Ik vind hem prachtig! Hoe maken jullie zelfportretten?
fourseasons
Geplaatst: 22-01-14 17:53
feedback deel 1 week 3
DmNqUe, ik vind hem persoonlijk net ietsje te donker maar wel hele gave foto! Mooi het zand scherp en het water zo wazig, heel mooi.
Racheel, de manen zitten zo wel leuk, haha! Zelf vind ik de bewegingsonscherpte wel erg jammer, is namelijk wel een hele gave plaat zo. Ik vind het ook jammer dat die een hoofdstel om heeft. Dan had ik liever niks of een halstertje gezien voor een wat 'natuurlijker' beeld.
xLoki, jeetje hoe krijg je in godsnaam dat zo op de foto. Daar zal ik nog wel wat jaartjes voor moeten oefenen (en sparen). Heel gaaf die 'details' op de maan en zoals iemand anders al zei ook leuk dat die niet in het midden staat.
Bellatrix, het halster vind ik niet storend. Wel, zoals ik al zei in je topic, jammer dat je de kleuren zo hebt bewerkt, hij heeft juist zo'n mooi vachtje! Je logo is trouwens ook erg gaaf.
MyHu, ik mis scherpte op de grond en de hond en het meisje. De overgang van bomen>water vind ik aan de rechterkant ook een beetje storend, er zit ineens een hele groene streep of zo?
Djura99, wat een geweldige blik zeg! Ik vind het jammer dat het een beetje een instagram foto lijkt doordat precies alle hoeken onscherp zijn. Die strootjes vind ik juist wel leuk in combinatie met zijn blik. ''Ik heb niks gedaan hoor''
Irene96, links bovenin vind ik hem wat té licht. De ruis vind ik er inderdaad wel bij passen maar het is jammer dat net om het meisje een soort witte 'vlek' zit. Ik weet niet of die steiger daar echt stond maar het lijkt een beetje er bij geplakt aan de randen.
XiiaaooNaa, leuke foto! Normaal zie je een hele donkere zwart/witte achtergrond bij dit soort foto's en zijn ze in een spiegel gemaakt maar omdat deze dat niet heeft vind ik juist deze zo leuk!
binky, ik vind dat er een te donkere achtergrond bij zit. Het zijn witte, lichte bloemetjes dus ik had een lichtere kleur achtergrond erbij willen zien. Nu komt het voor mij wat 'hard' over.
SachemLover, het handschrift verandert de hele tijd, dat vind ik een beetje storend. De ene keer loopt de m door en dan is het ineens heel dik of heel groot snap je? De hoeken zo wazig vind ik er wel bij passen en de tip van hetzelfde papier heb je goed aangepast. Ik snap het idee maar ik vind het altijd 'zonde' of zo dat het in het midden word geschreven. Is wel persoonlijk maar als ik een brief schrijf zet ik niet alles in het midden zeg maar. Andere kleine tip is om misschien je copyright te veranderen. Dingen met 'lover' komen op mij niet echt professioneel over.
Agossie, gezellige foto! Beetje ruis wat jammer is maar begrijpelijk want ik neem aan dat het best wel donker was?
EngeltjeS, ik moest even kijken wat het was, een hals toch? Ik vind dit altijd risicofoto's want zo'n detailfoto moet echt wat hebben en deze doet het hem niet voor mij. Niet echt super scherp en je moet echt even kijken wat het is.
Ann_Pam, ik vind de compositie leuk! Wel beetje irritant dat je copyright op zo'n rare plek staat want dat leid een beetje af. Is een fotoshoot pose maar toch een hele spontane foto lijkt wel, erg leuk!
Marit, mooi! Erg jammer dat de vlindertjes een beetje nep lijken, ik vind het een erg leuke foto met een fijne sfeer!
calice, mooie ringen Ilse! Alvast gefeliciteerd! Ik had hem wel wat scherper willen zien al vind ik dit effect ook wel iets hebben...
ismy, gave plaat! De tekst lijkt voor mij wel een beetje nep (volgens mij is het dat ook toch) en het licht van de lamp ook maar verder heel leuk gedaan!
Marit
Geplaatst: 22-01-14 18:02
Deetjeeuh schreef:
Ik vind hem prachtig! Hoe maken jullie zelfportretten?
Ik heb een afstandsbediening met 2 seconde vertraging optie. Dan klik ik en smijt ik hem gauw weg en ga ik in de pose staan
ismy
Geplaatst: 22-01-14 18:03
Ja het is inderdaad nep Toch nog maar even beter photoshoppen dus Het is licht inderdaad ook.. Bedankt voor je feedback naomi_g1998!
Deetjeeuh Bedankt! Ik doe mijn camera op statief, druk op 10 seconden knop of op mijn afstandbediening. Dit keer moest mijn moeder op de knop drukken, werkt toch het makkelijkste.. (wel zelf scherpgesteld hoor want anders krijg ik onscherpe foto's zoals dit: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
MyHu
Geplaatst: 22-01-14 18:10
naomi_g1998 schreef:
MyHu, ik mis scherpte op de grond en de hond en het meisje. De overgang van bomen>water vind ik aan de rechterkant ook een beetje storend, er zit ineens een hele groene streep of zo?
Klopt, dat is de weerspiegeling op het water
Asselruiter
Geplaatst: 22-01-14 18:32
Vervolg feedback week 4:
MyHu: Leuk idee van foto; je haalt zelf al aan wat ik ook zou aanhalen als werkpunten voor de foto! Goed dat je het er zelf uithaalt!
Djura99: wat een blik Ik vind het een mooie foto, mooi scherp op de ogen en de strootjes storen mij eigenlijk niet. Ik had hem wel nog graag iets lichter gezien..
XiiaaooNaa: Mooi zelfportret! En inderdaad jammer van het elastiekje. Ik had misschien ook nog de onderste rand van de foto wat weggeknipt, vanwege die zwarte rand. En euh.. ben jaloers op je camera
Binky: Ik vind het idee leuk, mis wel wat scherpte. Ik persoonlijk had de achtergrond niet zwart gemaakt.. Dat maakt de bloem ook donkerder vind ik. Veel beterschap!
SachemLover: het idee is zeker leuk! Ook leuk dat je hem in zwart/wit hebt gezet. Ik vind de wazige omranding eveneens een leuk idee, maar ik had het iets minder gedaan, omdat bijvoorbeeld nu jou 'x' op je blad wat wegvalt.
Agossie: een sfeervolle foto! Knap met dat orgel en die luster!
EngeltjeS: een aparte foto mij spreekt hij persoonlijk niet zo aan, maar toch is die hoek wel interessant. Ik denk dat ik graag nog wat oog had gezien
Ann_Pam: Wow! Ik vind hem super! Mooi scherp op je ogen en de compositie vind ik niet mis hoor! Doe zo verder!
Marit: Knap zelfportret, die vlindertjes maken het af vind ik Leuk in zwart/wit.
Calice: ik ben altijd grote fan van foto's van trouwringen, dus vind het al super dat je dit gedaan hebt Persoonlijk had ik het scherptepunt misschien nog iets groter willen zien, maar zeker een leuke foto!
Ismy: Wow Die stijl is super! Het enige wat me wat stoort, is die zwarte vlek links
Bedankt Asselruiter! Die 'zwarte vlek' had ik eigenlijk expres gedaan maar niet als storend bedoeld Ik wilde het eigenlijk gewoon als doorkijk gebruiken..
Hahaaha naomi_g1998 alles valt te leren hoor!
Marjo
Geplaatst: 22-01-14 20:41
Week 4
Ik had meer ruimte links en boven gewild, helaas niet zo geschoten.
Agossie: Wauw, gave plaat. Wat een prachtige uitdrukking heeft deze dreumes! I’m in love ! Ann_pam: Wauw, gave kleuren in deze foto. Mag ik vragen hoe je dit doet? Zijn dit fotografie instellingen of heb je dit nabewerkt. Het sepia kleur? Mooie positie. Top. Ash: mooie aansprekende plaat. Netjes in het midden en de takken op de achtergrond voegen ook iets toe. Asselruiter: mooie scherpe foto. Echters stoort het witte links wat. Vind het een mooie compositie en mooie lichtinval. Babel: Wauw, errug gaaf. Hoe heb je dit gedaan? Geen commentaar. Bellatrix: mooie foto. Ik vind je stijl erg tof. Enige wat ik jammer vind is dat het rechteroog nu wat donkerder is door de schaduw. Binky: Aparte foto, is er met flits gefotografeerd? Wel mooi haarscherp, mooi detail Bumblehorse:Ik mis wat scherpte in de foto. Vind de sepia kleuren ook niet zo mooi over komen. Misschien was zwart-wit mooier. Ogen van de baby hadden net iets scherper gemogen van mij. Wel vind ik het mooi dat de baby je aankijkt Calice: prachtig zeg. Mooie foto. Geen commentaar C_estmoi: De momentopname is goed gelukt. Persoonlijk vind ik de standpunt waarvan ’t genomen is wat hoog. Had liever gezien dat je iets lager had gestaan. Chip: Ik vind het een mooie foto, Alles is mooi scherpt. Persoonlijk had ik de hond weg willen zien hier, vind ik wat storen. Netjes. Deetjuh: Ik mis net wat scherpte bij het paard, voornamelijk bij de ogen. Verder vind ik het een sprekende plaat op ’t juiste moment gefotografeerd. Deviltjh: mooie scherpe foto, enige opmerking is dat de teugels eraf hadden gemogen maar het is niet storend. Djura90: leuke foto, probeer de volgende keer niet op ;t halster maar op de ogen scherp te stellen of in dit geval op de neus. Foto is wel wat scheef. DmNqUe: mooi portret. Echter vind ik ’t model nogal vreemd staan. Of ze een kromme rug heeft mooie details in de foto Engeltjes: Leuk gedaan, Wil ik ook eens gaan proberen. Je standpunt had ik nog ietsie lager gedaan. Faatxhorse: Ik vind dit een hele mooi plaat, mooi paard, mooie omgeving, ’t paard staat wat scheef door de omgeving maar dit zie je op ’t pad terug. Vind dat niet storend. Geen tips. Nette plaat. Fellow: Ik vind de kleuren niet helemaal lekker over komen. Verder wel een scherpe foto en een mooie fotografie standplaats
Fennee: Probeer de volgende keer op haar ogen scherp te stellen. Dit zou de foto heel veel goeds doen. Ik mis nu wat scherpte. Fenneeee: mooie duidelijke foto . Enige minpuntje is de lus boven het zadel. Verder geen tips. Gub:mooie scherpe foto, ikzelf houd van een portret met iets meer glimlach. Leuke meid verder! Hanna_94: mooie scherpe foto. Vind het een pakkende plaat. Geen tips, alleen een vraag, hoe heb je dit gedaan? HeavensLove: wauw, gave plaat. Vind hem super. Niets aan doen is dit je eigen vogel? Iejoorr: mooie kleurenspel hier. Net gedaan.geen commentaar Irene96: ik krijg een beetje de kriebels van de foto. Verder is hij mooi scherp, vind het een ‘mooie foto als portret’ . verder wat duister/mistereus Ismy: mooie stijl foto’s. Enige minpuntje zijn de scheve bomen, maar om die allemaal recht te zetten :p Jessica_1998: Probeer de foto van een iets lager standpunt te nemen. Hond mag nog iets scherper en je zou ook buiten kunnen fotograferen. Is mooier dan een bank. JewEmm: leuke foto, goede inspiratie. Vind de flits onderin wat zonde, maar vind je beleving in de foto erg mooi jiLinda: mooi scherp gesteld op de cello?. Vind links de cello storend. Had het gezicht van het meisje iets meer scherper gezien. Je had ook wat meer contrast mogen toevoegen. JNSW: Persoonlijk had ik je liever wat hoger zien staan. Fries krijgt nu een hele lange hals. Vind de compositie niet zo heel mooi. Paard valt nu een beetje uit een. Wel een mooi diafragma gebruikt. Joey: Aansprekende foto. Mooie timing, goed synchroon. Nette plaat. Joey_lover: nette plaat, mooie scherpte diepte, netjes. Kani_ejj: wauw, mooie actie foto, had iets meer contrast willen zien. Net moment. Gave hond ook. Kelszz: Ik vind het oog niet zo mooi uitkomen. Wel is die verder scherp. _kiki_ mooie scherpe foto, leuk gedaan. Geen tips. Kimberley23: wederom een mooie foto. Vind de kleuren wat licht, had persoonlijk liever een wat donkere tint bruin gezien. Foto zegt meer dan 1000 woorden Laurajoy15: mooie foto, gaaf gedaan. Geen tips Leonvr: mooi scherp op de foto. Vind alleen de hond niet zo mooi uitkomen. Z’n ogen zien er wat raar uit, maar dat is ook weer ’t moment. Lipydo: magische foto geen tips. Wil alleen zelf ook zo kundig fotograferen Lizaa01: nette foto, vind het jammer dat de foto niet heel is, beeltje mist wat vinger toppen. Manonnevot. Hondje is mooi scherp. Vind de foto wat krap en de ruimte is ook jammer. Probeer buiten te fotograferen en de hele hond erop Marit: magische foto Al is voor m’n gevoel de paddestoel wat scheef. marijeR: wauw, hele gave foto. Mooie scherpe blik marjoow. Ik vind de foto niet fijn weg kijken. Wel vind ik je idee echt mooi. Mis alleen net wat gezicht van het paard. mb_foto. Aparte stijl fotografie. Knap gedaan. Vind het alleen iets te bewerkt. Paardje rechts achterin stoort ook wat. Michieldem: is de foto echt? Het lijkt of de motorrijder erop geplakt is? Ik vind de kleuren niet zo prettig weg kijken eerlijk gezegd Monbyou. Wauw gave plaat hoor. Mooi scherp. Vind alleen de kleuren een beetje flets overkomen. myHu: leuke foto. Je hebt wel flits gebruikt? Ik zou persoonlijk iets meer ruimte willen zien. Je hebt een juiste scherpstelling gebruikt. Naomi_g1990: probeer de volgende keer iets hoger te gaan staan. Nu word haar buik benadrukt en dat is zonde. Probeer haar te fotograferen verder van het hek af. Dan word de achtergrond iets waziger. En probeer er voor te zorgen dat je schaduw niet te zien is. Natassja: onwijs gave plaat. Super! Nefertarie: ik zie wat ruis in foto. Verder een hele mooie plaat. Kan zo op canvas aan de muur Racheel. Mooie scherpe foto. Jammer dat haar hoofd in de schaduw staat, of de zon hier niet op valt. Netjes. Revanches: zonde van de copyright in het midden. Vind de boa helaas te flets. Leuke kindjes! RianneH: ik kan zien waar je scherp gesteld hebt. Ik krijg d’r honger van. Leuke foto compositie. Robin_Rikkie: Ik vind de foto niet helemaal lekker kijken. Het lijkt net een foto van een foto? Sanne_com: Wauw, hele gave foto. Niets op aan te merken. S_en_Z: Foto loopt een beetje schuin of ik zie er iets aan. Wel heel gaaf zeg. Mooie nette plaat. Showteam: Nette foto, mooie scherpe ogen. Ikzelf had wat meer kat gezien. Mooie plaat. Sodeletuur: mooie scherpe foto. Netjes. Sokje_6: gadver :’) maar wel gaaf. Ik mis de scherpstelling een beetje. Vind het wel een aansprekende foto. Suuszels: Foto lijkt was scheef te lopen. Mooie symetrie, alleen mis zelf wat spanning. TammyVN: one word: Wauw!! Geen tips. Tof! Tesseke: mooie aansprekende plaat. Netjes. Geen tips. Tinky12: Vind de knuffel niet zo leuk. Heb geen tips over wat beter kan. Hij is goed scherp dat wel. TrendyLover: vind het een mooie foto, het kijkt wel fijn weg. Vind hem netjes, geen tips XiiaaooNaa: wauw, mooie foto. Wat voor lens heb je gebruikt? Mag via pb. Vind het echt een onwijsgave plaat. Heel mooi. Tips over hoe ik dit kan maken ook welkom XLoki: wauw, hele mooi ‘selfie’ . mooi scherp gesteld op de ogen. Echt gaaf. Ymor: vind de foto wat krapjes. Vind de schuur op de achtergrond niet mooi. Wel een mooie scherpstelling. Yvonne_V: mooie foto. Leuk gedaan. Is dit bulb fotografie? Gebruik je hiervoor statief?
Hanna_94
Geplaatst: 22-01-14 22:53
Jolandaa_ schreef:
Hanna_94: mooie scherpe foto. Vind het een pakkende plaat. Geen tips, alleen een vraag, hoe heb je dit gedaan?
Nou, bedankt Ik heb de foto in RAW geschoten, en vervolgens via lightroom bewerkt zodat de boomstronken lichter werden dan de andere objecten in beeld. Ik ben verbaasd over de positieve commentaren op mijn foto, en hoe meer ik er nu naar kijk hoe beter ik hem zelf ook vind worden hoewel ik nog steeds baal van de scherpte...
Jolandaa_
Geplaatst: 22-01-14 23:06
mijn week 4. vandaag even de tijd genomen. Echter ben ik totaal vergeten waar mijn scherpstelpunt scherp gesteld heeft, hier heb ik totaal niet op gelet schaap vond het machtig interessant allemaal
Softbox achter het glas, spiegel onder het glas, water in het glas, diafragma op 32, sluitertijd 6sec, en dan kleurstof erin druppelen sowieso statief gebruiken ook
Mb_foto, heb jij de softbox non stop aanstaan? Dus geen strobe? Ik zou dit wel willen maar helaas... Ik heb strobe, dus lukt het niet om met deze sluitertijd te werken met mijn lampen.
Mellanca
Geplaatst: 22-01-14 23:25
ik laat de flits afgaan, en daarna gewoon donker....
Marit, super fijne foto! Ik vind de 'kleuren' en lichtinval heel fijn!
calice, ten eerste, mooie ringen! Naar mijn idee had je het scherpstelpunt iets meer naar het diamantje mogen leggen maar ik denk dat dat lastig is met lensje keren! Leuke compositie wel
ismy, gave foto met een fijne sfeer! op sommige punten zie je inderdaad dat het bewerkt is zoals de lampen. Ik vind de zwarte vlek op de voorgrond toch wel storen.
Marjoow, jammer inderdaad van de uitsnede. Ik zie ook niet heel duidelijk een scherpstelpunt, jammer dat de ogen niet scherp zijn. Wel een leuk moment!
Jolandaa_, lekker spontaan moment! Ik mis iets wat scherpte. Leuke compositie
Mb_foto, wat een gave foto! Leuk met die spiegel eronder!
zonder softbox, hoe zou ik dat eens kunnen proberen. heb wel ergens (ja ergens ) zo'n mini foto studiootje. is dat een optie? vind het echt een uitdaging!