijd weg ben van de stijl, sfeer en diepte in jou foto's. Als ik muggenziftend over kom, dan weet je waar het aan ligt. :')
Het contrast tussen het knalrode vestje en de rustige groene en bruine kleuren van de achtergrond spreekt me direct erg aan. Het zorgt er voor dat het beeld in een klap interessant wordt. Daar helpt de lichtelijk scheve achtergrond bij, aanwezig maar subtiel genoeg om niet te storen. Het enige waar ik mij wel aan stoor is de gekozen houding; het lijkt in tegenspraak in zichzelf. Zo is je gezicht heel open; je haren vormen een vrije omlijsting en de directe blik in de camera geeft je hoofd een open, spontane indruk. Je armen spreken dit echter direct tegen; ze zijn in een gebogen, omsluitende houding gezet die je vest strakker om je lijf lijken te trekken. Zo'n tegenspraak kan goed werken, maar in een 'spontane' en lichte foto zoals deze zou ik het aanstippen als een minder geslaagd element, zij het minimaal.

Dankjewel, wat lief! De gekozen houding heb ik zo niet bewust gedaan eigenlijk :') Ik zat te klooien met poses, de wind waaide net zodat mijn haar wat opwaaide, en ik was te langzaam met omhoog komen (mobieltje als afstandsbediening op de grond leggen telkens) dus ik stond nog wat naar voren gebogen :') En ik maar leuk lachen hahaha. Maar wat je zegt is wel zeker iets om over na te denken tijdens shoots waar ik wel van te voren poses bedenk!

verography schreef:
Marit: prachtig! Echt heel knap dat je zo van jezelf een zelfportret kan maken. Ik dacht eerst dat je een foto van een ander maakte, zo spontaan komt het wel over. Mooie belichting ook. Zelf had ik alleen de foto wat gekanteld, want de achtergrond staat nu scheef naar rechts.

Dankjewel! Ja ik vond mezelf er dan weer raar scheef op staan.. Mijn camera stond niet helemaal recht op mijn statief kwam ik dus later achter .. Het is wel moeilijk hoor, je moet ineens aan alles 2x denken :+

Jespri

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:22

Prachtige foto's komen er langs! Twijfel nog even welke foto ik in ga inleveren.. Afgelopen maandag shoot gehad met een pony, woensdag vuurwerk en zaterdag nog een hond op de foto zetten.
Even afwachten wat er zaterdag uit komt.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:49

Ook ik ga proberen om elke week een foto te plaatsen. Vorige week heb ik de Canon EOS 1200D gekocht, waarmee ik tot nu toe nog vooral in de automatische stand fotografeer. Voor deze camera had ik een simpele compact camera. Er valt dus nog veel te leren en dat hoop ik ook via dit topic te doen.

Ik wens iedereen een gezond en gelukkig 2015 toe!! We gaan lachend het jaar in :=

Picture of the Week ~ Week 1
Afbeelding
(Binnenkort maak ik een verzamelplaats aan)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:55

Misschien beetje stomme vraag.. Maar hoe krijgen jullie allemaal z'n mooie merknaam erin? Welk programma doet dat? :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:57

Dat kan je doen in Photoshop :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:10

Aha.. Ik heb photoshop geprobeerd, ik snapte er de ballen van haha

Morgen toch maar weer es downloaden. Doen jullie veel met filmpjes op YouTube? Welke? Sorry voor alle vragen hoor hihi wil graag van alles weten!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 07:54

Ik was dit topic vorig jaar al een paar keer tegen gekomen en het lijkt mij heel leuk om mee te doen vanwege de discipline om elke week een foto te maken en om er wat van te leren.

Opbouwende kritiek: ik vind het veel inzicht geven om je mening over een foto op te schrijven, het leert je met name wat over wat je zelf aanspreekt in een foto. Dus beschouw het als een mening, haal eruit waar je wat mee kan en negeer de rest :). Ik ga denk ik in elk geval ga kijken naar de 5 foto’s voor de mijne en als ik tijd heb ook naar de foto’s daarvoor.

Mijn week 1:

50mm/f2.0 sluitertijd 100s. De achtergrond heb ik bewust in photoshop wat “ruwer” gemaakt, het is dus geen ruis van de camera.

Afbeelding

Ik verzamel hier

Joeluna: een leuk moment, het paard lijkt inderdaad te “lachen” en de kleine afstand tussen de camera en het paard versterkt dat effect.
Irene96: hele mooie belichting waardoor je veel detail ziet in het gezicht/haar. Ook het gebruik van zwart wit haalt de aandacht mooi naar de details. Hij lijkt omhoog te kijken naar iets wat hij leuk/mooi vind. Omdat je niet ziet waar hij naar kijkt voelt dat voor mij een beetje vreemd.
Murthul : mooi, juist door de staart van de vuurpijl erbij te hebben geeft het een gevoel van richting en is het geen standaard vuurwerk foto.
Calice: leuke blik en goed oogcontact met het jongetje. Ik vind de achtergrond met de donkere stukken erin de aandacht een beetje afleiden.
Robin_Rikkie: juist heel leuk zo met de verschillende scherptes. Mooie foto!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:06

Goedemorgen :wave:

Irene
Wat een mooi portret, mooie grijstinten. De gezichtsuitdrukking vind ik ook mooi.

Joeluna
Altijd leuk deze momenten, goede timing, mooi scherp goed van kleuren. Een leuke herinnering!

NESCAFE
In zijn geheel vind ik alles mooi, juist de ruwe achtergrond, de kleur ervan het model qua kleur ook. De kat zelf vind ik wat verschrikt kijken. Wellicht had je haar aandacht nog iets meer kunnen trekken voor een meer elegante blik?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:17

Wat een ontzettend leuk idee! Ik ga hier zeker aan mee doen, want op deze manier word ik meer getriggerd om ook echt elke week foto's te maken! Ik ga dit weekend thuis op mijn site een album maken waar ik de potw foto's in ga zetten. Ik krijg er gewoon helemaal zin in. Afgelopen week leuke foto's gemaakt die ik vanavond eindelijk kan bewerken na drukke dagen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:21

Mijn foto voor week 1

Afbeelding

Ik verzamel hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:25

Babel wat een leuke foto! <3

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:26

Magda, dankjewel!
De horizon moet ik de volgende keer op letten, deze is bij deze foto zo minimaal, maar het lijkt ook zo door de bult en de schaduwen.
Ik heb geen reflectiescherm gebruikt, deze moet ik nog aanschaffen :+

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:33

Wat leuk! Nieuw topic nieuw jaar!
Uiteraard ga ik ook proberen dit derde jaar helemaal weer in te vullen. (Al ga ik wel vier weken als fotograaf voor een goed doel naar Nepal en weet ik niet of ik goed internet heb, maar dat komt vast goed :P )

Het topic gaat hard zo, hopelijk houdt iedereen die er nu aan begint het vol. Want het kan best makkelijk te doen al zeg ik het zelf. Succes iedereen! Ik zal mij binnenkort ook aan feedback wagen. Hierbij mijn week 1:

Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:40

Week 1:
Afbeelding
Amper iets bewerkt, alleen recht getrokken en iets kleur toegevoegd.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:51

Ook ik wil me dit jaar aanmelden, zal me ff voorstellen! :wave:
Ik ben Marije, 20 jaar oud en sinds 3 maanden in bezit van mijn eerste spiegelreflex camera. Canon 1200D met kitlens en 55-250mm lens. Aangezien ik nu wel ff genoeg geld heb uitgegeven aan deze dure hobby en ik door school, stage, werk en paarden ook niet genoeg tijd ervoor heb, stel ik het nemen van een cursus uit en hoop ik hier alvast de beginselen te leren.
Jullie zullen van mij vooral foto's van paarden en vogels te zien krijgen, dit omdat ik een een tropische vogel park werk en 2 knappe verzorgpaardjes heb op een stal waar nog veel meer modellen staan. hiernaast heb ik ook veel interesse in honden en natuurfotografie.

Nou dit was het wel, nu belangrijker, mijn week 1 :D
mn eigen kleine zebravinkjes

Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:59

Ik doe terug mee dit jaar, nu gaat er wél elke week een foto van me verschijnen! :)
Week 1
Afbeelding

Ik verzamel hier :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:22

Wat een prachtig en zacht portret Babel, echt mooi. :j

Graag gedaan MyHu, een reflectiescherm is zeker aan te raden in dit soort situaties (en een tweede persoon dan ook uiteraard om hem te kunnen hanteren).

Wat een interessant portret Froukje. Ik heb er wel een paar (naar mijn mening dan) puntjes bij. Persoonlijk zou ik wat meer ruimte aan de rechterkant willen hebben, ze staat er nu zo centraal op namelijk. Ook vind ik het jammer dat de bovenkant zo krap is gekaderd, wat meer zou mooier zijn. En ik denk tot slot dat hij centraal wat lichter had gemogen en dan wat meer vignet erbij.

De luchtfoto van Ash vind ik ook erg mooi, warm en zacht en leuk om lang naar te kijken.

Welkom Marije en je hebt meteen een mooie foto ingezonden. Erg leuk met dat vliegende vogeltje ook op de achtergrond.

Wat een superleuk portret Iris, heel gaaf! _O_

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:23

Bedankt Magda, dat is mijn dagelijkse uitzicht vanuit mijn woonkamer :D Elke keer ontdek ik nieuwe dingen nu nog steeds na een jaar er al te wonen :)

Ik geef feedback als de lijst binnen is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:41

Kan ik me al opgeven voor de nieuwe ronde?? :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:44

Wat een straf zo'n uitzicht zeg, heerlijk. :D

Je kan gewoon meedoen toch Quartel?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:45

Bedankt Magda! :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:49

Ik mocht in het oude jaar niet meer mee doen vanwege meer dan genoeg aanmeldingen.
Dus ik wachtte netjes tot het nieuwe jaar, dan zou er een nieuw topic komen en dan kon ik aansluiten.
Of loopt dit topic toch gewoon door?

ow wacht.....dit is het nieuwe topic al :')

Ok dan foto van deze week.....

Afbeelding

Mijn mannetje ijsjes aan het eten.
Laatst bijgewerkt door quartel op 02-01-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:51

quartel schreef:
Ik mocht in het oude jaar niet meer mee doen vanwege meer dan genoeg aanmeldingen.
Dus ik wachtte netjes tot het nieuwe jaar, dan zou er een nieuw topic komen en dan kon ik aansluiten.
Of loopt dit topic toch gewoon door?

Dit is het nieuwe topic, nieuw jaar, nieuwe start. :)
Dus je kan je aanmelden! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:54

Wat een aanmeldingen! Leuk. :D
Ik wacht even met de feedback tot dat de lijst er is.

Hierbij mijn week 1
Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:54

:') ik ben in de verwarring geloof ik :')
Nou....bij deze meld ik me dan graag aan :D