[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:25

Ik vind die van de metro ook echt heel gaaf! Is dat daar bij Wilhelminaplein?
Moest echt even kijken totdat ik m snapte :P

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:26

DAnk jullie wel ^^
aa die fot van de olifant wat schatig ^^ mooie kleuren ook ^^

ja die mist foto was een probeerzel! hahah heb er nog wel een paar zal wel even laten zien idd scherpte mist maar lukt dat eingelijk wel met mist ? ^^ hahaha

Afbeelding Afbeelding

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:30

oowhjjaa nu we toch beezig zijn ^^ !!! ff voor de paarden fotografen :P ik fotografeer veel fashion ( dus mensen ) maar ben ook vaak beezig met paarden maar ik krijg het nooit echt mooi scherp als wat ik zie bijjullie
b.v Lisa van dijk mag ik vragen wat voor instellingen jullie hebben ? met het fotograferen ? ^^ & en wat voor iso en wat voor sluitertijd en wat voor diafragma ? ^^
mag ik dit wel vragen ? :

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:36

Moest dat dikgedrukt?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 18:37

zonder van :Y)
Mijn instellingen liggen heel erg aan de weersomstandigheden, de ISO en sluitertijd althans.
Mijn diafragma heb ik altijd op f/2.8 staan en mijn sluiter nóóit lager dan 1/800, mijn ISO pas ik daar op aan verschillend van 100 tot 500, licht aan de zon en bewolking etc.
Verder heb ik mijn camera op AL SERVO staan, (zo heet het bij Canon althans) en dit zorgt ervoor dat je camera als het ware een bewegend object volgt, in mijn geval vaak dus een paard, wat het scherpstellen een stuk gemakkelijker maakt.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:40

Leuk zeg dit topic! Als ik weer eens wat nieuwe foto's heb gemaakt zal ik ze plaatsen.

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:10

ohw soorry hoor van dat dik gedrukte ! oke dankje wel ^^ je maakt mooie paarden foto `s net zo als de rest :D goed hoor iedereen :D gebruik je verder ook nog een flitser of zo ? ^^ of bewerk je de rest in photoshop ? ^^

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:24

Leey ik vind het wel leuk dat het paard zo'n beetje in de mist verdwijnt op de 1e foto, maar ik had 'm persoonlijk anders uitgesneden. Dat het paard uit beeld kijkt vind ik in dit geval wel leuk. :) Ik twijfel wel over de scherpte en misschien kun je 'm nog iets nabewerken.
De 2e spreekt mij persoonlijk niet aan maar misschien verandert die mening met goede nabewerking + uitsnede + scherpte.. Want 't zelfde been naar voren vind ik wel grappig :P

DmNqUe die 2e is erg gaaf :D Het portretje is volgensmij scherpgesteld op het jasje ipv de ogen

Bagheera_206 de eerste vind ik wel leuk door de compositie maar ik kan 't oog niet goed zien (zit met m'n neus op m'n beeldscherm) dus zou 'm graag wat groter zien :)) Omdat je toch al snel naar een oog zoekt als kijker. 2e vind ik vrij standaard, maar volgens mij is die foto door glas gemaakt kan dat? Ik denk nl een weerspiegeling te zien links maar kan ook iets wat in beeld zit zijn?

Lisa ik vind 't paard niet lomp lopen, dat loopje komt denk ik doordat ie door 't water gaat. Ook kijk ik daar als kijker niet echt naar, zijn lieve hoofdje trekt mijn aandacht :)

zal ik ook maar dan?

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:26

Oh poessie!!! Wat springen de ogen er super uit zeg!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:27

wauw die ogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:33

Leey, ik vind de eerste foto het mooist van de twee. Lekker mysterieus, net genoeg contrast. De tweede wordt iets te flets vind ik zelf, door de mist. Misschien kan je btw (morgen, als je weer 'mag' plaatsen :+ ) een voorbeeldje geven van een onscherpe foto, met je instellingen erbij? Dan kunnen mensen kijken of ze tips voor je hebben :)

Marlinda, wat een blik zeg, die ogen knallen er echt uit!

Ik zie trouwens het lompe bij die plaat van Lisa niet zo. Vind het een fijn moment, en geweldige belichting en kleuren. (Filmpje wat trouwens toen gemaakt is vond ik ook prachtig Lisa!)

En nu, even iets compleet anders dan paarden :+ Eerste keer op zo'n soort locatie wat schieten, heb maar een paar foto's genomen, maar wilde toch even eentje hier gooien! Edit: Nu ondanks de kitlens en dankzij Nouks tip zonder lensvervormingen :+

Afbeelding

(eerst geposte versie: http://img819.imageshack.us/img819/7931/mooi.jpg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-11 19:59, in het totaal 4 keer bewerkt

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:34

wauw die kat staat echt prachtig op de foto! en die ogen inderdaad!! wauw

@NathalietjeB : kan kloppen dat hij zo niet scherp lijkt is een eerst sterk verkleinde versie geweest daarna vergroot en dan weer verkleind voor bokt want origineel formaat ( stond op mijn harde schijf en had ik op stage niet mee ) is hij haar scherp!

@xNavatu : ik weet eigenlijk niet waar dat was! we waren de weg kwijt en liepen zo een metro station in en we zaten fout dus ik snel een foto geschoten haha en daarna weer verder gelopen!! was in de buurt van het foto museum!

@Wildwings toffe plaat!! ik hou daar wel van!! ik ben nu met een vriendin van mij op zoek naar zulke locaties en willen daar samen een klein projectje van maken van ''verlaten'' plaatsen, gebouwen pretparken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:35

Nikki, heel cool idee maar wat me enorm stoort is dat de foto niet onthoekt is... Staat nog bol en schuin van de vervorming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:36

Thanks Dominique!
Hehe het was me inderdaad niet ontgaan Nouks (er is moeilijk overheen te kijken := ), maar vond het niet zo storen. Ik zal eens kijken of het echt een heel ander beeld is als ik het probeer recht te trekken, thanks! Edit: *komt voor het eerst in haar leven achter de optie die Lightroom heeft voor lenscorrecties en is in haar nopjes*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-11 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:37

@Marlinda: Schitterd hoe die ogen eruit komen. Ik ga binnenkort ook de kat van mijn vriendin fotograveren, flits jij bij zulke foto's?

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:38

uhm nou mijn instellingen van toen weet ik niet meer want ik moets veel doen ahah ( ik ben nog in de leer van de juiste instellingen bij elkaar te zoeken als ik buiten werk sonder mijn studio lampen ^^ ) maar ik zal morgen wel even paar foto `s van mijn eigen paard maken en dan zal ik de instellingen er bij zetten :D ^^

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:45

leey: De foto van het model vind ik prachtig! De tweede doet me niet zoveel.

Mabotje: Ik stoor me toch heel erg aan de onscherpe koe. Ik ben het met je eens dat hij niet scherp hoeft, maar dit vind ik dan te onscherp ;)

Goof: Mooie platen, maar bloemen zijn al zo vaak gedaan dat ik ze niet heel bijzonder vind ;)

Bagheera_206: Je olifantfoto vind ik ijzersterk! Hele mooie krachtige plaat. De tijger daarentegen doet me niets, en dat komt omdat hij voor mij raar gekaderd is ;)

DmNqUe: De blik van het jongetje heb je goed weten vast te leggen zeg! Heel mooi. De andere foto is ook erg interessant, je blijft ernaar kijken

leey: De eerste vind ik prachtig, heel mysterieus! De tweede is een vrolijk kiekje voor mij, en doet me niet zoveel.

Marlinda: Ik snap niet dat jullie dit een prachtplaat vinden. De ogen zijn zó extreem nabewerkt dat het gewoon erg onnatuurlijk lijkt. Nee ik vind dit een enkeltje prullenbak eerlijk gezegd.

WildWings: Op het eerste oog denk je: Pleepot. Boeiuh! Maar dan zie je dat erboven en denk je, wauw. Daar zit een enorm verhaal achter! Mooi shot, echt heel gaaf :D

Ik heb nog 2 natuurfotos waar ik wel graag wat tips op wil :)

Afbeelding

Afbeelding

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:47

Who @Marjoow wat een prachtige foto van die bank ! echt heel mooi ^^

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:52

wauw die bank vind ik echt enorm gaaf! geeft echt een sfeertje top plaatje!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:07

Richard: Die van de olifant is heel leuk! :)

Dominque: Prachtig de metro foto, heel leuk, je blijft er gewoon naar kijken over hoe die foto is genomen :j

Leey: de 1e in de mist, lekker mysterieus hele mooie plaat, jammer dat er wat scherpte mist

Marlinda: Echt onwijs gafe foto, die ogen knallen eruit! en marjolein, misschien eerst navragen voor je zo oordeelt, want ik weet toevallig dat Marlinda niets aan de ogen heeft gedaan qua nabewerking ;)

Nikki: Ik vind het raam en de kleuren en belichting daar heel mooi, maar die wc pot jaa dat maakt het gewoon het niet helemaal :P maar wel tof!

Bedankt voor het commentaar nog op mijn foto! :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:12

@Nikki: Supergave foto en mooie belichting. :) Het is je toch gelukt om van zoiets als een WC een intrigerende plaat te maken.

@Marjolijn: Ik heb die bank foto al eens eerder van je gezien. Ik vind het een prachtige plaat. Daar heb ik weinig tips voor en hoef je weinig aan te verbeteren. Mooie herfstige sfeer.

Bedankt voor jullie commentaar en kan mij er ook wel in vinden dat die tijger foto erg gewoontjes is in vergelijking met de olifant. Jammer dat er iets vies bij z'n oog zit, maar gelukkig is het niet storen en zou ik er nog wel uit kunnen verwijderen. Op naar de volgende "Bokt goes Zoo". :+

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:28

Yes yes, heerlijk dit. Leesvoer jongens!

Pagina 1

Laurahh: Kwalitatief goede foto’s. De eerste vind ik wat ongemakkelijk gekaderd, er is iets te veel ruimte boven het hoofd. Jammer dat het zo druilerig weer was, hondje spat niet echt van mijn beeldscherm af, maar de achtergrond is is erg mooi zo met die kleurbanen. De ogen vallen wat weg bij de eerste foto. Bij de tweede foto is dat al beter maar de kleuren zijn weer wat fletser. Ik mis dus wat contrast. Ook hier is de kadering niet helemaal lekker.

Vroli1: Nette foto’s, maar ik krijg er niet echt een gevoel bij. Komt ook door het weer waarschijnlijk, de kleuren zijn flets waardoor het wat gewoontjes overkomt. De eerste foto is eentje die al heel vaak voorbij is gekomen, probeer dan ook net een ander moment/ licht of positie te pakken waardoor een ‘oog-foto’ sterk kan worden! Je positie bij de twee foto zou ik verplaatsen naar iets meer door je knieën (denk dat het niet zo’n groot paard is) en probeer je kader zo neer te zetten dat je of alleen het hoofd en nek heb of stukje rug/schouder erbij of horizontaal de kont erbij pakken. Nu zit het er tussenin waardoor je compositie niet mooi in balans is.

X_Audrey: Eerste foto: mooie dromerige sfeer! Mooie kleuren, kan wel ietsjes meer licht gebruiken op het hoofdje zodat de ogen wat meer eruit komen. Compositie kan nét aan. De hond lijkt op de tweede foto wel een beetje te zweven. Ik denk dat er teveel ruimte is om hem heen. Had ook liever verder naar achteren willen kijken, dus door je knieën. Omdat de foto erboven zo mooi van kleur is valt deze foto helemaal weg. Het is wel een mooi sta-standbeeld pose.

X_AudreyHeb je een reflectiescherm of directe flits gebruikt? Ik vind het jammer dat het te veel te zien is, waardoor het nep oogt. Het is wel apart, anders (positief!), maar in combinatie met de compositie werkt het voor mij niet helemaal. Ik denk dat ik hem ook niet lekker vind kijken doordat het hoofd aan de linkerkant geplaatst is, misschien is het mooier als je hem horizontaal spiegelt.

lifaya: Op het eerste gezicht vond ik hem erg mooi, artistiek. I like.
Maar... nu ik hem vaker heb gezien klopt het plaatje toch niet helemaal. Ik ben al aan het inbeelden hoe de foto zou zijn als de witruimte verkleind wordt, zodat net de onderkant van de manen erop staan en je dezelfde verhouding behoudt. Meer beeldvullend dus.

Daantjee12: Heel erg mooi. Fijne sfeer, fijne lijnen door de witte huid tegenover het donkere paard en de drukke achtergrond. Mooi in balans zo. Ik zou hem zelf nog meer symmetrisch maken (rechterkant meer ruimte) en witte tak (?) bovenin weghalen. (Misschien zelfs de benen weghalen?)

WildWings: Alletwee prachtige foto’s. De eerste is een mooi moment, net de goede belichting. De tweede vind ik mooi omdat het beeld heel abstract wordt. De witte hekken vind ik helemaal niet storen, het paard gaat echt op in de omgeving. Nja, niets op aan te merken, naast dat de ogen ietwat zwarte gaten zijn.

NathalietjeB: Inderdaad een mooi moment, mooi licht maar de foto is tikkeltje te donker geschoten. Ook is het erg jammer dat de benen en handen afgesneden zijn. Misschien de foto lichter maken en croppen zodat alleen het bovenste handje erop staat? De tweede foto is een verkeerd moment, de kont is nu het hoofdonderwerp om naar de kijken; het hoofd valt helemaal weg. De kont mag er trouwens wel wezen. Kleurtjes zijn mooi!

Pagina 2

LisaDijk: Iemand merkte op dat de foto wat vlak oogt, ben ik het mee eens. Ik vind het moeilijk om te verwoorden wat ik bedoel, maar ik mis gewoon iets in de foto die hem helemaal geweldig maakt, want het moment is natuurlijk perfect. Misschien doet ie het in zwartwit beter zodat de pastelkleuren je niet meer afleiden

Channiiiej: De eerste foto is wel een fijn moment, maar het contrast is nu ietsjes te veel aanwezig. Gewoon een nette foto, niets meer. De tweede foto heeft een mooie scherptediepte, kleuren en pose. Jammer dat het hoodfje niet scherp is!

Fosco: Mooie sfeer, alleen te veel lichaam in beeld. Leuk dat je je niet vastklemt aan ‘een rechte horizon’. Verder kan ik er niet veel over zeggen.

Boooo: Het lijlt alsof het paard voorover valt, dus je camera had iets gedraaid moeten worden zodat het meer een imponerend beeld wordt, paard straalt dat al erg goed uit. Ook hier is er te veel lichaam in beeld. Het licht is er fijn, maar de groene kleuren zijn te flets. Tweede foto: een erg mooi moment! Ik word er vrolijk van. Hij lijkt alleen niet scherp en de schaduwen zijn iets te donker waardoor belangrijke delen wegvallen.

SSDesign: Ik snap dat je de mooie kleuren van de bomen wilde laten zien maar daardoor is de foto niet meer mooi in evenwicht. Ik kijk dus naar de bomen in plaats van naar het paard. Ook valt het paard naar links en de stam die uit zijn oren groeit is storend.

PaulineLala: Ik vind het eigenlijk een grappige foto. De stam mooi lijnend met zijn hoofd, waardoor het lijkt alsof hij een hoed op heeft hihi. Jammer van de overbelichte plekken en de kleuren zijn een beetje gifachtig.

Jenne: Ontzettend mooi zo spetters beeldvullend! En ontzettend jammer dat het paard niet van het beeld af spattert. De tweede foto; heb het idee dat het paard zichzelf show voor iemand anders. De pose is voor jou niet lekker genoeg. Kleuren en kwaliteit zijn top.

leey: Mooi licht! Ik vind de eerste verreweg de beste ondanks de afsnijding van de handen. Mooie blik, een beetje hongerig ofzo. Jammer dat de foto niet goed is geupload.

Pagina 3

Ojajoh: Mooi paard, mooie vacht. Het lijtk alleen alsof het paard een dikke buik heeft. Ik denk dat de compositie niet helemaal goed gekozen is. Ruimte er boven is te veel. Tweede foto is van een mooie hoek genomen, goed moment en mooi vignet. Kleuren zijn lekker! Het huis stoort mij wel.

Calanddra: Ook hier is er onhandig geupload waardoor ik niet lekker kijk naar de foto’s en het moeilijk te becommentarieën (is dat wel een woord? haha) vind. De blik van de kat is geweldig, maar vind toch de stoel storend. Het schuine werkt wel.

Romana01: Mooie kraaloogjes haha. Leuke foto, jammer dat je moest flitsen waardoor de sfeer wat verpest is.

Kaus: De tegenstelde kleuren rood/bruin met felblauw vind ik erg mooi. Verder vind ik je compositie niet zo fijn, zo van voren en te veel ruimte aan de linkerkant. De tweede foto is zeer fijn, al vind ik hem ook weer niet zo bijzonder. Als je hem meer ingezoomd cropt denk ik dat hij veel sterker wordt! Ze lopen nu zo in het midden.

Movement: Mooie belichting zeg! Die ogen komen zo erg mooi over. De uitsnede wel wat beter. Ik vind het jammer dat de oren wegvallen in de achtergrond. Misschien een (ruime) horizontale foto met veel zwart en aan de linkerkant het hoofd?

Loontje_: Ik vind het iets te geposeerd overkomen. Té gemaakt. De blik komt niet echt over zal ik maar zeggen. Ook vind ik het shirtje heel erg storen, omdat alles zo mooi donker is en je blik naar het licht getrokken moet worden. Wel een lekker sfeer te pakken en de hand/ vingers zijn mooi belicht. Ik had misschien wat meer schaduwplekjes van de lamp willen zien op het gezicht.

1906: Hij is wat te krap en het paard te donker. Wel mooi pose zo en de achtergrond is ook goed.

Pagina 4

Aniek1985: De eerste foto heeft een hele aparte compositie, rare houding van het paard. I like! Kijk die oog dan! Evil.... Ik heb alleen het idee dat je wat bent doorgeschoten qua toevoegen van contrast. Details van het paard is nu moeilijk te zien in de eerste foto terwijl bij de tweede foto het paard wat vies lijkt.

xJitskee: Eeuwig zonde dat bij de eerste foto het gras maar een kleine streepje is. Nu zou ik het eraf halen, of juist gras proberen toe te voegen op de een of andere manier. De tweede foto is wel ‘leuk’/’mooi’. Het zwarte gebied eronder breekt de foto eigenlijk een beetje. Ik zou hem anders croppen.

Ivonka: Gewoon erg mooi. Stil.

lifaya: Heel erg krachtig inderdaad. Ik denk dat hij sterker wordt als je hem mooi omzet naar zwart/wit. Ik vind de kleuren alle krachtigheid afzwakken.

NatassJa: Ook hier ben ik stil. Gewoonweg perfect!

smeetjoew: JAA! Dit is nou een foto die ik écht heel erg fijn vind. Lekker eigenwijs de neus zo afsnijden zonder dat de balans verloren gaat. Zwart/wit omzetting is heel erg fijn. Complimenten voor je durven!

Ojajoh: Vind de eerste foto het effect wel geinig, maar het doet me verder niets. Er is te veel ruimte boven en de afgesneden armen storen me. De tweede foto is in mijn ogen iets te druk. Ook valt de jongen van het platform af, de positie vind ik dus niet helemaal lekker.

Irene96: De eerste is heel erg mooi! De compositie vind ik minder. De oren en onderkant vallen helemaal weg. Ik zie het liever als het hoofd alleen in beeld is zonder de oren, want het oog is wel echt heel mooi.

Laraax: Allebei zijn ze niet scherp. De eerste is te veel water en weinig omgeving, de tweede is wel interessant. Het lijkt een nieuwe, andere wereld. De kleuren zijn wat te flets.

camilla1998: Mooi lijnenspel! Eeuwig zonde van de overbelichting... en er zit een soort raar filter overeen?

LisaDijk: Kwaliteit is weer geweldig, maar de compositie en moment van het paard niet zo geweldig. Het paard in het midden werkt voor mij niet zo. Het maakt het beeld niet spannend. Verder is alles wel echt mooi in balans, contrast, licht, kleuren etc.

felinetibor: Ik vind deze foto best wel lekker wegkijken eigenlijk! Zwartwit omzetting kan beter.

Pagina 5

Goof: Ander onderwerp op een andere manier bekeken, toch pakken ze mijn aandacht niet. Vind ze toch niet apart genoeg denk ik. Leuk gespeelt met scherptediepte.

Marjoow: Ik zie heel veel storende objecten. Het touw en het hek dus. Ik vind de fries ook meer op een giraffe lijken dan een paard, maar dat zal wel door de bouw van het paard komen. Ik denk dat je dit paard daarom niet zo van beneden moet fotograferen. De laatste foto is te donker, je ziet eigenlijk niet zo veel. Ook het afsnijden is niet zo mooi in balans, maar je durft wel! Ik heb ook het idee dat je achteraf witbalans blauwer heb gemaakt (hek je is net zo blauw als de lucht). Het is de verkeerde kleur blauw.

Ivonka: Mooie foto, lekkere kleuren en leuk detail die eend in het water. Maakt hem net specialer.

tinkerfunss: Goed geprobeerd, maar ze zijn het net niet. De eerste foto is niet mooi gekaderd, hij is bewogen dus daardoor niet scherp. De blik is wel lollig! Het halster vind ik wel weer wat hebben. De blauwe kleur vind ik niet helemaal op zijn plaats. De tweede foto is te klein om te beoordelen. Voor zover ik zie is ook die bewogen. Moment is wel mooi.

Vroli1: De eerste foto is wat fel qua licht. Het is juist zo’n mooie rustgevende sfeer, het felle licht maakt dat gevoel bij mij kapot. Het takje dichtbij wat onscherp is geeft wel een mooi dieptegevoel. De andere foto is niet zo heel erg boeiend ondanks de actie. Ik denk dat het komt doordat het onderwerp best wel ver weg is.

Irene96: Mooi moment, erg jammer dat het paard helemaal wegvalt. De kleuren van de kleding en het halster is wel helemaal top!

Yaraa_: Vind hem wel scherp overkomen, of het stoort mij niet, maar vind het eigenlijk een te drukke foto. Je wil teveel dingen in een plaatje wat juist met die witte achtergrond helder mag blijven. Helder is hij dus net niet genoeg.

Pagina 6

leey: Vind de eerste mooie eigenlijk er net tussen hange van of je doet hem recht of je doet hem helemaal scheef. Nu vind ik de linker deurpost storen. Ook leken de benen wat groter dan wat ze zijn waarschijnlijk, al vind ik de houding en blik wel mooi :) Het zachte licht valt erg mooi. De tweede foto. Tegenstrijdige gevoelens eigenlijk. Mooi dat het paard zo rechtop staat terwijl de horizon scheef is. Maar ik mis toch iets. Scherpte denk ik.

Mabotje:Geweldige eerste foto zeg! Juist door de bewegingsonscherpte komt de foto tot leven. De tweede foto is door de omgeving mooi, maar had toch liever meer ruimte willen zien aan de onderkant. Ook vind ik hem wat te donker.

Goof: Gewoon nette foto’s. Bloemen achter een zwarte achtergrond vind ik nooit zo subtiel werken, ook hier is het licht vrij hard ookal is het zonder flits.

Bagheera_206: Mooi kader! Ik erger me alleen aan rechterboven hoekje, waar achtergrond nog te zien is haha. De foto van de tijger is voor mijn niet sprankelend genoeg. Hij oogt een beetje doods doordat de ogen wegvallen denk ik.

DmNqUe:Als de opdracht straatportet is vind ik het jammer dat ik niets van de straat terug zie. Desondanks wel knap! Ik mis scherpte en denk dat het nét iets te krap is, of minder haar boven. De tweede foto is gaaf, ik stoor me wel aan de scheve ondergrond. Die zou ik zelf nog even wat recht trekken zodat hij helemaal symmetrisch oogt.

Pagina 7

leey: Leey is lekker bezig! Die eerste is prachtig! Die tweede daarentgen valt helemaal weg (in de mist haha) halstertje even wegwerken bij die eerste.... fijne plaat.

Marlinda: GEWELDIG. Prachtige kijkers en mooi nabewerkt. Lijkt wat schilderachtig?

WildWings:Lekker ruw, hou ik ook wel van. Hij oogt nog steeds een beetje boven naar binnen te vallen. Foto met een verhaal. Fijn. Knap gedaan.

Marjoow:Ik skip de eerste, ga gelijk naar de tweede: WAUW! Het geeft mij zo’n onbehagelijk gevoel! Horror!

HOPPA. Mijn commentaar is opbouwend bedoeld.

Nu ik.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:38

Marjoow schreef:
Marlinda: Ik snap niet dat jullie dit een prachtplaat vinden. De ogen zijn zó extreem nabewerkt dat het gewoon erg onnatuurlijk lijkt. Nee ik vind dit een enkeltje prullenbak eerlijk gezegd.

Jammer marjo. De aanpassingen in de foto zijn standaard: contrast & helderheid. De ogen komen daarbij extra goed uit door het licht & de daarop volgende contrast/ helderheidsaanpassingen. Heb echt niets raars gedaan zoals kleuren aanpassen ofzo, dan is het niet meer dezelfde kat. Dat jij deze foto in de prullenbak zou gooien.... tsja, dan verschillen we duidelijk van mening lijkt mij

Romana01 schreef:
@Marlinda: Schitterd hoe die ogen eruit komen. Ik ga binnenkort ook de kat van mijn vriendin fotograveren, flits jij bij zulke foto's?

Dankje! Ja vond 'm zelf eigenlijk wel geslaagd, de katten waren namelijk heel druk (lees: maakten letterlijk salto's!) dus ik moest de momenten echt pakken als ik ze even kreeg. Bij deze heb ik geflitst :j

Goof schreef:
Oh poessie!!! Wat springen de ogen er super uit zeg!

lifaya schreef:
wauw die ogen!

WildWings schreef:
Marlinda, wat een blik zeg, die ogen knallen er echt uit!

Bagheera_206 schreef:
Gave plaat met erg mooie ogen. :)

LisaDijk schreef:
Marlinda: Echt onwijs gafe foto, die ogen knallen eruit!

Dankjullie! :) Ik vond het zelf ook een erg knappe poes (ze had ook een erg mooi nestje :D) Bengalen blijven prachtige katten <3

Lipydo schreef:
Marlinda: GEWELDIG. Prachtige kijkers en mooi nabewerkt. Lijkt wat schilderachtig?

Wow wat een lange lijst reacties heb jij getypt _/-\o_
Dankje! Haha het is toch echt een foto hoor, misschien is de poes gewoon te perfect :))

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:42

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:42

Lipydo RESPECT!

Marlinda wouw die is echt prachtig! Die ogen wat vreemd eigenlijk Wel heel heel mooi!
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 21-12-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt