[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goechi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:15

mijntjuh ik denk dat je er niet meet dan 10 euro vooor moet vragen want het is wel mooi maar ik mis iets een beetje onduidelijk enzoo misschien moet je meer schaduw er in brengen succes

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:15

Sanne_shelly:
Het begin is er. Het is nog wat stripachtig. Er mogen meer details en schaduwen in komen. Gewoon nog even lekker dooroefenen.
Je 2e vind ik al een stuk beter dan de eerste.

Lessien_2810:
Mooie tekening! Je zou hier zo'n 7.50 euri voor kunnen vragen. ZIet er erg netjes uit.

Freefly:
Het oog is nog wat dood, er moet een pupil in komen en een lichtpuntje. Dat maakt 'm al een stuk levendiger. Ook de haren mag je dichter op elkaar zetten. Er mogen ook nog meer schaduwen in komen. Nog even dooroefenen. Maar, het ziet er al erg netjes uit.

Mijntjuhh:
Knap gedaan! Ik vind ze nog een klein beetje recht toe recht aan. Er mag meer diepte in komen (vooral rond de ogen). De schaduwen mogen meer en iets zachter. De overgangen mogen iets zachter.
De uitstraling heb je wel goed te pakken!
Zo'n 5/7 euri?

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:36

Afbeelding

Mijn nieuwste tekening, met grijs potlood op A3, ong. 5 a 6 uur werk aan gehad

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:59

OEH! Het eindresultaat is echt heel mooi!!!!!!
Ik vind de compositie van de 2 hoofden en hoe ze op het papier zijn ingedeeld echt heel lelijk om het maar bot te zeggen.. Het lijkt net alsof ze niet bij elkaar horen. Dat doet beetje afbreuk aan de tekening.

Het grootste paardje vind ik echt heel mooi!! Mooi indetail en goede schaduwen. het oor mag nog wat donkerder zodat er meer diepte in komt.
Zo'n 15 euro op A3.

CaPrIoLe`79

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:37

nevony: De hoofden zijn mooi, maar de presentatie van die 2 hoofden zo op 1 vel maakt het niet super waardevol, zonde van zulke leuke tekeningen. Met een mooie compositie had je er een leuk bedragje voor kunnen vragen.

Hier een doek van mij. Het is met acrylverf, op canvas doek, 50 x 70 met een dikke meegeschilderde rand van 5 cm. Ik ben er nog niet zeker van, maar ik denk dat ik deze ga selecteren voor het werk dat ik mag hangen op de expo: `Torhout te peerde.Kunst op Poten.`
Daar worden 4 mnd lang allerlei kunstwerken met als onderwerp `paarden`geexposeerd.
Afbeelding
Hij is af, alleen ga ik voetjes en neus met grijstinten aanzetten, omdat dit wegzinkt in de achtergrond.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:31

@ Nevony: ik vind hem prachtig maar over de compositie is al genoeg gezegd...

Uhm oneilltje... die van jou ga ik niet taxeren... das zo´n aparte kunst Maar voor de liefhebber zal die wel zo´n 100 euro op kunnen brengen of nog wel meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:55

Eerst eventjes taxeren

Sanne_Shelly; Nog eventjes dooroefenen

Gekkesies; de 1e; mooi hoor Moeilijk te taxeren. Hier zou ik zeker 20 tot 30 euro voor geven, maar ik denk dat het meer waard is.
de 2e; Niet helemaal het schilderij wat ik thuis op zou hangen, maar dit is ook zeker 30/40 euro waard.
de 3e; heel apart, ook 30/40 euro
de 4e; Dit vind ik persoonlijk de mooiste. Minstens 50 euro hier voor
de 5e; Beetje rare pose . Voor deze rond de 20 euro

Lessien_2810; zo'n 5 tot 10 euro

FreeFly; nog eventjes dooroefenen, je hebt al een goed begin

Mijntjuhh; de tekening spreekt me niet erg aan. Ik vind er persoonlijk weinig detail in zitten. Ik denk dat je hier ongeveer 5 euro voor kunt vragen.

Nevony; 15 euro voor A3. Jammer dat de paarden zo abrubt 'stoppen'. Je had het misschien ietsje vloeiender kunnen laten verlopen, waar de hals stopt.

Oneilltje79; Je hebt een hele aparte, eigen stijl. Ik ben niet goed in taxeren, laat staan schilderijen, maar ik denk dat dit zeker wel 100 euro waard is!

Nu ben ik ook wel benieuwd naar die van mij, ik heb een slechte camera, dus geen geweldige foto's, hoop dat het een beetje duidelijk is...

IJslandermerrie met veulen;
Afbeelding

Tim (dacht ik) uit Sugarcult;
Afbeelding

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:14

Oke, vorige keer werd mijn tekening op niets getaxeerd even doorgeoefend, ben wel benieuwd of er wat verhoging in is gekomen

Afbeelding

en die van o0Bianca0o vind ik echt mooi! Ik ben echt niet goed in taxeren maar ik denk dat ze op z'n minst toch wel 15 euro waard zijn (nogmaals, ik ben er echt niet goed in dus misschien is het wel lager/hoger)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:16

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:22

Jennietje; hier zou je ook 5 tot 10 euro voor kunnen vragen denk ik

LauraMc; Zou best eens kunnen, ik zou het niet weten. Ik heb de foto gegoogled

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:34

o0Bianca0o schreef:
Jennietje; hier zou je ook 5 tot 10 euro voor kunnen vragen denk ik

LauraMc; Zou best eens kunnen, ik zou het niet weten. Ik heb de foto gegoogled

http://www.mijnalbum.nl/Foto=QBXSAXYC

Fidla met veulen Haukur als ik het goed heb, stonden op de Besmanninckhoeve

Maar ik ga dit topic niet vervelen met meer offtopic reacties

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:39

Ja dat is de foto, maar ik vond hem op een buitenlandse site ergens .
Laten we nu maar verder gaan met taxeren

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:58

Mijn nieuwste tekening, wel een erg slechte foto...

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:47

Evelijn; mooi hoor . Het lijkt of er wat weinig details in zitten, maar dat kan ook door de foto komen. €5,-

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:55

sanne_shelly: nog eventjes oefenen .

gekkesies: heel sprekend werk! Zeker klasse 50-100 waard .

Lessien_2810: een knappe hond . Maar mss had ie toch n ondergrond gehad? Hij lijkt nu een beetje onevenwichtig op zijn pootjes te staan, net alsof ie zo om kan vallen . 10 euro?

FreeFly: nog even oefenen . Het totaalbeeld vind ik heel erg leuk, maar mss dat oogjes nog n beetje oefening nodig hebben? Dat lijkt n beetje doods nu .

mijntjuhh: hihi wat leuk al die hondjes op 1 papier! Sommige stukjes zijn nog n beetje krasserig, 5 euro?

Nevony: de tekeningen zijn heel knap maar de compositie doet er afbreuk aan. 10 euro maar n stuk meer als je t papier anders had ingedeeld .

oneilltje79: wederom een knap en kleurrijk werk! Dat paard lijkt extra levendig te rollen met al die kleurtjes, of zouden al die kleurtjes door de lucht gaan zweven bij de volgende rolbeweging? Zeker 100 euro

o0Bianca0o: beide tekeningen heb je heel knap gemaakt maar de schaduwen op t gezicht van de jongen maken bijna dat ik hem eng vind . Voor je paardjes zou ik aan 15 euro denken .

Jennietje: heel mooi ! Wat n zachte blik heeft dat paard.. 20 euro?

_Evelijn_: knappe tekening! Ik vind alleen de overgangen waarmee je de spieren probeert aan te geven, wat stroef ogen (vooral bij de overgang naar de schouder). Die hadden mss wat vloeiender gekund . 7.50-10?

Volgens mij ben ik weer helemaal bijgetaxeerd?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:00

Ik vind persoonlijk die van Evelien wel een zeker 10 euro waard. Der zit een sprekend koppie op! Wel nog wat meer details gemogen Mooi hoor!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 08:49

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:22

Ik vind hem wel mooi! Maar het paard had iets meer wakker uit zijn ogen mogen kijken, op de foto is dat ook niet super maar wel iets meer dan op jouw tekening.
Verder vind ik hem mooi getekend!
Zo´n 20 euro!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:22

Ben wel benieuwd wat ik voor mijn tekeningen zou kunnen vragen, hier mijn nieuwste tekening:

Afbeelding

Groetjes,
Margriet

Door het scannen is de kwaliteit wel slechter geworden...
het is trouwens op grof papier getekend... vandaar dat het misschie nwat krasserig kan lijken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:41

Ik heb ook weer wat af; ik zal eerst zelf even taxeren (Vind trouwens dat meer mensen dat wel mogen doen, ookal denken ze dat niet te kunnen!!!)

Babe; ik weet niet precies hoeveel je voor zoiets kunt vragen. Ik denk als het iemands eigen veulen is wel een eurootje of 40€ Dat kan meer worden als de verhoudingen perfect kloppen. Ik heb gezien dat je het kan, dus dat komt goed

Sanne_chelly; ik zou nog even dooroefenen, maar je bent goed op weg.

Freefly; ik zou ten eerste proberen om je tekeningen van hun beste kant te laten zien. Dus geen slechte, scheve webcamfoto met een armband ervoor. Zo klopt hij helemaal niet meer in verhouding.

Mijntjuhh; nu nog een eurootje of 5€ voor de moeite. Veel oefenen. Probeer er meer contrast in te brengen. Meer donker, andere stukken lichter, zodat je meer diepte in je tekeningen krijgt.

Nevony; ik vind hem heel leuk, maar ik vind het geen geheel, en dat is erg jammer! De plaatjes hebben niks 'met' elkaar. Ze zijn afgesneden en het lijkt net of er een vierkantje tussen is geplakt. Verder zou ik ook meer contrast in je tekening brengen, doet hem alleen maar ten goede Nu een eurootje of 15€.

Oneilltje; ik denk dat ik jou niets hoef te zeggen, maar bij deze een eurootje of 100€ ?

o0Bianca0o; ik vind het persoonlijk zo zonde dat je de achtergrond hebt ingekleurd. Het is niet vloeiend, maar meer krasserig, en dat doet je tekening niet ten goede! Het idee is wel leuk, maar dan moet je daar ook heel veel tijd in willen steken!! Voor die eerste een eurootje of 10€, die tweede niets, denk ik.

Jennietje; een eurootje of 10?? Je bent in ieder geval op de goede weg!!

_Evelijn_; het is dat ik de foto ken hoor, maar ik vind hem er niet zo erg op lijken, de nek is te lang? Ik zou als ik jou was voor meer dichtheid in je tekening zorgen, en er meer contrast inmaken, dat verbetert naar mijn idee de tekening stukken!! 5€?

Jennietje; kijk en dit bedoel ik dus met je bent op de goede weg! Er zit veel meer contrast in, waardoor de tekening veeel meer spreekt. Super.. 15€ minstens.
[Edit, wil nog even zeggen dat ik die manen echt geweldig vind, ik krijg het niet voor mekaar!!!]

AngelsDitch; jammer dat je de manen niet hebt uitgewerkt. Hij komt over als een ruige haflinger omdat je zelf ook niet erg em.. subtiel hebt gekleurd, snap je? Maar als die dat is, is het een leuke tekening. Eurootje of 15€ ??
Laatst bijgewerkt door ponymeid1 op 22-05-06 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:43

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:47

@ Mik_; ja, die achtergrond... Ik vond het achteraf ook zonde maar ja... Bedankt voor je taxatie in ieder geval

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:21

Mik_ schreef:

AngelsDitch; jammer dat je de manen niet hebt uitgewerkt. Hij komt over als een ruige haflinger omdat je zelf ook niet erg em.. subtiel hebt gekleurd, snap je? Maar als die dat is, is het een leuke tekening. Eurootje of 15€ ??

Bedankt voor je taxatie. De manen heb ik wel wat meer uitgwerkt, maar de scanner werkt niet optimaal.

Verder is de foto ook erg ruig en de opdrachtgever wilde oo kdie uitdrukking er aan hebben.

Dit is trouwens de foto.

Afbeelding

Vind jouw tekeningen trouwens prachtig! Ben alleen nog niet zo ervaren in het geven van taxaties, maar ik zou er zelf zeker zo'n 30 a 40 euro voor over hebben. Is het op a3?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:30

Ik vind het mooi Mik_.... Zeker 30 euro
Alleen vind ik het persoonlijk fijner als de afbeeldingen iets kleiner op bokt worden gezet, dat kijkt makkelijker en geeft een duidelijker beeld.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:16

@ AngelsDitch, idd het is ook een ruigerd Zoals ik al zei past de tekening er dan idd beter bij.
Ohja, het probleem scanners ken ik ook hoor

Bedankt voor jullie taxatie, en ik teken op A4

*1500e bericht in topic*