[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:39

Jeetje wat balen! Logisch dat je nu voor je dieren kiest! Er komt vast wel weer een x een mooie aanbieding!

Ik had die lens ook al zien staan, maar vind t toch nog wel erg veel geld!
Ik twijfel rustig verder := ga als mn vakantiegeld er is wel eens langs een foto zaak!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:41

SuperLiesje schreef:
Jeetje wat balen! Logisch dat je nu voor je dieren kiest! Er komt vast wel weer een x een mooie aanbieding!

Ik twijfel rustig verder := ga als mn vakantiegeld er is wel eens langs een foto zaak!

Als je deze lens wil hebben, moet je niet te lang twijfelen. Ik denk niet dat deze lens het einde van de week haalt....

Ter illustratie: ik stapte om 9.05 de winkel binnen. Ik ontdekte om 9.10 een occasion f2.8 IS in de vitrine. Om 9.15 zat de lens op mijn camera voor test en op dat moment stonden er al twee gegadigden in de rij! Toen ik rond 9.20 besloot de lens mee te nemen, heb ik daarmee vier mensen teleurgesteld, die intussen in de winkel stonden om ook naar die lens te komen kijken..........
Die lens was de dag ervoor op de site geplaatst....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:56

Dat was ook mijn reden om afgelopen week een 2e hands lens te kopen, volgende maand krijgt iedereen vakantiegeld en zullen ze veel sneller verkocht zijn. Nu was er nog keuze uit de lens die ik wilde hebben :)

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:08

Ik kom even binnenvallen met een paar vragen :)

Ik heb al een paar jaar een canon 400d met de 18-55mm kitlens, die ik tot nu toe alleen voor huis-tuin-en-keukenkiekjes heb gebruikt. Maar ik merk dat ik toch wat meer wil gaan doen met fotografie en dat dat niet gaat lukken met de lens die ik nu heb. Nu heb ik me al wat ingelezen maar er is zo veel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zou het liefst een 70-200mm f2.8 lens kopen maar die valt eigenlijk heel erg buiten mijn budget. Zijn er (goedkopere) alternatieven voor zo'n soort lens? En hoeveel maakt zo'n lichtsterke lens uit ten opzichte van bijvoorbeeld een f4 of f5.6? Ik snap dat dat afhangt van waarvoor je het wilt gaan gebruiken, ik maak over het algemeen alleen buiten foto's maar ik wil bijvoorbeeld ook bij bewolking goede foto's schieten en een beetje zoom voor de paardjes is ook handig.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen! :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:10

Als je over het algemeen alleen buiten fotografeert en vooral paardjes is die Canon EF 70-200mm f/4.0L USM ook een erg fijn objectief en kost je net iets meer dan een kwart van de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:19

0_saskia_0 schreef:
Ik kom even binnenvallen met een paar vragen :)

Ik heb al een paar jaar een canon 400d met de 18-55mm kitlens, die ik tot nu toe alleen voor huis-tuin-en-keukenkiekjes heb gebruikt. Maar ik merk dat ik toch wat meer wil gaan doen met fotografie en dat dat niet gaat lukken met de lens die ik nu heb. Nu heb ik me al wat ingelezen maar er is zo veel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik zou het liefst een 70-200mm f2.8 lens kopen maar die valt eigenlijk heel erg buiten mijn budget. Zijn er (goedkopere) alternatieven voor zo'n soort lens? En hoeveel maakt zo'n lichtsterke lens uit ten opzichte van bijvoorbeeld een f4 of f5.6? Ik snap dat dat afhangt van waarvoor je het wilt gaan gebruiken, ik maak over het algemeen alleen buiten foto's maar ik wil bijvoorbeeld ook bij bewolking goede foto's schieten en een beetje zoom voor de paardjes is ook handig.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen! :)

So; mijn link van de vorige pagina is al weg!! Dat was een non-IS versie.

Je kunt zoeken of je de 70-200 L-serie tweedehands kunt vinden, maar ze worden niet heel vaak aangeboden, zeker de f2.8 niet.......
Over de prijs: quality remains, long after the price is forgotten........

Goed en betaalbaar alternatief blijft de 55-250.
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0047
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0026

Als occasion is de EF 75-300 is ook wel het overwegen waard, maar is volgens de kenners een stukje trager in z'n AF. http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0032 Voor het geld hoef je het dan weer niet te laten............

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:49

Ontzettend bedankt voor jullie reacties!

De Canon EF 70-200mm f/4.0L USM vind ik nog steeds vrij prijzig, gezien ik toch 'maar' een amateur en arme student ben :') Tweedehands lenzen heb ik ook naar gekeken, helaas heb ik nog niks in de buurt gevonden.. En kopen zonder met eigen ogen gezien te hebben dat het in orde is vind ik een te groot risico..

De 55-250 was ik nog niet tegengekomen! Is ook geen geld zeg, ik heb net wat reviews zitten lezen en daaruit blijkt dat het een prima lens moet zijn. Die 75-300 is helemaal goedkoop, maar mijn voorkeur gaat dan toch naar de 55-250. Heeft voor mijn doelen een iets fijner bereik denk ik.

Nogmaals bedank voor jullie moeite, vind het echt top dat iedereen elkaar hier zo goed helpt! +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:56

0_saskia_0 schreef:

De Canon EF 70-200mm f/4.0L USM vind ik nog steeds vrij prijzig, gezien ik toch 'maar' een amateur en arme student ben :') Tweedehands lenzen heb ik ook naar gekeken, helaas heb ik nog niks in de buurt gevonden.. En kopen zonder met eigen ogen gezien te hebben dat het in orde is vind ik een te groot risico..

De 55-250 was ik nog niet tegengekomen! Is ook geen geld zeg, ik heb net wat reviews zitten lezen en daaruit blijkt dat het een prima lens moet zijn. Die 75-300 is helemaal goedkoop, maar mijn voorkeur gaat dan toch naar de 55-250. Heeft voor mijn doelen een iets fijner bereik denk ik.

Nogmaals bedank voor jullie moeite, vind het echt top dat iedereen elkaar hier zo goed helpt! +:)+

Let erop dat de occasion 55-250's die ik aangeef van twee generaties zijn, hetgeen het prijsverschil verklaard. Let erop welke versie je koopt en tegen welke prijs.

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:03

ikke schreef:
0_saskia_0 schreef:

Let erop dat de occasion 55-250's die ik aangeef van twee generaties zijn, hetgeen het prijsverschil verklaard. Let erop welke versie je koopt en tegen welke prijs.

Ik zie het inderdaad, ik ga dan voor de nieuwere, lijkt me dat die van betere kwaliteit is.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:21

ikke schreef:
SuperLiesje schreef:

Als je deze lens wil hebben, moet je niet te lang twijfelen. Ik denk niet dat deze lens het einde van de week haalt....

Ter illustratie: ik stapte om 9.05 de winkel binnen. Ik ontdekte om 9.10 een occasion f2.8 IS in de vitrine. Om 9.15 zat de lens op mijn camera voor test en op dat moment stonden er al twee gegadigden in de rij! Toen ik rond 9.20 besloot de lens mee te nemen, heb ik daarmee vier mensen teleurgesteld, die intussen in de winkel stonden om ook naar die lens te komen kijken..........

Hij is er al weer af zelfs ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:24

SuperLiesje schreef:
ikke schreef:

Hij is er al weer af zelfs ;)

Ik zag het. Zoals gezegd, die lenzen zijn gewild en dus vlot weg.......

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:20

Nou zeg, ik heb net de canon EF 55-250mm f4-5.6 IS II voor 169 euro gekocht, zie ik hem 10 minuten later voor 149 staan..
Maar goed, morgen of overmorgen heb ik hem waarschijnlijk :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:43

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:46

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:05

Saskia die van 149 bij Bol.com is de USM versie niet de STM versie uit de tweede link. De stm kost bij bol 335.

Edit Bij Cameranu.nl kost de STM 289, bol.com is meestal niet bepaald goedkoop. Maar het lijkt me sowieso sterk dat jij ergens een STM versie gekocht hebt voor 169 dus dat zal ook een USM zijn, maar dan wel ergens waar hij duur is, als ze duurder zijn dan bol.com :=

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:07

Vreemd, nouja ik heb hem al gekocht dus er valt niks meer aan te veranderen. Ik weet niet of het een stm of usm is, heb net het bevestigingsmailtje van cameratools.nl bekeken en daar staat het niet bij. Maar het lijkt me inderdaad sterk dat ik een stm heb.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:13

0_saskia_0 schreef:
Vreemd, nouja ik heb hem al gekocht dus er valt niks meer aan te veranderen. Ik weet niet of het een stm of usm is, heb net het bevestigingsmailtje van cameratools.nl bekeken en daar staat het niet bij. Maar het lijkt me inderdaad sterk dat ik een stm heb.

Nu wel heel nieuwsgierig wat je gekocht hebt haha, want bij cameratools is de USM versie 239 en de STM versie 289. Maar ik zie nergens een 55-250 voor 169 euro daar. Of heb je een occasion gekocht?

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:34

Alwiene schreef:
0_saskia_0 schreef:

Nu wel heel nieuwsgierig wat je gekocht hebt haha, want bij cameratools is de USM versie 239 en de STM versie 289. Maar ik zie nergens een 55-250 voor 169 euro daar. Of heb je een occasion gekocht?

Ja t is een occasion, had ik er even bij moeten zeggen haha. Ik ben ook benieuwd wat het nou precies is :') Ik dacht dat ik goede research had gedaan voordat ik m echt ging kopen naar dat valt toch tegen

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:49

Hallo, ik heb een vraag over een objectief. Ik ben nu in bezit van een Nikon D3200 + 70-300 lens. Ik ben van plan dit objectief te verkopen en dan een lichterke lens (70-200 f2.8) te kopen. Maar nieuw is deze lens hartstikke duur en ik had op marktplaats ook lenzen gezien voor nikon voor 500 euro van Sigma of Tamron. Nu was ik benieuwd welke lenzen zijn goed aan te raden kwa prijs en kwaliteit voor mijn camera? Ik wil graag een tweede hands objectief kopen.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:53

SuperLiesje schreef:
Ik ben deels uit mijn lenzendilemma :P Ik heb besloten dat ik mijn 75-300 ga vervangen voor de 70-200 F4 non IS.

Nu zit ik alleen nog met mijn kitlens. Deze wil ik toch ook graag vervangen door een iets veelzijdiger lensje ivm vakanties en dagjes weg etc. Ik wil hier gewoon leuke huis tuin en keukenplaatjes mee kunnen maken zonder dat in constant van lens moet wisselen, dus hoeft volgens mij geen lens uit het top-segment te zijn. De canon 15-85 vind ik dan ook een beetje te prijzig. Waar ik nu naar zit te kijken zijn de canon 17-85 en de canon 18-135
Welke raden jullie aan? Of is er nog een ander die ik over het hoofd zie?

Ik zelf heb voor maar liefst 50!!! Euro een perfecte lens, al zeg ik het zelf, 2e hands gekocht voor op vakantie. Gewoon ook huis tuin keuken omdat ik zo mijn dure lenzen thuis kon laten. Foto's zijn haarscherp en stelt snel scherp. Praat over de Sigma 18-105 f2.8-4

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:35

Brontide schreef:
Hallo, ik heb een vraag over een objectief. Ik ben nu in bezit van een Nikon D3200 + 70-300 lens. Ik ben van plan dit objectief te verkopen en dan een lichterke lens (70-200 f2.8) te kopen. Maar nieuw is deze lens hartstikke duur en ik had op marktplaats ook lenzen gezien voor nikon voor 500 euro van Sigma of Tamron. Nu was ik benieuwd welke lenzen zijn goed aan te raden kwa prijs en kwaliteit voor mijn camera? Ik wil graag een tweede hands objectief kopen.

Iemand enig idee? :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:51

De 70-200 2.8 tamron heeft als voordeel dat deze wel een goede AF heeft, maar dat de lens zelf, zeker boven de 100mm, erg zacht heeft (onscherpte). De sigma is weer heel scherp, maar heeft een zeer langzame AF zeker bij minder licht (een snelbewegend paar heeft hij moeite mee). Beide lenzen vond ik teleurstellend.

Misschien toch doorsparen voor een tweede hands 70-200 Nikkor. Of kijken voor de 50-150 2.8 sigma. Dit is een juweeltje!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:54

Ik heb de nieuwe Tamron 70-200mm f/2.8 VC nog niet in mijn handen gehad, maar als ik de tests/reviews mag geloven schijnt deze het best aardig te doen. Helaas is dit objectief wel ergens rond de 1000 a 1200 euro. :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:15

Ik heb hem voor de Nikon in mijn handen gehad en vond hem erg zacht. Ik vond het geen verbetering ten opzichte van mijn (mishandelde) 18-200mm Nikkor die hier erge last van heeft. En voor een lens van 1000 euro + verwacht ik meer dan 'wel aardig'.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:36

maaikemuis schreef:
Ik heb hem voor de Nikon in mijn handen gehad en vond hem erg zacht. Ik vond het geen verbetering ten opzichte van mijn (mishandelde) 18-200mm Nikkor die hier erge last van heeft. En voor een lens van 1000 euro + verwacht ik meer dan 'wel aardig'.

Dat was die nieuwe die pas uit is? Ik heb daar nog geen slechte verhalen over gehoord. :=