[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:34

Zo 2 dagen af en toe wat feedback, geschreven. Ben nu bij pagina 57 geloof ik.

Bij sommigen heb ik wat standaard fb gegeven, dan vond ik het gewoon een mooie foto :) en wist ik geen minpunten te vinden.

WiancaR Mooie scherpe heldere foto, prachtig.
KimdeGroot94 Mooie foto, had de reiger misschien ietsjes scheper/duidelijker willen zien maar weet niet of dat mogelijk was.
taarss Niet heel bijzonder zeg je zelf al, maar hij is wel mooi uitgesneden.
magda_90 Wauw toffe foto, vind hem erg mooi!
Revanches Mooi portret, nabewerking past er mooi bij.
_Elke Mooie foto, misschien de volgende keer wat meer contrast er in, maar dit kan ook persoonlijk zijn.
Manou_xxx Gave foto, de hond, het meisje, laat duidelijk het bekende sprookje zien :) Had zelf misschien geprobeerd om de gloed rond het kaarsje ietsjes realistischer te krijgen.
glenstorm Mooie foto, had zelf misschien het blad een kwartslag omgedraaid zodat ie meer in het verlengde van de piano lag.
quartel Mooie foto, goed scherp.
Kanzi Ik vind deze foto zo tof, heel mooi gedaan.
Joysieee Originele uitsnede, vind hoe het licht op de manen valt een mooi beeld geven, wel zonde dat de rechterkant van het hoofd helemaal wegvalt in de schaduw.
femmelz Hele bijzondere foto, blijf er naar kijken, vind hem wel wat hebben.
NESCAFE Wauw gaaf, zwart wit laat hem nog mooier spreken. Zie het steeds vaker, het gebruik van analoge lenzen, misschien dat ik mij daar maar eens over ga inlezen (A)

laurajoy15 Leuke foto, mooi hoe het licht zo op de eend valt. Enige jammere vind ik het zonnetje rechts boven, ik neem aan dat deze bewerkt was. Kan soms een mooi effect geven maar heb soms het idee dat men deze tegenwoordig alleen maar gebruikt, te pas en onpas, in dit geval vind ik het er ook niet bij passen. Verder wel een hele mooie foto.

verography Mooie foto, hoe sprekend de bloemetjes zijn op een zwarte achtergrond, enige storende is de krappe ruimte rechts boven bij het bloemetje.
Marit Vind jou foto’s altijd zo ontzettend gaaf, kan ook nooit minpuntjes er op vinden, dat is bij deze ook weer het geval :)

Jespri schattige foto, leuk idee, stoor me enkel aan de lichtjes aan de achterkant, ik begrijp dat dit bedoeld was om bokeh te creëren dus verder zeg ik er ook niks over :).

Nefertarie gaaf!

Asselruiter Mooie foto, sprekende blik.

S_imonee Leuke foto, vanuit een leuke hoek genomen zo met die takken. Vind alleen de kleuren niet zo mooi, kan mijn vinger er niet precies op leggen wat het is.

it_is_me Mooi moment, vind alleen de donkere vlakken te donker (klinkt heel onlogisch maar ik hoop dat je me snapt :+ )

billionache Leuk idee, heb hier niet echt commentaar op.

CrazyIris Prachtige heldere kleuren, super scherp ook, niks op aan te merken.

Suuszels Gave foto, mooi moment zo met die druppel.

rosslover Ik had zelf misschien de plas water zo gelaten, want het weggewerkte valt nu duidelijk op en dat lijd nog meer af. Zou voor de volgende keer beter scherpstellen op het hoofd, nu lijkt het touw scherper dan het hoofd.

Sanne_com Mooie foto, leuk idee, vind de kleuren ook fijn. Enige kleine minpuntje vind ik het donkere stukje rechtsboven in de hoek.

MZorro Ik vind deze foto van dit model beter dan die van week 2, door de zwart wit omzetting oogt de omgeving ook rustiger. Netjes gedaan.

Mallow Leuke foto, zou alleen voor de volgende keer proberen om een andere achtergrond te kiezen nu is het raam heel erg overbelicht. Ook oogt hij niet helemaal scherp. Wat waren je instellingen? Kleine aanpassingen hier in kunnen al een hele andere foto geven.

Killyenn Gave foto, laat echt een sfeertje zien. Hopelijk valt er hier ook nog sneeuw *duimduim*

Racheel Mooie foto.

JewEmm Wat een wollig beertje, heel schattig vastgelegd. Mooi gedaan.

Gracezellaa Mooie foto, maar hij was denk ik mooier geweest als het schoteltje er helemaal op stond.

calice Mooie foto, scherpe kleuren, krijg er helemaal zo´n lente gevoel van.

Bellatrix Ontzettend heldere foto, vind alleen al die takken bij elkaar of niet de takken maar het contrast er in druk ogen.

XiiaaooNaa Wat een snoezig konijntje. Misschien de volgende keer proberen de oren er wat meer op te krijgen.

HeavensLove Ik vind het een mooie foto, de nabewerking is netjes gedaan.

EskeGirl Ik vind dat het konijn op een mooi moment is vastgelegd qua houding. Vind alleen de kleuren minder.

Sicayes prachtig zelf portret, met gave nabewerking.

Kimmetjee04 Leuk idee, qua compositie ook precies goed maar er lijkt een waas over de foto te liggen, en ik zie nogal wat ruis.

Leonyr Gave foto, ontzettend scherp, prachtig, zo zou ik onze hond ook wel vast gelegd willen hebben, perfecte foto dus :)

Astor Gave foto, niks op aan te merken.
monbyou Mooie foto, niks op aan te merken.
horserider22 Mooie foto, heb hier verder niks op aan te merken.
MarijeR Sprekende foto, vind het iets te overbelicht maar verder netjes gedaan.
GerdjeHoran Mooie foto, zwart wit laat hem ook mooi spreken wel zit er nog veel ruis overheen.
jooproo Toffe foto, past een beetje bij je foto van week een qua stijl. Jammer dat hij net niet helemaal recht is.
sorsie Hele mooie scherpe foto, laat precies de sfeer van het weer deze week zien.
SuperLiesje Hele mooie foto, zag op facebook dat deze foto voor een winkel was gemaakt, vind hem daar ook erg passend voor.
Babel Toffe foto, super mooie kleuren vind het fel groene steeltje wel storend, had hem zelf wat donkerder willen zien maar dit is ook een smaak kwestie denk ik.
Sodeletuut Gave foto zo met die lichtval, mooi gedaan.
showteam Mooie foto, mooi kleurgebruik ook, past perfect bij het hondje.
manonfleur ( Het is al gezegd maar dat flickr de kwaliteit verminderd lijkt me sterk) Ik vind de blik van het paard en de lach van de ruiter ondanks het weer ;) Mooi vastgelegd, zou voor de volgende keer de foto zelf vanuit de bak hebben genomen, de omheining lijd nu erg af.
Crazymel Ik vind dat je de foto qua beenwerk op een goed moment hebt genomen, voor de volgende keer misschien wat meer proberen qua compositie, nu staat het paard gewoon in het midden, heel mooi plaatje, maar vrij standaard.
Jessica_1998 Schattige foto, leuk idee ook. Vind hem niet te licht wel lijkt er heel veel ruis over de foto heen te liggen.
Marjoow Wauw hoe tof, hier kan ik geen slechte punten aan vinden, vind beide kleurversies heel mooi.
Hanna_94 Ik snap dat je helemaal trots bent, onwijs gaaf, met wat voor lens heb je deze gemaakt?
MarBri Leuke foto, wel iets te donker lijkt het maar voor een eerste zelf portret vind ik hem netjes.
MyHu Hij lijkt net iets onscherp te zijn zoals je zelf al zegt, vind het verder wel een mooie foto, ook mooi centraal vastgelegd.
Brechtjee Leuke foto, niks op aan te merken.
joeluna Terwijl ik naar beneden scrolde dacht ik even ‘ he maar die is helemaal niet scherp’ tot dat ik het pootje zag, leuk idee zo om het scherpte punt eens ergens anders te doen, heeft wel goed uitgepakt. Vind de overbelichting van het pootje alleen wat zonde.
Deetjeeuh Mooie foto, niks op aan te merken.
Dandy200 Wauw, ook een onderwerp wat je niet zo vaak ziet. Vind de foto vanuit een mooi punt genomen zo met dat gras ervoor, enige puntje is dat ik het geheel qua kleur wat flets over vind komen.
Robin_Rikkie Normaal ben ik van mening dat een afgehakt oor ed. vaak wat storend is, maar ik vind het bij deze wel passen dat hij zo gecropt is, hij is heel sprekend zo, die ogen trekken direct je aandacht ook.
wendy1987 Netjes gedaan, uitsnede is ook wel origineel, had alleen zelf dan nog wel het kleine stukje neusriem weggewerkt.
binky Leuke foto, niks op aan te merken.
RianC Wat een origineel idee, normaal zou men raar opkijken van een zundapp in huis, maar hier lijkt hij er perfect in te passen, dit komt denk ik ook door de rustige huis kleuren en de zundapp die er zo uitspringt mooi gedaan. Het minpuntje geef je verder zelf al aan :) .
Irene96 Leuke foto, mooie lichtinval zo ook, zou alleen wel wat meer scherpte bij jou je zusje en de hond willen zien, maar volgens mij zorgt facebook er ook voor dat dit er niet is.
Ylvy Mooie foto, alleen wel zonde van de ruis, al eens met ruis reductie gewerkt? Dat kan net het verschil maken.
Ingvild Netjes gedaan, op het goede moment genomen. Mooie foto dus ook, enige puntje is de beweging onscherpte in de hoeven.
Eline91 Mooie foto, maar ik weet niet wat het is maar de kleuren doen bij mij raar, de voorwerpen ook, alsof ik naar een 3D iets kijk zonder bril op, weet verder niet wat het is maar ik kan er niet te lang naar kijken.
ismy Bijzondere foto, ik zelf weet ook niet wat ik er verder van vind maar je blijft er wel naar kijken.
IsaCalixa Hele mooie foto, het zonnetje die zo op het paard schijnt maakt het helemaal af.
SharonPlugge Mooie foto, mooie kleuren ook.
Irene96 Mooie foto, sprekende blik ook.
LOVESUSHI Mooie foto, misschien wat te donker maar knap gedaan zo door het raam.
marijepagter Leuke foto, mooi zo met het licht en goed scherp ook.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:36

Bedankt voor al het commentaar!! Foto is wat druk en dat vindt niet iedereen mooi....is niet erg. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:37

Dankjewel voor de feedback weer :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:37

Bedankt voor de feedback Hilly, nu je het zegt van de krappe ruimte zie ik het ook en helemaal met je eens. Nu vind ik hem gelijk minder goed :')

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:39

hilly200 schreef:
manonfleur ( Het is al gezegd maar dat flickr de kwaliteit verminderd lijkt me sterk) Ik vind de blik van het paard en de lach van de ruiter ondanks het weer ;) Mooi vastgelegd, zou voor de volgende keer de foto zelf vanuit de bak hebben genomen, de omheining lijd nu erg af.

Klopt, je hebt gelijk. Ik had eronder nog geplaatst dat ik hem via mijn bureaublad had geüpload, en dat daardoor de kwaliteit iets minder is geworden.
Iedereen bedankt voor de feedback!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:40

Iedereen bedankt voor de feedback! Mijn foto is zo goed als niet gecropt, heb hem zo geschoten. Er stond wel een stukje oor op maar vond een half oor storender dan geen oor aan de ene kant dus vandaar dat deel gecropt. Leuk om te zien dat iedereen toch echt zijn eigen smaak heeft!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:49

GerdjeHoran
Ik dacht dat hij zo hoorde haha. _O- Deze mag er ook wezen hoor. :j

hilly200
Bedankt!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:50

Hierbij alsnog mijn week 2, lekker verlaat ugh. (Agossie: dit is dus nog week 2!)

Afbeelding

En week 3 :) Bij gebrek aan opdrachten weer een zelfportret. Flickr verscherpt de boel nog wat, waardoor de poriën wel heel erg wordt benadrukt. Maarja.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:56

Maar als Flicker ze zo naverscherpt, kun je ze dan niet minder naverscherpen voordat je ze upload? Want dit leidt wel af namelijk (en niet alleen bij jou hoor := ).
Desondanks twee prachtige zelfportretten weer! _O_

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:58

Bedankt voor de feedback, komt merendeels door de mist dat hij niet zo scherp is. Echt grappig om te zien dat de meningen zo verschillen. Ik vind het echt een hele mooie foto namelijk (op de scherpte na dan). Heb de foto overigens wel zwart-wit gemaakt, wellicht dat sommige hem daarom te grauw vinden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:02

magda_90 schreef:
Maar als Flicker ze zo naverscherpt, kun je ze dan niet minder naverscherpen voordat je ze upload? Want dit leidt wel af namelijk (en niet alleen bij jou hoor := ).
Desondanks twee prachtige zelfportretten weer! _O_

Ik verscherp echt helemaal niets, nada. Maar als je een goede foto hebt genomen is die al haarscherp, en dan plus Flickr soms idd iets té scherp.. Maar ik ga mijn foto's niet bewust blurren om minder scherpte te krijgen, dat voelt echt te tegenstrijdig :') En ik heb toch nog geen beter uploadingsding gevonden dan flickr..

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:03

mijn week 3:

Voor ons een hele emotionele foto, mijn achternichtje en hun hond, die ondertussen al een aardige leeftijd heeft, maar we zijn zo blij dat ze elkaar gekend mogen hebben.
Ook laat dit zien wat voor een lief en goed karakter american staffords hebben, en dat de opvoeding het meeste doet.

Afbeelding

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:03

Bedankt hilly!
Ik heb deze foto genomen met de Canon 70-200 f2.8 icm 2x extender.
Geloof dat deze foto genomen is op 400mm :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:06

Mb_foto
Niets op aan te merken, wat een prachtige foto! <3 _O_

Marit
Mijn foto's zijn ook haarscherp maar als PNG bij TyniPic bijvoorbeeld komen ze er echt niet zo verprutst uit. :=
Zelf weten hoor, maar bij heel veel foto's vind ik Flickr echt afbreuk aan de foto's doen helaas. Bijna net zo erg als MijnAlbum zowat.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:07

Dank voor fb. Helaas kon ik niet meer ruimte nemen omdat zowel aan de voorkant als naast een straat ligt en die zwart is van de blubber.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:08

Afbeelding

Een oudere foto wegens drukte.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:10

Wat een aandoenlijke authentieke foto. Alsof je terug gaat in de tijd. Mooi gedaan Tessa! De takken boven maken het kader daar mooi af. Net als de bosjes onder. Ik kan geen minputen vinden. :j

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:15

Erg bedankt iedereen voor de feedback!!! :D

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:23

Bij deze mijn week 3. Ik had hem nog bij willen snijden maar ik heb net (=is dus net ;) ) mijn computer terug en ik heb een ander bewerkingsprogramma.

Afbeelding

Hij is wat klein geworden. zucht.

Ik verzamel hier:
http://weslyjune.weebly.com/bokt-fotografie.html

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:25

Nog even de feedback terug gelezen van deze week op mijn foto,
Sicayes, Jespri, LinSa Bedankt voor de feedback, grappig dat sommigen er de staart van het paard er in lijken te zien. Ben zeker blij met jullie FB. En ook nog voor diegenen die week 2 mij fb hebben gegeven, dankjewel in het meeste commentaar kon ik mij wel vinden en het laat je soms ineens heel anders naar een foto kijken!

magda_90 schreef:
Ook jij hebt zo’n mooie “blijf-naar-kijken-foto”. Wellicht had je DOF wat groter gemogen en linksonder dat vlekje had weggehaald kunnen worden, maar ook dat kan mieren* zijn. :J

Dankjewel, dat vlekje is het puntje van het oor, heb deze duidelijker proberen te krijgen zodat men kon zien dat er nog een oor zat maar die is niet heel duidelijk zichtbaar. Zal van de week de bewerkingen eens weer opnieuw doen en kijken of ik het vlekje weg krijg of het oor er duidelijker op krijg.

verography schreef:
Bedankt voor de feedback Hilly, nu je het zegt van de krappe ruimte zie ik het ook en helemaal met je eens. Nu vind ik hem gelijk minder goed :')

Sorry :+ , omdat ik niet altijd goed weet wat te zeggen met FB ga ik heel kritisch kijken en dan vallen zulke kleine dingetjes op :P voor de rest vind ik het een pracht foto hoor!

Hanna_94 schreef:
Bedankt hilly!
Ik heb deze foto genomen met de Canon 70-200 f2.8 icm 2x extender.
Geloof dat deze foto genomen is op 400mm :)

Aaah vandaar dat je zo dichtbij kon komen, en hij is ook super scherp nog. Netjes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:26

Wat een aparte foto zeg. Wandelende takken?
Hij is mooi geworden, maar groter wel beter te beoordelen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 21:36

Zo... Hè hè... eindelijk mijn foto van week 3. Is gemaakt in de laatste week van 2014, maar had hem nog niet bewerkt. Nu dus wel! :D

Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:38

Mijn week 3
iets met gaspedaal en rem project.
meisje vond het wat eng, we hadden een zwoele sexy foto gewild maar lukte niet echt door lichte angst.
toch gave foto geworden
Afbeelding

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:41

week 3
Afbeelding

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:42

Mijn wat late Week 3
Hele drukke weken met school dus voor mij helaas een oude doos foto..
Heb hem snel even uitgekozen, wel opnieuw bewerkt, maar het is inderdaad geen ster foto.
Volgende week hopelijk wat meer tijd..

Afbeelding