Vandaag een poging gedaan om mijn paardje op de foto te zetten, maar met die storm viel dat niet mee.....mijn ogen begonnen te tranen door de wind en mijn camera werd bijna uit mijn handen gewaaid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
edelweis1 schreef:Ik ben al een tijdje opzoek naar een lichtsterke lens voor mijn Olympus E500. Helaas is er vrij weinig op de markt tegen een betaalbare prijs voor iemand van 15. Ik vroeg me af welk aantal mm jullie mij adviseren voor indoorevenementen/binnenbakfoto's. En als jullie een geschikte lens (let op: voor Olympus!) in gedachte hebben ben ik ook heel benieuwd. Ik zal toch nog een tijd moeten sparen, maar wil graag wel weten waar ik dan precies voor moet sparen
.
Alvast bedankt!
Timbers schreef:Geloof dat die 50 mm, F1.8 wel een fijn lensje is, maar wat een takkeherrie maakt dat ding zeg![]()
Vandaag een poging gedaan om mijn paardje op de foto te zetten, maar met die storm viel dat niet mee.....mijn ogen begonnen te tranen door de wind en mijn camera werd bijna uit mijn handen gewaaid
Annemarie_ schreef:Heeft er hier iemand ervaring met de Canon 7-200 mm F4 ?![]()
Ik wil hem graag aankopen
Annemarie_ schreef:Ok, maar kan ik beter de Sigma 70-200mm 2.8 Canon voor €650,- nemen (tweedehands) of de Canon 70-200 mm F4 voor €572,- (nieuwprijs) ? Ik weet namelijk het verschil niet zo goed, maar een lichtsterke lens lijkt me wel ideaal!
Thats_Me schreef:Aangezien ik dus helemaal naja weinig verstand heb van lenzen heb ik een paar vraagjes.
Op dit moment fotografeer ik met de canon 350D in combinatie met de bijgeleverde kitlens. Hiermee kan ik best leuke plaatjes maken alleen baal ik soms dat je niet dichterbij kan komen. Hierdoor crop ik vaak foto's maar toch gaat daar de kwaliteit natuurlijk wat van achteruit.
Zelf fotografeer ik met name dieren. Aangezien hier veel mensen zitten die ook dieren fotograferen vraag ik dus wat vinden jullie een fijne lens die niet al te prijzig is.
Dyonne schreef:Maar ik maak geen mensenportretten. En voor paardenportretten vind ik 50mm tekort.
Maar wat heb jij voor buiten, Paoline?
En je ziet veel binnenbakfoto's met een 70-200 F2.8, dus op zich moet het wel kunnen zou je dan zeggen.