[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:41

Jolandaa, leuke foto's van de apenheul. Inderdaad jammer dat ze in de schaduw zijn genomen maar foto 1 is mooi scherp.

Goof, ik vind je macro's zo gaaf!

Terrabeertje, helaas vind ik het geen pakkende foto's. De onderwerpen doen mij niet echt iets.

Giganti, Je 2e foto heeft echt wat! heel gaaf gedaan :j , ik blijf er naar kijken!

Net 2 foto's gemaakt van Jesse die dikkie dik aan het knuffelen en kasjes geven was, (en ja dan eet hij hem half op :+ )
Afbeelding

Afbeelding

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:50

Afbeelding
is dit al beter??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:22

Dank Gianti en Calice voor de complimenten :D

Gianti, wow die kleuren! Die eerste foto is top!
Calice, prachtige platen. Ik had misschien nog iets meer van het oog willen zien zodat je net meer uitdrukking pakt, maar vind ze zo ook al gaaf.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:56

Ik ben afgelopen weekend Schotse runderen en Koniks op de foto wezen zetten in een mooi avondzonnetje:

Afbeelding

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:24

Pag 57 & 58
Fair: Mooi met scherptediepte gespeeld! Fototechnisch is hij prima, vind hem alleen qua onderwerp iets saai
Goof; Gaaf! Dat je zo dichtbij kon komen :D Ook mooie scherptediepte! ik zou de temperatuur van de kleuren nog íets koeler maken, maar dat is smaak :)
Laura123; Hij is iets te krap gekaderd! De bovenkant van zijn kop past er maar nét op en zijn rechteroor is een beetje afgehaakt. Probeeer daarop te letten als je foto's maakt :D Je kan beter iets ruimer kaderen en dat aanpassen, dan te krap kaderen, want dat kan je niet aanpassen :D
annoouukie; Bijzondere en aparte foto!
Salliballi; Je eerste foto vind ik in de uitsnede onderin net wat te ruim. Wel mooie kleuren, en geen harde schaduwen :) Tweede foto is nét onscherp!
IVfoto's; Die eerste had echt heel erg gaaf geweest als hij nét wat scherper was! Je zou hem nog íets kunnen aanztten in kleur zodat hij nog meer knalt :D
Rubinhio; Nette foto's :j
Nora175; Leuke prima foto, maar er ontbreekt 'iets'
Goof; Je macro beelden worden wel steeds beter zeg! :D Erg gaaf! Ik zou de oogjes nog iets aanzetten wat scherpte en helderheid betreft, dan kun je die facetjes nog beter zien :D Maar ontzettend knap dat hij zo scherp is, dat vind ik altijd erg lastig
Jolandaa__; Best leuke foto's! Je zou ze nog iets kunnen oplichten, vooral de onderste, dan komen ze veel beter tot hun recht :)
terrabeertje; Probeer echt iets interessants op de foto te zetten en niet lukraak in het rond te schieten omdat je zo graag een foto wil maken. Dan komen er veel mooiere foto's uit! :)
Gianti; Hij lijkt heeeel erg verscherpt, zonde! Verder kijkt hij een beetje vreemd omdat ik op een of andere manier het andere oog had willen zien denk ik.. :+ Maar verder mooie foto! Tweede vind ik niet bijzonder, wel leuk.
calice; Schattig! Heb zelf alleen helemaaaal niks met sephia.. :+
Goof; Ook gaaaaf! Alleen nog íets meer contrast en je hebt een perfecte plaat :D

Afbeelding

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:34

Marit, ik had m al op facebook gezien. Vind m echt prachtig! Ben benieuwd naar je andere foto's

Gianti, vooral die tweede vind ik echt onwijs gaaf!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:55

Ik heb gister foto's gemaakt van Ginger, een leuke schimmel merrie.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden of wat beter zou kunnen!

Afbeelding

Afbeelding
of in zwart-wit: http://ingekorver.weebly.com/uploads/1/ ... 6_orig.jpg

@ Marit: wauw! Prachtige foto, met die lucht en mist. Met een lange sluitertijd genomen?

@ Goof: Ik denk dat als de koeien iets meer oranje waren geweest hij net even mooier was geweest.
De sfeer vind ik heel mooi.

@ Terrabeertje: Ik zie het niet goed, echt een mini-foto!

@ calice: Mooie zachte kleuren, Ik had misschien iets meer oog willen zien van het kindje

@ Gianti: Mooi dat contrast van het oog, hij lijkt wel doorschijnend!
Tweede foto, paard heeft een prachtige kleur, zo bij de lucht. Ik vind dat de staart net iets te veel voor zijn snuit zit. Ook kijk je hem een beetje in zn aarsje :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:59

Ja! 30 seconden + een ND filter en een verloop filter. En het is geen mist, maar golven! De golven kwamen daar tot 4 meter hoog, maar omdat de sluitertijd zo lang was vervaagt dat in een mist.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:17

Schitterend Marit, waar heb je hem geschoten?

Ik heb geprobeerd meer contrast toe te voegen aan de runderen, maar de kleuren werden er niet mooier op. Vind ze zelf ook net iets flets idd.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:47

In Tsitsikamma national Park in Zuid Afrika :)

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:14

Gianti schreef:
@terrabeertje: de belangrijkste tip... NIET bij mijnalbum uploaden.. dat vreet kwaliteit. ik mis bij beide foto's het onderwerp. bij foto 1 is dat volgens mij het veertje, maar deze verdwijnt helemaal tussen de rest en is niet bepaald een mooi veertje. Ook trekt de voorgrond alle aandacht. Bij foto 2 zie ik eigenlijk alleen maar groene blaadjes.

@Jolandaa_ Leuk zeg apenheul! Ik vind jammer dat beide foto's in de schaduw zijn genomen, maar wat een mooie oogjes hebben ze toch!!

@Goof: schitterend!! de kleuren, scherpte, compositie.. wauw!

@Nora: ook bij deze foto mis ik een onderwerp, ik kijk naar stukje scherpe haren?

Ik ben laatste tijd wat meer aan experimenteren

[ Afbeelding ]
Cornelia by Gina van der Schoot, on Flickr

[ Afbeelding ]
Kinsky stable by Gina van der Schoot, on Flickr

Foto 2 Echt geweldig. Wat een mooie foto. Bij de 1e foto stoor ik me aan het zand wat er op zijn hoofd zit aan de zijkant. Maar ook dit een nette plaat.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:15

calice schreef:
Jolandaa, leuke foto's van de apenheul. Inderdaad jammer dat ze in de schaduw zijn genomen maar foto 1 is mooi scherp.

Terrabeertje, helaas vind ik het geen pakkende foto's. De onderwerpen doen mij niet echt iets.

Giganti, Je 2e foto heeft echt wat! heel gaaf gedaan :j , ik blijf er naar kijken!

Net 2 foto's gemaakt van Jesse die dikkie dik aan het knuffelen en kasjes geven was, (en ja dan eet hij hem half op :+ )
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mooie foto's. Ik had graag net iets meer van de ogen willen zien..

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:16

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:47

Afbeelding
Afbeelding
hoe vinden jullie het?
heb lekker zitten oefenen hoop dat de volgende foto`s van parden zijn :) ben er zelf erg trots op hoor!! *\o/* *\o/*
tips zijn van harte welkom!!
groetjes

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:11

niemand commentaar??

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:25

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:35

:wave:

Fair schreef:

Die vind ik erg mooi en sfeervol zo, je hebt gewerkt met een interessante scherptediepte. :)

Goof schreef:

Prachtig, interessant zijn ze he?

Laura123 schreef:

Mooi zo, maar voor de laatste puntjes op de i: iets ruimer kaderen aan de linker- en bovenkant.

annoouukie schreef:

Prachtig, je oog is mooi belicht zo. :j

SalliBalli schreef:

Qua compositie aardig ok, maar ik vind je kleuren erg flets met een oranje zweem helaas.

IVfotos schreef:

Mooie foto's, mooi gedetailleerd, al zou bij de onderste wat meer scherp willen zien (de ogen).

Nora175 schreef:

Ik kan daar niet heel veel mee eerlijk gezegd. Hoewel mooi gedetailleerd, spreekt hij mij niet aan.

Goof schreef:

Prachtig!

Jolandaa_ schreef:

Ik vind ze beide eigenlijk te donker, vooral de onderste, zonde wat de composities zijn mooi!

terrabeertje schreef:

Het is super dat je aan het oefenen bent met composities en scherpstellen, maar beide foto's spreken mij nog niet aan helaas. Qua techniek zijn ze goed, nu nog het gevoel erin. :j

Gianti schreef:

Ik weet het eerlijk gezegd niet, het is sowieso anders en technisch zijn ze goed, maar ik kom er qua gevoel later nog even op terug. :j

calice schreef:

_/-\o_ Prachtig, die warmte, sfeer en gevoel, gewoon prachtig!

terrabeertje schreef:

Een groter exemplaar is makkelijker te beoordelen, anders moet ik mijn vergrootglas erbij pakken. :)

Goof schreef:

+:)+ meer valt er niet over te zeggen, just +:)+ :D
Gevoel, techniek, kleurgebruik, compositie, gewoonweg mooi.

Marit schreef:

Net als deze, gewoon +:)+ . Prachtig gedaan!

Nefertarie schreef:

De eerste vind ik wat te donker helaas, compositie is mooi. De tweede is mooi van gevoel, wellicht kun je dit benadrukken + direct wat oplichten door een wit vignet eroverheen te leggen, de randen vind ik namelijk wat donker.

terrabeertje schreef:

De eerste vind ik links wat te donker en bij de twee is het scherpstelveld verkeerd geweest, wel leuk effect zo. Lekker doorgaan met oefenen zo. :j

Overigens komt het commentaar vaak vanzelf wel. :Y)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:39

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:18

Gianti schreef:
@terrabeertje: de belangrijkste tip... NIET bij mijnalbum uploaden.. dat vreet kwaliteit. ik mis bij beide foto's het onderwerp. bij foto 1 is dat volgens mij het veertje, maar deze verdwijnt helemaal tussen de rest en is niet bepaald een mooi veertje. Ook trekt de voorgrond alle aandacht. Bij foto 2 zie ik eigenlijk alleen maar groene blaadjes.

@Jolandaa_ Leuk zeg apenheul! Ik vind jammer dat beide foto's in de schaduw zijn genomen, maar wat een mooie oogjes hebben ze toch!!

@Goof: schitterend!! de kleuren, scherpte, compositie.. wauw!

@Nora: ook bij deze foto mis ik een onderwerp, ik kijk naar stukje scherpe haren?

Ik ben laatste tijd wat meer aan experimenteren

[ Afbeelding ]
Cornelia by Gina van der Schoot, on Flickr

[ Afbeelding ]
Kinsky stable by Gina van der Schoot, on Flickr

gave platen! :D

calice schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

mooie kleuren :)

Goof schreef:
Ik ben afgelopen weekend Schotse runderen en Koniks op de foto wezen zetten in een mooi avondzonnetje:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wauw! mag ik wederom vragen hoe je deze foto's maakt? bewerkt je (veel) na? welke instellingen? :D

Marit schreef:
Pag 57 & 58
Fair: Mooi met scherptediepte gespeeld! Fototechnisch is hij prima, vind hem alleen qua onderwerp iets saai
Goof; Gaaf! Dat je zo dichtbij kon komen :D Ook mooie scherptediepte! ik zou de temperatuur van de kleuren nog íets koeler maken, maar dat is smaak :)
Laura123; Hij is iets te krap gekaderd! De bovenkant van zijn kop past er maar nét op en zijn rechteroor is een beetje afgehaakt. Probeeer daarop te letten als je foto's maakt :D Je kan beter iets ruimer kaderen en dat aanpassen, dan te krap kaderen, want dat kan je niet aanpassen :D
annoouukie; Bijzondere en aparte foto!
Salliballi; Je eerste foto vind ik in de uitsnede onderin net wat te ruim. Wel mooie kleuren, en geen harde schaduwen :) Tweede foto is nét onscherp!
IVfoto's; Die eerste had echt heel erg gaaf geweest als hij nét wat scherper was! Je zou hem nog íets kunnen aanztten in kleur zodat hij nog meer knalt :D
Rubinhio; Nette foto's :j
Nora175; Leuke prima foto, maar er ontbreekt 'iets'
Goof; Je macro beelden worden wel steeds beter zeg! :D Erg gaaf! Ik zou de oogjes nog iets aanzetten wat scherpte en helderheid betreft, dan kun je die facetjes nog beter zien :D Maar ontzettend knap dat hij zo scherp is, dat vind ik altijd erg lastig
Jolandaa__; Best leuke foto's! Je zou ze nog iets kunnen oplichten, vooral de onderste, dan komen ze veel beter tot hun recht :)
terrabeertje; Probeer echt iets interessants op de foto te zetten en niet lukraak in het rond te schieten omdat je zo graag een foto wil maken. Dan komen er veel mooiere foto's uit! :)
Gianti; Hij lijkt heeeel erg verscherpt, zonde! Verder kijkt hij een beetje vreemd omdat ik op een of andere manier het andere oog had willen zien denk ik.. :+ Maar verder mooie foto! Tweede vind ik niet bijzonder, wel leuk.
calice; Schattig! Heb zelf alleen helemaaaal niks met sephia.. :+
Goof; Ook gaaaaf! Alleen nog íets meer contrast en je hebt een perfecte plaat :D

[ Afbeelding ]

super gave foto! iets magisch!

Nefertarie schreef:
Ik heb gister foto's gemaakt van Ginger, een leuke schimmel merrie.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden of wat beter zou kunnen!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
of in zwart-wit: http://ingekorver.weebly.com/uploads/1/ ... 6_orig.jpg

@ Marit: wauw! Prachtige foto, met die lucht en mist. Met een lange sluitertijd genomen?

@ Goof: Ik denk dat als de koeien iets meer oranje waren geweest hij net even mooier was geweest.
De sfeer vind ik heel mooi.

@ Terrabeertje: Ik zie het niet goed, echt een mini-foto!

@ calice: Mooie zachte kleuren, Ik had misschien iets meer oog willen zien van het kindje

@ Gianti: Mooi dat contrast van het oog, hij lijkt wel doorschijnend!
Tweede foto, paard heeft een prachtige kleur, zo bij de lucht. Ik vind dat de staart net iets te veel voor zijn snuit zit. Ook kijk je hem een beetje in zn aarsje :=

1e foto vind ik niet zo,
2e wel :)

terrabeertje schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
hoe vinden jullie het?
heb lekker zitten oefenen hoop dat de volgende foto`s van parden zijn :) ben er zelf erg trots op hoor!! *\o/* *\o/*
tips zijn van harte welkom!!
groetjes

bij foto 2 vind ik het jammer, had liever z'n hoofd scherp gezien :)

magda_90 schreef:
Mijn foto's voor vandaag; gemaakt met een Nikon D90 waarmee ik sinds kort fotografeer. Het onwennige van de overstap van een Sony Alpha 500 naar deze camera wordt steeds minder en alleen al daarom ben ik super blij met onderstaand resultaat (en met [FK] [FOTO] Only you ). Maar ruimte voor verbetering is er altijd, dus tips zijn altijd welkom. :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En deze foto doe ik er gewoon even bij om jullie lachspieren te trainen. :')

scherpe foto's! wilde het paard een zee paard zijn :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:21

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:25

Jolandaa_ schreef:
Goof schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

wauw! mag ik wederom vragen hoe je deze foto's maakt? bewerkt je (veel) na? welke instellingen? :D

Dank je.
Foto is tegen het licht in gemaakt. Ik heb de kleuren iets warmer gemaakt (filter) en toen nog een klein beetje contrast toegevoegd.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:28

Wauw Marit! Wat een geweldig gaaf magisch effect!
En dat zeepaard :') paard met humor :D mooie fotos zo met dat water!
Hierboven mis ik een beetje scherpte en een 'echt' onderwerp in de tweede foto, 1e foto is wel beter

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:49

Bedankt!

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:41

Jolanda, leuke foto's, maar ik vind het wat meer momentopname's dan een echt plaat zegmaar! Er mag wat meer spanning in de foto.

Marit, wat een geweldige foto :oo <3 Echt ontzettend gaaf.
Enige puntje zou zijn dat ik iets meer ruimte aan de zijkanten had willen zien.

Deze heb ik vandaag gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 23:57

Hehe zwart-wit om de overbelichting van de lichte hond tegen de gaan hierboven? :)
De eerste foto spreek me meer aan dan de tweede

Aangezien ik mijn eigen fotos nog niet geldwaardig vind heb ik deze zomervakantie maar even genomen om meer ervaring op te gaan doen, wil mensen natuurlijk niet laten betalen zonder dat ik kwaliteit kan leveren :=

Deze foto is van donderdag, helaas een beetje een gevecht tegen de felheid van de zon, maar ik wilde toch graag jullie mening over deze weten, hij is qua overbelichting erger uitgevallen dan ik dacht helaas, maar toch:

Afbeelding