[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:32

Was ook niet specifiek naar jou toe bedoeld NaomixZanzi ;-) is gewoon iets wat me opvalt.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:32

billionache schreef:
Strasshorse schreef:
Misschien is het leuker als iedereen niet maar 3 anderen taxeert maar ook even van een paar pagina's terug

Geld natuurlijk niet voor iedereen, want sommige nemen wel netjes de moeite om even wat meer mensen mee te nemen

Amen _/-\o_ vind het altijd zo jammer als mensen erg weinig taxaties geven, terwijl anderen (waaronder ik) altijd de moeite doen om een hele lijst van minimaal 10 mensen te taxeren. Is echt niet zoveel moeite...

hetzelfde hier, sommige taxeren alleen degene voor zich, iedereen wil graag meerdere taxaties hebben, dus kleine moeite om even terug te gaan.
ik taxeer altijd vanaf mijn laatste post (kan dus zomaar 3 pagina's zijn)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwaliteit is helaas nogal achter uit gegaan..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:14

Getaxeerd vanaf pagina 57 :) Ik hoop dat jullie je er in kunnen vinden, mocht je nog vragen hebben of opmerkingen aan de hand van mijn taxaties dan hoor ik dat ook graag! :)

Larissa96: Goed begin! Vind de eerste foto leuk, de tweede is wat donker, de laatste oogt niet helemaal scherp. Zo te zien ben je lekker aan het oefenen met compositie, lekker zo door gaan, zou op dit moment nog niks vragen.

Stefieke1997: Leuke foto's, lekker gevarieerd met close upjes enzo, lekker frisse kleuren, fijn sfeertje. Ik zou rond de €50-75 netjes vinden qua prijs.

Strasshorse: De eerste en vierde vind ik echt onwijs geslaagd! Bij de bonte pony lijkt er wat beelvervorming te zijn, de tweede van de haflinger vind ik een beetje saai. Qua kleuren/licht vind ik ze fijn, lekker fris & zomers. Op basis van alles zou ik €20 zeggen, op basis van alleen de eerste & vierde €35.

Romyloverrr: Ik zou lekker dooroefenen, de paarden zijn niet zo lekker belicht op de foto's (MUV de tweede, die vind ik erg gaaf!). Qua compositie is het ook niet helemaal geslaagd, de eerste en de laatste hebben bvb teveel ruime aan de kant waar het paard níet heen kijkt. Probeer er ook op te letten hoe je je model presenteert, een paard met een mooi gepoetst halster staat natuurlijk altijd knapper op de foto dan een met een oud weidehalster :j

Korbakimmy8: Wat een schattige plaatjes, je hebt een leuk begin gemaakt zo! Zou nog even dooroefenen. Daarbij wil ik ook even zeggen dat ik het best storend vind dat je logo zó gigantisch groot is op de foto's ;)

Louiisaa: Wat een leuke pony & model! Super zonde van de achtergrond, zou daarom niks vragen, probeer daar op te letten. Als je zulke foto's in een mooi weiland of met bloemen op de achtergrond had gemaakt, had je echt hele gave platen!

Love_Mandy: Leuke zonsondergang platen, de rest van de foto's zijn prima, al lijkt de laatste wat flets. Gewoon nette foto's, maar ze missen nog iets speciaals! €20-25

CrazyIris: Leuke foto's! Lekkere frisse kleuren, mooi scherp! Alleen de foto met de hond spreekt me niet zo aan, de compositie mist iets en ik mis dat frisse, wat je andere foto's wel hebben. €35-40

IsaCalixa: De paarden & hondenfoto spreekt me niet zo aan, daar zou ik nog niks voor vragen. De foto van het meisje vind ik erg mooi, €20.

Horserider22: Lekker dooroefenen, het zijn leuke foto's, maar ook niet meer dan dat :)

Joysieee: Zo te zien heb je een mooi begin, leuk dat je wat met doorkijkjes op de voorgrond probeert. Vind ze qua compositie nog niet je van het, daarom €25

Boomer123: Wat een knappe modellen! Denk om de compositie, ook zijn je foto's wat donker en mogen ze wat mij betreft nog wel wat kleuriger. Daarnaast lijken ze niet helemaal lekker scherp, zou lekker dooroefenen!

Karlli: de blackfoto's; vind eigenlijk alleen de eerste geslaagd, de tweede heeft een rare kleurvertekening en de derde vind ik tegenvallen vanwege de schaduw. Het paard had ook iets meer in de deuropening mogen staan, zodat zijn achterhand er volledig op stond, zou nog even dooroefenen.
Evenementen: Vind het leuke foto's, maar ze missen nog niets. De laatste is bijvoorbeeld erg flets qua kleur, de eerste niet scherp. Zou hier ook nog niets voor vragen.

Louiisaa: Superleuke modellen! Je bent zeker verbeterd ten opzichte van je eerste foto's, maar ik vind ze nog steeds iets flets van kleur. €20-25

Loiz: Mooie foto's, lekker fris, hond staat er goed op, mooi belicht! €35-40

LisaxSilvano: Gave foto's, ben alleen niet zo weg van de tweede. Lekker fris, nette belichting, de laatste is héel gaaf! €50-75

JoviManoe: Dieren: De tweede foto vind ik heel gaaf, de andere net niet qua compositie/belichting, de kleuren zijn over het algemeen vrij dof, ik mis nog wat sprankelends in je foto. zou hier nog niks voor vragen.

Mensen: Leuke foto's! Composities zijn wat traditioneel, maar je hebt hele leuke modellen! Vind ook hier de kleuren soms wat dof, ze mogen iets sprankelender/lichter. €25

Mariska_YeDo: Vind de foto van het concours het leukst, de rest vind ik gewoon leuke foto's. Zou daarom nog niks vragen, maar lekker zo door gaan, je komt er wel!

Pradadaan: Gave foto's, lekker fris & helder. Netjes qua compositie, niks op aan te merken eigenlijk! :) €50-60

Puppy1128: Ik zou hier nog niks voor vragen, vind ze nog niet helemaal geslaagd qua compositie en belichting. Op de tweede zit bijvoorbeeld een fikse schaduw op de hals, jammer! Ook lijken ze iets van scherpte te missen.

NaomixZanzi: Leuke foto's, lekker zo doorgaan! €25

Sunnybellami: Zou nog even wat dooroefenen, let op je compositie en zorg dat de foto's niet te donker worden. Jammer ook dat het hondje zo vies is op de foto's!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:27

@sunnybellami: misschien is het wel netjes om anderen ook even te taxeren :-)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:02

Mijn taxaties heb ik beoordeeld op een pc met gekalibreerd beeldscherm :)

Pagina 57
Larissa96 - Vindt de foto's erg donker uitvallen. Actie foto nog niet scherp. Ik zou nog even dooroefenen!
Stefieke1997 - Lastig beoordelen zo in een reeks. Mooi kleurgebruik en lijkt een goede scherpte te hebben. Rond de 40-50 euro.
Strasshorse - Vindt je foto's erg geel/groen ogen. Heb ook even op je website gekeken (voor meer foto's). Bij sommie actie foto's heb je niet echt het goede moment gepakt. Ik zou zo rond de 20 euro vragen.
Romyloverrr - Vindt de foto's nog erg gewoontjes. Zou nog even dooroefenen! :)
korbakimmy8 - 10-15 euro. Mis scherpte, achtergrond stoort.
louiisaa - Achtergrond is erg druk en mis scherpte. Je foto's daarna in het topic zijn beter. 10 euro.
love__mandy - 15-20 euro
CrazyIris - 20-25 euro

Pagina 58
IsaCalixa - 15 euro, de tweede foto is het mooist.
horserider22 - 20 euro
Joysieee - 20 euro
boomer123 - 10 euro. Mis scherpte en de achtergrond is storend.
karlli - Blackfoto's: 25-30 euro
Evenementen: 20-25 euro
Loiz - 30-35 euro
LisaxSilvano - 35-40 euro

Pagina 59
JoviManoe - Mis scherpte. Nu 20 euro.
mariska_YeDo - Vindt de foto's erg donker. 10-15 euro.
pradadaan - Goede kwaliteit foto's, mooi scherp, goede composities. Rond de 40 euro.
puppy1128 - Foto's tonen wat donker. Rond de 15 euro.
NaomixZanzi - Mis scherpte. 20 euro.
sunnybellami - 10-15 euro. Vindt je compositities nog niet zo sterk.

Merk dat ik erg laag taxeer. Sorry daarvoor!

Ik post vanavond eens wat foto's. Zou ik een hele tijd geleden al doen, maar ach :=
Ben nou weleens benieuwd :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:41

Billionache: Ga ik ook doen, maar heb op het moment examens, heb niet zoveel tijd daarvoor op het moment.
Ik vraag nu 20 euro wat mensen een netjes bedrag vinden.
Dit zijn helaas niet m'n beste foto's en zoals ik al zei is het origineel stukke beter.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:50

Bedankt voor de taxaties iedereen! Ik ga na mijn examens nog wel eens taxeren :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:50

puppy1128: vind ze erg netjes maar beetje grijzig op sommige foto's. Ik denk €35,00. De kleur wil ik graag felle rhebben. verder vind ik dat je foto's lijken op reclamefoto's uit een blad - alleen een compliment hoor! Netjes! Ik vind persoonlijk de laatste foto alleen wat minder met dit licht...
Naomixzanzi: Erg mooi, ik vind de allerlaatste foto erg mooi gemaakt! Hier zou ik minstens €45,00 voor geven, de andere denk ik €35,00. Ik zou ze graag net iets scherper en felle foto's willen hebben!
sunnybellami: mooi, maar een beetje vaag, niet helemaal scherp en niet helemaal 'vol' van kleur. de laatste foto is wel mooi scherp alleen vind ik de positie niet helemaal kloppen. Soryy, maar ik zou hier €15,00 voor geven.

:-)

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:59

Ik zelf vind dat de foto's iets feller mogen zijn, ben er niet ontevreden over maar dat vind ik bij veel van mijn foto's wel een minpunt.
Tips kan ik zeker gebruiken, dus voor de betere fotograven brand los! :D

Afbeelding

Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:48

Als je anderen ook taxeert, zul je vast wel tips binnen krijgen ;)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:29

TessJazz: Ik vind de kleur een beetje vaag en de compositie niet zo mooi. Ik zou er niet meer dan €10,- voor geven.
Puppy1128: €20,-. Ik vind je foto's mooi maar vind er net iets teveel contrast in zitten, de foto's van de honden vind ik ook een beetje donker.
Naoom_: €45,- voor mens €50,- voor dieren. Mooie foto's en prachtige kleuren!
Larissa96: €10,- Ik vind de blackfoto iets te donker, het paard valt een beetje weg. De tweede foto vind ik de compositie niet zo sterk, kleuren zijn wel mooi alleen een beetje donker. De springfoto is niet helemaal scherp en vind ik ook niet mooi uitgesneden .
Stefieke1997: €40,-/€ 50,- prachtige foto's! Vind de kleuren erg fris en de zwartwit foto's hebben mooie tinten.
Keeley: €30,- Vind je foto's heel mooi alleen soms wat dof van kleur of juist te flets. Mooi scherp en mooie compositie.
romyloverr: €15,- Ik vind je foto's een beetje te donker. vind de compositie van de eerste foto niet mooi, had meer van de onderkant van het paard willen zien. Tweede foto vind ik wel heel mooi alleen iets te donker. 3e foto vind ik het zonde dat het paard een zadel op heeft en had ik ook iets meer van het paard willen zien. Let op je scherpte.
Korbakimmy8: Vind de uitsnede niet heel mooi van de eerste foto, tweede foto is de horizon scheef en de compositie niet zo sterk, ook vind ik je logo enorm storen. Ik zou nog even dooroefenen en €5,- vragen voor de moeite.
Louiisaa: €15,- Eerste foto vind ik erg mooi goede compositie vind de kleuren alleen nog niet heel mooi, Tweede foto vind ik de compositie een beetje apart, derde foto is mooie compositie. Jammer van de rommelige achtergrond.
Love_mandy:€20,- eerste foto vind ik heel mooi, Tweede foto vind ik de compositie niet zo sterk kleuren zijn wel mooi. derde foto jammer van de rommelige achtergrond, Vierde en vijfde foto vind ik de uitsnede een beetje apart.
CrazyIris:€55,- Ik vind je foto's echt prachtig!

Ik ga vanavond de volgende pagina's doen!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:35

Sunnibellami: Vind het bij de foto van de hond wat jammer dat hij/zij wat vies is, en dat het voorpootje wat onduidelijk wordt. De foto van het paard vind in wel mooi gelukt.
NaomixZanzi: Vind de foto's van het paard mooier gelukt dan van de honden. Wel zou het me mooier lijken als het paard er helemaal op staat bij de een na laatste foto.

* De foto's die ik zelf heb geplaatst onlangs zijn trouwens geheel onbewerkt.
Zal kijken of ik straks nog wat over andere foto's kan zeggen.
Ben ook maar een beginner dus kan zijn dat andere het juist helemaal niet waar vinden van wat ik zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:36

Knip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:25

Stefieke1997: Hele mooie foto's! 50 euro
Strasshorse: Vind het leuke plaatjes maar dat is het ook wel. Vind ze nog niet zo bijzonder, ik zou nog even door oefenen en voor nu 10 euro vragen.
romyloverrr: Hier zou ik nog niks voor vragen, je foto's lijken niet helemaal scherp. Ik zou gewoon dooroefenen. :j
korbakimmy8: Ook hier zou ik nog niks voor vragen.
louiisaa: 5 euro. Ik zou persoonlijk wat meer aandacht besteden aan de nabewerking, misschien beetje spelen met het contrast.
love__mandy: Ik vind de eerste 2 foto's heel mooi! De andere foto's wat minder. 15 euro.
CrazyIris: Hele mooie foto's! 40 euro.
IsaCalixa: De eerste foto vind ik persoonlijk niet zo heel mooi, paard heeft ogen half dicht en het meisje staat er ook niet geweldig op. De andere 2 foto's vind ik echt heel leuk! Als ik de eerste foto zo zie zou ik zeggen 5 euro maar de andere foto's 25 euro.
horserider22: Zou hier persoonlijk nog niets voor vragen.
Joysieee: Hele gave foto's! Mooie sfeer zit er in je foto's. Ik zou 25 euro vragen.
boomer123: Zou hier ook nog niks voor vragen.
karlli:
blackfoto's: De 2de blackfoto lijkt niet helemaal scherp helaas, de andere 2 wel en die vind ik ook erg mooi. 30 euro
evenementfoto's: Jammer dat de eerste zo bewogen is, maar volgens mij is het ook heel lastig om zulke gangen te fotograferen? De 2de en 3de vind ik beter gelukt. 15 euro.
louiisaa: Ik zou 10 euro vragen, je foto's zijn nog niet 100% scherp.
Loiz: Eerste foto vind ik prachtig, 2de een beetje jammer van de uitsnede en hij lijkt ook niet helemaal scherp. 20 euro
LisaxSilvano: Ik zag jouw foto's van Belle al in het topic van Luna, prachtig :~, jammer dat idd door het uploaden het kwaliteit achteruit is gegaan. Ik zou 60 á 70 euro vragen.
JoviManoe: Vind het moeilijk om te taxeren met zulke kleine foto's.. Ze lijken ook niet helemaal scherp.. 10 euro
mariska_YeDo: 15 euro, sommige foto's zijn nog een beetje rommelig.
pradadaan: Jammer van de nabewerking bij foto 2, andere foto's vind ik wel erg leuk!! 30 euro
puppy1128: Zou zelf ze iets minder krap hebben uitgesneden, maar ik vind de kleuren echt top en de scherpte ook. 40 euro.
NaomixZanzi: Leuke foto's, 30 euro
sunnybellami: Om heel eerlijk te zijn heb ik betere foto's van je gezien! 25 euro
bryce27: Ik zou hier nog niks voor vragen.

Hier wat foto's van mijn kant.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:31

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:39

Believe - 10-15 euro. Omdat de achtergronden van de rijfoto's erg storend zijn. De foto van de hond is netjes qua scherpte en licht. Bij de pony had ik graag de oortjes scherp gezien.

bryce27 - Ik zou nog even door oefenen!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:18

Ik heb ook weer even getaxeerd vanaf pagina 57

romyloverrr: Ik vind ze niet zo, qua compositie niet, qua kleuren niet, vind ze nogal dof. Vind de middelste wel oke, maar zou nog even verder oefenen

korbakimmy8: ik kan met deze 2 foto's weinig, vind ze niet zo speciaal, paard is nog erg vies en de laatste foto is wat scheef. ook vind ik de kleuren wat flets

louiisaa: ik zou nog even oefenen, vind ze nogal standaard, ook mis ik scherpte

love__mandy: ik vind de zonsondergang foto's erg geslaagd, de rest echter minder. Voor de eerste 2 zou ik zeggen rond de €15, met de rest zou ik even door oefenen

CrazyIris: mooi scherp, mooi kleurgebruik €30

IsaCalixa: vind de foto van het paard niet zo geslaagd, hij heeft zijn oren naar achteren en ogen dicht. Die van de persoon vind ik wel wat hebben, had het alleen mooier gevonden als ze in de camera keek, bij de hond hetzelfde als die van de persoon. €10

horserider22: vind het nog wat huis/tuin/keuken kiekjes, zou nog even verder oefenen

Joysieee: mooie foto's, mooie scherpte diepte verhouding, vind alleen de compositie van de blackfoto niet zo geslaagd, had zelf het paard vanuit een andere hoek genomen €15

boomer123: de foto's zijn erg dof, niet scherp genoeg en ik mis wat kleur

karlli: mooie blackfoto's al vind ik sommige wat te overbelicht, ook vind ik de eerste van de ijslander niet echt geweldig €15 / €20

louiisaa: vind ze nog steeds erg dof en wat saai qua kleur

Loiz: mooie foto's, sfeer van de foto's spreekt me ook wel aan. had alleen de hond graag iets scherper gezien €30

LisaxSilvano: je foto's zijn wat klein, vind die van die fries wel erg geslaagd €25 op basis van die, voo de andere €15

JoviManoe: foto's zijn erg klein waardoor de kwaliteit lastig te beoordelen is, vind dat je jezelf nog iets meer mag uitdagenqua composities

mariska_YeDo: vind ze qua compositie en kleur niet zo speciaal, vind de rij foto het beste gelukt €10 / €15

pradadaan: mooie foto's! vind alleen de 2e niet zo geslaagd, maar verder erg netjes, mooi contrast ook bij de hond met dat paars €35

puppy1128: ik vind bij sommige de kleuren niet zo, die eerste van je hond spreekt me wel heel erg aan met die mooie gele achtergrond €25

NaomixZanzi: mooie foto's, ze hadden voor mij alleen wat scherper mogen zijn. €20

sunnybellami: ik weet dat je beter kan want ik ken jouw werk, dit zijn niet jouw sterkste foto's :) op eerder werk €20 / €25, op basis van deze: €10

bryce27: de eerste is erg flets, je mag hem van mij wel wat oplichten en wat meer contrast toevoegen

Believe: mooi scherp, vind ze alleen niet heel speciaal, en bij het paard stoort de blauwe ton nogal en dat is zonde €15

hamsterfan: mooie foto's, vooral bij die persoon heb je mooi gebruik gemaakt van het licht, €30

sorry als jullie mijn taxaties te laag vinden maar ik ben nogal kritisch, de meeste hier zijn hobby fotografen dus we moeten er echt wel wat voor doen al wil je hogere bedragen kunnen vragen.

Hier nog wat recent werk van mij:

(ik kreeg hier de ruis maar niet netjes weg, ben blij met de foto maar niet helemaal met de kwaliteit ervan)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:41

sunnybellami
Ik vind de kleuren niet zo mooi probeer een beetje te spelen met de iso waarde en probeer wat meer creativiteit in de foto's te stoppen. Ik denk rond de 10-, tot 15-,

Bryce27
Ik vind het mooie foto's en wat je zegt ze mogen iets meer kleur hebben probeer een keer photoshop daar kan je heel veel leuke dingen meedoen of picasa dat is gratis. ik denk 20-,

Believe
mooie kleuren alleen probeer wat meer te doen met de omgeving en de compositie 15-, tot 20-,

hamsterfan
Mooie foto's maar probeer ook een keer wat andere dingen bijvoorbeeld focussen op een ander punt van het paard of dier 15-, tot 20-,

Strasshorse
Wauw !! echt heel mooi 35-, tot 45-,

Dit zijn foto's die ik na mijn eerste fotoworkshop heb gemaakt ik weet dat ze nog mooier kunnen maar ben aan het oefenen. Ik vraag er nu 15-, voor.
Ze zijn helaas wat minder scherp door het uploaden

Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:51

boomer123: bedankt voor je taxatie, ik vraag momenteel €20 voor een shoot dus ben erg blij met je beoordeling haha

Ik vind de eerste foto van jou echt heel erg mooi, qua scherpte diepte, kleuren, uitstraling, alles klopt gewoon, enige jammer vind ik dat de teugels nog om zijn nek hangen, maargoed dat is het enige dingetje. de 2e foto valt daardoor in het niet, ik denk dat als je de foto in kleur had gelaten je al een heel ander effect hebt :) op basis van de eerste €35 / €45

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:19

Ik ga ook weer eens taxeren:

Bladzijde 55
NaomixZanzi: Foto 1 lijkt wazig, 3e foto vind ik de kleuren erg mooi. 2e had paard iets lichter gemogen, 20 euro denk ik ongeveer.
Terre: Vind de kleuren en scherpte mooi, rond de 25 euro

Bladzijde 56
TessJazz: Vind de composities niet heel erg bijzonder en bij de 2e en 3e fotos lijkt er een beetje een oranje/roze waas over de fotos te zitten. Ik zou er nog geen geld voor vragen denk ik
Puppy1128: mooie foto's! Scherp/ mooi licht, en goede kleuren. 30/35 euro
Naoom_ : Mensen: mooie kleuren, scherp en mooie composities! Eigenlijk hetzelfde als bij de dieren dus ik neem ze toch samen want zou voor prijs beide hetzelfde zeggen 40/45 euro !

Bladzijde 57
Larissa96: foto 1, jammer dat het toch niet helemaal scherp lijkt te zijn, achtergrond is wel mooi zwart. Foto 2 vind ik niet zo bijzonder, en een beetje vaal. 3 vind ik zelf wel een mooie maar jammer dat niet het hele paard erop staat. Paard wat meer naar de zijkant ipv het midden en nog een stukje foto erbij had ik mooier gevonden. Zou nog even oefenen maar je bent wel al goed op weg!
Stefieke1997 : Mooie composities! Mooie kleuren, en vind de zwart/wit foto's ook echt mooi. Het heeft ook echt waarde deze zwart wit te maken, door de grote licht/donker verschillen. Echt mooi gedaan. Zeker 40/45 euro!
Strasshorse: rond de 25/30 euro. Mede omdat ik ook jou andere foto's ken. Vind soms dat er wel een beetje een grijze waas over heen lijkt te zitten, maar vind het wel mooie composities!
Romyloverrr: Op basis van de eerste en laatste foto zou ik zeggen, nog even oefenen. Maar vind de tweede wel weer erg mooi. Dus zou nu zeggen 10 euro, maar kan hoger als je meer in de kwaliteit van de tweede foto gaat zitten.
korbakimmy8: Vind je logo allereerst erg opvallen en afleidend door de grootte. Eerste is mooi, tweede vind ik niet zo speciaal. Zou er nog niets voor vragen.
Love_Mandy: Zonsondergang fotos erg mooi! Zat aan de 30 euro te denken, vind echter je andere fotos niet zo speciaal. composities een beetje standaard en niet zo bijzonder. Dus op basis van de eerste 2 30 euro, en anders een stuk lager.
CrazyIris: 40 euro. Ga maar omhoog met je prijs hoor! Vind ze erg mooi, zachte maar toch heldere kleuren en composities zijn ook mooi. En enorm scherp!

Bladzijde 58:
IsaCalixa: Vind de tweede en derde foto mooi qua kleuren, maar de eerste vind ik niet echt iets. Denk rond de 20 euro.
Horserider22: Vind ze allemaal een beetje standaard, hondje lijkt ook niet helemaal scherp te zijn. Eerste vind ik de compositie wel mooi, maar de kleuren niet echt. Tweede zijn de kleuren dan wel weer erg mooi. Zou toch gewoon nog even door oefenen.
Joysieee : Mooie heldere, scherpe foto's! Denk dat je sowieso kan ophogen naar 15 hoor. Vind ze vooral erg mooi scherp!
Boomer123: Vind ze het nog niet echt helemaal, kleuren een beetje vaag en lijkt ook niet helemaal scherp te zijn. Zou nog eventjes door oefenen
Karlli: Ik weet niet precies hoe ik de evenementen foto's moet beoordelen, bij gewone foto's beoordeel ik wat ik zou betalen voor een fotoshoot maar bij een evenement bestel je natuurlijk voornamelijk na. Dus daarom even de foto's in het algemeen als het een fotoshoot zou zijn geweest. Ik denk dan rond de 20 euro.
Louiisaa: je eerste bericht :Vind het lieve foto's maar verder niet heel erg bijzonder. Opzich is je compositie best goed, alleen vind de kleuren een beetje vaal en de achtergrond storen. Eerste vind ik het leukste maar had ik misschien paard juist aan de rechterkant van de foto gezet, zodat deze de foto "inkijkt" ipv "uitkijkt". Denk10 euro ongeveer
je tweede bericht: Achtergrond is echt al veel beter en vind de kleuren ook beter, mooi licht, maar moeten niet nog lichter worden. Wel mag de scherpte nog een stuk beter. Denk nu 15 euro.
Loiz: mooie fotos, mooie scherpte-diepte en composities! 50 euro ongeveer denk ik!
LisaxSilvano; Hele nette fotos! Heel gaaf! Rond de 75 euro denk ik.

Bladzijde 59
JoviManoe: Erg mooi alletwee, kan zeker rond de 30-35 euro. Mooie composities, zeker dat meisje met die luchtbellen en de baby vind ik echt heel gaaf!
Mariska_YeDo : Vind ze opzich wel mooi maar toch allemaal nog net niet, eerste vind ik een beetje saai. Derde van dat meisje met haar paard vind ik mooi scherp en mooie kleuren. Vierde lijkt niet helemaal scherp, vijfde een beetje saai was misschien mooier geweest als je iets meer ruimte aan de linkerkant nog had overgehouden. Denk nu 15 euro ongeveer.
Pradadaan: Wow mooi! Mooie kleuren en heel scherp! rond de 40/50 euro.
Puppy1128: 30-35 euro nog steeds. Vind die van je honden wat minder terwijl ik de eerste wel echt heel mooi vind!
NaomixZanzi: Ik vind de composities een beetje saai en ze lijken ook neit helemaal scherp. Vind de laatste van die witte hond wel heel mooi, mooie alerte blik heb je vastgelegd! Denk rond de 15 euro.
Sunnybellami: Vind de kleuren van de eerste foto heel mooi, zou alleen iets meer ruimte links hebben overgelaten. Maar vind deze wel echt sfeer hebben! 2e foto doet het niet bij mij, en derde foto vind ik wel een mooie compositie maar niet heel erg speciaal. Zou hierbij zeggen 15 euro. Maar vind je ook andere mooiere fotos maken!
Bryce27: nog niets vragen denk ik, fotos mogen wat scherper en wat sterkere kleuren. Foto 1 is best donker nu namelijk.
Believe: vind de 2e foto mooi, als je allemaal van die fotos zou maken zou ik zeggen 10 euro. Vind de rest helaas niet zo speciaal.
Hamsterfan: Logo stoort inderdaad heel erg, doe je goed om een nieuw logo te maken! Vind de eerste een beetje saai maar de rest (ook je linkjes wel heel mooi!), 20 - 25 euro denk ik!
Strasshorse: Mooi zeg ! Vooral die met dat witte paard, lijkt bij die bruine ook een soort waas te zitten. Wel rond de 30 euro!
Boomer123: Vind de composities een beetje standaard, en mis scherpte inderdaad. Nog even oefenen, maar je zit zeker wel al op de goede weg! Denk nu 15 euro ongeveer.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:26

Strasshorse: Bedankt!

Boomer - Wat bedoel je precies? Dit zijn foto's die ik redelijk recent gemaakt hebt en er zo even tussenuit heb gepikt. Snap niet goed wat je bedoeld met op een ander punt focussen? Bedoel je andere uitsnedes, andere composities oid?

Eline - Bedankt! Bij de eerste had ik niet heel veel vrijheid. Enige mogelijkheid die ik kon gebruiken was in principe een paddock, had het zelf al verplaatst naar het weiland. Stond een erg felle zon (niemand die een reflectiescherm vast kon houden) dus was al blij met de niet al te harde schaduwen haha. Dat maakt verder niet uit, maar speelt ook een beetje een rol :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:08

Ik heb inderdaad niet m'n beste foto's hier, had niet veel tijd om alles te uploaden dus heb snel wat foto's van Facebook gepakt.
Hoor sommige mensen dat mijn kleuren niet mooi zijn. Denk dat dit per persoon verschilt.

Heb na mijn examens een aantal shoots gepland en heb dan ook nog een nieuwe lens, zal dan wat nieuw werk plaatsen. ( dit is werk van een half jaar geleden fotografeer helaas niet zoveel door school en werk en er zit meestal teveel reistijd bij dus het vaste land op voor 1 fotoshoot word hem meestal niet.. )

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:46

Heel erg bedankt voor de taxaties! Even een vraagje: als jullie de foto's verkleinen (webformaat), welk formaat nemen jullie dan aan? (Bijv. 800x533 of 1000x644)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:22

LisaxSilvano schreef:
Heel erg bedankt voor de taxaties! Even een vraagje: als jullie de foto's verkleinen (webformaat), welk formaat nemen jullie dan aan? (Bijv. 800x533 of 1000x644)

1200 x 800