[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:50

jammer ik wil graag een schoudertas :D

Rennie89

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:51

een rugtas is veel handiger tijdens fotograferen! Met een schoudertas zal je niet makkelijk kunnen draaien zeg maar, met een rugtas wel. Ik heb ook een lowepro rugtas

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:02

Ik heb sinds een week een tamrac rugtas :) erg handig!
Ik krijg ontzettend last van mn nek van de schoudertas waar ik em eerst altijd in had...:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:18

lifaya schreef:
een rugtas is veel handiger tijdens fotograferen! Met een schoudertas zal je niet makkelijk kunnen draaien zeg maar, met een rugtas wel. Ik heb ook een lowepro rugtas

Waarom kun je met een schoudertas niet draaien en met een rugtas wel? Ik neem aan dat je doelt op "in een mensenmenigte"? Zie het verschil niet zo, een schoudertas steekt opzij uit, een rugtas aan de achterkant. Groot nadeel van mensen met rugtassen vind ik altijd dat ze 't niet eens doorhebben als ze je zo'n rugtas in je gezicht zwaaien...

Overigens hangt 't denk ik ook af van het gebruik van je tas wat je voorkeur heeft. Ik wissel bij conceren veelvuldig m'n lenzen, dan vind ik een schoudertas ideaal. Hoef je niet steeds af - open - dicht - om te doen, maar kan gewoon open aan je schouder hangen. Wissel je nauwelijks lenzen of is het niet van belang snel een lens te kunnen verwisselen, dan geeft een rugtas over het algemeen meer comfort.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:20

Ik heb van gewone tassen ook altijd schoudertassen. Ik ben veel te bang dat er wat uit gejat word en zo kan ik het mooi in de gaten houden :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:27

ik ben heel onhandig, als ik een paard fotografeer (ja ik bedoel paardenfotografie) moet ik vrij kunnen bewegen en die tas klotst dan de hele tijd heen en weer. Als je bijvoorbeeld een tochtje door de Dierentuin maakt of concerten is een schoudertas wel weer handig in mijn ogen want dan kan je direct bij de camera als je hem nodig hebt, maar ik ben gewoon heel onhandig en met mijn schooltas blijf ik ook al overal aan haken, en dan wil ik niet denken aan het idee dat als mijn camera er dan in had gezeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:29

Hmmm, mijn apparatuur zit in m'n schoudertas goed en veilig weggepakt, kan best tegen een stootje hoor :D Maar dat terzijde... Snap je overweging voor een rugtas best hoor, maar 't is dus niet voor iedereen de beste keuze en zéker niet voor iedereen handiger.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:31

Nouks schreef:
lifaya schreef:

Waarom kun je met een schoudertas niet draaien en met een rugtas wel? Ik neem aan dat je doelt op "in een mensenmenigte"? Zie het verschil niet zo, een schoudertas steekt opzij uit, een rugtas aan de achterkant. Groot nadeel van mensen met rugtassen vind ik altijd dat ze 't niet eens doorhebben als ze je zo'n rugtas in je gezicht zwaaien...

Overigens hangt 't denk ik ook af van het gebruik van je tas wat je voorkeur heeft. Ik wissel bij conceren veelvuldig m'n lenzen, dan vind ik een schoudertas ideaal. Hoef je niet steeds af - open - dicht - om te doen, maar kan gewoon open aan je schouder hangen. Wissel je nauwelijks lenzen of is het niet van belang snel een lens te kunnen verwisselen, dan geeft een rugtas over het algemeen meer comfort.

Ik zou niet anders dan een schoudertas meer willen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:42

Nouks schreef:
Hmmm, mijn apparatuur zit in m'n schoudertas goed en veilig weggepakt, kan best tegen een stootje hoor :D Maar dat terzijde... Snap je overweging voor een rugtas best hoor, maar 't is dus niet voor iedereen de beste keuze en zéker niet voor iedereen handiger.

Ja in mijn geval is het geen goed idee :+ dacht er wel aan om 1 aan te schaffen, maar dan meer in situaties waarbij ik niets kan mollen :Y) Als ik een shoot ofzo met paarden doe houd ik mijn rugtas gewoon om, stuk veiliger gezien ik al zo vaak op mijn snufferd ben gegaan :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:02

Haha, onhandige Lifaya dus :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:27

ja behoorlijk :+ moet altijd opletten wat ik doe, mijn bijrijdpaard heeft al eens bijna mijn camera opgegeten en ik had eens mijn camera bijna in de modder laten vallen. Gelukkig nog niet helemaal... Heb benen met een eigen willetje :')

Maar ik ga denk ik maar een goedkope schoudertas aanschaffen waar een body Canon 50D in zou passen met een 50-150mm F2.8 en 2 kleine lenzen (50mm en een 18-55mm) maar dat zal ik dus waarschijnlijk alleen gebruiken als ik op stap ga ofzo :') met een shoot doe ik toch alles met de tele.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:56

Hebben jullie je apparatuur verzekerd? Zo ja hoe?
Normale inboedel/kostbaarhedenverzekering sluiten professioneel gebruik namelijk uit.

Ik heb wel dit gevonden:
http://www.kbrbeheer.nl/

iemand ervaring mee?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:13

Normale inboedelverzekering wel. Als je je verzekeraar belt kunnen zij je wél informatie geven over een aanvullende verzekering. Tenminste, de meesten.

Ik heb alleen m'n objectieven verzekerd.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:34

Ik vraag juist hier om ervaringen, omdat normale inboedel- en kostbaarhedenverzekeringen fotoapparatuur uitsluiten wanneer deze professioneel worden gebruikt.
Ik ben dus niet op zoek naar een normale inboedel verzekering, want die verzekert ook niets wat ik meeneem buitenshuis.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:47

yvonnepuntnl schreef:
Ik vraag juist hier om ervaringen, omdat normale inboedel- en kostbaarhedenverzekeringen fotoapparatuur uitsluiten wanneer deze professioneel worden gebruikt.
Ik ben dus niet op zoek naar een normale inboedel verzekering, want die verzekert ook niets wat ik meeneem buitenshuis.

Lees m'n post nu nog eens goed ;)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:05

Ik vraag:
* hebben jullie je apparatuur verzekerd?
Jouw antwoord: alleen m'n objectieven

* Zo ja hoe?
Jouw antwoord: ??

* Hebben jullie ervaring mate kbrbeheer?
Jouw antwoord: ??

Mijn verzekeraar ga ik niet bellen, want ik wil eerst op internet informatie inwinnen. Pas als ik vind dat ik er voldoende vanaf weet, ga ik hen bellen!

En kom niet met die stomme ;) smiley aan, want daar ben ik erg allergisch voor :r

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:44

nou nou.....
Hij heeft het over een aanvullende verzekering niet over de normale.

Ik heb me camera!!!!!!!! *-:) *\o/*

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:59

Iemand ervaring met de Nikkon D 80?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:12

Mitxa schreef:
De 50D is zeker een mooie camera, ik zou als je jou was lekker wat reviews en verdere info gaan lezen op internet. En natuurlijk een keertje langs de winkel om hem uit te proberen. Misschien zou je zelfs kunnen overwegen om de 50D een dagje te huren. Natuurlijk leer je in 1 dag zo'n camera nietnhelemaal kennen maar dan kan je wel kijken of hij je verder een beetje bevalt, ligt hij lekker in je hand etc.

Waar kan je camera's huren dan? :)
Heb ik nog nooit van gehoord :P
Dat zou wel een uitkomst zijn om een keer te doen voordat ik er een koop,
zodat je een beetje weet of je de goede keus hebt gemaakt.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:43

TE5 schreef:
Mitxa schreef:
De 50D is zeker een mooie camera, ik zou als je jou was lekker wat reviews en verdere info gaan lezen op internet. En natuurlijk een keertje langs de winkel om hem uit te proberen. Misschien zou je zelfs kunnen overwegen om de 50D een dagje te huren. Natuurlijk leer je in 1 dag zo'n camera nietnhelemaal kennen maar dan kan je wel kijken of hij je verder een beetje bevalt, ligt hij lekker in je hand etc.

Waar kan je camera's huren dan? :)
Heb ik nog nooit van gehoord :P
Dat zou wel een uitkomst zijn om een keer te doen voordat ik er een koop,
zodat je een beetje weet of je de goede keus hebt gemaakt.

Bij kamera express bijvoorbeeld en ikzelf heb bijna ooit overwogen om het bij PixtoF 1 te huren. Ik had wat ervaringen op internet gelezen en hun schijnen ook wel betrouwbaar te zijn.

Volgens mij kan je ook bij andere grote winkels, camera's en ander spul huren, zou je even zelf moeten google-en :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 02:55

Prinnie schreef:

Yep, fijne camera, alleen bij hoge ISO vind ik 'm vervelend en een beetje plastic hooguit. Slikt wel de (veel goedkopere!) SD-kaarten.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:11

kakanox schreef:
Prinnie schreef:

Yep, fijne camera, alleen bij hoge ISO vind ik 'm vervelend en een beetje plastic hooguit. Slikt wel de (veel goedkopere!) SD-kaarten.

Bij hoge ISO korrelig?
En wat bedoel je met plastic, de boddy veel platic?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:39

Ik vind de body van de Nikon idd erg plastic. En bij hoge ISO is de structuur van de ruis zo dat die maar moeilijk te verwijderen is.
Bij de ongeveer even oude Canon EOS 30D zit er zeker ook ruis in, maar die is nog vrij goed te bewerken mits je goed glas gebruikt, RAW schiet en weet hoe je met Photoshop om moet gaan.

Het is geen paardenfoto, maar wel een foto bij available light, op ISO 3200 met een EOS 30D: Gare du Nord @ Gigant Apeldoorn
Ja je ziet ruis, nee ik vind het niet storend (by the way, bewust vooral gefocused op haar rechteroog en f/2.8).

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:15

Mitxa schreef:
Bij kamera express bijvoorbeeld en ikzelf heb bijna ooit overwogen om het bij PixtoF 1 te huren. Ik had wat ervaringen op internet gelezen en hun schijnen ook wel betrouwbaar te zijn.

Volgens mij kan je ook bij andere grote winkels, camera's en ander spul huren, zou je even zelf moeten google-en :)

Ok, tegen de tijd dat ik wat verder ben qua keuze moet ik daar idd nog maar eens op googelen :)

_Rosanna

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:08

iemand hier bekend met een sony? :o
ik kom er niet egt uit :o