[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:05


Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:55

lovey_ou

Ik vind de 3e erg aansprekend!
daar in tegen vindt ik de 2e niet zo.. je ziet precies waar het touwtje weg gehaald is..of lijkt dat maar zo?
een bedrag noemen durf ik niet.. vindt dat heel lastig :P

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:59

ehmm ja het had inderdaad we wat beter gekunt zie ik nu! :j

Sharon_2105

Berichten: 132
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:59

Hey, ik zou graag na de examens wat fotoshoots doen. Eerst zou ik nog gratis gaan, omdat ik nog veeeeel ervaring wil opdoen én misschien een portfolio aanleggen om dan uiteindelijk een site te maken. Ben ook aan het sparen voor een nieuwe lens : de 55-200m voor mijn Nikon D3100 :+
ik hoor het graag wat jullie er tot nu toe al van vinden, maar hou het aub vriendelijk. Ik leer nog altijd bij ! :D

de meest recente
Afbeelding

Afbeelding

de eerste keer binnen, was vorig jaar tijdens Flanders Horse Expo in Gent
Afbeelding

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:05

Ik heb helemaal geen verstand van prijzen van foto's, dus ik taxeer even naar mijn eigen smaak.

@lovey_ou: Jouw foto's spreken mij wel aan, paard staat echt centraal, mooie omgeving en netjes en scherp genomen. € 25.- zou ik ervoor willen betalen

@Appelflapje: Jouw foto's vind ik super, niks op aan te merken eigenlijk. Ik zou er € 35- 40,- voor over hebben.

@luwaniej1: Ik vind de 2 foto's helemaal niet op elkaar lijken, heb het gevoel dat het paard op de 2e foto niet helemaal tot zijn recht komt terwijl ik de 1e foto juist erg mooi vind. € 25,-.

@Nadineex: Je maakt echt nette foto's vind ik, mooi scherp en mooi contrast met de achtergrond. € 35,-40,-.

@Hannemarie: Ik ga mee met wat eerder is gezegd over de kleuren, maar mooie sfeervolle plaatjes maak je. Ik zou er € 25,-voor willen uitgeven, maar als je de tips over het bewerken meeneemt wordt dit natuurlijk meer.


Ik gebruik wel eens de camera's van mijn vader om wat plaatjes (voor mezelf) te schieten. Toch ben ik wel eens nieuwsgierig naar wat iemand over zou hebben voor mijn foto's, tips en adviezen zijn meer dan welkom ik ben nog regelmatig knopjes aan het testen maar heb het nog niet helemaal door.

Foto van 2 weken geleden:
Afbeelding

2 maanden geleden:
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen zomer (hier vind ik de kleuren niet helemaal goed):
Afbeelding

Foto van een half jaar geleden:
Afbeelding

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:11

Posh schreef:
Ik heb helemaal geen verstand van prijzen van foto's, dus ik taxeer even naar mijn eigen smaak.

@lovey_ou: Jouw foto's spreken mij wel aan, paard staat echt centraal, mooie omgeving en netjes en scherp genomen. € 25.- zou ik ervoor willen betalen

@Appelflapje: Jouw foto's vind ik super, niks op aan te merken eigenlijk. Ik zou er € 35- 40,- voor over hebben.

@luwaniej1: Ik vind de 2 foto's helemaal niet op elkaar lijken, heb het gevoel dat het paard op de 2e foto niet helemaal tot zijn recht komt terwijl ik de 1e foto juist erg mooi vind. € 25,-.

@Nadineex: Je maakt echt nette foto's vind ik, mooi scherp en mooi contrast met de achtergrond. € 35,-40,-.

@Hannemarie: Ik ga mee met wat eerder is gezegd over de kleuren, maar mooie sfeervolle plaatjes maak je. Ik zou er € 25,-voor willen uitgeven, maar als je de tips over het bewerken meeneemt wordt dit natuurlijk meer.


Ik gebruik wel eens de camera's van mijn vader om wat plaatjes (voor mezelf) te schieten. Toch ben ik wel eens nieuwsgierig naar wat iemand over zou hebben voor mijn foto's, tips en adviezen zijn meer dan welkom ik ben nog regelmatig knopjes aan het testen maar heb het nog niet helemaal door.

Foto van 2 weken geleden:
[ Afbeelding ]

2 maanden geleden:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Afgelopen zomer (hier vind ik de kleuren niet helemaal goed):
[ Afbeelding ]

Foto van een half jaar geleden:
[ Afbeelding ]


Ik zou hier niks voor betalen :) lekker even door oefenen!

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:12

Sharon_2105 schreef:
Hey, ik zou graag na de examens wat fotoshoots doen. Eerst zou ik nog gratis gaan, omdat ik nog veeeeel ervaring wil opdoen én misschien een portfolio aanleggen om dan uiteindelijk een site te maken. Ben ook aan het sparen voor een nieuwe lens : de 55-200m voor mijn Nikon D3100 :+
ik hoor het graag wat jullie er tot nu toe al van vinden, maar hou het aub vriendelijk. Ik leer nog altijd bij ! :D

de meest recente
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

de eerste keer binnen, was vorig jaar tijdens Flanders Horse Expo in Gent
[ Afbeelding ]


Ik zou hier ook niks voor vragen, eerste staat het paard niet helemaal op, nummer 2 is niet helemaal scherp en 3 heeft ook bewegings onscherpte en is geen fijn moment :)

Posh

Berichten: 1687
Geregistreerd: 24-08-08
Woonplaats: Zelhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:12

Gianti schreef:
Posh schreef:
Ik heb helemaal geen verstand van prijzen van foto's, dus ik taxeer even naar mijn eigen smaak.

@lovey_ou: Jouw foto's spreken mij wel aan, paard staat echt centraal, mooie omgeving en netjes en scherp genomen. € 25.- zou ik ervoor willen betalen

@Appelflapje: Jouw foto's vind ik super, niks op aan te merken eigenlijk. Ik zou er € 35- 40,- voor over hebben.

@luwaniej1: Ik vind de 2 foto's helemaal niet op elkaar lijken, heb het gevoel dat het paard op de 2e foto niet helemaal tot zijn recht komt terwijl ik de 1e foto juist erg mooi vind. € 25,-.

@Nadineex: Je maakt echt nette foto's vind ik, mooi scherp en mooi contrast met de achtergrond. € 35,-40,-.

@Hannemarie: Ik ga mee met wat eerder is gezegd over de kleuren, maar mooie sfeervolle plaatjes maak je. Ik zou er € 25,-voor willen uitgeven, maar als je de tips over het bewerken meeneemt wordt dit natuurlijk meer.


Ik gebruik wel eens de camera's van mijn vader om wat plaatjes (voor mezelf) te schieten. Toch ben ik wel eens nieuwsgierig naar wat iemand over zou hebben voor mijn foto's, tips en adviezen zijn meer dan welkom ik ben nog regelmatig knopjes aan het testen maar heb het nog niet helemaal door.

Foto van 2 weken geleden:
[ Afbeelding ]

2 maanden geleden:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Afgelopen zomer (hier vind ik de kleuren niet helemaal goed):
[ Afbeelding ]

Foto van een half jaar geleden:
[ Afbeelding ]


Ik zou hier niks voor betalen :) lekker even door oefenen!


Tips/advies? Waarmee oefenen? Hier heb ik dus niks aan. :)

Rennie89
Berichten: 37321
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:14

Oefenen met fotograferen :')
Voornamelijk met compositie bepalen, veel kijken naar andere fotografen, veel van je eigen camera leren etc :) leer te kijken door een camera, ga niet gewoon klikken :) maak bewust foto's en je moet kunnen onderbouwen waarom je iets zo heb gemaakt. Kijk naar de achtergrond, voorgrond, het object, zorg voor een verzorgd, duidelijk beeld etc :P

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:17

Posh: Ik zou hier ook niks voor betalen. Wat voor camera gebruik je? Zie je het verschil tussen je laatste foto en de eerste paar? Je laatste foto heeft namelijk wel een mooie scherpte diepte en de rest van je fot's is niet echt scherp :) Probeer veel te oefenen en te kijken naar composities wat maakt een foto nou mooi? Probeer bijvoorbeeld bij de hond op ooghoogte te werken. Kijk ook eens naar de foto van de shet en los foto's van andere fotografen. Het moment dat je jou foto maakte is net wat te vroeg hier kan je lezen wat ik bedoel wat het goede moment is en er staan ook nog meer tips http://www.bokt.nl/wiki/Fotografie . Ooh en nog een tip niet uploaden met mijnalbum dit maakt de foto's minder.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:19

En niet met mijnalbum uploaden! :)

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:27

Posh: Leer als eerste je camera kennen. Ik neem aan dat je met een spiegelreflex fotografeert? Op internet is heel wat informatie te vinden over welk knopje wat doet. Kijk vervolgens naar foto's van fotografen die je mooi vindt en vergelijk je eigen foto's ermee. Oefen met standpunten en achtergronden, leer scherpstellen, leer te kijken naar het licht en de lichtval, etc etc. De foto's die je nu maakt, zijn snapshots. Leuk voor thuis, niet voor anderen.

Sharon_2105

Berichten: 132
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:28

Gianti schreef:
Sharon_2105 schreef:
Hey, ik zou graag na de examens wat fotoshoots doen. Eerst zou ik nog gratis gaan, omdat ik nog veeeeel ervaring wil opdoen én misschien een portfolio aanleggen om dan uiteindelijk een site te maken. Ben ook aan het sparen voor een nieuwe lens : de 55-200m voor mijn Nikon D3100 :+
ik hoor het graag wat jullie er tot nu toe al van vinden, maar hou het aub vriendelijk. Ik leer nog altijd bij ! :D

de meest recente
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

de eerste keer binnen, was vorig jaar tijdens Flanders Horse Expo in Gent
[ Afbeelding ]


Ik zou hier ook niks voor vragen, eerste staat het paard niet helemaal op, nummer 2 is niet helemaal scherp en 3 heeft ook bewegings onscherpte en is geen fijn moment :)


Ok bedankt! Zal blijven oefenen en letten op de fouten die jij hier zegt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:40

lovey_ou - De foto van dat zwarte paardje is niet goed scherp. Verder vind ik jou foto's denk ik 20 a 25 euro waard.

Sharon_2105 - Ik zou hier nog geen geld voor vragen. Eerst nog lekker door oefenen.

Posh - Jij kunt ook het beste eerst nog door oefenen. Eerste foto vind ik geen mooi moment, te hoog standpunt en je hebt de schaduwkant op de foto gezet. Ik vind het eigenlijk nog htk kiekjes, de standpunten, kleuren etc. zijn nog niet goed.

En nu ik.. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www1.picturepush.com/photo/a/118 ... bha/10.png
http://www2.picturepush.com/photo/a/116 ... ito/03.png
http://i50.tinypic.com/9av7gj.png

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:03

dankje wel voor je taxatie! :)

Als ik jou foto's zo zie zou ik zeggen zoon 30 a 35 euro! :j

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:29

Jammer van achtergrond
Afbeelding

Jammer van storend hok
Afbeelding

iemand een taxatie?
Al wat oudere fotos en hyveskwaliteit

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:30

Het zou wel fijn zijn als je zelf ook taxeert Eva :) Kan je zelf ook van leren en vergelijken met je eigen werk

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:19

is goed zat op mobiel.
zou zo ook wat recentere fotos plaatsen

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:28

WiancaR - Nette foto's! 20 a 30 euro
eva0106 - Niets, geen goede scherpte en composities.

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:49

Sorry Kirsten, zometeen komen nieuwe.. dit waren ind. geen goeie foto's.

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:05

Wianca3: Rond de 30 euro
Lovey_ou: Rond de 35-40 euro
Posh: Nog niks, zoek bijzondere momenten op en oefen gewoon lekker door dan komt het vanzelf goed
Sharon_2105: Ook nog niks, zoek ook aparte momenten op en denk om de kleuren dan komt het ook vanzelf wel goed

en nu die van mij:
Meer foto's heb ik altijd natuurlijk.

Ik vind het moeilijk om te werken met die zwarte kleur, maar deze foto is recenter nog wel met oude camera, heb inmiddels een Sony a65 (dit was Sony a390)
http://i47.tinypic.com/35crb86.jpg

En op concours.. misschien vinden jullie verkeerde moment maar ik vind dit ''vliegen'' juist altijd heel mooi.
http://i47.tinypic.com/285xcp.jpg

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:13

Ik zou door oefenen, 2de enorm overbelicht en niet scherp.

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:16

Ik kan niet echt taxeren, dus doe dit op eigen smaak

eva0106: rond de 10-15 euro, de eerste is goed, alleen misschien het paard+ruiter wat meer op de achtergrond plaatsen, en de tweede heeft om de een of andere reden iets wat ik niet kan beschrijven, wat ik er niet zo mooi aan vind.

Afbeelding
Foto uit oktober

December:
(dit is hyveskwaliteit, krijg niet op imageschack)

Afbeelding
http://8.media.hyves-static.net/1525074 ... 74263.jpeg

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:18

EskeGirl schreef:
Ik kan niet echt taxeren, dus doe dit op eigen smaak

eva0106: rond de 10-15 euro, de eerste is goed, alleen misschien het paard+ruiter wat meer op de achtergrond plaatsen, en de tweede heeft om de een of andere reden iets wat ik niet kan beschrijven, wat ik er niet zo mooi aan vind.

[ Afbeelding ]
Foto uit oktober

December:
(dit is hyveskwaliteit, krijg niet op imageschack)

[ Afbeelding ]
http://8.media.hyves-static.net/1525074 ... 74263.jpeg


Dankje, zo'n idee had ik ook al, die tweede heeft iets wat niet hoort. :')
Bedankt voor je taxatie!

eva0106

Berichten: 659
Geregistreerd: 09-12-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:18

Eskegirl: Rond de 20 euro denk ik, denk om de achtergrond bij de 2de foto.