[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:48

tessJazz, ik zou wat meer vanaf onder fotograferen, je krijg op ooghoogte soms rare fotos, vooral paard. Ik zou gewoon even lekker dooroefenen!
puppy1128, sommige vind ik wat leuker dan andere, 25 euro
Naoom_ portret; gave fotos. vooral je kleuren en stijl.45 euro. paarden/honden ook gave fotos, 35 euro
larissa96 sommige fotos vind ik heel wazig, vooral ook de eerste twee. 20 euro.
Stefieke1997 paarden zijn heel gaaf, 40/50 euro zeker. vind je stijl ook aantrekkelijk.
mensen vind ik hele apparte kleuren (veel zwarte kader) 20/30
Strasshorse; bij sommige fotos wat meer van onder fotograferen, 30 euro
romyloverrr
donkere kleuren, ik zlu gewoon nog even lekker dooroefenen. of een bedrag voor de moeite vragen.
korbakimmy8 ik vind het jammer dat het er maar 2 zijn, maar 2 leuke fotos. ik zou hiervoor 35 euro vragen.
louiisaa wat super leuk! leuke fotos ook, ik zou voor een hele dag wel minder vragen, voor een shoot zou ik hiervoor 25/35 vragen.
love__mandy
sommige zijn heel leuk, vind alleen de laatste iets minder. 30/40 eruo.
crazyIris, mooie kleuren en hele goede kwaliteit 40/50 euro. ik weet dat het moeilijk is veel te vragen, heb ik zelf ook moeite mee, maar ik zou je prijzen zeker omhoog gooien :+
IsaCalixa Sommige vind ik wat minder, de eerste vooral, de andere vind ik gaaf. 30 euro.
Joysieee mooie kwaliteit, ik zou je prijzen van 10 euro natuurlijk niet ineens heel erg omhoog gooien, maar zou er 35 voor vragen.
boomer123
vind de kwaliteit een beetje ruizig. 15/20
karlli
vind sommige fotos van de evelementen wat minder ik snap niet precies wat je bedoeld met 2 taxaties, met nabewerking of..? ik zou voor de shoots 25/30 vragen.
Loiz leuke fotos, 30/40 euro.
lisaxSilvano
blijf ontzettend fan van je fotos! heel gaaf weer 50 euro.

ik zou graag een aparte taxatie voor dieren en mensen hebben!
op dit moment vraag ik 20 euro. (de nabestel kosten eraf gerekend.)
dieren;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mensen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:43

Dankjewel voor de taxaties!
JoviManoe: Leuke foto's, ik vind idd €20/€30 netjes!

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:09

JoviManoe: ik moet zeggen dat ik het erg jammer vindt dat je foto's zo wazig zijn. Daarom taxeer ik ze voor maar 10 euro. Je kan het wel, de posities en kleuren zijn prima maar alles is wazig. Erg jammer.

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:24

Anniek22 schreef:
JoviManoe: ik moet zeggen dat ik het erg jammer vindt dat je foto's zo wazig zijn. Daarom taxeer ik ze voor maar 10 euro. Je kan het wel, de posities en kleuren zijn prima maar alles is wazig. Erg jammer.

Dit licht aan het uploaden bij tinkypic

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:41

Citaat:
louiisaa [/b]wat super leuk! leuke fotos ook, ik zou voor een hele dag wel minder vragen, voor een shoot zou ik hiervoor 25/35 vragen.

wat bedoel je met ik zou voor een hele dag wel minder vragen?
:)
Het is toch juist logischer dat je meer krijgt voor een HELE dag dan voor een uurtje of 2?

bedankt voor de taxaties!

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:54

louiisaa schreef:
Citaat:
louiisaa [/b]wat super leuk! leuke fotos ook, ik zou voor een hele dag wel minder vragen, voor een shoot zou ik hiervoor 25/35 vragen.

wat bedoel je met ik zou voor een hele dag wel minder vragen?
:)
Het is toch juist logischer dat je meer krijgt voor een HELE dag dan voor een uurtje of 2?

bedankt voor de taxaties![/quotle]

Pp minder. Shoot bv 35, en dan een groep van 5 bv 30 pp

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:44

Ik had laatst een paar foto's geplaats en ik zie dat heel veel mensen het niet zo scherp vinden en ruizig wat zou ik hier aan kunnen doen. Heeft iemand misschien tips ?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:29

Ik zie ook wazige fotos zonder scherptepunt.. Lijkt niet op front of backfocus.. Hoe kan dat?

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:10

JoviManoe, ik taxeer je nu op 15 euro, dit is omdat ik zoals al meer hier is gezegd de foto's wazig vind . ik denk ook dat het komt omdat je ze te klein hebt geupload. Wat betreft compositie zou ik ze een stuk hoger taxeren, denk hier bij aan 25,- euro.

Hierbij mijn foto's, heb de canon EOS 400d, al een oud model dus. wil binnenkort overstappen naar een canon met filmfunctie, dus als je een camera wilt aanbevelen, hoor ik dat graag!
Afbeelding
Nora, de pony van een vriendin.

Afbeelding

Afbeelding
Deelnemer CH sneek 2014
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ben erg benieuwd!!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:32

Mariska: Mooie foto's, vind ze persoonlijk beetje rommelig (de blackfotoniet, die vind ik ook het mooist). Ik heb het idee dat het allemaal net iets scherper kan en net iets fellere kleuren. Goed oefenen op afstand en positie! Ik zou voor de blackfoto 30 euro vragen en de andere 20. Sorry, maar gewoon lekker dooroefenen!!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 23:40

Haha je hoeft geen sorry te zeggen hoor! Vind 20 euro al aardig wat vergeleken met wat ik er nu voor vraag ( gratis of 10 euro) . dus ben al heel blij met je taxatie!

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:54

Pagina 57:
larissa96; De eerste vind ik het mooist. Tweede lijkt niet helemaal scherp en bij de derde vind ik het jammer dat de achterbenen en de staart afgesneden zijn. 10 euro.
Stefieke1997; Mooie foto's! Net even iets anders dan standaard. 25/30 euro :)
Strasshorse; Niet helemaal mijn smaak, maar alsnog nette foto's. Je zou wat meer mogen expirimenteren met composties en de voorgrond. 20 euro.
romyloverrr; De tweede vind ik het mooist, de rest vind ik niet echt interessant. Ik zou nog even dooroefenen.
korbakimmy8; Eerste foto trekt mij het meest, leuke uitsnede. De tweede kijkt niet zo fijn omdat de foto scheef is. 20 euro.
louiisaa; Mooie foto's! Laatste vind ik het minste, compostie is niet optimaal en de achtergrond stoort. 30 euro.
love_mandy; Nette foto's. 20/30 euro.
CrazyIris; Stuk voor stuk mooie foto's :) 30/40 euro.

Pagina 58
IsaCalixa; De mensen foto is echt heel erg mooi! Fijn kleurgebruik. De eerste en de laatste vind ik dan weer wat minder. 25 euro.
horserider22; Ik zou er nog niks voor vragen. Gewoon even lekker blijven dooroefenen.
Joysieee; Gaaf! De eerste vindik dan toch echt wel het mooist, de tweede vind ik wat te donker en bij de derde klopt de uistnede niet helemaal voor mijn gevoel. 25 euro.
boomer123; Ik mis scherpte, ik zou er nog niks voor vragen.
karlli; Blackfoto's, 15 euro. Evenementen, 20 euro.
Loiz; Mooi. 35/40 euro.
LisaxSilvano; Netjes. Tweede vind ik minst mooi, maar de rest is erg gaaf. 35/45 euro.

Pagina 59
JoviManou; Dieren, 20/30 euro. Mensen, 30 euro.
Mariska_YeDo; Ze zijn allemaal netjes scherp, maar ik mis iets speels. 25 euro.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:59

IsaCalixa: Je paardenfoto spreekt mij persoonlijk niet zo aan, hij trekt niet mijn aandacht. Je mensen foto vind ik erg mooi, goed gebruik van de kleuren en een fijne sfeer. €35.-
horserider22: De hoek waaruit je foto’s maakt spreekt mij wel aan. Alleen vind ik het zonde dat de kwaliteit minder is, vooral bij je eerste foto. Ik zou nu €20.- vragen.
Joysieee: de eerst foto vin ik mooi, maar de kleuren vind ik iets te geel, het paard lijkt te geel voor een natuurlijke kleur. Je black foto vind ik netjes. De laatste foto mooi qua scherpte maar ik had de focus persoonlijk nog iets meer op het oog gelegd. Ik zou nu €20.- vragen.
boomer123: ik vind het erg jammer van de kwaliteit. Als de kwaliteit beter was hadden dit leuke foto’s geweest. Nu vind ik ze helaas niet heel bijzonder. €15.-
karlli: je eerste black foto vind ik mooi. De andere 2 spreken mij niet erg aan. Evenementen heb ik geen ervaring mee dus geen idee wat daar een nette prijs voor is. Voor de blackfoto’s nu €20.-
louiisaa: Het idee van deze shoot spreekt mij erg aan, maar ik mis iets scherpte in je foto’s. een kleine tip: let er op dat je je camera niet te scheef houd tijdens het maken van de foto’s, of draai ze op de computer iets bij. Op sommige foto’s lijkt de pony erg scheef te staan wat jammer is. iets rechter geeft een totaal ander beeld! nu €25.-
Loiz: Mooi, je stijl spreekt mij aan. €40.-/ €45.-
LisaxSilvano: ook mooi, ik vind je foto’s fijn kijken. Vooral de laatste 2. €50.-
JoviManoe: je foto’s zijn wat klein waardoor de kwaliteit lastig te beoordelen is. Maar het ziet er zo netjes uit, €30.-
mariska_YeDo: Je rij foto springt er voor mij het meest uit. De rest oogt inderdaad iets rommelig, kies soms voor een iets rustigere achtergrond of een achtergrond met minder/geen storende objecten, ik denk dat je dan al veel verder komt. €15.-/ €20.-

mijn foto's :)
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:31

pradadaan: GHier heb ik weinig op aan te merken :-) Netjes, mooi scherp en mooie kleuren!! minstens €35,00!

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:11

ik vind 35 wel erg weinig :) ik zou het op minstens 40 taxeren

LisaxSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:17

Pradadaan: Super mooi! Toch zeker wel €55/60!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:19

Ik bedoelde €35,00 per stuk en zet er niet voor niks minstens voor :+

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:33

Het is toch persoonlijk wat je taxeert? Waar jij zelf misschien €30 euro voor zou neerleggen heeft een ander misschien maar een 10tje over.

Ik vind je foto's erg netjes Pradadaan, maar toch mis ik af en toe wat.. Kan ook aan de nabewerking liggen. Vind de hondenfoto met het meisje geen geweldige compositie. €35,-

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:40

Pradadaan,
Erg mooi! Netjes scherp en mooie composities en kleuren. :)
Alleen mis ik ook wat in de nabewerking, het mag wat meer gedurfder. De tweede vind ik minder, maar dat kan ook simpelweg smaak zijn. €40/45,-.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:51

larissa96 Ik vind het op zich leuke foto's, maar zou eerlijk gezegd niet weten of ik ervoor zou betalen.
Stefieke1997 Oeh. Ik vind het zeker wat hebben! 30-40 euro.
Strasshorse Vind het mooie foto's, alleen vind ik het witte bij de paint enorm wit, had het zelf iets meer omlaag gedaan. Rond de 25 euro.
romyloverrr Ik vind de 1e en 3e niet zo heel mooi, de 2e vind ik wel leuk en mooi! Voor de 1ste en 2e zou ik zelf niet echt wat voor geven, maar gebaseerd op de 2e rond de 20 euro.
korbakimmy8 Rond de 25 euro.
louiisaa Ik heb het idee dat ik wat scherpte mis? Rond de 10 euro.
love__mandy Rond de 20 euro
CrazyIris Rond de 40 euro, mooie kleuren :)

IsaCalixa Rond de 25 euro
horserider22 Aangezien ik geen idee heb hoeveel je voor andere dingen dan dieren kan vragen, taxeer ik alleen op de hond. Rond de 20 euro. Ik denk dat ie een klein tintje lichter kan :)
Joysieee De laatste betreft kleur vind ik enorm mooi! Had alleen zelf nog een stukje oren afgesneden. Rond de 35 euro.
boomer123 Vind het erg jammer dat er schaduw op de paarden valt, vooral op de hoofden. 15 euro
karlli Rond de 25 euro
louiisaa Hier ook weer, heb ik het idee dat ik scherpte mis. 10 euro.
Loiz Erg mooi! Rond de 40 euro
LisaxSilvanoWauw die stijger foto! Had zelf het paard een tintje donkerder gemaakt, rond de 30 euro.

JoviManoe Rond de 15 euro.
mariska_YeDo Rond de 15 euro
pradadaan Rond de 45 euro, erg mooi!

Voor de eerste keer een shoot met lichte mist.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eigen honden, zijn meest recent. Maar wel knap lastig om het in je eentje te doen. :+
Afbeelding
Afbeelding

Op de bank, lamp uittesten.
Afbeelding

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:15

bedankt voor de taxatie! de scherpte komt helaas door de bokt uploads... op mn pc zijn ze veel scherper en de kleuren spreken ook wat meer. :( helaas , volgende keer doe ik het lekker via flickr

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:37

JoviManoe:20/30 euro,foto's lijken wat wazig maar komt door het uploaden waarschijnlijk
Puppy:Zitten echt mooie foto's bij di taxeer ik op 30/35 euro.
Kwaliteit is minder door het uploaden via mijn album
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:41

Strasshorse schreef:
Misschien is het leuker als iedereen niet maar 3 anderen taxeert maar ook even van een paar pagina's terug

Geld natuurlijk niet voor iedereen, want sommige nemen wel netjes de moeite om even wat meer mensen mee te nemen

Amen _/-\o_ vind het altijd zo jammer als mensen erg weinig taxaties geven, terwijl anderen (waaronder ik) altijd de moeite doen om een hele lijst van minimaal 10 mensen te taxeren. Is echt niet zoveel moeite...

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:24

billionache schreef:
Strasshorse schreef:
Misschien is het leuker als iedereen niet maar 3 anderen taxeert maar ook even van een paar pagina's terug

Geld natuurlijk niet voor iedereen, want sommige nemen wel netjes de moeite om even wat meer mensen mee te nemen

Amen _/-\o_ vind het altijd zo jammer als mensen erg weinig taxaties geven, terwijl anderen (waaronder ik) altijd de moeite doen om een hele lijst van minimaal 10 mensen te taxeren. Is echt niet zoveel moeite...

ik heb hiervoor 2x getaxeerd een hele lijst zonder foto's te posten;)

NaomixZanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:25

NaomixZanzi schreef:
Pagina 56
TessJazz:Vind de eerste foto kwa kleur beter overkomen! 2e en 3e komen wat rozig over(weet niet of dit de bedoeling was) Foto’s mogen net wat knallender €15,-

Puppy1128: Vind het hele mooie foto’s de eerste vind ik het mooist! €30,-/€35,-

Naoom__: Super mooi €50,-

Pagina 57

Terre: Vind de black foto het beste! De andere 2 vind ik niet echt mooi.Bij de 2e foto zou ik wat meer contrast en kleur zien en de 3e lijkt wat onscherp en overbewerkt. Ik zou nog even dooroefenen voor nu €10,-

Stefieke1997: Vind je foto’s echt wauw! €65,-

Strasshorse: Vind de eerste 3 echt heel mooi €30,-

Romylover:2e foto spreekt me heel erg aan de andere zijn wat donker. Als je foto’s zo zouden zijn als de 2e €15/20 euro

Korbakimmy8: Spreken me niet heel erg aan vind het logo heel erg storend. €15,-

louiisaa: Zou de kleur persoonlijk liever iets feller zien €15/20 euro

Love_Mandy: Zonsondergang foto’s heel erg mooi allen mis bij de laatste wat kleur. €15/20 euro

CrazyIris: Hele mooie foto’s €25/35 euro

Pagina 58

IsaCalixa:2e foto het beste €15,-

Horserider 22: €25/30 euro