Paarden fotoshoppen: wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Paarden fotoshoppen: wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:24

Het achterbeen was echt moeilijk haha, voorbeen was echt erg gemakkelijk!

JolandaS: _O-

Maar het kost toch best aardig wat tijd, zou mezelf dit ook nog niet zien doen bij alle rijfoto's die je aflevert bij een shoot... Pff tijd tekort!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:38

Ik vind het erg jammer dat sommige fotografen/mensen/klanten/noem het hoe je wil het nodig vinden om dusdanig te bewerken dat het paard in kwestie heel anders te koop wordt gezet. Tuurlijk een wondje wegwerken of een mestvlek wegpoetsen, dat zijn kleine onschuldige dingen in mijn ogen, en zeker als het de foto stoort of verziekt zijn dat best plekjes die weggewerkt mogen/kunnen worden.

Maar verdere bewerkingen zoals hierboven dus is getoond (en bizar dan eigenlijk dat dit zo makkelijk te doen is..) vind ik gewoon erg jammer en ik zou dan ook een fotograaf echt niet betalen voor dergelijke foto's en/of nabewerkingen. Alles lief leuk en aardig, maar je paard beweegt zoals dat ie beweegt, en zoals dat je hem rijdt. En tuurlijk geeft het een chiquer beeld als het been tig centimeter hoger wordt gegooid. Maar weet je, als je dat wil, dan moet je dat bereiken door te trainen. En als je paard dat niet in z'n mars heeft, dan wordt het wellicht tijd om na te denken of dit wel het paard is waar je mee verder wilt.

Heb ook de discussie gelezen waaruit dit topic is ontstaan en moet dan ook wel zeggen dat ik hier aan de ene kant van sta te kijken, aan de andere kant verbaast het me ook niets.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook leuk om aan foto's te knutselen.. Maar weet je hoe we dat jaren geleden noemden op de horse RPG's die we toen speelden, als we manen erbij plakten zodat paardlief ineens 30 cm meer manen had, of als we benen gingen verplaatsen of paarden gingen verslanken? Dan was dat een manipulatie. Dan kan je doen en laten met zo'n knol wat je wil. Voor mijn part maak je er een vliegende zebra van onder het zadel die z'n benen ter hoogte van z'n oren kan opzwaaien, moet je zelf weten. Maar naar mijn weten was een foto maken nog altijd niets meer dan een foto maken, en het is zonde dat dit blijkbaar niet meer altijd het uitgangspunt is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:41

Focussed schreef:
Naar aanleiding van deze discussie heb ik zelf eens wat geprobeerd... Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht....
Was leuk om een keer uit te proberen, maar vind het persoonlijk niet correct om dit toe te passen op normale foto's. En al helemaal niet op dieren die commercieel in de markt staan en daarbij worden beoordeeld op gangen en bouw.

[ Afbeelding ]

wauww!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:47

Jeetje.... zou nog niet eens weten hoe het moet. Voorbeen is goed gelukt :j

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:47

JolandaS schreef:
Dat vind ik nou een typisch geval van 'oplichting' van het voor- en achterbeen. :+
:D :D

Knap gedaan Focussed!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:53

Ik zit nu bij elke foto te kijken, zou deze bewerkt zijn of echt? ö

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:54

Bij ze allemaal van alle fotografen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:56

Vaak kan je het ook zien aan de hoeven of kootholtes die vreemde vormen krijgen :D
Of aan hekwerk wat niet doorloopt tussen de benen in..

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:57

Bij alle foto's waar paarden zo mooi hun benen in de lucht gooien.. Maakt niet uit wie ze gemaakt heeft, maar ik blijf het apart vinden dat mensen dat echt gaan bewerken.. :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:04

Als je eenmaal een paar van die bewerkte foto's gezien hebt herken je het wel!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:14

Het is best geinig tijd verdrijf (bewust mijn logo ervanaf gehaald, aangezien dit een eenmalig grapje is en ik niet mijn naam aan de foto's wil verbinden)
Heb hier ook de hals wat meer omhoog gezet en verdikt. En achterbeen wat meer laten buigen! Maar ook hier zie je dat de voorhoef niet helemaal klopt (wat stijl en dun) en er is ook wat raars gebeurt met de teugel :') :')

Afbeelding Afbeelding

En nu is het klaar met m'n SOGGEN en ga ik aan de studie!!!!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:16

Je hebt de smaak aardig te pakken. :))

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:16

En er zit een vage vlek op de lip van het paard :D

Toch vind ik het niks..
Je staat toch hartstikke voor schut als mensen je in het echt zien rijden en het paard dan heel anders loopt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:19

Laurie schreef:
Je hebt de smaak aardig te pakken. :))

Krijg je der van als volgende week de tentamens voor de deur staan :') :')

Maar inderdaad, het is wel een beetje een bummer als je een bewegingsmonster verwacht n.a.v. foto's die je hebt gezien.... En dan zie je een paard wat niet noemenswaardig kan draven...

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:22

Best grappig :') Vooral die nek, knap gedaan!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:27

Haha, ik denk dat ik 't ook eens ga proberen. :') Knap gedaan!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:29

Hahahaha ik snap waarom het wordt gedaan, het is veel te grappig.. Moet alleen nog even uitvinden hoe je die nek breeder maakt.. :')
Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:34

Filter --> Liquify!

Wel voorzichtig ermee zijn, je achtergrond vervormt ook als je te enthousiast ermee bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:51

JolandaS schreef:
Door al dat gephotoshop ga je je op een gegeven moment bij iedere foto afvragen of iemand een goede fotograaf is of een goede photoshopper. En of het paard echt wel in die omgeving heeft gelopen.
Zit je naar iets echts te kijken of wordt je voor de gek gehouden?

maar maakt hetb uit dan of iemand een goede fotograaf is of fotoshopper?

Ik vind het allemaal erg afhangen van het doel van de foto.
Is de foto er puur als artistiek product van een bepaalde artiest, dan maakt het imo geen reet uit hoe het tot stand komt. Als het product maar mooi en/of aansprekend is..

Wil je je paard laten zien, en ga je er van alles aan zitten versleutelen .... Dan houd je vooral jezelf voor de gek denk ik... Maargoed, wat de rest van de wereld er van vindt vind ik dan toch ook weer niet zo heel relevant... Je dupeert er ten slotte niemand mee...

Als je een paard voor iemand fotografeert vind ik het allemaal wat gecompliceerder :+

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:55

Focussed schreef:
Naar aanleiding van deze discussie heb ik zelf eens wat geprobeerd... Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht....
Was leuk om een keer uit te proberen, maar vind het persoonlijk niet correct om dit toe te passen op normale foto's. En al helemaal niet op dieren die commercieel in de markt staan en daarbij worden beoordeeld op gangen en bouw.

[ Afbeelding ]

:oo netjes gedaan zeg. Ik zou niet eens weten hoe zoiets werkt :Y) _O-

Wel leuk om te zien hoe het het beeld kan veranderen.. Voel ik hier een nieuwe bokt hype aankomen? "wie krijgt de benen van het paard het hoogst?" O:)

:') _O-

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:04

Zelfs van een fout draf moment kun je wat spetterends maken... Maar in deze zitten wel wat foutjes, dit is 10 minuutjes werk (3 benen verzet, hoofd/halshouding verandert, nek opgepompt)

AfbeeldingAfbeelding

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:10

Haha ik vind die achterbenen er wel creapy uitzien :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:11

Hij heeft een goed actief achterbeen ja :j _O-

Of speciale shoot aanbieden voor verkoop foto's... "Heeft uw paard de gangen van een kreupele Shetlander? Ik tover hem om tot de nieuwe Totilas! Gegarandeerd snellere verkoop!"

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:14

:oo dat geeft echt een ander beeld!

Hoe verander je dat allemaal (mag via pb :o) ? Wil het zelf ook wel eens proberen :)). Moet echt eens oefenen op mijn fotokunsten. Ben altijd blij als ik fatsoenlijk de draadjes en kettinkjes weg krijg. Een halster fatsoenlijk weghalen is me nog niet gelukt -O-

Hahaha das een goeie Focussed :') _O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:24

Mijn verzorgpaard heeft nou eenmaal veel knieactie en is altijd slank. :')
Afbeelding

KUCH
Afbeelding

Whahaha Foccused, dan moet je er wel een gifje bij maken waarin de veranderingen lagzaam zichtbaar worden :')