[Centraal] Foto's nabewerken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:28

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:35

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:04

Citaat:
Stemmen tot: 16.02.2013, 20:00
De foto: http://we.tl/tVrFDrILPg

Inzendingen:

Vond t erg moeilijk, omdat ikzelf bepaalde flaws in de foto heb waar ik me aan stoorde zoals het donkere, blauwige oog(dus oplichten, wat bruiner/warmer maken) en de vlekken erg naar t bruine neigen ipv zwart.

Vandaar mijn stem naar NESCAFE aangezien zij een van de weinigen is die beiden heeft :)

saskiakefie

Re: [Centraal] Foto's nabewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:27

Ehm maar het paard is toch ook bruin? Ik stoor me er juist aan dat mensen die zwart hebben gemaakt :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:28

saskiakefie schreef:
Ehm maar het paard is toch ook bruin? Ik stoor me er juist aan dat mensen die zwart hebben gemaakt :P

hihi, had ik ook, wou hem best zwart maken, maar jaron is 80% van de foto's bruin/wit _O-

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:30

Dat was dus ook precies mijn gedachte :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:40

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:55

Mag ik iets vragen? met wat voor programma's bewerken jullie die foto? Is dat gratis of betaald? zoek nl nog eens een (liefst gratis) programma om mij wat mee bezig te houden :)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:00

Ik bewerk zelf met Photoshop CS6.

Gratis programma zou eventueel Photofiltre kunnen zijn.

Of: http://pixlr.com/editor/
Dit is gewoon online en lijkt op Photoshop.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:07

Citaat:

Inzendingen:

Mijn stem gaat naar Aniek.

Fritsie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:13

okee dank je! Photofiltre heb ik gedownload maar snap er nog niet zo veel van... ;) hoe krijg je bijvoorbeeld zo stukken bij dat paard wit?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:25

Citaat:

Inzendingen:

Mijn stem is naar Loiz gegaan :)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:44

Citaat:

Inzendingen:

Mijn stem is naar Loontje gegaan.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:46

saskiakefie schreef:

Is geschoren, wat je ook ziet bij t zadelstukje dat dat wel zwart is, en bij zijn hoofd hij ook zwart is :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:48

Als je het paard niet kent en je hebt niet zelf de foto genomen dan is het moeilijk inschatten wat de werkelijke kleuren waren. Zwarte paarden worden juist vaak door een verkeerde witbalans instelling bruin op de foto gezet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:12

Lara schreef:
saskiakefie schreef:

Is geschoren, wat je ook ziet bij t zadelstukje dat dat wel zwart is, en bij zijn hoofd hij ook zwart is :)

Das logisch, langere wintervacht weerkaatst veel minder waardoor het zwarter lijken kan.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:10

Zoals verteld in de OP is het het paard Jaron, welke ook van een bokker is: viewtopic.php?f=217&t=1667042

Lijkt me vrij duidelijk zwartbont toch :)
Daarbij hoeft het van mij dan niet perse donkerder bewerkt te worden, maar op sommige is hij echt bruin-zwart-wit gevlekt en dat is hij sowieso niet, maak dan het zwarte wat bruiner/lichter, of het bruine wat zwarter/donkerder :)
En het hoeft niet precies zwart te zijn, als t onderlinge contrast maar niet zo groot is :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:18

oh wow die is inderdaad zwart, had gemist van welke bokker die was!

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:30

Aangezien hier heel wat mensen zijn die photoshop onder de knie hebben (en ik totaal niet + daarbij het sinds mijn computercrash het niet meer op mijn pc heb..) heb ik een vraagje. Ik heb een foto die ik door het raam heb geschoten, waardoor je nu een reflectie ziet. Opzich niet erg, alleen is de reflectie precies op het hoofd van het paard. Is dit zo te bewerken dat je dit niet meer ziet? Ik heb zelf het e.e.a. geprobeerd met photofiltre, maar dat is het allemaal net niet. Foto is per pb te verkrijgen om te kijken of het mogelijk is wat ik wil :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:33

Benta, daar is een centraal aanvraag topic voor, dit is een game :)

*misschien wel een goeie: [GAME] tag toevoegen aan de titel?

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:35

:o Oooh sorry, ik kwam dit als eerste tegen met zoekfunctie en de titel geeft aan foto's nabewerken :o

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:36

Ja maar als je de OP leest kun je wel al lezen dat dat niet de bedoeling is :)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:48

Citaat:

Inzendingen:

Mijn stem gaat naar Nikki.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:15

Citaat:
Stemmen tot: 10.02.2013, 20:00 ?

Inzendingen:

Mijn stem gaat uit naar Loontje, al vind ik m iets fletsig en de lucht had iets meer mogen doen.

Ik vind het paaltje, molshopen en de rietstengel het meest storen, dus ieder die dat niet verwijderd heeft viel voor mij al af.
Daarna vond ik te wit gemaakte sokken niet mooi. Uit onkunde heb ik de sokken zo gelaten, wat ik ook niet mooi vind, maar té wit vind ik ook niet mooi, het straalt bijna wit af, ik denk dat een wasmiddel je wel wil inhuren voor de reclame ;) Wellicht valt het minder op bij een andere achtergrond.

Voor degenen die wel een van deze factoren weggehaald hebben of voor uitschieters heb ik voor een aantal wat feedback (goedbedoeld!)
Ik geef alleen de verbeterpunten op hoor, ik vind geeneen foto verslechterd.
Mayo: de molshopen nog even weg en je was kanshebber ;)
Eline: Je rgb staat wat vreemd, ik zie wat te heftig groen en zie een rode en blauwe kleurzweem
Natassja: een voorbeeld waarvan ik de sokken wat teveel vind uitbijten
Lypido: ook te wit en pas op met contrast verlagen, het lijkt op de hals en hoofd iets te nep. Misschien is het een andere parameter dan contrast, maar ik vind het niet zo echt.
Loontje: sokken ook net té wit.
Mientje: naar mijn smaak iets te krap gekadert, je mag wel wat ruimte laten voor de neus.

Mensen die minder van de 3 stoorzenders hebben verwijdert maar ik toch wat feedback wil geven;
Lyndenise: het is me ietsje flets
Marit: ik zou je foto nog wel eens willen zien als je de kleuren net ietsje zachter hebt (verzadiging of levendigheid even terugzetten) en dan met een historiepenseel over de bosjes gaat zodat die hun oorspronkelijke kleur krijgen. Dan is het denk ik best leuk! Ik vind het wat storend dat het roze over de bosjes gaat.
Wildwings: waar gaat jouw horizon naartoe? :D Waarschijnlijk wilde je het paard recht zetten.
Focussed: heb je bewust het paard een halo gegeven?
Mette: wat te klein om te beoordelen.
Bellatrix: iets te veel groen
Jenne: zie lypido; je hebt ook iets met contrast ofzo gedaan, de hals en het hoofd lijken erg raar zo.
Nescafe: iets te flets, iets te wit en je mag wat ruimte overlaten voor het paard (ook te krap gekadert).

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:24

Haha ik had ook al opgezocht of het paard zwartbont was ja of nee. En dat was hij! Dus ik had ook expres de kleuren minder bruin gemaakt :j Ik ga nu even alles bekijken. Thanks voor commentaar F_Orumster! Ik snap alleen niet zo heel goed wat je bedoelt met het contrast. Kan je dat nog beter uitleggen?

Grappig om te zien hoe smaken zoveel verschillen. De foto's die nu de meeste stemmen hebben schieten voor mijn smaak te ver door in het contrast, het wit is uitgebleken en geen detail meer te zien, waardoor de foto plat wordt. Vooral bij Loontje_ is dit het geval, wat ik ontzettend zonde vind. De kleuren vind ik wel mooi gekozen. Veel foto's zijn te krap gekaderd. Ook jammer dat niemand het geprobeerd heeft om de verschrikkelijk storende weg, weg te halen :P Vind het lastig om een keuze te maken... het gaat om Marit vanwege de creativiteit en het lef om iets anders te doen, maar het ligt misschien net op het randje van 'wat kan'.
Jenne vind ik ook mooi vanwege het zwart/wit, echter te ver doorgeslagen in het verscherpen. Die van Wildwings vind ik leuk omwille de scheve horizon wat niet stoort! Mooi in balans :j maar jammer van de uitgebleekte witte vlek in de hals. Ik kies voor F_Orumster, omdat ik de uitsnede boeiend vind. Niet helemaal lekker nog, misschien echt vierkant uitsnijden beter is omdat het nu net niet vierkant is. Vind de kleuren mooi passen, het geel in de foto komt mooi overeen. Hij oogt over het geheel wat onscherp, beetje soft. Mag iets meer verscherping gebruiken (met nadruk op iets :P ) en wat contrast in de donkere partijen. Als de weg ook nog foetsie is issie perfect ghehe.

Citaat:
Stemmen tot: 10.02.2013, 20:00 ?

Inzendingen: