Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RusselNuwell schreef:Ik ben amateurfotograaf, ik heb me ook ingeschreven voor een meeting, wat meer ervaring opdoen enzo, nooit mis.
Het probleem is echter dat tegenwoordig veel mensen het verschil niet zien tussen foto's van een pro, en foto's van een amateur. Ik schrik soms echt van resultaten van mensen die fotoshoots aanbieden, tegenwoordig denkt iedereen maar te denken dat je met een spiegelreflex direct een pro bent.
LisaDijk schreef:Hmm ja maar van te voren weet je nooit hoeveel iemand gaat nabestellen ik heb ook wel eens gehad dat ze gewoon niet nabestellen, het is heel verschillend. ik heb bij mijn prijs van €120,- per paard, €40 aan nabestellingen inzitten dus achteraf mag de klant voor €40,- "gratis" aan nabestellingen uitkiezen dan heb je bij mij al genoeg keus wat je daarvoor zou kunnen kopen je kan voor dat geld bijv. 1 afdruk van 50x70! en 1 afdruk van 15x20 krijgen. En wil je iets duurders dan gaat die €40,- daar gewoon als "korting" vanaf.
Bassenqua schreef:Wat ik overigens niet héél erg snap is het tekort aan boekingen voor fotoshootsEr zijn op de keuring/show van het NMPRS altijd meerdere fotograven aanwezig waar je gratis een korte fotoshoot kan laten maken, foto's kun je dan wel tegen betaling verkrijgen. Ik weet dat deze fotograven behoorlijk werk hebben aan shoots bij fokkers en dan praat ik over betaalde boekingen. De investering die deze meiden doen is om in zowel Nederland/ Belgie/Frankrijk overal hun gezicht te laten zien op elke keuring en show van de minipaardjes, na de keuring/show alle foto's online te zetten en daarmee hun kwaliteit werk laten zien en een stuk bekendheid verkrijgen en op die manier halen ze hun boekingen binnen en geloof me, dat zijn er redelijk wat!!!!! De prijzen die ze rekenen liggen gemiddeld rond de 100,00 incl. een x aantal foto's, maar weinig mensen die daar moeite mee schijnen te hebben. Misschien een idee om op die manier als fotograaf een investering te doen? Pik er een ras uit waar je gevoel goed bij ligt en zorg dat de fokkers in dat ras je leren kennen.
Gewoon maar een ideetje.
Bagheera_206 schreef:Misschien is mijn tip dan toch wel niet zo heel slecht om alle deelnemende modellen te verplichten minimaal 3 nabestellingen te doen. Zo stimuleer je de fotografen naar een hoger niveau om de nabestellingen te krijgen en denken modellen er goed over na naar welke meeting zij willen afhankelijk van de deelnemende fotografen.
My_Little_P schreef:Is het geen idee om alle mensen die meedoen tijdens de meeting (dus fotografen én modellen) een kleine bijdrage te laten doen (bijv. rond de € 2). De fotografen kunnen dan hun beste foto laten zien in het topic en hier mogen de modellen op stemmen. De foto die wint wordt besteld en opgestuurd naar de eigenaar van de ene helft van het geld (of krijgt een besteltegoed) en de andere helft is voor de fotograaf. Op die manier is het voor iedereen leuk!