Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elixir schreef:Er wordt me trouwens net meegedeeld dat de 18-55mm "waardeloos" is om foto's mee te nemen van een degelijke kwaliteit? Die persoon gebruikt steeds de 55-200mm, levert dit betere kwaliteit op? Of moet ik toch die 18-55 lens bijkopen?
Alwiene schreef:18-55 en 55-200 zijn aansluitende bereiken, de eerste is een stukje groothoek en standaard, de tweede is een telelens. De tweede is vooral geschikt voor paarden en dieren, portretten, maar waardeloos als je overzichtsplaatjes wil maken of alleen dichtbij kan staan zoals bij een optocht bijvoorbeeld. Je telelens is alleen geschikt als je genoeg afstand kan nemen!
Je gebruikt ze dus naast elkaar, niet in plaats van!
Ga je voor Canon? Kies dan een 18-55 met is, die geven best hele leuke platen, zijn voorloper zonder bepaald minder! En ik zou in plaats van die 55-200 een 55-250 is nemen, is een betaalbare lens, maar hele goede prijs/kwaliteitverhouding!
Tenzij het meer mag kosten, dan zijn er zeker nog leukere lenzen natuurlijk!
Elixir schreef:Alwiene schreef:18-55 en 55-200 zijn aansluitende bereiken, de eerste is een stukje groothoek en standaard, de tweede is een telelens. De tweede is vooral geschikt voor paarden en dieren, portretten, maar waardeloos als je overzichtsplaatjes wil maken of alleen dichtbij kan staan zoals bij een optocht bijvoorbeeld. Je telelens is alleen geschikt als je genoeg afstand kan nemen!
Je gebruikt ze dus naast elkaar, niet in plaats van!
Ga je voor Canon? Kies dan een 18-55 met is, die geven best hele leuke platen, zijn voorloper zonder bepaald minder! En ik zou in plaats van die 55-200 een 55-250 is nemen, is een betaalbare lens, maar hele goede prijs/kwaliteitverhouding!
Tenzij het meer mag kosten, dan zijn er zeker nog leukere lenzen natuurlijk!
Het gaat om Nikon, volgens mij heb je enkel de 55-200mm bij Nikon... Ofwel moet ik mijn mening omgooien toch voor een Canon gaan met die bijhorende 55-250mm lens. Ik weet echt helemaal nog niet welke het nu wordt. En wat nu binnen mijn budget ligt.. ongeveer 600 euro laten we zeggen.
Nouks schreef:@Elixir: het klinkt een beetje alsof je echt nog geen enkel idee hebt van wat je kunt met een bepaalde lens. Is er niet iemand in je omgeving die een spiegelreflexcamera heeft die je eens zou mogen gebruiken? Dan zou je zelf eens kunnen testen wat voor soort foto's je zou kunnen maken met welk bereik.
DesireeK schreef:Ik weet niet of dit al eerder in het topic is vermeld... Maar dit is een hele leuke, leerzame en interessante site.
Er staan veel tips op en ook goede uitleg over heel veel dingen.
http://www.digitalefotografietips.nl/
Elixir schreef:DesireeK schreef:Ik weet niet of dit al eerder in het topic is vermeld... Maar dit is een hele leuke, leerzame en interessante site.
Er staan veel tips op en ook goede uitleg over heel veel dingen.
http://www.digitalefotografietips.nl/
Mij zal het allesinds goed van pas komen! Op zoek naar zoveel mogelijk tips. Bedankt!
_Daniella schreef:Heeft iemand hier een link van zo'n site waar je de standen e.d. kunt nakijken waarmee de foto is gemaakt?
(naam kwijt)