[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:15

Nog nooit een goede oogfoto geschoten, maar deze vond ik toch wel geslaagd. :)
Week 3
Afbeelding
Bewust niet recht genomen om eens wat anders te proberen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:17

Ik ben begonnen met een stuk feedback. Het gaat nog om week 2
Ik probeer steeds een stukje te doen. Merk dat ik het best lastig vind, ik ben natuurlijk nog niet zo lang bezig met fotografie.

Agossie : Mooi scherp! Ik zou persoonlijk de volgende keer kiezen voor een iets rustige achtergrond.
Ash_ : Mooie blik, niet zo standaard. De hond mag van mij wel iets meer naar het midden.
Asselruiter : Originele foto. De ring mag van mij nog iets meer “vrij” liggen. Hij is mooi scherp
Astor: Mooie foto! Mooie kleuren en mooi scherp.
Bellatrix : De kleuren komen mooi uit tov de achtergrond.
billionache : Wat een interessante foto, ik blijf er naar kijken! Toch zou ik ervoor kiezen om het zwart/wit contrast nog iets scherper te maken zodat de bladeren meer uit de foto springen.
binky: Leuk gedaan! Hij is voor het mooie denk ik iets te ver ingezoomd.
Brechtjee: Mooie sfeer
calice: Wat een mooie foto! Heel sprekend.
cathyenbeau : Erg gaaf en mooi scherp
crazy_horses: Wat een leuk idee zo. Mooi dat hij iets schuin is genomen.
Crazymel: Mooie positie. Persoonlijk zou ik zorgen dat het hele hoofd scherp is.
Dandy200: Mooi sfeertje. Hij zou iets scherper mogen.
EskeGirl: Mooi scherp en helder.
femmelz: Ik haal het contrast er niet zo goed uit. Er mag meer licht op.
glenstorm: Het paard zou van mij helemaal in beeld mogen.
Gub : Heel gaaf!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:20

Nog een stukje feedback voor week 3 :)

Citaat:
Leonyr, Taarss, Sicayes, Eline91, Bedankt voor jullie feedback! :D

Crazyiris Mooie foto, fijne kleuren. Niets op aan te merken.

Suuszels Goed moment! Ik vind het een mooie foto, maar had misschien iets meer gespeeld met kleur/contrast etc.. Voor mijn gevoel zit er ook wat ruis in de foto. :)

Rosslover Hoe heb je de plas weg gewerkt en met welk programma? De foto zelf spreekt mij niet zo aan. Vind hem niet fijn kijken doordat de zon er achter staat.

Sanne_com Mooie foto, fijne kleuren. Niets op aan te merken.

MZorro Mooi omgezet naar zwart wit, misschien recht onder iets lichter kunnen houden, haar been valt nu wat weg door het zwarte. Zonde van haar, haar wat je zelf ook al aangaf. Verder mooi foto.

Mallow Leuk dat je meedoet, welkom! Welke camera + objectief heb je?
Probeer volgende keer op de achtergrond te letten deze is nu druk en aanwezig en daardoor kijkt de foto niet fijn. Verder vind ik de foto goed gelukt. :)

Killyenn Gave foto, niets op aan te merken.

Racheel Mooie foto, fijne kleuren. Niets op aan te merken.

JewEmm Leuke foto. Stoor mij iets aan de voorgrond rechts voor. Het halster lijkt iets overbelicht op de neus

Sternphoto Leuke hond heb je. Persoonlijk had ik iets meer voorgrond erbij gehouden. Ik vind persoonlijk de lucht te overbelicht. Verder leuke foto.

Gracezellaa Vind het idee van je foto erg leuk, maar hij houd mijn aandacht niet vast. Kan niet zo goed vertellen waardoor het komt.. Misschien nog iets meer oplichten?

Calice Mooie foto, niks op aan te merken.

Bellatrix Het is niet mijn type foto. Vind hem te druk en te hard maar dit is denk ik bewust gedaan? In dat geval mooie foto. :)

XiiaaooNaa Lieve foto, mooie herrinering.

Heavenslove Gave foto!

Eskegirl Foto lijkt niet helemaal scherp, verder heb ik het gevoel dat het contrast wat te hoog ligt. Leuk konijntje. :)

Sicayes Erg gaaf gedaan, niks op aan te merken. :D

Kimmetjee04 Leuk uitgewerkt! Vind de foto zelf wel wat mat kwa kleur, verder leuk gedaan.

Leonyr Prachtige foto, niks op aan te merken.

Astor Gaaf gedaan, niks op aan te merken.

monbyou Lieve pup heb je! Jammer dat het neusje niet scherp is. Verder had er inderdaad iets meer ruimte om heen gemogen, maar dat gaf je zelf ook al aan. Leuke foto verder.

horserider22 Ik vind de foto erg donker en hij spreekt mij ook niet echt aan, sorry. :(:)

MarijeR Wat een ogen!! Erg mooi, niks op aan te merken.

Hilly200 Ik zag ook niet wat het was dacht namelijk een gevlochten staart van een paard. :+ Vind de foto verder mooi.

Gerdjehoran Volgens mij zie ik je foto verkeerd? Hij is hier heel erg uitgerekt en pixelig?

jooproo Leuke foto, geeft inderdaad een erg leuk effect. Het lijkt wel of de foto iets scheef is.

Sorsie Mooie foto, hij had wel iets lichter gemogen van mij.

Superliesje Mooie foto, volgens mij mist er wel iets scherpte.

Babel Mooie foto, niks op aan te merken.

Sodeletuut Mooie foto, wat was je sluitertijd? Wel zonde van de lantarenpaal? Links onderin.

Showteam Mooie foto, fijne kleuren. Hij lijkt alleen niet helemaal scherp in het gezicht?

Manonfleur Foto trekt mij niet, sorry. De zweep valt buiten het beeld en het meisje kijkt wat raar. Vind hem ook wat aan de donkere kant. Paard heeft wel leuk de oortjes naar voren! :D

Crazymel Vind de foto niet fijn kijken, maar kan niet helemaal plaatsen waardoor dit komt.

Jessica_1998 Te licht is die niet hoor, had nog wel iets lichter gemogen van mij. :) Verder leuke foto.

Marjoow Mooie foto. De eerste trekt mij toch meer wat betreft bewerking. :)

Hanna_94 Mooie foto, niks op aan te merken.

MarBri Mooie gedaan voor de eerste keer, niks op aan te merken.

MyHu Vind de vuurwerk foto niet zo heel erg geslaagd. Probeer voortaan je sluitertijd langer te maken, meer richting de 1/15 bijvoorbeeld.

Brechtjee Wat een lief diertje, leuke foto.

Joeluna Mooie foto! Mooi scherp ook, erg leuk gedaan.

Deetjeeuh Mooie foto, leuk de compositie zo.

Dandy200 Prachtige dieren zijn het. Lijkt wel iets scherpte te missen, verder mooie foto.

Robin_rikkie Lieve foto. Had zelf iets meer ruimte gehouden. Verder jammer dat de neus niet scherp is zoals je zelf ook al aangeeft.

Wendy1987 Mooie foto, aparte uitsnede. Moest er even aan wennen, maar vind hem nu wel leuk. :) Misschien alleen het stukje van de neusriem weg werken?

Binky Leuke foto! Mis wel iets scherpte en jammer dat het linke oog wat wegvalt. Verder goed gelukt! :)

RianC Mooie foto. Vind dat de brommer mooi tot z’n recht komt. De achtergrond vind ik er alleen niet helemaal bij passen. Verder inderdaad jammer van de ruimte rechts, maar dat gaf je zelf ook al aan.

Irene96 Mooie foto, niks op aan te merken.

Ylvy Lief konijntje, ook erg leuke foto. Er lijkt wel een hele grove korrel/ruis? In de foto te zitten.

Ingvild Mooi moment, jammer dat hij niet helemaal scherp is.

Eline91 Gaaf z’n oude auto! Mis wel wat scherpte en de auto had er van mij wat meer uit mogen springen. Verder leuk gedaan.

ismy Ik vind je foto wel wat hebben, beetje mysterieus. Leuk gedaan.

Isacalixa Welkom! Mooie foto, niks op aan te merken.

Sharonplugge Mooie foto, fijne kleuren. Niks op aan te merken.

LOVESUSHI Mooie foto, had misschien wat meer scherpte mogen hebben zoals je zelf ook al aangeeft.

Marijepagter Mooie foto, fijne kleuren. Lijkt wel wat scherpte te missen.

Ash_ Mooie foto, leuke compositie. Vind hem persoonlijk wel iets te geel.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:29

Sicayes schreef:
SuperLiesje: Lekker huiseijke sfeer voel ik hiervan. Mooi stilleven. Had misschien de kleding op de achtergrond weggehaald.

Bedankt voor je FB! De foto is gemaakt in opdracht van een winkel en die kleding wordt daar dus verkocht :) Ze wilden wat sfeerplaatjes van de winkel hebben, vandaar dat de kleding er dus ook bij op staat.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:31

Jij ook bedankt voor je feedback Jespri. Ik heb er nog even snel naar gekeken en nog een beetje opgelicht. Ik denk dat je gelijk hebt en hij zo beter is.

Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:37

Ik had een waanzinnig idee voor deze week, maar het is helaas niet gelukt :( Inmiddels heb ik geen tijd meer om een nieuwe foto te schieten, vandaar één van een paar weken terug. Heb 'm wel opnieuw bewerkt. Ben er niet helemaal tevreden over! :n

Week 3

Afbeelding

Iedereen ontzettend bedankt voor de feedback. Soms een beetje 'tegenstrijdig', maar heel fijn om te krijgen :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:42

Gracezellaa, Zo spreekt hij mij veel meer aan! Leuk dat je ook wat met de feedback doet. :)

LinSa Mooie foto, aparte gloed hangt er over de foto. Mooi ook met de dreigende lucht.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:56

Dankje Jespri. Ik zie dat de foto op m'n telefoon heel anders oogt dan op m'n laptop!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:00

Bedankt voor de feedback van week 2!

magda - een vignet zal ik eens naar kijken, ik gebruik ze eigenlijk nooit maar ik denk dat je gelijk hebt dat het bij deze foto wel mooi was geweest :)
Quartel - thnx! Ik heb zelf ook getwijfeld om de foto iets lichter te maken, dus ik ga er toch nog ff naar kijken.
brechtjee - hij is inderdaad scherpgesteld op de neus. Ik zag het thuis pas, maar vond het met het zand ook wel weer een leuk effect hebben

Hierbij mijn week 3
Afbeelding
Ik ben er niet helemaal tevreden over, maar ik wilde graag eens wat anders proberen dan mijn honden op de foto, en het was zo mooi in t bos met de mist vanochtend :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:21

@ Jespri, bedoel je dat het stukje hals? Klopt indd dat die iets wat geel is maar dit was in het echt ook zo. Vieze nek, daarom heb ik het zo gelaten. Bedankt voor het compliment :)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:26

Dank jullie wel voor de feedback! :) Na mijn examens ga ik ook feedback geven, maar op dit moment is het gewoon nog alle hens aan dek met de examens.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:36

Stukje feedback voor week 3 van mijn kant:

JewEmm Leuke foto, heb er eigenlijk niets op aan te merken.

SternPhoto Hele lieve foto! Ik vind het licht echt prachtig, zowel op de achtergrond als het kransje om Stanlee. Vind het alleen wel jammer dat het bovenin net té overbelicht is.

Gracezellaa Op zich een leuke foto, maar ik vind de thee net iets te dicht bij staan. Het is echt -BOEM- thee. Iets ruimer gekaderd had ik persoonlijk mooier gevonden. Ook vind ik 'm net iets te donker, maar volgens mij zag ik ergens een foto langskomen waar je 'm al lichter gemaakt had!

Calice Wauw, niets op aan te merken!

Bellatrix Leuke foto, je wordt echt de foto ingetrokken.

XiiaanooNaa Schattig pluizebolletje. Jammer dat het oor er niet helemaal op staat.

Heavenslove Dat zwart wit geeft hier echt een leuk effect! Alleen jammer dat het helemaal links een zwarte 'vlek' geeft. De stallen lijken ook overbelicht wat goed opvalt met het zwart wit.

Eskegirl Het konijntje lijkt niet helemaal scherp. Ik krijg een beetje het gevoel dat het konijn uitgeknipt is en op de zwarte ondergrond geplakt is. ;)

Sicayes Ik had het al gezegd: Super gave foto! Ik vind het alleen jammer van de plukjes van je knot die uitsteken.

Kimmetjee04 Leuk zelfportret! Ik vind het leuk dat het echt verschillende foto's zijn!

Leonyr
Heerlijke foto, prachtig licht, mooie achtergrond en een lieve hond!

Astor Mooi silhouet. Vind het persoonlijk jammer van de lensflare bij de borst van het paard.

Monbyou Wat een schatje! :) Jammer dat het neusje niet scherp is!

Horserider22 Fototechnisch wellicht een goede foto, maar ik vind 'm niet zo interessant. Ik blijf er niet naar kijken zegmaar ;)

MarijeR mooie foto, Wat hebben apen bijzondere pupillen zeg!

Hilly200 Leuk idee. Had misschien wat duidelijker geweest inderdaad als het oor er op stond. Nu zie ik alleen een vlecht. ;)

GerdjeHoran
Of de foto wil niet volledig laden bij mij, of hij is echt zo onscherp! ik vermoed dat het aan mijn laptop ligt. Beetje lastig feedback geven zo ;)

jooproo hele interessante foto!

Sorsie
Foto past mooi bij het grauwe weer van de laatste paar dagen. Ik had 'm persoonlijk wel iets opgelicht, hij is nu vrij donker.

SuperLiesje Gezellige foto, niets op aan te merken eigenlijk

Babel Wauw, prachtig! Die kleuren zijn echt mooi helder. Heel gaaf hoe je de structuur van zo'n bloemblaadje zo kan zien!

Sodeletuut, mooie foto! Jammer van de vlek/waas (lantaarnpaal en een boom?) linksonderin.

Showteam Wat een dotje! Hele lieve foto! Ik vind jouw logo ook erg mooi trouwens!

Manonfleur Het grauwe weer is goed zichtbaar op de foto. Persoonlijk vind ik het niet zo'n interessante foto. Volgende keer misschien vanuit de bak een foto maken?

Crazymel Mooi moment, maar het paard is niet helemaal scherp.

Jessica_1998 Lief caafje! Ik vind de mand/doos net iets te groot. Zo zie je maar heel weinig van de cavia zelf.

Marjoow Schitterend panorama, niets op aan te merken

Hanna_94 Super stoer! Echt een prachtige foto!

Marbri Mooi portret. Ik vind de overgang tussen jou en de achtergrond heel mooi!

MyHu Nét het verkeerde moment en niet helemaal scherp helaas.

Brechtjee, mooie foto. Door de achtergrond en de lichte kleur van het diertje een beetje flets misschien?

Joeluna Grappig dat pootje zo scherp en de rest van de poes op de achtergrond!

Deetjeeuh mooie sfeer zeg!

Dandy200 Mooie plaat, niets op aan te merken!

Robin-Rikkie Als ook de neus nog scherp was geweest en het iets ruimer gekaderd had geweest, was het een topper wat mij betreft *D

Wendy1987 Ik vind de uitsnede niet zo mooi. Waarom heb je hier voor gekozen?

Binky Jammer dat er precies schaduw over het oog van de kameel valt

RianC Ietsje te krap uitgesneden. Verder vind ik het ook niet echt een interessante foto.

Irene 96 Ik vind het licht op jullie haren echt prachtig!

Ylvy Jammer dat precies het linkeroogje (rechteroogje van het konijn) er niet opstaat

Ingvild Mooi moment heb je te pakken!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:38

Ash_ schreef:
@ Jespri, bedoel je dat het stukje hals? Klopt indd dat die iets wat geel is maar dit was in het echt ook zo. Vieze nek, daarom heb ik het zo gelaten. Bedankt voor het compliment :)

Het lijkt of er over de hele foto een gele laag zit? Maar vooral links bovenin vind ik hem te geel inderdaad. :j
Duidelijk waarom je het zo gelaten hebt. :)

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:39

Mijn week 3,
Ik wou graag met een foto in verhaal vertellen.
En ben daarmee veel aan het oefenen.
Het moest een beetje een donkere foto worden.

Afbeelding

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:43

Hallo,
Heel erg bedankt voor de feedback! POTW 2 was getrokken met aan 1 kant een raam daarom is die zwarte een beetje donker uitgevallen. Ik zal er volgende keer opletten om ofwel de bruine cavia eerst te zetten of om een extra lichtbron te gebruiken.

Camera +water glas + kerstlichtjes =

Week 3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:54

SuperLiesje schreef:
Sicayes schreef:
SuperLiesje: Lekker huiselijke sfeer voel ik hiervan. Mooi stilleven. Had misschien de kleding op de achtergrond weggehaald.

Bedankt voor je FB! De foto is gemaakt in opdracht van een winkel en die kleding wordt daar dus verkocht :) Ze wilden wat sfeerplaatjes van de winkel hebben, vandaar dat de kleding er dus ook bij op staat.

Dan is het superlogisch en mag je dat stukje van de fb wegdenken! hahaha. :D

Gracezella: Vind 'm zo ook net wat meer spreken. toppie!

Verder met de feedback:

Irene96: Knappe hond! Foto lijkt op de vacht net iets te licht waardoor hij meer grijzig lijkt dan chocoladebruin wat ik op zijn koppie zie. Wel leuke houding van de hond zo.

LOVESUSHI: Ik vind hem net iets te donker ogen. Nu is het al helemaal niet zo lekker weer buiten natuurlijk dus wat dat betreft is hij wel accuraat naar het weer op dit moment haha.

marijepagter: Mooie foto, niks op aan te merken :D fijne kleuren.

Ash_: Leuk uit een ander perspectief! Ik vind hem ook zeker geslaagd.

LinSa: Mooi contrast tussen het grijs van de dreigende wolken en het 'goud' lijkende bos. <3

TeSzZz: Oh gaaf! Mooi mysterieus zeg. :o

Jolijn: Haha ik moest hardop lachen, erg leuk gedaan.

----

LinSa: Bedankt voor het compliment! Dat van de 'rommelige' knot is wel bewust gedaan, ik ben namelijk totaal geen strak en orderlijk persoon :') dus het rommelige van de knot past meer bij mij.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:18

Wat grappig dat de een de uitsnede leuk vind, en de ander niet.
Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik juist wat meer wil gaan focussen op andere uitsnede's dan "normaal". Ik heb ook gewone blackfoto's gemaakt.
Maar die maakt iedereen. Ik wil net wat meer out of the box gaan leren denken en spelen met composities e.d. En dan ga je al snel krijgen dat de foto of in de smaak valt, of gewoon niet. Prima, daar kies ik ook voor :)
Stukje over de neusriem klopt idd, ik zie het nu ook. Had ik beter weg kunnen halen. Tip voor de volgende keer voor mezelf :))

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:40

Oké er ging blijkbaar iets mis met het plaatsen van de foto en ik kan het bericht niet meer aanpassen dus bij deze:
Week 3
Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:43

Pff, 7 mooie foto's geschoten vanochtend. Kon echt niet kiezen!
Had een heel ander idee in mijn hoofd, maar de mist gooide roet in het eten :=

week 3:
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:56

TeSzZz Mooie foto, niets op aan te merken.
Jolijnn Leuk gedaan! Ik mis wel een beetje de droevige sfeer in je foto wat betreft kleur. Zou alleen niet weten hoe je dat beter kan doen, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Crazy_Horses Apart, wel leuk gedaan! Mooie foto.
Iejoorr De foto spreekt mij niet aan eerlijk gezegd. Misschien volgende keer de koeten wat dichter bij halen? Zo dat die er wat meer uitspringen als onderwerp?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:09

Wauw, bedankt voor de feedback allemaal +:)+

@Sicayes: is niet bij het nabewerken dikker gemaakt :-) maar ik zie inderdaad wel wat je bedoelt!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:19

ash_ -> Prachtig als je het mij vraagt!!!

TeSzZz -> Ook echt mooi :D! Hele mooie sfeer!

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:24

Brechtjee, Leonyr, taarss, Eline91. Nog bedankt voor de feedback van week 2! Erg leuk en leerzaam om te lezen. (:

Heb in week 3 ook alweer een heleboel mooie foto's langs zien komen! :D
Hierbij mijn week 3:

Afbeelding

ISO 400, F13, 1/100sec.

Heb de foto gemaakt tijdens een boswandeling. Ik vond de schaduwstrepen van de bomen in het gras wel leuk. :P Maar ben verder niet echt tevreden, vind de foto wat saai. Ik moet mezelf toch echt even een schop onder de kont geven en wat 'actiever' gaan fotograferen. Ben nu steeds eigenlijk niet tevreden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:53

Mijn week 3

Afbeelding

Gesloopte dynamo van gesloten energie centrale.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:36

:wave: *grote bijlees*

Wegens familie-omstandigheden heb ik niet geheel mijn hoofd erbij, mocht ik wat vaags hebben opgeschreven, vraag gerust naar verheldering. :j

Week 2

Carolaaxxxx
    Spontane glimlach en een leuke zomerse foto. Je hebt de foto van een hoger standpunt genomen wat leuk gedaan is. Ik zou denk ik gekozen hebben voor een andere compositie, deze is wat centraal en daardoor niet geheel aansprekend. Ook lijkt er een beetje een kleurzweem over te hangen, bewust gedaan?

SharonPlugge
    Als eerste nog beterschap. Ik vind jouw foto inderdaad ook erg warm en sfeervol. Wellicht had de sluitertijd nog iets langer gemogen om wat meer "warmte" / licht erin te krijgen.

Niene87
    De lichtinval vind ik mooi gefotografeerd, alleen de nabewerking vind ik niet zo goed gelukt. De lucht is imo te fel namelijk terwijl de kleuren wel weer mooi zijn. Wellicht kun je dat gedeelte nog wat donkerder maken?

joeluna
    Wat waren je instellingen voor die foto en welke apparatuur heb je? Voor binnenbakfoto's, vooral als het donker is ontkom je haast niet aan lichtgevoelige apparatuur te gebruiken. Je ISO moet meestal al vrij hoog om snelle sluitertijden te kunnen hanteren. Ook je diafragma-getal moet zo klein mogelijk om zo veel mogelijk licht te vangen.
    Deze foto is in een goed moment genomen, wellicht nog iets croppen opdat het paard er beeldvullend opstaat?

Week 3

Mariett
    Als eerst een hele grote knuffel en veel sterkte. :(:) Ik vind het een prachtig portret, een hele sprekende blik, mooi ogen. Een prachtige herinnering zo!

Murthul
    Die heb je mooi bewerkt als je het origineel er naast houdt. Ik mis scherpte op je ogen helaas. En de volgende keer een beetje lachten hoor! Is een mooie foto.

WiancaR
    Gefeliciteerd met jullie huis en succes met het klussen straks!
    Een heel mooi portret, mooi van kleur en compositie. Heerlijk zomers zo. Haar linkerhand (voor de kijker links) vind ik wel wat ongemakkelijk geplaatst. Over het geheel mis ik ook wat scherpte?

KimdeGroot94
    Wat een mooie foto van de stenen en het riet, later zag ik pas de reiger. Ik mis wat scherpte bij de reiger maar verder vind ik het een mooie rustgevende natuurfoto.

taarss
    Je hebt mooi gebruik gemaakt van scherptediepte maar zoals je aangaf is de foto niet echt aansprekend nee. Wellicht is het deze week beter weer. :)

Babel
    Bedankt voor de feedback van mijn foto van week 2.

Revanches
    Ik val in herhaling met deze foto. :') Ik blijf hem erg mooi vinden, prachtig! Niets op aan te merken.

ismy
    Bedankt. Deze foto is een uitprobeersel geweest, mijn eerste HDR foto. Het huisje stoort mijzelf niet eerlijk gezegd. Verder, ik had met die storm meer golven verwacht inderdaad maar helaas.
    Ik zal eens kijken wat meer contrast doet. En wat bedoel je met de lucht? Daar meer aan doen?

Ylvy

_Elke
    Jammer van de hoge ISO inderdaad en de daardoor ontstane ruis. Verder vind ik de uitvoerig leuk en creatief gedaan. Wellicht nog wat meer contrast, maar dat is een smaakkwestie.

Manou_xxx
    Het idee vind ik heel mooi, netjes uitgevoerd ook an sich. Persoonlijk vind ik de kaars alleen te fel nabewerkt het is wat jammer dat de hond er wat te "normaal" bij zit t.o.v. de blik van het model.

Glenstorm
    Ik snap denk ik wel wat je wilde uitbeelden, maar de foto pakt mij nog niet. Nu is het gewoon maar een blad met muziek op de piano snap je? Ik denk dat je bijvoorbeeld het bladmuziek op de voorgrond had kunnen plaatsen en dermate met de DOF spelen dat hij mooi overgaat naar de toetsen.

Quartel
    Zulke mooie bloemen en jij maakt er zwart/wit opnamen van. _O-
    Ik vind de compositie prachtig, mooi scherp mooi van DOF maar persoonlijk wel jammer dat het niet in kleur is.

Mb_foto

Kanzi
    Ik vind het heel sneu dat je dat poppetje zo aan het pesten bent met dat koekje. _O- Ik heb smakelijk gelachen om je foto en vind hem bij deze dus ook erg geslaagd!

Joysieee
    Ik snap je idee met licht en donker. Wellicht kun je het donkere oog ietstje oplichten zodat hij er net ietsje meer uitkomt. Ook wordt ik wat afgeleid door die witte streep (?) links, wellicht kun je die nog wegwerken? Verder vind ik hem netjes uitgevoerd.

Femmelz
    Ik ben geïntrigeerd door de vormen en ik blijf er naar kijken. Wat is dit precies als ik vragen mag? Voor het mooie is hij wellicht wat te donker maar doch vind ik hem mooi gedaan.

NESCAFE
    De mening over analoge lenzen/uitkomsten deel ik geheel met je. Ik vind dit echt een prachtige foto. Wellicht wat jammer dat de focus meer op de oortjes ligt dan op de oogjes maar gezien het handmatige scherpstellen snap ik dat ook wel.

laurajoy15
    Dat vind ik een hele warme foto, mooi van kleur en DOF. Ik persoonlijk vind de eend alleen wat te centraal geplaatst, iets maar links zou denk ik mooier zijn. Verder gewoon een mooie rustige foto.

Verography
    Prachtig, niets op aan te merken gewoon prachtig. _O_

Sicayes
    Bedankt!

Marit
    Ook een prachtige foto! Jammer dat hij door het uploaden (?) alleen te verscherpt lijkt, dat doet imo een beetje afbreuk (zie ik bij jou wel vaker?).

Jespri
    Bedankt. De missende pit kan wel kloppen, het was een uitprobeersel namelijk. Ik oefen ondertussen verder en hopelijk hebben we binnenkort eens mooie prachtige onweerswolken bijvoorbeeld. :Y)
    Jouw foto vind ik erg lief, wellicht ietsje aan ruimte rechts weghalen maar zo is hij gewoon aandoenlijk.

Nefertarie
    Prachtig Inge! Heb je hem wellicht ook in een groter formaat zodat ik hem beter kan bekijken?

Asselruiter
    In die ene seconde heb je een prachtige foto gemaakt van je kat, mooi scherp en van kleuren. Niets op aan te merken.

S_imonee
    De bekadering vind ik leuk gedaan. Zelf vind ik het paardenhoofd alleen wat te donker waardoor hij wegvalt. Wellicht kan die nog wat lichter?

it_is_me
    Wat een schattig, intiem en lief moment tussen koe en kalf. :j Wellicht zou je dmv curven het zwarte nog iets op kunnen lichten? Verder heb ik niets te zeggen, gewoon mooi zo.
    Het zwart komt hier helemaal niet “nep” over? Apart. :=

Verography
    Je hebt HDR en je hebt HDR he. HDR is niets meer en niets minder dan dat zowel de donkere delen als zeer heldere delen goed worden weergeven. Wat deze foto dus doet (de lucht oogt ook niet grijs hier). Dat men de schuifjes bij HDR tegenwoordig ver open draaien waardoor het surrealistisch wordt, ja dat is niet mijn smaak.

Billionache
    Daar heb ik helemaal niets op aan te merken, prachtig uitgewerkt!

CrazyIris
    Ook die vind ik daadwerkelijk prachtig en heb ik niets op aan te merken. :j

Suuszels
    Voor de eerste keer vind ik de foto zeker goed gelukt, het is ook erg moeilijk weet ik uit eigen ervaring. Wellicht zou je de volgende keer kunnen kijken voor een lager standpunt en proberen om de ISO lager in te stellen zodat er minder ruis ontstaat?

Rosslover
    Lekker door blijven oefenen met wegwerken, probeer ook turtorials te volgen op het internet. In jouw foto valt het namelijk nu té op dat er iets is weggewerkt. Verder vind ik de foto nog niet echt aansprekend. Het pony’tje kijkt een beetje ongelukkig en het licht valt niet lekker. Wellicht de volgende keer meer de aandacht trekken?

Sanne_com
    Prachtig! Heel dynamisch, rustig, goed lijnenspel (dus goede compositie). Niets op aan te merken.

MZorro
    Haar houding vind ik heel sterk overkomen het rondvliegende haar past daar wel bij. Wel stoor ik mij behoorlijk aan de achtergrond rechts, ik zie niet wat het is en wat het erbij doet. Dat doet imo afbreuk aan het model.
    Qua model niets op aan te merken dus, qua achtergrond wel.

Mallow
    Welkom.
    Probeer de volgende keer je zoontje niet voor het raam te fotograferen, de felle achtergrond leidt best af, dito als met de deurpost (?). Het is leuk dat hij wat in zijn handen heeft waardoor de foto niet te “geposeerd” wordt. Nog leuker is om de volgende keer in het geniep een foto te maken. :j

Killyenn
    Zo jaloers op die sneeuw en gave foto dat je mooi geen commentaar krijgt omdat ik ook niets van verzinnen. :Y) <3

Racheel
    Heel mooi van compositie, kleur en scherpte. Geeft veel rust in de foto. Wel zou het oog zelf ietsje lichter mogen, je ziet wat weinig van de structuren en reflectie.

JewEmm
    Wat een lekker weertje daar. Mooi van kleur, scherpte en DOF. Ik denk dat het mooier zou zijn geweest als je de pony meer beeldvullender had gemaakt.

Brechtjee
    Bedankt. 

SternPhoto
    Wat een prachtige hond zeg! Ik vind deze foto erg mooi, mooi zacht van kleur, wat tegenlicht, mooie houding en goed scherp. Wellicht had de hond, qua locatie op de foto, wat hoger en meer naar rechts gemogen. Dus wat meer ruimte van onder en minder van rechts.

Gracezellaa
    Leuk idee! Sowieso vind het wat jammer dat je hem krap gekaderd hebt aan de rechterkant. Het lepeltje had inderdaad beter aan de zijkant gekund. Verder wellicht een iets hoger standpunt. En dingetjes zoals stoom op het glas of rook doen het ook altijd leuk met hete dranken. En als persoonlijke note, een witte vignet had er vast ook leuk bij gestaan.
    Heeft het bakje gesmaakt?

[edit] Je hebt je foto lichter gemaakt, staat wel wat beter inderdaad!

Calice
    Freddie! Prachtige foto weer Calice. Heerlijk scherp en helder van kleur. Wellicht nog iets van ruisreductie erop maar dat is mieren*.

Bellatrix
    Ik heb een tijdje naar je foto gekeken en ik weet het niet. Ik weet niet zo goed waarnaar ik kijk. Ik denk dat de foto mij deze keer niet pakt. :o

XiiaaooNaa
    Sterkte met het verlies van je konijntje. :(:)
    Ik vind dit een hele mooie herinnering, niets op aan te merken.

HeavensLove
    Ook naar jouw foto heb ik een lange tijd naar gekeken en ik vind hem erg interessant. Hij blijft aantrekken, goed gedaan!

EskeGirl
    Beterschap!
    Een mooie blackphoto, leuk gedaan met die tak (?) daar voor. De compositie vind ik zelf wat minder mooi. Het zal wel moeilijk zijn met een konijntje, maar wellicht had je een ander moment kunnen timen? Ook zit er een vlekje op de borst, had wellicht even weggepoetst kunnen worden vooraf.

Sicayes
    Prachtig uitgevoerd, kan ik niets anders van zeggen! _O_
    Wellicht kun je in de toekomst spelen met meer “inhoud” zeg maar? Andere motieven en poses?

Kimmetjee04
    Heel leuk gedaan, erg creatief! Wel zie ik veel ruis, bewust gedaan? Vind ik persoonlijk iets jammer want daardoor oogt de foto ook wat minder scherp namelijk (kwestie van smaak wellicht).

Leonyr
    Wat een heerlijke enthousiaste hondenkop, prachtig van kleur, scherpte en compositie. Niets op aan te merken.
    Is de bal uiteindelijk gegooid of waarmee trok je de aandacht? :P
    Ik voel mij ook gevleid door je feedback, je slaat namelijk precies de spijker op de kop. Bedankt. :)

Astor
    Prachtig moment! Heel sfeervol en prachtig. :j
    Wellicht kun je voor de volgende keer timen dat de zon strak achter het paard staat, zodat je meer die gloed krijgt. Nu is er een felle “gloed” bij de benen namelijk. Maar dat is mieren*.

Monbyou
    Wat een droppie. <3 Prachtig portret! Lastig om puppy’s te fotograferen. Wellicht de volgende keer alleen die blauwe achtergrond vermijden? En wellicht iets meer licht in de ogen (vooraf met een lamp of achteraf nabewerken). Verder niets op aan te merken.

Taarss
    Bedankt voor de feedback van week 2 en week 3.
    Deze HDR foto van mij heeft mijn camera gemaakt, 5 afzonderlijke foto’s en die samengevoegd in de body. Ik heb alleen wat achteraf bijgetrokken/schuifjes geschoven. Je kan dit ook handmatig doen, dan maak je 5 foto’s met 5 verschillende belichtingen (oplopend van onderbelicht naar overbelicht, Google maar eens) en die voeg je in Photoshop bijvoorbeeld samen tot één HDR foto. Photoshop heeft daar een tool voor namelijk.

horserider22
    Ook hier heb ik lang naar gekeken, wat een prachtige foto! Je ziet steeds niets nieuws.

MarijeR
    Ook hier heb ik weer lang naar gekeken. Die blik heeft iets, iets dat je aandacht vasthoudt. Mogelijk zouden de zwarte partijen wat meer aanwezig kunnen zijn, maar dat is ook wat mieren*. Verder gewoon: _O_

hilly200
    Ook jij hebt zo’n mooie “blijf-naar-kijken-foto”. Wellicht had je DOF wat groter gemogen en linksonder dat vlekje had weggehaald kunnen worden, maar ook dat kan mieren* zijn. :j

GerdjeHoran
    Bewust een onscherp paardenportret, leuk om te zien en ik vind hem ook erg leuk uitgevoerd. :j

Jooproo
    Heel leuk gedaan inderdaad. :j De foto oogt alleen nog wat horizontaal scheef, wellicht kun je dat voor het strakke beeld nog rechttrekken?

Sorsie
    Erg mooi op zich. De druppel hangt alleen wel wat te centraal (probeer eens wat speelser met de compositie te zijn) en de foto is imo wat te donker. Wat waren je instellingen?

SuperLiesje
    Mooi van kleur, scherp en helder. Ik weet alleen niet zo goed wat je hiermee wilde “zeggen”? Mijn oog gaat een beetje naar alles namelijk.

Babel
    Nog zo’n “blijf-naar-kijken-foto”, niets op aan te merken, prachtig. :)

Sodeletuut
    De toren is prachtig scherp! Al had je wellicht die pluk haren links kunnen wegwerken, die storen nogal. Wellicht had de toren ook wat meer naar rechts kunnen, nu staat ie zo centraal.
    Qua onderwerp an sich iig niets op te merken!

Showteam
    Niets op aan te merken, mooi zacht en vriendelijk portret. :j

Manonfleur
    Op zich wel mooi scherp, maar erg jammer van het hek erbij. Dat doet wel afbreuk aan de foto. Ik zou de volgende keer toch even in de bak gaan staan.

Crazymel
    Als je iets eerder de foto had genomen, dan hadden de benen er net even wat beter opgestaan. Verder wellicht het paard meer naar links plaatsen aangezien je daar nu wat loze ruimte hebt. Hij oogt ook niet lekker scherp, maar aangezien de Bokt upload daar wat bekend om staat, zou dat daar wel aan liggen. Verder is dit een leuke spontane sneeuwfoto. :j

Jessica_1998
    Voor mij is jouw foto niet te licht. Wel spreekt mij de compositie niet lekker aan. Ik mis “het” namelijk een beetje, datgene wat het verschil maakt tussen een cavia in een mandje en een uberschattige cavia in een lief mandje, snap je? Wellicht wat meer spelen met compositie en licht?

Marjoow
    Prachtig! Ik kan er weer lang naar kijken. Heb je hem ook op een groter formaat? Dan hoef ik niet zo met mijn neus tegen het beeldscherm aan te zitten. O:)
    Je eerste versie vind ik veel mooier, aangezien je daar het dorpje rechts nog ziet. Bij de tweede valt hij zo weg namelijk.

Hanna_94
    Ondanks je eigen commentaar vind ik hem absoluut geslaagd. Wellicht een ooghoekje wat schoonmaken maar dat ook mieren* zijn. Prachtig gedaan zo!

MarBri
    Prachtig zelfportret! Niets op aan te merken, heel netjes gedaan.
    Een afstandsbediening is hiervoor toch wel een must, dat maakt het werken zo makkelijker. :j
    Qua scherpstellen zette ik meestal een bezem neer waar mijn gezicht dan moest staan. Zo kon ik van te voren al manueel scherpstellen.

MyHu
    Ik sluit mij aan bij jouw eigen commentaar. :j

Brechtjee
    Heel mooi portret. Wellicht nog iets lichter, maar verder echt een leuke foto.

Joeluna
    Je zou er haast naast gaan liggen. Niets op aan te merken, een prachtig zacht portret.

Deetjeeuh
    Ook voor jou niets op aan te merken, een prachtige stadsfoto!

Dandy200
    Een mooie foto zeg! Imposant. :j Heb je de foto bewust wat vierkant uitgesneden? Jammer dat de foto wat kleur mist.

Robin_Rikkie
    Een mooi zacht portret van de hond. Mooi uitgesneden/afgebakend. Zelf mis ik wat scherpte op de ogen en wellicht had je het vuiltje bij het linkeroog kunnen wegpoetsen/-werken?

wendy1987
    Origineel gekozen uitsnede, wellicht nog even dat stukje van de neusriem weghalen? Mooi van scherpte. Maar ik vind de kleuren wel wat vlak, die mogen nog wat helderder. Niets op aan te merken verder.

Binky
    Die zien we hier niet vaak. Mooi kleurrijk, wellicht wat centraal, maar absoluut een mooie herinnering.

RianC
    Met dit soort onderwerpen heb ik weinig. Het enige wat ik kan bedenken is de vraag, waarom een moter binnen fotograferen? Dat klopt ergens niet namelijk. Qua scherpte en kleuren vind ik hem netjes.

Irene96
    Leuke foto van jullie drieën. De kleuren, DOF en compositie zijn leuk. Jammer dat de hond niet zelf ook naar de camera kijkt. Verder voor de rechterpersoon op de foto een tip: je kijkt nu recht haar doos in, de volgende keer even de benen wat wegdraaien zoals de linker persoon dat doet, dat is net even iets charmanter. Jammer van de kwaliteit van FB!

[edit] Nieuwe foto zie ik: Die vind ik iets te overbelicht op de vacht. Ook is de kijkruimte rechts erg beperkt. De hond had meer naar links geplaatst mogen worden.

Ylvy
    Heel mooi portret van je konijn. Ik vind hem zelf wel wat veel ruis hebben helaas. Bij de achtergrond zou je die strepen/voegen nog eventjes weg kunnen werken.

Ingvild
    Zeker een mooi moment en voor in de binnenbak vind ik hem zeker ook netjes. Wellicht had je een lager standpunt kunnen kiezen?

Eline91
    Jouw foto heeft “iets”. Ik kan de vinger er niet opleggen maar een soort 3D achtig iets? Ik vind hem i.i.g. retegaaf!

Ismy
    Ik snap denk ik wel wat je wilde bereiken, maar de foto is daar nog te neutraal voor denk ik. Wellicht wat zwarte vignet en korrel bijvoorbeeld?
    Hij is imo nog net niet af namelijk.

IsaCalixa
    Heel mooi zo met tegenlicht en de warmte. Niets op aan te merken.

SharonPlugge
    Heel mooi en warm, ook niet echt iets op aan te merken.

Eline91
    Bedankt voor je feedback. Waarom vind je mijn onderwerp wat vreemd als ik vragen mag?

LOVESUSHI
    Leuk gedaan en ik sluit mij aan bij je eigen commentaar. :j

Marijepagter
    Heel leuk portret zo met z’n drietjes. Wel zou er rechts wat loze ruimte weg mogen.

Ash_
    Prachtig gedaan inderdaad! Wellicht dat plukje boven het oog nog eventjes wegwerken maar verder niets op aan te merken.

LinSa
    Wellicht de kleuren ietsje minder fel maken? Maar eigenlijk vind ik hem prachtig! Die wolken maken het mooi af. :j

TeSzZz
    Bekend paadje denk ik? Prachtige foto, niets op aan te merken. _O_
    Heel sfeervol en sprookjesachtig. :j

Jolijnn
    Ik herken het concept, heb ik namelijk ook veel mee gespeeld haha. Een donkere achtergrond of juist spierwit maakt dit inderdaad af. :j Leuk om zo even gek te doen.

crazy_horses
    Heel interessant zeg, wat is het?

Iejoorr
    Ik denk dat een ruimere kadering, meer ruimte, de foto mooier had doen laten worden. De foto is namelijk nu nog niet echt aansprekend. Meer mist erbij had hem denk ik mooier gemaakt. :j

Jacobeho
    Ik sluit mij aan bij je eigen commentaar. Desondanks vind ik hem zeker wel wat hebben. Goed voornemen toch die jezelf hebt gesteld?

Toydoll
    Ik kan niet echt oordelen over dit soort onderwerpen. Qua fototechniek wellicht wel wat. De grond lijkt wat scheef te staan en wellicht wat verscherpen? Verder zegt het onderwerp mij niet veel, hoewel ik wel erg interessant vind qua belijning etc.