Luxe foto's van paarden/fotoshoot één pot nat aan het worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:47

Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:06

Hammeke schreef:
@ Hypofocus, doe jij nog geen katten? :D
aangezien je al paarden en honden doet, ik wacht op de dag dat er een poezenfocus komt :)

@ [naam], jij was van België hé?
Ik wil jou wel eens komen helpen met foto's, als jij mij eens komt helpen, heb hier een even fotogenieke staan, maar als je er een hele tijd zelf moet achter lopen maak je echt niet zo'n mooie foto :P

Haha, België wel, maar ook weer niet zo dichtbij om even langs te komen :P
Maar wie weet ooit :Y)

Voorlopig zit er nog een fotoshoot in de planning, en heb ik ookal contact met iemand die hem ook eens graag op de foto wilde zetten ter uitbreiding van portfolio, dus voorlopig ben ik even voorzien :D ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:03

Composities zijn ook niet alles.... Er speelt veel meer mee bij fotografie: belichting, nét dat juiste moment pakken, je camera aanpassen aan de omstandigheden...

Vind het wel een beetje flauw om te zeggen dat iemand die een bepaalde compositie gebruikt, meteen een wannabe is. C'mon je bent toch geen pubertje, vind dat nou echt zo'n kinderachtige uitspraak. ''Vieze na-aper!'' ^)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:09

Arabesk schreef:
Als ik zo weleens door bokt blader en topics tegenkom van fotoshoots etc, zie ik eigenlijk dat het onderhand allemaal eenheidsworst begint te worden, fototechnisch dan he.

Ik denk niet dat het mogelijk is om duizenden foto's met vergelijkbaar onderwerp te maken en dan toch origineel te blijven. Zoals je ook de Eiffeltoren niet meer creatief op de foto kunt zetten en de meeste bruidsfoto's ook allang een keer gemaakt zijn

Dat geeft ook helemaal niks, want de meeste foto's worden niet gemaakt om de fotograaf onsterfelijk beroemd te maken, maar om de eigenaar van het paard een dierbare en mooie herinnering te geven. Zo wacht ik ook nog op een professionele foto van mijn neefjes, niet omdat die foto op zich zo bijzonder is, maar omdat het mijn neefjes zijn en ik er veel plezier aan beleef ze te zien, en een mooie foto mij veel doet. En dat er nog 3 miljoen andere kinderen exact zo op de foto gezet zijn, en er nog vele miljoenen kinderen zullen volgen, dat maakt mij niet uit.

Rennie89

Re: Luxe foto's van paarden/fotoshoot één pot nat aan het worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:11

Ja ik moet wel zeggen dat ik soms heel slechte technische foto's voorbij zie komen. Onscherp, ontzettend veel ruis, half paard etc. daar zie ik geen kunst van in. Ik zeg niet dat ik zelf zo fantastisch ben, maar als je een advertentie plaatst, geld ervoor vraagt, dan kies je toch wel je beste foto's uit, een nette en duidelijke tekst enzo? of ben ik nou gek :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:14

Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto in link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:17

Da's dan eigenlijk geen foto meer, maar een digitale manipulatie. Een "plaatje" ontstaan uit foto's ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:28

ik blijf eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde bokker nou eigenlijk lelijk, matig of mooi vind := gezien de meningen zo erg uit een lopen. De een houd weer van sprookjes foto's, de ander van foto's waar je gevoelens ziet en de ander weer foto's waar je gewoon "jouw" paard in ziet , zoals die echt is... er is ook niet een steriotype "fotograaf", alle fotografen hebben een eigen styl in mijn ogen, ik herken ook van menige fotografen de foto's zonder logo. Ook het nabewerken geeft extra nadruk op de styl van de betreffende fotograaf.

Maar wat de TS zegt is ook puur gebasseerd op haar mening, zij vind "normale" hooftfoto's afgezaagd en saai en wil graag eens wat anders. Geloof me, het grootste gedeelte die een shoot bij een fotograaf boekt wil wel zijn of haar paard erin herkennen. Ik houd van alles :P ik waardeer elke manier van fotograferen, zolang je maar wel ziet dat degene achter de camera wel zijn best doet en niet alles op AUTO fotografeerd enzo :+ daar ben ik dus echt fel op tegen. Ik heb nog nooit op AUTO gefotografeerd, dan mislukken ze meestal bij mij :')

vraag me af in wat voor hokje mijn foto's worden gestopt :')
http://i46.tinypic.com/2my402f.jpg
foto van zaterdag
Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:31

Hypofocus schreef:
Da's dan eigenlijk geen foto meer, maar een digitale manipulatie. Een "plaatje" ontstaan uit foto's ;)

Hoezo, het is toch gewoon een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:33

Ah... Er is een edit gedaan...

Ik dacht dat dit over die avatar animatie ging, van dat paard met 2 benen... Want daar leek de beschrijving op. ;)

Nu met de veranderde omschrijving én de foto erbij is het inderdaad duidelijk :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:34

lifaya schreef:
zolang je maar wel ziet dat degene achter de camera wel zijn best doet en niet alles op AUTO fotografeerd enzo :+

Och, met een goede autosetting is niks mis hoor. Zo spannend is belichtingmeten niet. :) Een goede compositie is over het algemeen veel interessanter :j En moeilijker.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat er erg veel hobbyisten zijn die geld vragen voor iets wat gewoon weinig kwaliteit heeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:34

Oh haha, ik dacht al...
Vind het overigens een erg leuke foto!

@ lifaya; wat de gemiddelde bokker leuk vind is dus wel een beetje duidelijk. 'Standaard' hoofdfoto's, losgooifoto's, rijfoto's... vandaar dat je die zovaak ziet. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:36

Shadow0 schreef:
lifaya schreef:
zolang je maar wel ziet dat degene achter de camera wel zijn best doet en niet alles op AUTO fotografeerd enzo :+

Och, met een goede autosetting is niks mis hoor. Zo spannend is belichtingmeten niet. :) Een goede compositie is over het algemeen veel interessanter :j En moeilijker.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat er erg veel hobbyisten zijn die geld vragen voor iets wat gewoon weinig kwaliteit heeft.

das waar maar ik vind wel dat de fotograaf de foto zelf moet maken en niet de camera, tuurlijk is de compositie
en het beeld het allerbelangrijkste, maar het is toch leuk om zelf je sluitertijd, ISO en diafragma te bepalen? daar
kun je heel leuke dingen mee doen. Ik fotografeer en ik wil graag leren , als je op AUTO fotografeerd leer je niet
echt veel lijkt mij :+ ja qua compositie, maar het technische beeld is ook van belang.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:38

Hypofocus schreef:
Ah... Er is een edit gedaan...

Ik dacht dat dit over die avatar animatie ging, van dat paard met 2 benen... Want daar leek de beschrijving op. ;)

Nu met de veranderde omschrijving én de foto erbij is het inderdaad duidelijk :P

omschrijving is niet veranderd hoor :+
Jij maakt btw mooie foto's

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:39

@ lifaya je kan prima op auto schieten hoor. Worden je platen niet minder van. Tenzij je echt blackfoto's ed. gaat maken. ;)

Overigens vind ik jouw foto's ook tot het 'standaard' werk horen. :j Gewoon wat mensen op een shoot willen zien.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:40

Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:41

Mijn paard en ik zijn ooit op de foto gezet voor het blad Garp, door een proff fotograaf.
Dit was 1 van de foto's:
http://94.100.121.136/48450001-48500000 ... _2Cl5.jpeg

Veel paardenliefhebbers vonden de serie helemaal niks, en ik heb ook veel lovende reacties over de foto's gehad.
Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto inlink

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:42

@ XxJustinexX: Die is geweldig :D

Zo'n foto tussendoor in een shoot kan ik zeker appreciëren :j Maar je kan toch niet standaard alleen maar zo'n soort foto's gaan maken? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:42

Ik fotografeer idd zoals de klant wil, maar probeer ook vaak eens iets anders :P sta overal voor open :+

Nee maar Fif dat bedoel ik dus ook waarom je beter niet op AUTO kan schieten. Maar gek genoeg mislukken de AUTO foto's bij mij altijd :') niet dat ik zulke fantastische foto's maak als ik in M schiet, maar ik ben dan wel een stuk tevredener ermee :P maar dit kan ook geheel persoonlijk zijn hoor

deze foto heb ik dus ook gemaakt :+ is ook weer eens wat anders :P
http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2009/ ... lifaya.jpg
(samen met bokker six dus )
Laatst bijgewerkt door Leo op 21-01-10 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:43

Moet zeggen dat die foto mij ook niet aanspreekt Sall :n

@ XxJustinexX: dat soort foto's zijn grappig (ik heb er ook zat van) maar dan moeten ze wel goed uitgevoerd zijn voordat ik ze interessant vind... heel origineel is het verder ook niet.

@ lifaya: die foto had je al eerder geplaatst hier, vind hem best leuk qua setting. :j Maar je kan er zoveel meer mee. :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:45

Ik heb meer foto's van die setting :P close ups etc andere composities, maar om dat allemaal even te gaan plaatsen denk ik niet dat iedereen dat leuk vind :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:46

Fiffill schreef:
Moet zeggen dat die foto mij ook niet aanspreekt Sall :n

@ XxJustinexX: dat soort foto's zijn grappig (ik heb er ook zat van) maar dan moeten ze wel goed uitgevoerd zijn voordat ik ze interessant vind... heel origineel is het verder ook niet.

@ lifaya: die foto had je al eerder geplaatst hier, vind hem best leuk qua setting. :j Maar je kan er zoveel meer mee. :))

mag hoor, ik vind het vooral vervreemdend (schrijf je dat zo?) werken.. Weet niet echt goed of ik het nou echt mooi vind.
Wel qua kleur en sfeer (zon, met een dreigende onweerslucht)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:46

nee , maar kijk voor de creatiefiteit , is het wel leuk om zulke foto's er tussen te hebben

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:48

Ik vind de foto aan de ene kant wel iets hebben van Sall, maar ik vind dat dat groothoekeffect een beetje raar tot zijn recht komt. Ik had dan liever écht groothoekeffect gezien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:48

Klopt wel hoor XxJustinexX, maar dan wel als ze ook echt goed van kwaliteit zijn en een beetje leuk uitgevoerd. ;)