[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:08

Bagheera_206 schreef:
__Robijn__ schreef:
Ik wil ook een graag een nieuwe set, maar weet nog niet wat nou handig.
Als ik jullie topic doorlees zie ik dat een lens van 300mm niet handig is, maar je beter een 200 mm telelens kans aanschaffen voor de paarden. Welke body zouden jullie adviseren?

Wat is je huidige set? Waar schiet deze set in te kort? Wat is je budget?

ik heb een pentax k100d met 18-55 en 200 mm lens. Ik merk dat de kwaliteit gewoon minder is, en de camera gewoon verouderd is. Bewegingsfoto's zijn niet zoals ik t wil, en ben gewoon op zoek naar iets betere kwaliteit!
Ik heb een budget van zo'n 500/600 euro.

maar heb mn lenzen ook weg gedaan, wil gewoon een compleet nieuwe set :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:46

Hallo iedreen !
Ik had eerst een topic geplaatst , maar ik kreeg te horen dat ik mijn vraag beter hier kon stellen :D
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik zoek een camera en het liefst van Canon. Deze camera moet ook kunnen filmen. Ik ben niet van plan om een body van 1000 euro te kopen , dat vind ik een beetje duur. Body + Lens misschien wel.

Afbeelding

Dat leek mij een goede camera , heeft er iemand deze gehad of op het moment die mij er iets over kan vertellen? Ik hoor alle tips graag :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:48

De 550D voor €600,- is nogal veel :+ Voor die prijs kun je 2 versies beter kopen bij cameraland.

Edit; zie nu dat er een kitlens bij zit. Maar alsnog zou ik gewoon voor de nieuwste versie gaan, prijs scheelt weinig.

_Lizanne

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:54

Marit : Bedankt voor de tip! Welke camera kun jij mij aanraden ?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:55

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:59

Courses schreef:
MM is sowieso rampzalig qua advies.
Ze gooien er domme opmerkingen uit, en gaan alleen op het hoogst mogelijke bedrag verkopen uit.

Ik werk op de foto afdeling in Enschede, kom gerust een keer langs.
Wij hebben 2 fotograven rondlopen. Ikzelf heb 4 jaar fotografie gestudeerd en gooi er geen ' domme opmerkingen' uit.
Niet overal is het rampzalig. :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:06

Courses, bedankt ! Die 650D zie ik precies wel zitten ! Welke lens kan ik er het best bij kopen ? Of zijn de lenzen die ze je er bij geven ook prima ?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:14

Kana schreef:
Courses schreef:
Ze gooien er domme opmerkingen uit, en gaan alleen op het hoogst mogelijke bedrag verkopen uit.

Wij hebben 2 fotograven rondlopen. Ikzelf heb 4 jaar fotografie gestudeerd en gooi er geen ' domme opmerkingen' uit.

Nou, dat is dan een van de eerste keren dat ik te horen krijg dat er iemand op die afdeling rond loopt met verstand van fotografie.
Ik heb echt de meest achterlijke, rare adviezen gekregen en gehoord in meerdere filialen van MM.
Nu zijn er wel meer winkels die er wat van kunnen maar qua service hoor ik ook niet veel beste dingen over MM.
Voel je vooral niet aangesproken als je je werk wel goed uitvoert, maar heb geen hoge pet op van de MM wat dat betreft :)

Paganx33 schreef:
Courses, bedankt ! Die 650D zie ik precies wel zitten ! Welke lens kan ik er het best bij kopen ? Of zijn de lenzen die ze je er bij geven ook prima ?

Er zit bij beide een kitlensje bij, die kan je prima gebruiken voor 't begin om je camera te leren kennen wat dat betreft :)
Kun je daarna altijd nog kijken wat voor soort lensje je erbij wilt hebben :j
Laatst bijgewerkt door Courses op 27-01-13 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:19

Oke bedankt ! :D

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:38

ik heb de 550D onlangs gekocht.
Ben er super tevreden mee!
Had hiervoor een 1000D, en ik kan het verschil duidelijk merken!
Vind deze veel overzichtelijker, filmen heb ik nog niet echt geprobeerd, alleen voor de lol, werkt opzich goed :)

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:51

Aah oke :D Ja ik wil toch zeker ook goed kunnen filmen, omdat iedereen het over die 650 D had ben ik is gaan zoeken, en dat schijnt toch echt weel een super ding te zijn ! Dus ik denk dat het die word :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:00

Hallo,

ook ik wil mijn vraag hier graag stellen! Het spookt nu best al even door mijn hoofd om een spiegelreflexcamera te kopen. Ik ben mijn oude simpele, slome, slechte camera echt zat!
Ik heb verder niet echt ervaring met fotograferen, weet dus ook niet wat ISO enz. inhoudt. (Dus iemand die misschien een goede site weet waar goed duidelijk de basis wordt uitgelegd?) Het wordt dus mijn allereerste spiegelreflex.
Ik ben van plan om deze week langs de dixons en saturn te gaan om wat te gaan voelen enzo, maar ik zou graag willen weten wat jullie mij aanraden. Ik zou het ook heel leuk vinden om er zometeen, zodra ik er wat mee gespeeld heb, paarden te gaan fotograferen. Ik wil er ook graag mee kunnen filmen.

Bij budget is zo'n maximaal 400 euro.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:05

_Linn_ schreef:
Hallo,

ook ik wil mijn vraag hier graag stellen! Het spookt nu best al even door mijn hoofd om een spiegelreflexcamera te kopen. Ik ben mijn oude simpele, slome, slechte camera echt zat!
Ik heb verder niet echt ervaring met fotograferen, weet dus ook niet wat ISO enz. inhoudt. (Dus iemand die misschien een goede site weet waar goed duidelijk de basis wordt uitgelegd?) Het wordt dus mijn allereerste spiegelreflex.
Ik ben van plan om deze week langs de dixons en saturn te gaan om wat te gaan voelen enzo, maar ik zou graag willen weten wat jullie mij aanraden. Ik zou het ook heel leuk vinden om er zometeen, zodra ik er wat mee gespeeld heb, paarden te gaan fotograferen. Ik wil er ook graag mee kunnen filmen.

Voor 350 euro heb je een instapbody met kitlens. Bijvoorbeeld de Canon 1100D of Nikon D3100. Dan kun je ondertussen gaan sparen voor een telezoom voor bij de paardjes.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:05

Mag ik dan ineens vragen ( aan iedereen ) Wat het verschil is van een spiegelreflex en een gewone ? Of heb je bij de duurdere canon camera's altijd spiegelreflex ?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:17

Paganx33 schreef:
Mag ik dan ineens vragen ( aan iedereen ) Wat het verschil is van een spiegelreflex en een gewone ? Of heb je bij de duurdere canon camera's altijd spiegelreflex ?

Verschil tussen goedkope en dure is het formaat van de sensor. Hoe groter de sensor hoe duurder. :=

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:37

Bedankt maar mijn vraag was eigenlijk wat is het verschil van een spiegelreflex ? :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:42

Paganx33 schreef:
Bedankt maar mijn vraag was eigenlijk wat is het verschil van een spiegelreflex ? :D

Google zit ook op jou computer :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:52

Paganx33 schreef:

Sensor van compact en mobiel is nog kleiner. ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:53

Kana schreef:
Courses schreef:

Meerdere van mijn collega's in Hengelo precies zo.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:32

Misschien kunnen jullie me helpen..
De body van de 60D spookt al een aardige tijd in mijn hoofd, nou is dat natuurlijk een hoop geld (rond de 770 euro) om uit te geven (zeker als je het nog niet hebt :=)
Ik heb nu een Tamron 75-300 en een kitlens (geloof 25-85?) op een Canon 10D, het is een oudje en prima om foto's mee te maken, maar ik mis de laatste tijd toch echt wel wat functies wat deze oude Canon niet trekt..
Nou vond ik op deze site;
http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=11920&setcurrency=eur De 60D voor 590 euro, dat scheelt toch veel in geld, alleen is de site in het engels. Ja en dan krijg je het probleem van; is deze site betrouwbaar ja/nee?
Misschien dat iemand deze site kent? Of ervaringen er mee heeft?

Edit; Hij is eventueel ook te koop met een 18-200 lens er bij
http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=11867&setcurrency=eur
Maar dan is het wel duurder uiteraard, en nou heb ik geen lichtsterke of super goede zoomlens, maar ik ken deze lens ook niet :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:13

De Canon 60D is een prima camera. :) Ik zou dan gewoon je huidige lens houden en die later upgraden. ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:14

Heeft iemand misschien nog antwoord op mijn vraag voor een goede website? Ik zou dat heel fijn vinden om alvast te lezen namelijk!

_Linn_ schreef:
Hallo,

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:22

Courses schreef:
Paganx33 schreef:

Google zit ook op jou computer :j

Verteld google jou dan wat de beste camera is voor een lagere prijs ? ;)
Hier kun je toch aan mensen vragen wat hun ervaringen zijn.. En dan zij de beste camera vinden ?.. Google vind ik daarentegen helemaal niet betrouwbaar , alle camera's zijn perfect :) Zodat ze het maar kunnen verkopen. Er is hier een topic aangemaakt dat mensen hun vragen kunnen stellen aan mensen die er ervaring mee hebben. Beetje flouw op zoiets dan te zeggen :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:25

Paganx33 schreef:
Verteld google jou dan wat de beste camera is voor een lagere prijs ? ;)
Hier kun je toch aan mensen vragen wat hun ervaringen zijn.. En dan zij de beste camera vinden ?.. Google vind ik daarentegen helemaal niet betrouwbaar , alle camera's zijn perfect :) Zodat ze het maar kunnen verkopen. Er is hier een topic aangemaakt dat mensen hun vragen kunnen stellen aan mensen die er ervaring mee hebben. Beetje flouw op zoiets dan te zeggen :)

Je vroeg niet wat de beste camera voor een lagere prijs is, maar je vroeg wat een spiegelreflex is. Dat kun je gewoon op google vinden, dat zijn namelijk gewoon feiten ;) (ik vraag me trouwens af waarom je een spiegelreflex wilt terwijl je niet weet wat het is?)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:25

hamsterfan schreef:
Misschien kunnen jullie me helpen..
De body van de 60D spookt al een aardige tijd in mijn hoofd, nou is dat natuurlijk een hoop geld (rond de 770 euro) om uit te geven (zeker als je het nog niet hebt :=)
Ik heb nu een Tamron 75-300 en een kitlens (geloof 25-85?) op een Canon 10D, het is een oudje en prima om foto's mee te maken, maar ik mis de laatste tijd toch echt wel wat functies wat deze oude Canon niet trekt..
Nou vond ik op deze site;
http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=11920&setcurrency=eur De 60D voor 590 euro, dat scheelt toch veel in geld, alleen is de site in het engels. Ja en dan krijg je het probleem van; is deze site betrouwbaar ja/nee?
Misschien dat iemand deze site kent? Of ervaringen er mee heeft?

Edit; Hij is eventueel ook te koop met een 18-200 lens er bij
http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=11867&setcurrency=eur
Maar dan is het wel duurder uiteraard, en nou heb ik geen lichtsterke of super goede zoomlens, maar ik ken deze lens ook niet :)

60d is inderdaad een hele fijne camera :D ik heb hem! Als je iets wilt weten dan vraag je het maar! :D