Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_lucy_ schreef:Ik ben ook stiekum op zoek naar een nieuwe camera..
Het probleem is dat ik niet zo'n hoog buget heb..
Het liefst zo laag mogenlijk, 2e hands is dus niet erg.
Wat ik in een camera zoek:
- Mooi ook vanuit de verte onderschijd kunnen maken in diepte, dus dat de achtergrond wazig kan izjn.
- Dat je zelf alles kan instellen, je eigenhand aan te geven dus.
- Vele mogenlijkheden
- Wél heel gemakkenlijk want dit word mijn 1e écht goede camera (heb nu een Olympus c-370 zoom)
- Alle soorten foto's kan maken, ook actie/mooie macro/natuur/paarden/alles..
- Een beetje ver kunnen inzoomen.
Ik heb niet zo veel verstand van fotograferen, wil dus een camera waar je veel van kan leren; veel mogenlijkheden máár niet te moeijk..
Ik ben opzoek naar een nieuwe camera omdat ik héél graag verder in de fotografie wil komen en mischien wel mijn beroep ervan te maken (áls dat eventueel kan).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt
Globetje schreef:Hier nog een die de keus moet (kan) maken tussen de EOS 350D en de Nikon D50. Welke blz van dit topic of welke website is nou een aanrader? En waar moet je nou opletten qua lens. Alvast bedankt!
Globetje schreef:He daar kan ik wat mee. Wat er daar staat komt erop neer dat het gewoon kwestie van gevoel is met de camera![]()
Maar dan nu de lenzen. Ik heb nu een olympus c-765 ultra-zoom. Die heeft 2 dingen die ik graag wil "meenemen". Dat is 10x optische zoom en supermacro. Maar nu las ik dat 10x zoom per defenitie slechte lenzen zijn. Dus die valt af. Dan vind ik macro erg belangerijk. Maar hoe is de vergelijking tussen wat ik nu aan macro heb en wat ik aan macro zal gaan krijgen. Met de standaard lens? (Voor macrofoto's met de olympus check onderin mijn profiel).
Globetje schreef:Ik heb hemNikon D50 kwam op een vergelijkings website bij reviews en daar stonden 3 mensen met dezelfde klacht van de canon.
Globetje schreef:Ik weet niet of ik van een ander forum mag kwoten. Maar hier de link. 3 klachten ivm scherpte.
http://www.kieskeurig.nl/review/7C403E61FD7C1F2BC1256FB3006D1A8E.htm
_lucy_ schreef:Ik ben ook stiekum op zoek naar een nieuwe camera..
Het probleem is dat ik niet zo'n hoog buget heb..
Het liefst zo laag mogenlijk, 2e hands is dus niet erg.
Wat ik in een camera zoek:
- Mooi ook vanuit de verte onderschijd kunnen maken in diepte, dus dat de achtergrond wazig kan izjn.
- Dat je zelf alles kan instellen, je eigenhand aan te geven dus.
- Vele mogenlijkheden
- Wél heel gemakkenlijk want dit word mijn 1e écht goede camera (heb nu een Olympus c-370 zoom)
- Alle soorten foto's kan maken, ook actie/mooie macro/natuur/paarden/alles..
- Een beetje ver kunnen inzoomen.
- Het liefst een camera waarbij je de lens kan verwisselen.
Ik heb niet zo veel verstand van fotograferen, wil dus een camera waar je veel van kan leren; veel mogenlijkheden máár niet te moeijk..
Ik ben opzoek naar een nieuwe camera omdat ik héél graag verder in de fotografie wil komen en mischien wel mijn beroep ervan te maken (áls dat eventueel kan).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt