Ik ben nog steeds erg blij met mijn 7D.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Mijn persoonlijke voorkeur zou naar de 70D gaan. Puur ivm de technieken en features die de 70D aan boord heeft. De 7D stamt uit 2009 en heeft op sommige fronten wat verouderde techniek aan boord.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn 7D.Ik wacht denk op de 7D2 om mijn 7D in te ruilen.
martine0503 schreef:cillusion schreef:Zie de Chip / foto video nr 72, voor 4,50 te koop nu in de winkel voor een 'test' van de 70d (blz 80); en achterin een vergelijking (gratis in te zien...) Achterin zie je op blz 110 een test van de spiegelreflexen van nu; op de laatste plek (30e) met nog steeds een puntenaantal van 75,00 pt (dus volgens de test ook prima)de Canon 600d (480 euro). Op 1 de eos 1DX met 92,9 punten, 2 de Nikon D800E met 91,6 punten, 3 de Dmark III met 90,2 pt, 4 de Nikon D4, 5 de Nikon D800, 9 de Canon EOS 6d met 87,2 pt, dan op 11 de Canon 70d met 86,3 pt, dan 16 de Nikon D7100 met 83,5 pt, de Canon 60d staat op 21 met 79,3 pt, de Canon 7d op 28 met 77,8 pt. Hier tussen in natuurlijk de Sony's en de Pentax die ook prima zijn!
Dan op blz 83 een vergelijking, EOS 6d scoort het best, zie ook boven; maar verschil met de 70d is wel zo klein dat het het de vraag is of het prijsverschil tussen deze 2 waard is. Waar je ook rekening mee moet houden is dat de 6d geen interne flitser heeft, wat toch ook wel heel makkelijk is vooral als je hem zo weinig gebruikt dat je er eigenlijk geen een zou willen aanschaffen. 6D is natuurlijk wel FF, iets wat toch heel veel mensen eigenlijk wel wensen, maar heel veel fotograven maken ook prima foto's met een crop camera dan anderen met ff. Op ruis en detailweergave scoort de 6d echt wel beter. Voordeel van de 70d is dat het de snelste EOS is, je met wifi en een apje hem op afstand kunt bedienen met je telefoon, hij t.o.v. de 6d 19 autofocus sensoren van het crosstype heeft en 6,92 opnames in serie kan maken (6d 4,4) en een kantelbaar display met touchscreen. Totale beeldkwaliteit van de 6d score 95 tov 80 bij de 70d, bij uitrusting scoort de 70d weer 95 t.o.v de 6d 83, snelheid 70 d is 82, 6d 73.
Zo, een hele opsomming om te bestuderen!
Bedoel je deze?
Bagheera_206 schreef:De 7D en 70D zijn beide crop bodies en geen voelvreempjes. De Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM is een heerlijke standaardzoom op beide bodies.
Een FF body vraagt inderdaad wel meer van het glas.Maar jouw Canon 70-200mm is prima voor een voelvreempje hoor.
martine0503 schreef:Hmmm oke. Ik heb nu zelf de 70-200 4.0 op mijn 600D. Mijn kitlens wil ik gaan vervangen voor de 17-55 f2.8 of de sigma variant al neig ik wel meer naar de canon. Moet ik me nog even verder in verdiepen. Maar wat ik zo lees in bovenstaande matches mijn lens meer met de 70D dan 7D. Het is een hobby dus wil het enigszins betaalbaar houden. Mijn paard kost me ook al genoeg en helaas geen geldboom in de tuin.
liedje89 schreef:@bagheera: het filmpje is van nov 2012 er zijn volgens mij op wel enkele andere punten ook wel wat dingen veranderd maar globaal is iig het verschil tussen de twee types wat duidelijk. En het is ook wat makkelijker te begrijpen dan een lap tekst over opklappende spiegels. De J3 is ook niet zo heel nieuw en heeft ook nog wel een kleinere sensor