Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arielle_ schreef:Ik ben op zoek naar iets leukere lens dan mijn gewone kitlensje 18-55, en ben op marktplaats voor 100,- een 75-300 mm tegengekomen, is dat iets ofniet?
Sander_ schreef:Heb net ook even nog wat vergelijkingen gemaakt op photozone, en daar zie je idd dat de F4 een stukje scherper is als de F2.8. Maar dat neemt niet weg dat de F2.8 ook erg scherp is en hele goede kwaliteit levert, toch?
Nouks schreef:Als ik jou was zou ik in ieder geval proberen het bereik van zeg maar 16 tot 100 milimeter met goede kwaliteit lenzen te coveren. Veel meer tele zul je niet nodig hebben met landschappen/bloemen/mensen/bruiloften. Misschien wel voor dieren, maar dat hangt voornamelijk af van wat voor soort dierenfotografie je bedoelt. Ga voor een leuk setje redelijk tot goed op elkaar aansluitende, lichtsterke zooms (klein gat in bereik kan best, je kunt ook nog lopen) of voor een serie leuke kwalitatief goede, zeer lichtsterke primes.
rijoyco schreef:[***] schreef:Als ik jou was zou ik in ieder geval proberen het bereik van zeg maar 16 tot 100 milimeter met goede kwaliteit lenzen te coveren. Veel meer tele zul je niet nodig hebben met landschappen/bloemen/mensen/bruiloften. Misschien wel voor dieren, maar dat hangt voornamelijk af van wat voor soort dierenfotografie je bedoelt. Ga voor een leuk setje redelijk tot goed op elkaar aansluitende, lichtsterke zooms (klein gat in bereik kan best, je kunt ook nog lopen) of voor een serie leuke kwalitatief goede, zeer lichtsterke primes.
Wat bedoel je met dat laatste?
Dieren, tja van vogels tot lieveheersbeestjes, maar voor die laatste kan ik beter een macro kopen.
Paarden ook wel, maar dat is eigenlijk maar bijzaak.
Poe, dat wordt dan weer even puzzelen...bedankt![]()
![]()