[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:58

Geloof dat die 50 mm, F1.8 wel een fijn lensje is, maar wat een takkeherrie maakt dat ding zeg Nagelbijten / Gniffelen
Vandaag een poging gedaan om mijn paardje op de foto te zetten, maar met die storm viel dat niet mee.....mijn ogen begonnen te tranen door de wind en mijn camera werd bijna uit mijn handen gewaaid Clown

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:01

Kijk ook eens naar de Tamron 28-75 F2,8.
Net als de Sigma wat softer op F2,8.
Maar verder zeggen 'ze' dat de optische kwaliteit in de buurt komt van de Canon L-lenzen.
Heb hem zelf ook en ik vind het een heerlijke, superscherpe lens.

Hier een paar voorbeeldfoto's.
[UK] [FOTO] Sam en Gipsy.
Deze zijn gemaakt met F4.

Je bent dan voor 293 euro al onder de pannen,
dat scheelt toch weer 150 euro met de Sigma.

Er is ook een 17-55 F2,8 van in dezelfde kwaliteit,
die is 345 euro.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:46

Ik ben al een tijdje opzoek naar een lichtsterke lens voor mijn Olympus E500. Helaas is er vrij weinig op de markt tegen een betaalbare prijs voor iemand van 15. Ik vroeg me af welk aantal mm jullie mij adviseren voor indoorevenementen/binnenbakfoto's. En als jullie een geschikte lens (let op: voor Olympus!) in gedachte hebben ben ik ook heel benieuwd Ja. Ik zal toch nog een tijd moeten sparen, maar wil graag wel weten waar ik dan precies voor moet sparen Nagelbijten / Gniffelen.
Alvast bedankt!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:12

edelweis1 schreef:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een lichtsterke lens voor mijn Olympus E500. Helaas is er vrij weinig op de markt tegen een betaalbare prijs voor iemand van 15. Ik vroeg me af welk aantal mm jullie mij adviseren voor indoorevenementen/binnenbakfoto's. En als jullie een geschikte lens (let op: voor Olympus!) in gedachte hebben ben ik ook heel benieuwd Ja. Ik zal toch nog een tijd moeten sparen, maar wil graag wel weten waar ik dan precies voor moet sparen Nagelbijten / Gniffelen.
Alvast bedankt!

Ik heb al vaker geschreven dat dat een van de problemen is met deze camera. Het objectievenaanbod is zeer beperkt. Alleen Sigma maakt enkele objectieven voor de Olympus. Natuurlijk ook Leica, maar die zijn peperduur. Van Olympus zelf is er een 35-100mm, wat overeenkomt met de 70-200 voor andere camera's, maar in een lichtsterke uitvoering, komt die op 2149 euro en dat is belachelijk duur. Dus eigenlijk is datgene wat jij zoekt niet voor een redelijke prijs te koop.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:55

Timbers schreef:
Geloof dat die 50 mm, F1.8 wel een fijn lensje is, maar wat een takkeherrie maakt dat ding zeg Nagelbijten / Gniffelen
Vandaag een poging gedaan om mijn paardje op de foto te zetten, maar met die storm viel dat niet mee.....mijn ogen begonnen te tranen door de wind en mijn camera werd bijna uit mijn handen gewaaid Clown

hahaha ja idd, ding maakt wel wat lawaai vergeleken met m'n andere lenzen. Heb hem helaas zelf nog niet goed kunnen testen.

Ga nu de Sigma 50-150mm f2.8 uit proberen Haha! bij ons is het super mooi weer, en t waait ook niet zo hard.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:09

Heeft er hier iemand ervaring met de Canon 7-200 mm F4 ? Lachen
Ik wil hem graag aankopen Ja

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:12

Annemarie_ schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de Canon 7-200 mm F4 ? Lachen
Ik wil hem graag aankopen Ja

Ik heb deze lens Lachen
Super ding!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:16

Ok, maar kan ik beter de Sigma 70-200mm 2.8 Canon voor €650,- nemen (tweedehands) of de Canon 70-200 mm F4 voor €572,- (nieuwprijs) ? Ik weet namelijk het verschil niet zo goed, maar een lichtsterke lens lijkt me wel ideaal!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:20

Dan zou ik écht voor de lichtsterke lens gaan! 4 of 2.8 scheelt echt wel een hele hoop, en hoe lichtsterker hoe beter.
Voor een tweedehandslens zou ik wel goed uitkijken, uittesten, daar op de computer checken, en echt goed kijken naar evt. krasjes ed. Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 21:44

Aangezien ik dus helemaal naja weinig verstand heb van lenzen heb ik een paar vraagjes.

Op dit moment fotografeer ik met de canon 350D in combinatie met de bijgeleverde kitlens. Hiermee kan ik best leuke plaatjes maken alleen baal ik soms dat je niet dichterbij kan komen. Hierdoor crop ik vaak foto's maar toch gaat daar de kwaliteit natuurlijk wat van achteruit.

Zelf fotografeer ik met name dieren. Aangezien hier veel mensen zitten die ook dieren fotograferen vraag ik dus wat vinden jullie een fijne lens die niet al te prijzig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 12:06

Annemarie_ schreef:
Ok, maar kan ik beter de Sigma 70-200mm 2.8 Canon voor €650,- nemen (tweedehands) of de Canon 70-200 mm F4 voor €572,- (nieuwprijs) ? Ik weet namelijk het verschil niet zo goed, maar een lichtsterke lens lijkt me wel ideaal!

De 70-200 F4 is een optisch zeer goede lens. Als de keuze voor jou óf de Canon F4 óf de Sigma F2.8 gaat, zou ik persoonlijk als je absoluut voor kwaliteit gaat voor de Canon gaan. Ga je voor lichtsterkte, tsja, dan moet je natuurlijk gaan voor de Sigma F2.8.

Wel wil ik je erop wijzen dat de Sigma nieuw €849 kost bij Konijnenberg (Canon-versie in bestelling, dat wel...) en dat ik persoonlijk een tweedehandsje rond de 600 zou zoeken. Als 'ie echt als nieuw is, is 650 een leuke prijs, maar ik denk dat je hem goedkoper dan dat moet kunnen vinden als je tweedehands wil.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:20

ik heb nog niet het hele topic bijgelezen. Bloos
Maar heb in principe mijn Tamron 55-200 verkocht.

Zelf wil ik graag iets beters.
Maar ik twijfel nu erg, en denk aan een 70-300 of 55-250.
Ik zou graag iets meer bereik willen. En hoop ook dat het scherpstellen dan iets beter gaat. Dat valt me nu weleens tegen. En dit voor een betaalbare prijs. Ik denk dus een Canon of Sigma.

Ook klinkt de 50-150mm F2.8 van Sigma erg goed. Zodat ik nog eens binnen een foto kan maken. Heeft iemand hier al duidelijke voorbeeldfoto's van? Anders schaf ik die misschien eerst aan, en dan later nog een extra lens met meer bereik.

In de toekomst komen er dan 2. Die lichtsterke. En een meer zoomlens voor buiten.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:23

Licht er natuurlijk ook aan waar je de lens voor wil gebruiken Lachen
Voor paardensport ( beweging vastleggen ) kun je met een F4 goed uit te voeten Ja!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:24

Thats_Me schreef:
Aangezien ik dus helemaal naja weinig verstand heb van lenzen heb ik een paar vraagjes.

Op dit moment fotografeer ik met de canon 350D in combinatie met de bijgeleverde kitlens. Hiermee kan ik best leuke plaatjes maken alleen baal ik soms dat je niet dichterbij kan komen. Hierdoor crop ik vaak foto's maar toch gaat daar de kwaliteit natuurlijk wat van achteruit.

Zelf fotografeer ik met name dieren. Aangezien hier veel mensen zitten die ook dieren fotograferen vraag ik dus wat vinden jullie een fijne lens die niet al te prijzig is.

Ik heb de Sigma 70-300mm apo Macro hiervoor, de meeste foto's in onderstaand topic zijn daarmee gemaakt. (de 1ste en 3de niet)

[ITP] Arno maakt kennis met ITP (haflinger)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:25

Hoeft niet eens F4 van mij denk. Voor de zoomlens dan.
Ik zou dan met slechter weer altijd de lichtsterke 50-150 kunnen pakken. Want voor een binnenbak is dat toch wel vereist heb ik het idee.

ik ga even dat topic kijken.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:29

Voor binnenbakfoto's gebruik ik altijd de 50 mm 1.8F

laatste keer toevallig binnenbak foto's gemaakt met F4L
[HAW] Boy @ work in Scapa rose [nieuw zadel]

Rekening mee houden dat het avond was, en dat er alleen de binnenlichten aan waren Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:31

Maar dat is geflitst. En als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb, is het wel aan flitsen. Bloos
Ik heb er ook aan zitten denken die 50mm F1.8 te nemen. Maar ik denk dat ik hem uiteindelijk niet zal gebruiken omdat je vaak te ver weg bent.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:32

In een binnenbak is het bijna onmogelijk om scherpe foto's te maken zonder flits Scheve mond

Zelfs met de 50 mm op F1.8 en lichtmeter voluit en iso 1600 zijn ze nog bewogen Clown

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:36

Daarom twijfel ik ook om de 50mm F1.8 te nemen, dan kom je toch tekort qua zoom, lijkt mij niet makkelijk werken. Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:38

Voor portretten is het een ideaal lensje Ja!

Maar zowiezo binnenbak foto's maken blijft lastig Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:42

Of doe het zoals mij; maak gewoon altijd je foto's buiten, mooie binnenbakfoto's zijn gewoon onmogelijk als je een donkere binnebak hebt. Knipoog Als je mazzel hebt is er een keer een redelijk goed verlichte binnenbak, maar zó vaak is dat dus niet het geval! Nagelbijten / Gniffelen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:44

Maar ik maak geen mensenportretten. En voor paardenportretten vind ik 50mm tekort.

Maar wat heb jij voor buiten, Paoline?

En je ziet veel binnenbakfoto's met een 70-200 F2.8, dus op zich moet het wel kunnen zou je dan zeggen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 15:48

Dyonne schreef:
Maar ik maak geen mensenportretten. En voor paardenportretten vind ik 50mm tekort.

Maar wat heb jij voor buiten, Paoline?

En je ziet veel binnenbakfoto's met een 70-200 F2.8, dus op zich moet het wel kunnen zou je dan zeggen.

Ik heb de Canon 75-300mm. Lachen Fijne lens, die ik overal voor gebruik, dus ook voor portretten. Ben nu aan het sparen voor de Canon/Sigma 70-200mm F2.8 USM maar ik vrees dat dat een doel is die ik niet zal bereiken. Nagelbijten / Gniffelen iig niet de Canon variant, die kost met USM zo'n €1200,- Nagelbijten / Gniffelen We zien het wel, voorlopig voldoet deze lens prima! Haha!

Foto's staan in m'n onderschrift. Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:39

Nou ik zit nu erg te twijfelen, wil nu toch echt graag een nieuwe lens Tong uitsteken
Ik zit te twijfelen tussen de Canon EF 75-300mm F/4.0-5.6 USM & de Canon 55-250 IS..
De voordelen van de 75-300 zijn natuurlijk:
- goedkoper(€205, andere €260)
- USM
- iets meer bereik, maar maakt niet veel uit voor mij.

Voordelen 55-250 IS:
- heeft IS...
- is vanaf 55, sluit dus goed aan bij de kitlens

Volgens mij moet ik voor de eerste gaan of niet? Nagelbijten / Gniffelen
Volgens mij zelf is dat denk ik meer 'waar'voor mijn geld.
Help mij Schijnheilig