Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnneXxX schreef:Oké bedankt!Mijn 1e ingeving was ook: ik ben het probleem:')
Alleen waarom lukte het dan met mijn oude lens (55-250) beter.
Ik ga (over)morgen even goed testen met jullie tips, zal het resultaat posten.
Als ik hem op en handmatig vlak scherp stel, stel ik eerst scherp, het rode puntje midden op het deel wat ik scherp wil.
Voorzover díe scherp stelt dan... aan mijn motortje kan het niet liggen, de voorste ring draait soepel als ik scherp stel.
Bagheera_206 schreef:Goed bezig. Een fotocursus is een investering in jezelf en helpt enorm bij het maken van betere/mooiere foto's waarbij je de techniek ook beter snapt.
mbkaatje schreef:Bagheera_206 schreef:Goed bezig. Een fotocursus is een investering in jezelf en helpt enorm bij het maken van betere/mooiere foto's waarbij je de techniek ook beter snapt.
Vorig jaar heb ik een Canon 550D gekocht en ik was direct al van plan om daarvoor een cursus te volgen. Daar ben ik vorige week mee begonnen.
Met name wat betreft de techniek en instellingen tast ik tot nu toe behoorlijk in het duister. Dus ik vind het heel leuk om daar meer over te weten te komen.
Als het me bevalt (wat ik wel verwacht) ga ik misschien ook nog een vervolgcursus doen.
mbkaatje schreef:Bij Welman Studio http://welmanstudio.nl/
Ik ben via google op zoek gegaan naar een cursus hier in de buurt en toen ben ik dit tegen gekomen.
mbkaatje schreef:Bij Welman Studio http://welmanstudio.nl/
Ik ben via google op zoek gegaan naar een cursus hier in de buurt en toen ben ik dit tegen gekomen.
Fantabulouss schreef:mbkaatje schreef:Bij Welman Studio http://welmanstudio.nl/
Ik reageer hier ook maar eens, ben een trouwe meelezer![]()
Heb via triade in denhelder een cursus gedaan bij Welman Studioben er erg over te spreken! was erg leerzaam!
Ze hebben hele leuke activiteiten, ik ontvang nogsteeds de nieuwsbrief van hun via de mail
Moonfight schreef:Hallo,
Ik ben een evenement aan het organiseren op een lokale kinderboerderij. Daarbij kunnen kinderen met een dier op de foto. We willen graag dat de ouders en kinderen de foto's ook uiteindelijk ontvangen. Ik heb al verschillende manieren bekeken hoe de foto's verzonden kunnen worden.
Liever zet ik ze niet op site, omdat dit eerder niet goed gegaan is en de verkeerde foto's bij de verkeerde mensen uitkwamen. En dat is natuurlijk niet zo netjes. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een spiegelreflexcamera direct op een laptop aan te sluiten waarna de foto's direct verstuurd kunnen worden naar het correcte mailadres. Daardoor ontstaan er minder fouten. Het lijkt mij dat het wel mogelijk is. Weet iemand misschien welk programma ik daar voor nodig heb?
Bagheera_206 schreef:Moonfight schreef:Hallo,
Ik ben een evenement aan het organiseren op een lokale kinderboerderij. Daarbij kunnen kinderen met een dier op de foto. We willen graag dat de ouders en kinderen de foto's ook uiteindelijk ontvangen. Ik heb al verschillende manieren bekeken hoe de foto's verzonden kunnen worden.
Liever zet ik ze niet op site, omdat dit eerder niet goed gegaan is en de verkeerde foto's bij de verkeerde mensen uitkwamen. En dat is natuurlijk niet zo netjes. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een spiegelreflexcamera direct op een laptop aan te sluiten waarna de foto's direct verstuurd kunnen worden naar het correcte mailadres. Daardoor ontstaan er minder fouten. Het lijkt mij dat het wel mogelijk is. Weet iemand misschien welk programma ik daar voor nodig heb?
Kan het zijn dat je deze vraag al eerder hebt gepost?
Met Canon kun je iig tetheren via de software (DPP) die bij de camera zit zodat de foto's ook op je PC staan. Programma's als LR kunnen dit ook.
Kun je de foto's niet op een afschermde website neerzetten? Graag wil je achteraf nog wat correcties op de foto's maken voordat je hem beschikbaar maakt voor de klant.
First_Unique schreef:hi,
Ik heb een vraag. is er hier ergens een tutorial te vinden hoe je dingen netjes kan weg poetsen in een foto met bijv PhotoFiltre? (die heb ik namelijk) . Ik krijg het niet voor elkaar en heb even een duwtje in de rug nodig.