[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:04

Selecties --> Alles selecteren.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:44

Crtl+A is selecteren
Crtl +E is samenvoegen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:05

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:06

Hallo ! :)

Laatst vond ik een hele handige site met een handleiding van Corel Paintshop Photo Pro X3.
Er stond bijvoorbeeld: 'Wat moet ik doen als een foto overbelicht is?' En daarbij een hele waslijst met veel voorkomende dingen bij foto's. Helaas weet ik niet meer welke site dit is....
En zonder deze site begrijp ik bijna niets van het bewerkingsprogramma, wat heel zonde is.
Weet iemand misschien welke handleiding ik bedoel? Of een andere hele handige handleiding?
Dat zou heel fijn zijn ! :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:02

Ik heb hier al eens eerder gepost over het verkleinen in Elements, dat ik niet tevreden was over de kwaliteit. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd en toen ging alles vlekkeloos, bijna geen kwaliteitsverlies. Nu probeer ik het weer en de foto's zijn opeens hartstikke onscherp. Ik heb het knopje 'Sharpen' al uitgeprobeerd maar dat helpt niets. Iemand de ultieme tip? :)

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:39

hallo,
ik heb eens een vraagje hoe kan ik in photoshop cs6 de achtergrond van een springfoto veranderen , dus eigenlijk de hindernis en de pony eruit halen en in een andere achtergrond zetten?? weet iemand hoe die moet ? of filmpje of zo ?

dank

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:53

Volgens mij heb ik nu eindelijk een oplossing van mijn crashende PS gevonden. := Het ligt niet aan PS, maar aan mijn videokaart. Even kijken of het opgelost is als ik nieuwer drivers installeer. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:35

PS is nog niet gecrasht, maar moest wel weer mijn beide schermen opnieuw kalibreren. Haha!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:50

Hmm.. ik probeer op mijn windows 7 laptop de proefversie van lightroom downloaden, maar als ik op de download knop klik komt er niks aan reactie?

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Probeer het trouwens gewoon via de officiele adobe site.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:53

De proefversie kun je het beste van de site van Adobe downloaden. Dan weet je iig dat je officiele versie hebt zonder dat er virus oid inzit... :=

Ik heb LR4.1 gekocht via Bol.com. Was maar 125 euro en voor dat bedrag wil ik best een software pakket kopen wat ik zo intensief gebruik. :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:55

Dat probeer ik dus, maar zodra ik op de download knop druk gebeurd er niks :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:59

Laurahh schreef:
Dat probeer ik dus, maar zodra ik op de download knop druk gebeurd er niks :')

Geeeeeeen idee. Misschien even je PC herstarten en opnieuw proberen? Moet je mss ergens inloggen of houdt je virusscanner wat tegen? :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:01

Geen idee, maar als ik google op 'proefversie lightroom' zie ik al dat meerdere mensen dit probleem hebben :')
Hè, wil alleen maar 1 foto ff een effect overheen gooien -O-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:22

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten moeten verwijderen omdat deze lijken te gaan over het illegaal downloaden van software. Gelieve dit niet op Bokt te vermelden, gezien dit in strijd is met de wet. Alvast bedankt. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:23

Ik ben voor het eerst aan het sleutelen met Adobe Photoshop CS5, weet iemand hoe ik onderbelichte (schaduw) vlakken daarbij weer wat op kan lichten? Want bij Lightroom is het meteen zo drastisch. := Ben nogal pietluttig namelijk.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:51

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Wat is een fijn programma om foto's mee te bewerken?
Ik gebruik nu photofiltre, en ben daar opzich wel tevreden over, maar ik vroeg mij af of ik volgens jullie beter een ander programma kan gebruiken?
Qua bewerkingen haal ik bijv. storende objecten weg, ik wil de kleur kunnen aanpassen etc.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:51

Wat is jouw budget voor software? Ik vind zelf Lightroom fijn werken voor je complete workflow. Inmiddels is versie 4.2 uit. :) Als je daarnaast ook nog objecten wil wegpoetsen kun je daar misschien Adobe Elements 11 voor kopen. Of een gratis pakket als Gimp.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:07

Bagheera_206 schreef:
Wat is jouw budget voor software? Ik vind zelf Lightroom fijn werken voor je complete workflow. Inmiddels is versie 4.2 uit. :) Als je daarnaast ook nog objecten wil wegpoetsen kun je daar misschien Adobe Elements 11 voor kopen. Of een gratis pakket als Gimp.

Kan je met Lightroom geen objecten weghalen? Heb je daarnaast dan nog echt een ander programma daarvoor nodig?
Er zijn zoveel verschillende software dat je gewoon door de bomen het bos niet meer ziet. Ook qua prijsklasse wisselt het heel erg.
Wat is dan het verschil tussen Lightroom en Adobe Elements 11? Wat kan je met Lightroom wel, wat je met Adobe Elements 11 niet kan? En andersom?
Laatst bijgewerkt door xXxXsasxXxX op 03-10-12 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:14

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:16

Maar ik zou dan naast Lightroom nog wel een ander programma moeten hebben voor het verwijderen van objecten? Dit werkt dus niet fijn met Lightroom? Of kan dat daar sowieso niet mee?

Ik zit nu trouwens even op marktplaats te kijken aangezien daar ook wel is online verkoopsites op staan, maar hoe kan het dat daar Lightroom software voor €10/€15 wordt aangeboden? Vind dat wel een groot verschil met hoe veel ze nieuw kosten. Het lijkt mij dat die het dan niet doen? Anders zet je ze toch niet voor zo weinig op marktplaats?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:18

Omdat Lightroom en Elements elkaar aanvullen. Lightroom gebruik je voor je hele workflow en Elements voor paar extra dingen die niet in Lightroom kunnen. In Elements kun je weer niet je hele workflow bijhouden. Dat is juist wel fijn als je veel fotografeert. Het is niet ongebruikelijk dat je na een meeting met 8 modellen met meer dan 1000 foto's thuis komt. Probeer het dan maar eens snel/makkelijk uit te zoeken. :+

Lees de informatie van die linkjes van mij maar eens. Daar legt Adobe zelf uit wat de pakketten kunnen en waarvoor ze gebruikt worden. ;)

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:16

Ik had vroeger Picture-It op mijn pc staan, een heel simpel programma waar ik met al mijn kleine fotobewerkingen goed mee uit de voeten kon en nu op mijn laptop eigenlijk wel heel erg mis..
heeft iemand de cd daarvan en zou ik een kopie kunnen krijgen? Of weet iemand waar ik het programma nog kan downloaden? ik heb zelf ook eens gezocht, maar kwam er toen niet uit..

En weet iemand misschien een goed alternatief? Ik het ooit een proefversie van PSP gehad, maar dat was me veel te uitgebreid. Het moet supersimpel zijn, maar het is fijn als ik meerdere lagen over elkaar kan leggen en daarbij de transparantie van de lagen aan kan passen. Ook moet uitknippen van figuren tot de mogelijkheid behoren.
Eventueel een programma dat te combineren is met een tablet, maar dat is niet per se noodzakelijk (tekentablet tips ook welkom, ik overweeg er 1 aan te schaffen).

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:41

Ik heb sinds kort Corel Paintshop Pro X4, maar de foto's die ik in het programma zie zijn daar iets scherper dan dat als ik de foto's gewoon op mijn pc bekijk. Hoe weet ik nu welke versie nou de goede weergave geeft? En hoe weet ik of de kleuren en scherpte die ik op mijn pc zie staan goed zijn? Want straks verstuur ik mijn foto's en zijn ze heel anders ofzo := Heb geprobeerd mijn scherm te kalibreren, maar dat lukt mij niet echt op een of andere manier.......

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:48

Merel schreef:
Ik had vroeger Picture-It op mijn pc staan, een heel simpel programma waar ik met al mijn kleine fotobewerkingen goed mee uit de voeten kon en nu op mijn laptop eigenlijk wel heel erg mis..
heeft iemand de cd daarvan en zou ik een kopie kunnen krijgen? Of weet iemand waar ik het programma nog kan downloaden? ik heb zelf ook eens gezocht, maar kwam er toen niet uit..

En weet iemand misschien een goed alternatief? Ik het ooit een proefversie van PSP gehad, maar dat was me veel te uitgebreid. Het moet supersimpel zijn, maar het is fijn als ik meerdere lagen over elkaar kan leggen en daarbij de transparantie van de lagen aan kan passen. Ook moet uitknippen van figuren tot de mogelijkheid behoren.
Eventueel een programma dat te combineren is met een tablet, maar dat is niet per se noodzakelijk (tekentablet tips ook welkom, ik overweeg er 1 aan te schaffen).

Volgens mij heeft photofiltre tegenwoordig ook de mogelijkheid om met lagen te werken.
Anders is gimp een optie, een simpeler programma dan bijvoorbeeld photoshop maar een stuk uitgebreider dan photofiltre. Ik denk dat de beste manier om erachter te komen of het geschikt is om het uit te proberen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:17

Heyhoi,

Ik had een vraagje over LR. Ik heb nu de proefversie van de adobe site gedownload, aangezien ik eerst wil kijken of dat ik ermee overweg kan voordat ik 125 euries uitgeef haha :o. (studentjesleven)
Ik kom alleen op een heeeeel stom probleem. Als ik een foto probeer te bewerken (ruis eruit halen), kan ik hem zelf niet opslaan... Ik klik op CTRL-S, dan geeft ie ook een hele tekst aan dat ie m ook gaat opslaan. Dan ga ik naar mijn bestanden, blablabla, open de foto en is nog PRECIES hetzelfde als ervoor... Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar het is heeeel frustrerend haha.

Ik heb helaas veel ruis, doordat ik fotografeer bij de avondspringwedstrijdjes bij ons op stal. Weinig belichting, snelle paarden... Weinig keuze..