[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monbyou

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:47

sanne _com sorry helemaal niet gezien :o ik vind je foto heel mooi erg mooi gedaan met de scherpte diepte en het blauw van de sleutel springt er echt uit.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:49

Dankje!
Maakt niet uit hoor, maar had je lijst wel 3 keer gelezen dacht dat ik mezelf over het hoofd gezien had :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:49

Het staat er bij, en daarnaast drukt ze zichtbaar haar hand in de pony. Hoe wil je het dan laten zien? Volgende keer zal ik er tekst bij plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:00

Ik zit nog steeds in de examens maar heb wel foto's gemaakt van het weekend. 's Ochtends vroeg op je blote voeten is overigens niet zo'n succes in de winter, jeutje wat deed dat zeer :=

Maarreh, ik peer 'm!
Afbeelding

De ruis e.d. is bewust, ik vind het in dit geval veel meer sfeer aan de foto geven. :D

Commentaar ga ik weer mee beginnen als ik voldoende tijd heb, het zijn ook zoveel enthousiaste posters..! :j

Edit: Op mijn website staan een hoop meer (zelf)portretten van de afgelopen tijd, mochten er mensen inspiratie op willen doen :) Onder Gallery staan 'alle' foto's en onder Blog staat uitleg en ideeën. www.IrenevanderSpoel.com

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:07

Iejoorr schreef:
Nouja, mijn idee van dit topic is juist om elke week te fotograferen, en niet in week 3 al een oude foto in te leveren. Mijn mening.
Tuurlijk kan je het een keer druk hebben, maar zeg dan gewoon dat je niks hebt.

In het vorige topic was dit nooit een probleem, waarom nu wel dan? Waar is het begrip gebleven?

Iejoorr schreef:
Fellow schreef:

Het kan toch zijn dat je een keer geen tijd hebt.. :=

Ik vroeg me hetzelfde af als EngeltjeS.
In week 3 al geen tijd meer hebben eigenlijk? Dat wordt zwaar voor jullie dan de komende 49 weken!

Seriously? :') ik heb niet elke week tentamens en al helemaal niet elke week een voortgangsbeoordeling en eindbeoordelingen/presentaties voor een bindend studie advies. :7 lekker kort door de bocht weer..
Ik heb overigens deze week gewoon een foto die deze week gemaakt is (klopt die moet ik nog plaatsen). De weken erop ook.

Nogmaals, ik zie echt het probleem niet, kan toch dat mensen het 2/3 weken achter elkaar te druk hebben? Ik zie dit topic niet als een verplichting en school, sociaal leven, werk gaat gewoon voor :). Gok dat dit voor meer mensen zo is.

Overigens was mijn week 1 gewoon recent, mijn week 2 en 3 waren foto's van week 1 dus het gaat niet om foto's die 2 maanden geleden gemaakt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:11

Ik vind dat een foto uit de oude doos best kan, ik zit nu ook vol in de examens waar ik echt m'n tijd voor nodig heb. Daarnaast doe ik ook mee in het 52 weken zelfportretten topic en wil ik niet dezelfde foto's inleveren. Daarom deed ik vorige week in dit topic een foto uit de oude doos en in het andere topic een foto die ik daadwerkelijk die week gemaakt had.

Af en toe een 'oude' foto zeker als je examens oid hebt vind ik niet meer dan redelijk, gezien inhalen in dit topic geen optie is. Dat het regenachtig weer is vind ik eerlijk gezegd geen 'excuus'. Juist daar dingen mee proberen kan tot zulke geweldige platen leiden! :j

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:18

Ik lees nu ook Posts van mensen die zeggen dat je toch wel 'even' in 10 minuten een serie kan schieten van het een of het ander.. Wat als ik graag mijn best doe op een foto? Uitgebreid eraan werk? Evt de tijd neem voor nabewerking? Dan plaats ik liever een oude doos foto dan een snel gemaakte foto van een of ander onderwerp waar ik verder niets mee heb.. Ik kan dat gewoon niet, dat vind ik heel zonde.

Ook had ik amper tijd om überhaupt iets anders te doen. Dus nee, ook niet voor 20 minuten foto's maken, op m'n pc zetten en nabewerken, als ik dat allemaal al zo snel kon doen of zo snel zou willen doen..

Meer ga ik er niet over zeggen :D. Ga eind deze week feedback schrijven :).

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:21

Ik het andere 2013 topic is dit probleem nooit aan de orde gekomen ...
Als ik geen tijd (ook dus niet om te maken) zou hebben lever ik gewoon een m'n recentste foto's in. :)

Week 4, selfie time! :)
Omdat het eigenlijk meer was voor ht proberen heb ik niet op details gelet..jammer van het elastiekje...
Afbeelding

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:23

Deze week even snel snel,de pc is naar de maker en ik zit nu even op de laptop van mijn dochter,dus gauw foto gemaakt en meteen maar plaatsen anders komt mijn week 4 er niet op dus het is geen hoogstandje maar het is wel een nieuwe foto hahahaha (ik heb daarbij ook nog eens de buikgriep en was dus ook nog eens aan huis nieuwsgekluisterd dus veel te fotograferen was er niet :o mijn week 4 Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:25

Ik ben het met je eens, Tammy. Een serie schiet je niet even in 10 minuten als je er echt een goede serie van wil maken. Ik schiet ook wel eens foto's die ik niet goed genoeg vind voor PotW, dan pak ik een oudere, die ik wel geschikt vind. Ook als ik het bijzonder druk heb, dan pak ik een wat oudere foto. Neemt niet weg, dat ik wel wìl fotograferen die week, al is het alleen maar voor PotW, maar het lukt gewoon niet altijd. Vandaar dus dat ik de optie voor een "oude doos" heb gekozen.

Ook is het zo dat je een geweldige serie maakt (zoals jouw "Niets" foto's), tja, dan plaats je daar gewoon meer van! En terecht!

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:29

MIJN WEEK 4 !

Ik heb hem een beetje bewerkt o.a in zwart-wit gezet, en hem een beetje wazig gemaakt in de omranding, zodat de tekst een beetje meer opviel. :) Ik heb de tip opgevolgd om nu mijn propjes van het zelfde papier . (Weet niet meer wie het had gezegd. :') ) Ik vindt hem wel redelijk geslaagd, maar ik stoor me aan de ruis. -O- Ook moet ik iets aan men geschrift doen :o
Afbeelding

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:35

Leuk topic mooie foto's komen voorbij. Even een stipje zal zo snel mogelijk een foto plaatsen

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:45

Marjoow schreef:
Ik heb een foto maar weet niet of ik deze wil insturen _O- Haha

Omdat ie oud is? Gewoon doen :p

Het topic is toch bedoeld om te motiveren met fotografie bezig te blijven? Als je ene keer ene oude foto pakt (en eventueel herbewerkt), ben je er in ieder geval nog wle mee bezig, beter dan niet posten (en niet kijken).

Ik kom voor een gedeelte naar dit topic om gewoon mooie foto's te zien en inspiratie op te doen, dat lukt ook met oudere foto's nog wel ;)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:47

SachemLover schreef:
MIJN WEEK 4 !

Ik heb hem een beetje bewerkt o.a in zwart-wit gezet, en hem een beetje wazig gemaakt in de omranding, zodat de tekst een beetje meer opviel. :) Ik heb de tip opgevolgd om nu mijn propjes van het zelfde papier . (Weet niet meer wie het had gezegd. :') ) Ik vindt hem wel redelijk geslaagd, maar ik stoor me aan de ruis. -O- Ook moet ik iets aan men geschrift doen :o
http://i39.tinypic.com/2rh1zeu.jpg

Het idee vind ik wel heel leuk!
Alleen snap ik die '+' niet haha :)

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:48

@ Trendylover: Bedankt voor je commentaar! Het geknipte en geplakte komt ene beete door het gebruik van en externe flitser. Het sombere komt omdat ik me echt geen hoding wet te geven op foto's ;P

@sanne_com: Ook bedankt! Ik heb de foto express van wat (scherpte/belichtings) foutjes voorzien om hem wat ouder te laten lijken. Grappig dat je het been mist, dat mis ik nu ook als ik kijk. Je wordt bedankt.......

:+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:49

Ik vind dat er best oudere fotos mogen worden gebruikt. Waarom niet?
Je kan toch de meest recente foto kiezen en daar tips over krijgen.

Ik heb soms ook een week bijna geen tijd, en als je dan toch wilt inleveren, is het zonde af te raffelen.
Ik heb zelf nog nooit een oudere foto ingeleverd, maar ik kan me zeker voorstellen dat het kan gebeuren. Maar elke foto is mooi dus laat je niet ontmoedigen!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:50

XiiaaooNaa schreef:
SachemLover schreef:
MIJN WEEK 4 !

http://i39.tinypic.com/2rh1zeu.jpg

Dat is een 'x'
Draai je scherm maar eens haha.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:54

Ik probeer ook wel iedere week een nieuwe foto ib te sturen, en als ik weinig tijd heb is dat ook wel te zien aan de foto. En zit er niks tussen pak ik er 1 van de week daarvoor ofzo. Maar deze week probeer ik weer een nieuwe foto te maken.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:00

MichieldeM schreef:
@sanne_com: Ook bedankt! Ik heb de foto express van wat (scherpte/belichtings) foutjes voorzien om hem wat ouder te laten lijken. Grappig dat je het been mist, dat mis ik nu ook als ik kijk. Je wordt bedankt.......

:+

Ik zat inderdaad ook al te kijken… ik snap niet waar dat been heen is xD

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:01

XiiaaooNaa schreef:

Dat was een xje :') misschien een beetje onduidelijk ;s

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:31

Week 4 tot nu toe!

DmNqUe, gave foto met een heerlijke sfeer!

Racheel, precies het goede moment! Hij zou bij de benen wat scherper mogen en misschien wat meer zakken door je knieën?

xLoki, gave foto! Leuke positie van de maan in de foto en het lijkt alsof je elk detail kan zien!

Bellatrix, leuke uitsnede! Weer eens wat anders :) vind de bewerking er ook bij passen! Het lijkt alsof er wel wat ruis in zit maar het is niet heel storend.

poetser, wat een lieve snoetjes! Probeer eens wat te gaan letten op de compositie, staan alle benen en voeten er helemaal op? Zit/sta ik op de goede hoogte? Hoe is de achtergrond etc :)

MyHu, leuke foto! Jammer inderdaad van het staartje en pootje. Ik zou er zelf nog iets meer contrast en kleur invoegen :)

Djura99, leuke poes! Jammer van de strootjes inderdaad maar het geeft ook wel iets spontaans aan de foto! Vind de kleuren wel fijn kijken al wordt mijn aandacht wel een beetje naar rechts getrokken, het lichtere deel naast de poes.

Irene96, gewaagde foto! Leuke compositie, de bewerking vind ik er ook bij passen! Ik vind hem geslaagd :)

XiiaaooNaa, leuk het detail van de oudere camera! Het elastiekje stoort me wel een beetje en je lach komt op mij een beetje nep over, alsof je er zo in bent gezet (is ook zo, maar het stoort me wel een beetje := )

binky, leuk idee! Vind het mooi hoe de bloemen onderaan in het 'zwarte gat' verdwijnen! Vind hem wel iets te standaard in het midden van de foto staan.

SachemLover, goed idee! Vind de tekst mooi, de papiertjes en stift erbij ook! Jammer vind ik wel dat je de randen nog waziger hebt gemaakt. Naar mijn idee iets te wazig waardoor je ook een deel van de tekst wazig hebt gemaakt.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:36

Robin_Rikkie schreef:
Djura99, leuke poes! Jammer van de strootjes inderdaad maar het geeft ook wel iets spontaans aan de foto! Vind de kleuren wel fijn kijken al wordt mijn aandacht wel een beetje naar rechts getrokken, het lichtere deel naast de poes.

Ja idd, ook omdat de staart links zo donker is :\

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 21:57

Ik ben er vroeg bij deze keer. Niet omdat ik het zooooo druk heb de komende week, juist niet...
Afgelopen zondag heb ik een koor gefotografeerd dat in een kerk in Utrecht optrad. Dit is een foto van een soliste die mee deed met het optreden (En wat voor een soliste... Kippenvel!). Er zit erg veel ruis op de foto, het was namelijk erg donker in de kerk en ISO stond al op 1600 en nog moest ik de helderheid flink omhoog jassen!
Deze foto sprong er, tussen al die foto's van het gehele koor, uit omdat hij anders is.
Camera is Canon EOS 7D en lens Sigma 24-70 f/2.8.
Instellingen zijn: ISO1600, f/4, 1/80, bp 45mm.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:03

Mooi Agossie!! Fijne belichting! Mooi zo met dat ding (wat is het?) achter de kroonluchter.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 22:04

Een orgel.