Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:een rugtas is veel handiger tijdens fotograferen! Met een schoudertas zal je niet makkelijk kunnen draaien zeg maar, met een rugtas wel. Ik heb ook een lowepro rugtas
Nouks schreef:lifaya schreef:een rugtas is veel handiger tijdens fotograferen! Met een schoudertas zal je niet makkelijk kunnen draaien zeg maar, met een rugtas wel. Ik heb ook een lowepro rugtas
Waarom kun je met een schoudertas niet draaien en met een rugtas wel? Ik neem aan dat je doelt op "in een mensenmenigte"? Zie het verschil niet zo, een schoudertas steekt opzij uit, een rugtas aan de achterkant. Groot nadeel van mensen met rugtassen vind ik altijd dat ze 't niet eens doorhebben als ze je zo'n rugtas in je gezicht zwaaien...
Overigens hangt 't denk ik ook af van het gebruik van je tas wat je voorkeur heeft. Ik wissel bij conceren veelvuldig m'n lenzen, dan vind ik een schoudertas ideaal. Hoef je niet steeds af - open - dicht - om te doen, maar kan gewoon open aan je schouder hangen. Wissel je nauwelijks lenzen of is het niet van belang snel een lens te kunnen verwisselen, dan geeft een rugtas over het algemeen meer comfort.
Nouks schreef:Hmmm, mijn apparatuur zit in m'n schoudertas goed en veilig weggepakt, kan best tegen een stootje hoorMaar dat terzijde... Snap je overweging voor een rugtas best hoor, maar 't is dus niet voor iedereen de beste keuze en zéker niet voor iedereen handiger.
yvonnepuntnl schreef:Ik vraag juist hier om ervaringen, omdat normale inboedel- en kostbaarhedenverzekeringen fotoapparatuur uitsluiten wanneer deze professioneel worden gebruikt.
Ik ben dus niet op zoek naar een normale inboedel verzekering, want die verzekert ook niets wat ik meeneem buitenshuis.
Mitxa schreef:De 50D is zeker een mooie camera, ik zou als je jou was lekker wat reviews en verdere info gaan lezen op internet. En natuurlijk een keertje langs de winkel om hem uit te proberen. Misschien zou je zelfs kunnen overwegen om de 50D een dagje te huren. Natuurlijk leer je in 1 dag zo'n camera nietnhelemaal kennen maar dan kan je wel kijken of hij je verder een beetje bevalt, ligt hij lekker in je hand etc.
TE5 schreef:Mitxa schreef:De 50D is zeker een mooie camera, ik zou als je jou was lekker wat reviews en verdere info gaan lezen op internet. En natuurlijk een keertje langs de winkel om hem uit te proberen. Misschien zou je zelfs kunnen overwegen om de 50D een dagje te huren. Natuurlijk leer je in 1 dag zo'n camera nietnhelemaal kennen maar dan kan je wel kijken of hij je verder een beetje bevalt, ligt hij lekker in je hand etc.
Waar kan je camera's huren dan?
Heb ik nog nooit van gehoord
Dat zou wel een uitkomst zijn om een keer te doen voordat ik er een koop,
zodat je een beetje weet of je de goede keus hebt gemaakt.
Mitxa schreef:Bij kamera express bijvoorbeeld en ikzelf heb bijna ooit overwogen om het bij PixtoF 1 te huren. Ik had wat ervaringen op internet gelezen en hun schijnen ook wel betrouwbaar te zijn.
Volgens mij kan je ook bij andere grote winkels, camera's en ander spul huren, zou je even zelf moeten google-en