Was er niet echt tevreden over

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bluem schreef:Daarom twijfel ik ook om de 50mm F1.8 te nemen, dan kom je toch tekort qua zoom, lijkt mij niet makkelijk werken.
Annemarie_ schreef:Bluem schreef:Daarom twijfel ik ook om de 50mm F1.8 te nemen, dan kom je toch tekort qua zoom, lijkt mij niet makkelijk werken.
nee dit is niet waar. Het is weliswaar wat improviseren maar met een 50 mm F1.8 kan je best goede foto's binnen maken. Je kan niet superfoto's maken als de combinatie aan de andere kant van de bak is maar het is goed te doen hoor. En als hij op 1.8 staat en Iso 400 bijv. krijg je echt geen ruis o.i.d.
Nouks schreef:Annemarie_ schreef:Ok, maar kan ik beter de Sigma 70-200mm 2.8 Canon voor €650,- nemen (tweedehands) of de Canon 70-200 mm F4 voor €572,- (nieuwprijs) ? Ik weet namelijk het verschil niet zo goed, maar een lichtsterke lens lijkt me wel ideaal!
De 70-200 F4 is een optisch zeer goede lens. Als de keuze voor jou óf de Canon F4 óf de Sigma F2.8 gaat, zou ik persoonlijk als je absoluut voor kwaliteit gaat voor de Canon gaan. Ga je voor lichtsterkte, tsja, dan moet je natuurlijk gaan voor de Sigma F2.8.
Wel wil ik je erop wijzen dat de Sigma nieuw €849 kost bij Konijnenberg (Canon-versie in bestelling, dat wel...) en dat ik persoonlijk een tweedehandsje rond de 600 zou zoeken. Als 'ie echt als nieuw is, is 650 een leuke prijs, maar ik denk dat je hem goedkoper dan dat moet kunnen vinden als je tweedehands wil.
Bluem schreef:Het gaat mij ook niet om ruis e.d. gewoon om het feit dat het geen zoomlens is en je dus altijd heel de bak kan doorwandelen/bijna in de weglopen, dat vind ik gewoon niks.
Annemarie_ schreef:Ok, en ik wil juist heel graag die kwaliteit. Ik kan namelijk een Canon 70-200 mm F4 krijgen voor 525 euro incl. :
Lens kost € 568,- laagste prijs
Statiefgondel kost € 129,-
Tiffen UV-filter kost € 59,-
monopod kost € 30,-
Dan is mijn voordeel dus zo'n €250,- tegenover de nieuwprijs. Is dit een slimme zet van mij of moet ik nog even doorzoeken? Want ik weet niet of die statiefgondel echt nodig is (weet niet eens wat het is) en een monopod heb ik al (gebruik ik nooit). Dit hele setje is 14 maanden oud.
hihi ik heb wel wat advies nodig