Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_lucy_ schreef:Wat ik in een camera zoek:
- Mooi ook vanuit de verte onderschijd kunnen maken in diepte, dus dat de achtergrond wazig kan izjn.
- Dat je zelf alles kan instellen, je eigenhand aan te geven dus.
- Vele mogenlijkheden
- Wél heel gemakkenlijk want dit word mijn 1e écht goede camera (heb nu een Olympus c-370 zoom)
- Alle soorten foto's kan maken, ook actie/mooie macro/natuur/paarden/alles..
- Een beetje ver kunnen inzoomen.
- Het liefst een camera waarbij je de lens kan verwisselen.
Lisa_Melody schreef:Ik ga een nieuwe camera kopen en twijfel nu tussen Panasonic Lumix DMC FZ7, Canon Powershot S3 IS of Sony DSC-H... De Canon EOS 350D zou ook nog kunnen, maar die is voor mij wel wat aan de dure kant![]()
Heeft iemand ervaring met een van bovenstaande camera's en het liefst ook natuurlijk voorbeeldfoto's?
En waar zit nou vooral het verschil in als je de bijvoorbeeld de Canon EOS 350D vergelijkt met die andere 3? Want er zit wel zo'n 200 euro verschil in...
Oja als iemand nog andere goeie camera's van tussen de 400 en de 600 euro ben ik ook benieuwd
_Lorette_ schreef:_lucy_ schreef:Wat ik in een camera zoek:
- Mooi ook vanuit de verte onderschijd kunnen maken in diepte, dus dat de achtergrond wazig kan izjn.
- Dat je zelf alles kan instellen, je eigenhand aan te geven dus.
- Vele mogenlijkheden
- Wél heel gemakkenlijk want dit word mijn 1e écht goede camera (heb nu een Olympus c-370 zoom)
- Alle soorten foto's kan maken, ook actie/mooie macro/natuur/paarden/alles..
- Een beetje ver kunnen inzoomen.
- Het liefst een camera waarbij je de lens kan verwisselen.
Waarom zou je een camera met verwisselbare lens willen?
In mijn ogen is dat hardstikke onpraktisch. Ik kan daaruit concluderen dat je meerdere lenzen zou willen hebben? De lenzen zijn duur en als er stof in je camera komt bij het verwisselen van de lens heb je een probleem. Het is en blijft een gevoelig punt.
Bij een spiegelreflex vind ik het niet vreemd, maar voor een compact camera in die prijsklasse?
Dit vroeg ik mij even af, misschien heb je wel een hele goede reden.
De Konica Minolta Z10 zou ook aan je eisen voldoen, die is nog een stukje goedkoper ook, maar ik weet niet of ze die nog wel ergens verkopen.
_lucy_ schreef:Ja ik snap wat je bedoelt, ik ben er ook ondertussen achter gekomen dat dát niet zo'n super idee van mij was, alhouwel ik met een camera dan wel met filters wil werken, weet nog niet precies allemaal hoe en wat.
Ik wil eerst een curses met de camera van m'n vader doen om alles onder de knie te krijgen zodat ik écht weet welke camera ik wil kopen/het beste voor me is.
En ik zal nog eens gaan kijken naar de camera die jij niemde, maar heb nu geen tijd (lees: Ga naar Bobbejaanland).
Bedankt voor je advies/tips..
_Lorette_ schreef:Lisa_Melody schreef:Ik ga een nieuwe camera kopen en twijfel nu tussen Panasonic Lumix DMC FZ7, Canon Powershot S3 IS of Sony DSC-H... De Canon EOS 350D zou ook nog kunnen, maar die is voor mij wel wat aan de dure kant![]()
Heeft iemand ervaring met een van bovenstaande camera's en het liefst ook natuurlijk voorbeeldfoto's?
En waar zit nou vooral het verschil in als je de bijvoorbeeld de Canon EOS 350D vergelijkt met die andere 3? Want er zit wel zo'n 200 euro verschil in...
Oja als iemand nog andere goeie camera's van tussen de 400 en de 600 euro ben ik ook benieuwd
En de Panasonic DMC-FZ30? De Panasonic die jij noemt ken ik niet.
Fijifilm Finepix S9500 past ook in dat rijtje. (400-600 euro)
Dit is een heel interessante link:
http://www.cameralabs.com/reviews/Panas ... age4.shtml
_Lorette_ schreef:Ik weet niet eens óf je er een filter op kunt zetten, ik dacht van wel, maar een filter zal dan meer dan de helft (misschien wel tegen twee derde) van de camera kosten.
In de prijsklasse vanaf ongeveer 400 euro heb je wel camera's die het qua prijs waard zijn er filters op te zetten.
Lisa_Melody schreef:Ik ga een nieuwe camera kopen en twijfel nu tussen Panasonic Lumix DMC FZ7, Canon Powershot S3 IS of Sony DSC-H... De Canon EOS 350D zou ook nog kunnen, maar die is voor mij wel wat aan de dure kant![]()
Maroush schreef:_Lorette_ schreef:Ik weet niet eens óf je er een filter op kunt zetten, ik dacht van wel, maar een filter zal dan meer dan de helft (misschien wel tegen twee derde) van de camera kosten.
In de prijsklasse vanaf ongeveer 400 euro heb je wel camera's die het qua prijs waard zijn er filters op te zetten.
Dat ligt er toch ook aan wat voor filter je wilt? Ik heb bijv. alleen een UV-filter op m'n objectieven. Kostte 25 euro, maar als ik dan ergens tegenaan zou stoten is tenminste niet meteen m'n lens oid beschadigd.
Maargoed, wil je bijv. een polarisatiefilter dan ben je idd wel wat meer kwijt. Dan zou ik dat geld eerder in een duurder toestel stoppen ...
love_gino schreef:ik be nal een tijdje aan het kijken naar een camera niet AL te duur (ja wat is niet al te duur ik denk tot 300 euro DENK ik) en er moeten vooral goede bewegings foto's mee temaken zijn
verdere opties zijn bijzaak
ik heb er niet zo heel erg veel verstand van maar wil graag beginnen met fotgraferen vandaar ook wle me prijsklasse zodat ik niet een SUPER goed toestel heb maar ik 10x per jaar foto's mee kan maken
ik hoop dat iemand tips heeft en voorbeeld foto's
SylviaG schreef:Hallo, ik meld me hier ook maar!!
Ik ga namelijk vanmiddag de Nikon D50 kopen!!! Ben helemaal blij en kan niet wachten. Ik heb nog helemaal geen ervaring met zulke goede en dure camera's en lenzen etc dus ben heel benieuwd.
Iemand alvast tips of ervaringen met de Nikon D50???
Lisa_Melody schreef:Hebben jullie trouwens je camera via internet gekocht of in een winkel? Op internet kopen scheelt wel evel geld heb ik al gezien, maar ik vind het toch een beetje eng om zoiets duurs via internet te kopen..
manzano schreef:Het is maar net wat voor objectief je hebt.... die zijn verschillend van grootte en daar hangt de prijs ook vanaf. Daarnaast ligt het maar aan de kwaliteit van je filter. Dat wisselt ook enorm. Je hebt idd heel goedkope, maar een beetje kwaliteit kost toch meer.... maar het is maar net wat je wilt en waar je prioriteiten liggen.
MysticTinker schreef:Ik ga ook binnenkort de Nikon D50 kopen, eindelijk genoeg gespaard![]()
Welke (niet te dure) lenzen zijn aan te raden voor erbij? Ik zag er een van 50 mm met een diafragma bereik van 2,8 tot 22, dat lijkt me perfect voor portretten! En een goede zoomlens wil ik ook erbij. Is die standaard lens goed?
Ik ga trouwens binnenkort mijn oude camera verkopen, de Konica Minolta Dimage Z20, dat is de nieuwe versie van de Z10, het grootste verschil is dat deze 5 megapixels heeft. Is nog in perfecte staat. Dus als iemand nog op zoek is..