[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:30

Ik heb de Canon EOS 550D gekocht.
Gisteren naar burgers zoo geweest en daar flink erop los geschoten om hem uit te proberen (de leek dat ik ben haha)
Veel zitten rommelen met ISO, en sluitertijd, moet zeggen dat ik de camera zelf heel makkelijk in gebruik vind!
Filmen ben ik nog niet helemaal weg van, want het duurt lang voor hij echt scherp gesteld heeft.
Maar misschien ligt dat ook aan de omstandigheden, het filmen zelf heb ik nog niet fanatiek geprobeerd.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:03

hee hee

ik heb even een vraagje ik ben ook van plan om een camera te kopen ,
maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 camera's
nikon d3100 of canon eos 1100d
welke zouden jullie aanraden en wat is het verschil tussen de 2 camera's
ik wil ze vooral gaan gebruiken voor fotograferen van paarden dieren landschappen dat soort dingen .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:16

ivy_power89 schreef:
Ik heb de Canon EOS 550D gekocht.
Gisteren naar burgers zoo geweest en daar flink erop los geschoten om hem uit te proberen (de leek dat ik ben haha)
Veel zitten rommelen met ISO, en sluitertijd, moet zeggen dat ik de camera zelf heel makkelijk in gebruik vind!
Filmen ben ik nog niet helemaal weg van, want het duurt lang voor hij echt scherp gesteld heeft.
Maar misschien ligt dat ook aan de omstandigheden, het filmen zelf heb ik nog niet fanatiek geprobeerd.

Heerlijk om je nieuwe speeltje mee te nemen naar de dierentuin. :)

Het filmen is ook niet echt bedoeld om gebruik te maken van de autofocus. De mensen die filmen met een DSLR stellen meestal handmatig scherp. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:17

Fenneeee schreef:
hee hee

ik wil ze vooral gaan gebruiken voor fotograferen van paarden dieren landschappen dat soort dingen .

Daar zijn ze allebei prima geschikt voor. Dit is meer iets van ligt de camera lekker in je hand. Snap jij de camera, snapt de camera jou en zijn er mss vrienden/familie/kennis/ouders die ook een DSLR hebben waar je mss wel lenzen van kunt lenen/uitproberen. Meer persoonlijke voorkeur voor welke camera je het beste kunt nemen in jouw situatie.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:45

Bagheera_206 schreef:
Fenneeee schreef:
hee hee

Daar zijn ze allebei prima geschikt voor. Dit is meer iets van ligt de camera lekker in je hand. Snap jij de camera, snapt de camera jou en zijn er mss vrienden/familie/kennis/ouders die ook een DSLR hebben waar je mss wel lenzen van kunt lenen/uitproberen. Meer persoonlijke voorkeur voor welke camera je het beste kunt nemen in jouw situatie.

me moeder die heeft thuis nog 3 lenzen maar of die er op pakken is vraag 2 het zijn vrij oude lenzen en die komen van een pentax dacht ik dus de kans is groot dat het daar niet oppast

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:23

Bagheera_206 schreef:
Als dat jouw budget is kun je ook voor 1 segment lager gaan, want dan past body+kitlens+telezoom wel in je budget. Voor jouw budget haal je het niet om 550D/600D met kitlens en telezoom aan te schaffen.

Ik bedoelde dus 500/600 euro budget zonder de telezoomlens. Met telezoom ong 700/800. Lukt het dan wel met de 550d?
Welke zou jij anders aanraden?

En ik ben een complete leek, waar precies heb ik de kitlens voor nodig?

Thnx voor de hulp alvast :) !

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:26

Tatt_x schreef:
Bagheera_206 schreef:
Als dat jouw budget is kun je ook voor 1 segment lager gaan, want dan past body+kitlens+telezoom wel in je budget. Voor jouw budget haal je het niet om 550D/600D met kitlens en telezoom aan te schaffen.

Ik bedoelde dus 500/600 euro budget zonder de telezoomlens. Met telezoom ong 700/800. Lukt het dan wel met de 550d?
Welke zou jij anders aanraden?

En ik ben een complete leek, waar precies heb ik de kitlens voor nodig?

Thnx voor de hulp alvast :) !

550D/600D ontlopen elkaar qua prijs niet zo heel veel meer. :=

Kitlens gebruik je eigenlijk voor alle overige dingen, van portretten tot landschappen, waar je niet zo ver ingezoomd wil zijn zoals bij de paardjes. :)

Als jouw totale budget 800 euro is, is de 550D/600D een mooie body waarbij je ook nog budget overhoudt voor een telezoom. Ik dacht namelijk dat jouw totale budget 500/600 euro was. :=

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:40

Oh ok, daarvoor dient een kitlens dus! Zit die er niet vanzelf al bij als je de camera koopt? Of heb je daar ook een keuze in ofzo?

En dat was het budget voor de body alleen idd! Dus voor 800 euro heb ik aan de 550d met kitlens en telezoom een goede camera? Ook voor een complete leek zoals mezelf :o ?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:42

ik heb net me camera opgehaald :D
het is de Nikon D50 geworden met 18-55mm en een 70-300 mm
ben beetje aan het uitproberen geweest

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:46

Tatt_x schreef:
Oh ok, daarvoor dient een kitlens dus! Zit die er niet vanzelf al bij als je de camera koopt? Of heb je daar ook een keuze in ofzo?

En dat was het budget voor de body alleen idd! Dus voor 800 euro heb ik aan de 550d met kitlens en telezoom een goede camera? Ook voor een complete leek zoals mezelf :o ?

mooi setje is dat, kan je enorm mee voorruit!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:51

Ik ben alleen bang om er zoveel geld aan uit te geven en dat ik er uiteindelijk niks van snap en er geen mooie foto's mee op de wereld krijg! Of is het niet zo moeilijk om mooie foto's te krijgen met zo'n camera en is het gewoon vooral een kwestie van oefenen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:59

Het is gewoon een kwestie van oefenen, maar ik vind een telelens echt een belangrijke aanvulling!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:02

De fotograaf maakt de foto. Je objectief is daarna belangrijk voor de kwaliteit van je foto's en op de laatste plaats komt je body. Goede cameragear staat niet gelijk aan mooi beeldmateriaal. Voor mooie foto's moet je je verdiepen in de fotografie, snappen hoe de camera werkt (een spiegelreflex is immers niet gemaakt om op de automatische stand te schieten), zelf je instellingen bepalen, en vooral veel oefenen.
Je kunt het zo duur maken als je wil, maar het blijft zo dat dure objectieven over het algemeen een veel betere kwaliteit leveren, want daar betaal je immers ook voor. Als men echter zich niet wil verdiepen om het uiterste uit deze objectieven (of hogere klassen bodies) te kunnen halen, is het niet waard om zoiets kostbaars aan te schaffen en kan een instapperssetje meer dan voldoende zijn. Ik denk dat in dit geval jouw setje die je opnoemt een prima keuze is. :)
Laatst bijgewerkt door _Denise_ op 22-08-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:06

Ik zou naast een investering aan materiaal ook investeren in jezelf. Ik heb wat basiscursussen fotografie gedaan en heeft mij echt geholpen. Als je een DSLR koopt is het zonde als je standje auto gebruikt en er niet uit kan halen wat erin zit. Met een goede basiscursus en een goed boek kom je al een heel eind. Verder is het vooral veel oefenen. :=

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:19

Ashleytjuhh schreef:
ik heb net me camera opgehaald :D
het is de Nikon D50 geworden met 18-55mm en een 70-300 mm
ben beetje aan het uitproberen geweest

mijn eerste foto ( randjes er naast store wat maar deed het even snel dus niet weg gewerkt :o )
Afbeelding

ik ga ook nog een curses volgen en veel oefenen en lezen

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:21

_Denise_ schreef:
De fotograaf maakt de foto. Je objectief is daarna belangrijk voor de kwaliteit van je foto's en op de laatste plaats komt je body. Goede cameragear staat niet gelijk aan mooi beeldmateriaal. Voor mooie foto's moet je je verdiepen in de fotografie, snappen hoe de camera werkt (een spiegelreflex is immers niet gemaakt om op de automatische stand te schieten), zelf je instellingen bepalen, en vooral veel oefenen.
Je kunt het zo duur maken als je wil, maar het blijft zo dat dure objectieven over het algemeen een veel betere kwaliteit leveren, want daar betaal je immers ook voor. Als men echter zich niet wil verdiepen om het uiterste uit deze objectieven (of hogere klassen bodies) te kunnen halen, is het niet waard om zoiets kostbaars aan te schaffen en kan een instapperssetje meer dan voldoende zijn. Ik denk dat in dit geval jouw setje die je opnoemt een prima keuze is. :)

Oh super om te weten!

Moest ik de kwaliteit van de foto's dan nog steeds niet ok vinden, ben ik wel bereid om wat lectuur door te nemen of een kleine cursus te volgen. Maar ik wil het eerst wel graag zelf proberen!

Welke telelens en kitlens zou je mij aanraden overigens?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:31

Weten jullie ook of dat oude lenzen zoals die van een pentax afkomen of die ook op een nikon of een canon body passen ? Nee zeker

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:33

Nope :n Alle merken hebben een eigen 'fitting' alleen fujifilm en nikon lenzen passen op elkaars body als ik het goed zeg? Pin me der niet op vast

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:34

Jammer :( want het ziJn 3 hele mooie lenzen de we hier hebben

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:35

Het zou wel kunnen hoor, met een tussenring/adapter...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:37

Yinthee schreef:
Het zou wel kunnen hoor, met een tussenring/adapter...

Zijn die heel duur ?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:43

Ligt eraan welke Pentax lenzen je precies hebt liggen. Maar zo tussen de 20 en de 120 euro?
Heb er verder geen ervaring mee hoor, weet alleen dat die dingen wel bestaan.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:45

Ohja tussenring/adapter zijn ook nog een optie inderdaad! :j

Welke lenzen heb fenne?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:48

lovey_ou schreef:
Ohja tussenring/adapter zijn ook nog een optie inderdaad! :j

Welke lenzen heb fenne?

Zowizo een 85-300 lens en dan nog 2 zal morgen ochtend even kijken want ze liggen beneden ,

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:51

Het is sowieso haha :) Maar ik weet even niet of bij canon de scherpstelmotor in de body zit of in de lenzen? Dacht alleen in de lenzen maar pin me der niet op vast..

Ik vermoed (weet bijna wel zeker) dat er in die pentax lenzen geen scherpstelmotor zit dus dan zou je met de hand moeten scherpstellen als canon geen scherpstelmotor in de body heeft