[INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 00:02

Goed bezig. Een fotocursus is een investering in jezelf en helpt enorm bij het maken van betere/mooiere foto's waarbij je de techniek ook beter snapt. :)

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:40

AnneXxX schreef:
Oké bedankt!Mijn 1e ingeving was ook: ik ben het probleem:')
Alleen waarom lukte het dan met mijn oude lens (55-250) beter.
Ik ga (over)morgen even goed testen met jullie tips, zal het resultaat posten.

Als ik hem op en handmatig vlak scherp stel, stel ik eerst scherp, het rode puntje midden op het deel wat ik scherp wil.
Voorzover díe scherp stelt dan... aan mijn motortje kan het niet liggen, de voorste ring draait soepel als ik scherp stel.

Wat gebeurt er wanneer je gewoon een foto maakt van een stilstaand object; b.v. in alle rust binnen? Is je lens dan wel scherp? Dan een langzamere sluitertijd nemen, en eens kijken waar hij op scherpsteld en wat er scherp is geworden? Setting met paarden is wel erg lastig om te testen of je lens goed is hoor!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:55

Bagheera_206 schreef:
Goed bezig. Een fotocursus is een investering in jezelf en helpt enorm bij het maken van betere/mooiere foto's waarbij je de techniek ook beter snapt. :)

Vorig jaar heb ik een Canon 550D gekocht en ik was direct al van plan om daarvoor een cursus te volgen. Daar ben ik vorige week mee begonnen.
Met name wat betreft de techniek en instellingen tast ik tot nu toe behoorlijk in het duister. Dus ik vind het heel leuk om daar meer over te weten te komen.

Als het me bevalt (wat ik wel verwacht) ga ik misschien ook nog een vervolgcursus doen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:16

mbkaatje schreef:
Bagheera_206 schreef:

Vorig jaar heb ik een Canon 550D gekocht en ik was direct al van plan om daarvoor een cursus te volgen. Daar ben ik vorige week mee begonnen.
Met name wat betreft de techniek en instellingen tast ik tot nu toe behoorlijk in het duister. Dus ik vind het heel leuk om daar meer over te weten te komen.

Als het me bevalt (wat ik wel verwacht) ga ik misschien ook nog een vervolgcursus doen.

Leuk! Bij wie en waar vol je een cursus?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:35

Bij Welman Studio http://welmanstudio.nl/
Ik ben via google op zoek gegaan naar een cursus hier in de buurt en toen ben ik dit tegen gekomen.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:05

hi,

Ik heb een vraag. is er hier ergens een tutorial te vinden hoe je dingen netjes kan weg poetsen in een foto met bijv PhotoFiltre? (die heb ik namelijk) . Ik krijg het niet voor elkaar en heb even een duwtje in de rug nodig.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:10

mbkaatje schreef:
Ik ben via google op zoek gegaan naar een cursus hier in de buurt en toen ben ik dit tegen gekomen.

Ik ga 1 maart naar de cursus van Canon. zat voor 25 euro bij mijn toestel dus maak er gretig gebruik van natuurlijk! ben ook heel erg benieuwd!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:17

Dat is ook niet duur. Groot gelijk dat je daar gebruik van maakt, altijd handig.
Is dat 1 dag of meerdere keren?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:23

nee is 1 dag van 10.00 tot 16.00

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:31

Leuk, veel plezier.
Ik zat ook te twijfelen tussen een eendaagse workshop en een cursus. Toch maar voor de cursus gekozen. Misschien dat daar nog meer op volgt (wat cursus betreft)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:06

mbkaatje schreef:

Ik reageer hier ook maar eens, ben een trouwe meelezer :)
Heb via triade in denhelder een cursus gedaan bij Welman Studio :) ben er erg over te spreken! was erg leerzaam!
Ze hebben hele leuke activiteiten, ik ontvang nogsteeds de nieuwsbrief van hun via de mail :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:46

Vanavond mijn tweede cursusavond gehad en ik vind het tot nu toe ook erg leuk. Ze hebben inderdaad erg leuke activiteiten.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 07:26

Fantabulouss schreef:
mbkaatje schreef:

Ik reageer hier ook maar eens, ben een trouwe meelezer :)
Heb via triade in denhelder een cursus gedaan bij Welman Studio :) ben er erg over te spreken! was erg leerzaam!
Ze hebben hele leuke activiteiten, ik ontvang nogsteeds de nieuwsbrief van hun via de mail :)

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar een korte workshop bij ze gevolgd hier in Schagen. Ze organiseren zeker leuke dingen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 12:30

Leuk om te horen, blij dat ik een goeie keuze heb gemaakt.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:51

Hallo,
Ik ben een evenement aan het organiseren op een lokale kinderboerderij. Daarbij kunnen kinderen met een dier op de foto. We willen graag dat de ouders en kinderen de foto's ook uiteindelijk ontvangen. Ik heb al verschillende manieren bekeken hoe de foto's verzonden kunnen worden.
Liever zet ik ze niet op site, omdat dit eerder niet goed gegaan is en de verkeerde foto's bij de verkeerde mensen uitkwamen. En dat is natuurlijk niet zo netjes. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een spiegelreflexcamera direct op een laptop aan te sluiten waarna de foto's direct verstuurd kunnen worden naar het correcte mailadres. Daardoor ontstaan er minder fouten. Het lijkt mij dat het wel mogelijk is. Weet iemand misschien welk programma ik daar voor nodig heb?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:15

Moonfight schreef:
Hallo,
Ik ben een evenement aan het organiseren op een lokale kinderboerderij. Daarbij kunnen kinderen met een dier op de foto. We willen graag dat de ouders en kinderen de foto's ook uiteindelijk ontvangen. Ik heb al verschillende manieren bekeken hoe de foto's verzonden kunnen worden.
Liever zet ik ze niet op site, omdat dit eerder niet goed gegaan is en de verkeerde foto's bij de verkeerde mensen uitkwamen. En dat is natuurlijk niet zo netjes. Ik vroeg me af of het mogelijk is om een spiegelreflexcamera direct op een laptop aan te sluiten waarna de foto's direct verstuurd kunnen worden naar het correcte mailadres. Daardoor ontstaan er minder fouten. Het lijkt mij dat het wel mogelijk is. Weet iemand misschien welk programma ik daar voor nodig heb?

Kan het zijn dat je deze vraag al eerder hebt gepost? :=

Met Canon kun je iig tetheren via de software (DPP) die bij de camera zit zodat de foto's ook op je PC staan. Programma's als LR kunnen dit ook.

Kun je de foto's niet op een afschermde website neerzetten? Graag wil je achteraf nog wat correcties op de foto's maken voordat je hem beschikbaar maakt voor de klant. :=

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:37

Bagheera_206 schreef:
Moonfight schreef:
Hallo,

Kan het zijn dat je deze vraag al eerder hebt gepost? :=

Met Canon kun je iig tetheren via de software (DPP) die bij de camera zit zodat de foto's ook op je PC staan. Programma's als LR kunnen dit ook.

Kun je de foto's niet op een afschermde website neerzetten? Graag wil je achteraf nog wat correcties op de foto's maken voordat je hem beschikbaar maakt voor de klant. :=

Ik had een eigen topic geopend, maar die werd gesloten omdat ik de vraag hier kon stellen ;)
Is LR een afkorting voor iets?

De mensen betalen maar 1 euro voor meerdere activiteiten waaronder het op de foto gaan. De foto's worden niet nabewerkt. Vorige keer stonden ze op een afgeschermde site en werden de wachtwoorden later gemaild. Maar toen zijn er toch wat dingen fout gegaan. Vandaar dat we ze gewoon gelijk willen versturen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:00

LR is de afkorting voor Lightroom :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:30

First_Unique schreef:
hi,

Ik heb een vraag. is er hier ergens een tutorial te vinden hoe je dingen netjes kan weg poetsen in een foto met bijv PhotoFiltre? (die heb ik namelijk) . Ik krijg het niet voor elkaar en heb even een duwtje in de rug nodig.

Mag ik deze vraag nog eens stellen? Sorry voor mijn ongeduld maar sta te springen om meer bij te leren := heb heel google, bokt en youtube al afgezocht maar op de een of andere manier krijg ik het gewoon niet gevonden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:50

Heb je in Photofiltre een clone stamp?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:00

Weet ik dus niet.. Snap de helft nog niet van dat photoshoppen hihi

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:02

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:05

Wauw!! Super bedankt!!! Waar ik een week over heb gedaan doe jij even in 10 min hihi ik kan weer aan de slag!! Thnx!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:06

Het is soms echt even het ene woordje die je in je zoekactie moet stoppen. Succes! :D

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:17

hey, kan iemand mij helpen?
Ik heb sinds kort een 70-200 f4 van canon. Maar nu ben ik begonnen met mijn eigen paardenhaarsieraden. Om deze goed op foto te krijgen heb ik liggen denken om een macro omkeerring aan te schaffen.
Maar ik vind er zoveel en zoveel verschillende. Iemand ervaring of tips? :)