[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:00

Hou de prijzen al evne in de gaten en met korting is die net goedkoper dan ander betrouwbaar adres in de buurt. Dan kom ik rond de 900 ipv 949.
Scheelt toch weer. Ga gewoon gelijk op de website kijken woensdag en bestellen maar :D.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:10

Ash_ schreef:
Hou de prijzen al evne in de gaten en met korting is die net goedkoper dan ander betrouwbaar adres in de buurt. Dan kom ik rond de 900 ipv 949.
Scheelt toch weer. Ga gewoon gelijk op de website kijken woensdag en bestellen maar :D.

Mooie upgrade van je 1000D naar 70D. :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:21

Ja hard voor gespaard maar ben er echt aan toen. Body werkt niet meer zoals die zou moeten.

Als de actie ook in de webshop geld dan betaal ik zo'n 200 minder. Hoop echt dat het daar ook voor geldt, kan er alleen niets over vinden :(

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:37

Bagheera_206 schreef:
Ash_ schreef:
Woensdag begint de btw actie bij mediamarkt weer. Weet iemand of dat ook op de webshop geldt?

Ik dacht het wel, maar ik heb altijd het idee dat ze altijd even de prijzen verhogen tijdens die actie... Die indruk heb ik. :=

Volgens mij niet hoor, het product wat ik vorige jaar tijdens de BTW dagen kocht daar liep ik al een tijdje over te twijfelen en ik wist wat het koste en tijdens de BTW dagen was de orginele prijs nog hetzelfde als de weken ervoor (misschien dat ze wel wachten met vaste prijzen verlagen tot na de BTW dagen, maar andersom mag volgens mij ook niet van de reclame code commisie?)

Volgens mij gaan veel mensen in de mist omdat ze denken dat je 21% korting krijgt maar dat klopt niet, de "BTW gaat eraf" dus je gaat dan uit van al 121% word weer 100%, dus 1-(1/1.21)=0.175 is uiteindelijk "maar" ruim 17% korting. . Dat scheelt natuurlijk nog best wat als je aparatuur van duizend euro of meer gaat kopen...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:53

Ja klopt indd dat het niet echt 21% is. Kreeg net een mail met voorwaarde. De 70D valt helemaal niet binnen de actie. Dan toch maar naar express camera in Den haag. Daar is die dan toch het goedkoopste van de betrouwbare winkels/webshops.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:26

Door al het aanbod op de markt zie ik door de lenzen de camera's niet meer, dus hopelijk kunnen jullie mij adviseren welke camera ik het beste kan gaan aanschaffen. In het verleden heb ik reeds een spiegelreflex camera gehad, de Canon EOS 400D, maar deze na een tijdje weer verkocht omdat ik er toch niets mee deed. De nieuwe camera hoeft niet persé een Canon te zijn, ik sta ook open voor een ander merk.

Wat zoek ik:

- Een camera die redelijk eenvoudig te bedienen is
- Waarmee ik mooie foto's kan maken van mijn honden
- Redelijk beperkt qua budget, €500,- wil ik echt maximaal uitgeven.

Ik twijfel of ik een spiegelreflex camera moet kopen (en zo ja welke en welke lenzen) of dat ik beter voor een compact camera met vaste lens kan kiezen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:58

De Nikon D3200 is een super camera in het 'startersegment' en met de 18-55 en 55-200 lens voor €508 te koop. :)
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexc ... 86#prijzen

Als je wat meer geld wil besparen en twijfelt of je m veel zal gaan gebruiken.. is het ook wel een goed idee om voor een compactcamera te gaan. Als je kijkt naar iets als dit krijg je naar mijn idee een hoop waar voor je geld. :) Ik ben dr nu niet meer zo in thuis maar voor ik mn dslr kocht had ik een dergelijke camera. Was een fijn ding, leuker dan de meest simpele compactcamera's :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:07

Ash_ schreef:
Ja klopt indd dat het niet echt 21% is. Kreeg net een mail met voorwaarde. De 70D valt helemaal niet binnen de actie. Dan toch maar naar express camera in Den haag. Daar is die dan toch het goedkoopste van de betrouwbare winkels/webshops.

Ja de L lenzen van canon vallen ook altijd buiten de btw actie :( zo heb je toch niks aan die actie....

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:12

DeLabrador schreef:
Door al het aanbodhzk door dera's nee hopelitnnen jullie mij adviseren welke camera ik het beste kan gaan aanschaffen. In het verleden heb ik reeds een spiegelreflex camera gehad, de Canon EOS 400D, maar deze na een tijdje weer verkocht omdat ik er toch niets mee deed. De nieuwe camera hoeft niet persé een Canon te zijn, ik sta ook open voor een ander merk.

Wat zoek ik:

- Een camera die redelijk eenvoudig te bedienen is
- Waarmee ik mooie foto's kan maken van mijn honden
- Redelijk beperkt qua budget, €500,- wil ik echt maximaal uitgeven.

Ik twijfel of ik een spiegelreflex camera moet kopen (en zo ja welke en welke lenzen) of dat ik beter voor een compact camera met vaste lens kan kiezen.

Een canon 1100d + kitlens kost 259 euro, een 55-250 lens iets van 160euro.
Samen dus rond de 420 euro en je kunt hiermee echt mooie foto's maken.

Sorry, je quote is beetje aan diggelen, telefoon springt zomaar terug...echt.. @%#&#+$+$?@#?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:36

Bedankt voor jullie berichten. Binnenkort duik ik maar eens wat winkels in om te kijken en mochten er in de tussentijd nog adviezen zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:50

Heb zojuist het filmpje van de vorige pagina bekeken.
Maar maakt nou over het algemeen een spiegelreflex mooiere foto's?
Wat mij tegenhoud bij deze camera is, dat je door zo'n klein dingetje moet kijken... Ik weet gewoon niet wat handiger is voor mij, wat zouden jullie mij aanraden, heb altijd fotografeert met een simpele compact camera van Samsung en Nikon (coolpix).

Nu had ik deze dus gezien:
http://www.bol.com/nl/p/nikon-1-j3-1-ni ... 010528492/

En deze spiegelreflex:
http://www.wehkamp.nl/elektronica/digit ... 3B_716757/

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:40

Ruby1995 schreef:
Wat mij tegenhoud bij deze camera is, dat je door zo'n klein dingetje moet kijken... Ik weet gewoon niet wat handiger is voor mij, wat zouden jullie mij aanraden, heb altijd fotografeert met een simpele compact camera van Samsung en Nikon (coolpix).

Je kan imo niet zeggen dat de ene camera mooiere foto's maakt dan de ander, het blijft toch de persoon achter de camera die de foto's maakt. Ik zie veel mensen die een SLR kopen omdat het de naam heeft goed te zijn maar eigenlijk geen interesse (of kennis) hebben in fotografie en daardoor nog steeds geen hele mooie foto's maken. Dan ben je misschien zelfs beter af met een systeem camera omdat die vaak bijvoorbeeld slimmere automatische programma's hebben.

Over dat "kleine gat" zou ik me trouwens niet druk maken, daar ben je echt zo aan gewend. Voordeel van een zoeker tov foto's maken via het scherm is wel dat de accu van je camera vaak langer mee gaat en je op een scherm vaak erg weinig ziet als de zon schijnt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:57

Bedankt voor je reactie.
Dit is een kleine impressie van foto's die ik heb gemaakt met een samsung digitale camera, zijn wel al wat oudere foto's.
[FK] [FOTO] Ruby's Fotografie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:09

Ruby1995 schreef:
Heb zojuist het filmpje van de vorige pagina bekeken.

In beperkte mate, ja, een SLR maakt mooiere foto's. Indien je er goed glas op zet (goede lenzen dus :D ) zie je dat verschil terug. Echter, zoals Liedje89 schrijft; veel mensen hebben niet de interesse in de camera om dat er ook echt uit te halen.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:49

Hoi allemaal.

Hopelijk mag ik me hier melden? Sinds zondag ben ik de trotse eigenaar van een canon 400d. na lang met een nixon coolpix foto's gemaakt te hebben wou ik over gaan naar een spiegelreflex.
en ik ben helemaal verliefd <3 .
nu is mijn vraag weten jullie een site/boek waar er meer dingen te vinden zijn over spiegelreflex camera's? er zitten zoveel knoppen op en sommige dingen snap ik nog niet helemaal!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:09

chloeve schreef:
Hoi allemaal.

Hopelijk mag ik me hier melden? Sinds zondag ben ik de trotse eigenaar van een canon 400d. na lang met een nixon coolpix foto's gemaakt te hebben wou ik over gaan naar een spiegelreflex.
en ik ben helemaal verliefd <3 .
nu is mijn vraag weten jullie een site/boek waar er meer dingen te vinden zijn over spiegelreflex camera's? er zitten zoveel knoppen op en sommige dingen snap ik nog niet helemaal!

Heb je al ontdekt waar je de camera-instellingen van een foto terug kunt vinden (in de software die bij de camera hoort, eventueel downloaden bij Canon)?

Als je voor jezelf weet wat de instellingen zijn (worden bij de foto meegegeven in de header) dan leer je vrij snel hoe verhoudingen werken. Niet bang zijn, gewoon uitproberen en terugkijken wat het resultaat is. Daar kun je nu al mee beginnen. Als je dan een paar goede boeken/sites gevonden hebt (ik heb helaas geen tips voor je) dan ga je dingen herkennen uit de waarnemingen van je eigen foto's.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:37

Ik wil mij hier ook melden,
Ik ben opzoek naar een camera waar ik voornamelijk foto's mee wil gaan maken bij wedstrijden en foto's van mijn hond. Nou heb ik me laten vertellen dat een Nikon D5100 wel een leuk model is. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit geschikt voor een beginnend fotograaf? En hebben jullie evt. andere suggesties?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:29

Een canon 1100d is €259,- nieuw en een goede instapcamera :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:12

Bedankt, ik zal het zeker meenemen in m'n besluit.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:13

Ik wil mij hier graag melden!

Ik ben aan het sparen voor een digitale spiegelreflexcamera, ik heb momenteel een Nikon Coolpix L120 (compactcamera). Die maakt opzich mooie foto's maar de kwaliteit van foto's van bewegingen is niet hoe ik het zou willen zien.

Vandaar dat ik graag wil overstappen op een spiegelreflexcamera. Kunnen jullie advies geven welke camera geschikt zou zijn voor mij?

- Doel: fotograferen van voornamelijk honden en paarden (zowel stilstaand als bewegingen)
- Budget: max €400,- incl alle benodigheden om te beginnen
- Ik ben beginnend fotograaf, maar heb wel al veel geoefend en gelezen
- Het is niet professioneel, gewoon als hobby
- Evt. wil ik een tweedehands camera ook als optie zien

Alvast heel erg bedankt!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:16

Op deze zelfde pagina kun je je antwoord al terugvinden in een eerdere post.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:20

Ik was al even aan het teruglezen ja!

Ik ga wel even een lijstje met mogelijkheden maken voor mezelf, misschien dat ik dan toch nog even om advies vraag straks! :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:29

Ik zag trouwens (gisteren)dat er bij ons bij de media markt ook nog 650D 's stonden. Nu lees ik dat die eigenlijk hetzelfde zijn als de 700D met een iets andere behuizing, maar ze zijn wel een stuk goedkoper (zeker als ze nu binnen de mediamarkt BTW actie vallen maar dat kan ik niet vinden de site ligt er nu uit?). Klopt dat nu of zit er toch nog wat verschil tussen de 650D en de 700D ?

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:31

kimmm94 schreef:
Ik wil mij hier graag melden!

Ik ben aan het sparen voor een digitale spiegelreflexcamera, ik heb momenteel een Nikon Coolpix L120 (compactcamera). Die maakt opzich mooie foto's maar de kwaliteit van foto's van bewegingen is niet hoe ik het zou willen zien.

Vandaar dat ik graag wil overstappen op een spiegelreflexcamera. Kunnen jullie advies geven welke camera geschikt zou zijn voor mij?

- Doel: fotograferen van voornamelijk honden en paarden (zowel stilstaand als bewegingen)
- Budget: max €400,- incl alle benodigheden om te beginnen
- Ik ben beginnend fotograaf, maar heb wel al veel geoefend en gelezen
- Het is niet professioneel, gewoon als hobby
- Evt. wil ik een tweedehands camera ook als optie zien

Alvast heel erg bedankt!

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik nu met een waslijst van camera's kom die tweedehands te koop zijn bij mij in de buurt :D Zouden jullie voor mij een top 3 kunnen maken van de camera's die het best bij mijn doel passen en die de beste prijs-kwaliteit verhouding hebben. Hier zou ik heel erg blij mee zijn! Ik heb over elke camera al het een en ander gelezen op internet, maar ik kom er toch niet helemaal uit wat nou het beste zal zijn voor mij..

- Nikon D100 (+35-70mm 3.3, MB D100 Batterypack)

- Nikon D5100 (+ 1.5 jaar garantie, 18-105mm VR objectief, kwaliteits Uvfilter, 16 Gbclass 10 geheugenkaartje met adapter) : € 475,-

- Nikon D5100 (+ 18-55mm, tas) : € 300,-

- Nikon D200 (+ AF 50mm f/1.4 D) : € 280,-

- Nikon D90 (+ 2GB geheugenkaart, DX AF-S 18-105mm 1.3.5-5.6 G ED) : € 375,-

- Nikon D3000 (+ 18-200mm f3.3-6.3, 2 accu’s, body en nekstrap) : € 225,-

- Nikon D5000 (+ 18-55 VR kit) : € 330,-

- Canon EOS 300D (+ EFS 18-55, sigma compact hyperzoom 28-200 1:3.5-5.6) : € 150,-

- Canon EOS 350D (+ battery grip, boek) : € 125,-

- Canon EOS 400D (+ 18-200mm, 18-55mm, extra flitser speedlite 270EX, tas) : € 275,-

- Canon EOS 400D (+ tas, EF-S 55-250mm f/4 – 5.6 IS, EF-S 18-55mm) : € 220,-

- Canon EOS 450D (+ 18-55mm, 70-300mm, 4GB kaart) : € 250,-

- Canon EOS 500D (+ 18-55mm IS, tas, 16GB kaart) : € 290,-

- Canon EOS 550D (+ 18-55, tas, extra accu) : € 350,-

- Canon EOS 600D (+ kitlens 18-55, garantie) : € 380,-

- Canon EOS 1000D (+ battery grip, speedlite 430 EX, 18-55mm, bouncer, zonnekap EW-60C, extra accu, SD 15mb/s 8GB) : € 300,-

- Canon EOS 1000D (+ 18-55mm, tas) : € 200,-

- Canon D500 (+ EF-S 18-55mm IS, EF-S 55-250mm IS, tas) : € 350,-

- Fujifilm finepix HS20 EXR Ultra zoom : € 250,-

- Olympus E-520 (+ 14-42mm, 40-150mm, 140-600mm, 2x accu, DVD, electronic flash fl 36R) : € 400,-

- Olympus EVOLT DSLR (+ telelens 40-150mm, autolader, extra accu) : € 165,-

Alvast heel erg bedankt!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:37

Zo, dat is een hele waslijst. Zelf heb ik geen/weinig verstand van Nikon, vooral van Canon. De Canon 300D, 350D, 400D, 450D, 500D zijn allemaal redelijk oud. Die zou ik links laten liggen. Kun je die eigenlijk nog wel nieuw kopen? Zo te zien zijn dit tweedehands camera's? Als dat het geval is, dan is de kans groot dat ze al heel veel clicks op de teller hebben staan.

Canon D500 bestaat niet.

Canon 1000D: bij die ene heb je er een flitser en grip bij. SD kaarten zijn niet heel duur, zonnekap zal er bij beide bij zitten. Ik vind de prijs voor beide setjes nogal hoog, want ook de 1000D is niet nieuw meer.

In dit geval zou ik voor de 600D gaan, eigenlijk vooral omdat die het nieuwste is. Tassen en andere accessoires zijn relatief goedkoop. Maar ook die camera vind ik vrij duur. Is een nieuwe 1100D niks??