[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:25

Die witte stipjes op de kaak bedoel je? Dat zijn witte haren, geen zand. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:26

hier lijkt t net zand wat er zit. maar t oogt wat storend

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:52

Channiiiej,
Eerste vind ik leuk al heb ik het idee dat ik wat scherpte mis bij de oren 2de vind ik ook wel leuk alleen jammer dat de ogen er hier niet echt uitknallen heb het idee dat de hond meer naar benede kijkt :)

Fair,
Vind hem niet zo sorry het is niet echt een duidelijk beeld van wat er op het moment gebeurde en ik word niet echt ergens naartoe getrokken.

Marall
Is al een paar keer gezegt maar mijnalbum verslechtert echt de foto kwaliteit bovendien vind ik de fotos ook een beetje te klein om te oordelen.

Hannemarie
Nette foto jammer van de onderste vogel die vliegt bijna uit beeld :P Voor de rest vind ik hem eigenlijk wel mooi! Vond hem eerst niks maar nu ik er beter naar kijk trekt het me toch wel!

saskiaa
vind deze niet zo heb het idee dat het zwarte op zijn hoofd erg overbelicht is zeg maar vooral boven de bakstukken en er net wat onder. Vind hem een beetje blauwig denk dat dat het is!

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:29

Nadineex en Captain bedankt voor jullie compliment over mijn logo!
Ik ben het met iedereen eens over de vorige foto van de wazigheid en dat hij te donker is. Hierbij een andere, maar eerst even reageren :o

Irene96: Gaaf die tijger!
Threefingers: Wow! heel apart zeg maar wel super gaaf
Channiiieej: Erg mooie foto's en het puntje bij de tweede geef je zelf al aan, maar vind hem niet-bijgesneden alsnog leuker dan zoals je hem bijgesneden in de link erbij heb gedaan.

Ik weet dat de achtergrond te druk is en het niet het mooiste moment is, maar wat vinden jullie verder van deze foto? (scherper vergeleken met de vorige?)
Afbeelding

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:44

Bedankt voor de tips iedereen :j Ben er ook overuit dat ik hem bijgesneden toch minder vindt!
@Fair: Volgens mij is het een kruising husky met herder! Verder vind ik jou foto een beetje te druk, wordt afgeleid van het onderwerp!
@Marall: Vind je foto's niet zo bijzonder, sorry! Ze lijken ook nit helemaal scherp.
@Hannemarie: Voor mij ook niet helemaal scherp genoeg.
@Saskiaa_: Leuk, alleen lijkt hij een beetje blauwig bij mij?
@Dreamdust: Ik vind je foto redelijk scherp ogen. Achtergrond is inderdaad helaas wat te druk. Verder had het moment van mij iets eerder gemogen, maar dat is lastig hoor!

Ik heb nog 2 fotootjes van dezelfde hond als gisteren! Wat vinden jullie van deze?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:09

hier mijn beloofde bijleespost :)

pag. 55
Jorinda; nette foto's! ik vind het overbelichte ook niet storen, ik zou de tweede foto rechts iets gecropt hebben, het is nu een beetje een groot wit 'vlak'
Marall; ik vind de eerste foto niet zo fijn wegkijken, komt waarschijnlijk door de hoek waaruit hij genomen is. de tweede foto vind ik wel netjes.
_Bitje_; twee nette foto's! alleen is de eerste niet helemaal scherp bij mij
Navatu; 2 prachtfoto's, echt helemaal niks op aan te merken! +:)+
Lifaya; ik vind het een mooie foto, ook netjes scherp!
Captain; wat een prachtige kleuren! ook een orginele foto :)
Fair; ik vind het een ontzettend schattige foto!
dreamdust; mooie foto, wel een beetje een storende achtergrond (wat je zelf al zegt) maar daar kan je zelf ook niks aan doen natuurlijk :)

pag. 56
HorseyDude; leuke foto's, alleen is het jammer dat de slurf van de olifant er niet helemaal op staat.
threefingers; wauw wat een prachtige foto! +:)+
saskiaa_; nette foto
lovey_ou; wat een leuke foto's! ook goed scherp, wauw!
Nadine; hele mooie foto's (maar dat had ik al gezegd ;p)
Irene96; wat een leuke foto, heb je ook precies op een goed moment vast gelegd!
thoraklover; wauw, je hebt een geweldige moeder, heerlijke foto's om naar te kijken!
milan_lover nette foto, ook goed scherp!
Astor; nette foto, mooi scherp ook, maar ik vind hem een beetje saai.
Channiiiej; wat een leuke hond! ik stoor me er niet aan dat hij in de 2e foto wat centraal staat, vind hem horizontaal mooier dan verticaal :)
Marall; ik vind het mooie foto's maar ze zijn niet heel erg interessant

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:34

DD deze foto is al wat beter als je vorige foto! Jammer van de achtergrond maar dat geef je zelf ook al aan. Hoelaat heb je de foto genomen? Want eventueel kan je ook eerder of later fotos gaan maken en dan kan je aan de andere kant gaan staan. Want waar jij nu stond is een bos/bomen toch? Maar daar was nu natuurlijk schaduw.

Chaniiiej
Mooie foto! Alleen jammer van het uitstekende stukje halsband misschien kun je er een zwart elastiekje omheen doen? :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:55

@lovey_ou: Dat is inderdaad een goed idee (en zou ik zelf ook gedaan hebben). Dit is alleen niet mijn eigen hondje, maar gewoon een hond van iemand die ik op de foto heb gezet! :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:15

aaah zo dacht dat je eigen hond was :P

Dreamdust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:36

lovey_ou schreef:
DD deze foto is al wat beter als je vorige foto! Jammer van de achtergrond maar dat geef je zelf ook al aan. Hoelaat heb je de foto genomen? Want eventueel kan je ook eerder of later fotos gaan maken en dan kan je aan de andere kant gaan staan. Want waar jij nu stond is een bos/bomen toch? Maar daar was nu natuurlijk schaduw.

Thanks! Het was rond half 12. Aan de andere kant waren inderdaad bosjes. :) Het was inderdaad een wat ongelukkig tijdstip voor die locatie :o

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:44

Channiiiej, Mooie foto's!

Ik heb gisteren mijn nieuwe camera gekregen! Canon 600D!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:12

Ik geef je een roosje mijn roosje, ik geef je een roos elke dag... :)ddd :)ddd

Afbeelding
(orginele foto is een whopping 10 MB groot!)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:39

En dit is nummer 2, vandaag even geschoten...
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:53

2 van mij van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:29

Nathalieb leuke fotos vind de eerste heel mooi! :j jammer van de harde schaduws op de 2de de ogen zijn daardoor wat donker maar dat heb je natuurlijk niet voor het kiezen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:16

qua licht was t echt lastig t ene moment bewolkt en t andere moment mega zonnig in de binnenverblijven en door t glas had er best wel moeite mee.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:19

NathalietjeB: Vlinder: Leuke foto, goed gedaan alleen de foto is zo kleintjes... Verder: NICE!! Apen: hmmm... die schaduwen... tja... ik vindt 'm wel ok...

Afbeelding
(was genomen vanuit de trein, sorry voor de hoogspanningslijnen aan de boven/onderkant)

En even een oldie in the mix gooien...
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:26

hd mooie foto die eerste had enkel van mij nog iets meer zwart of contrast mogen hebben..de 2de vind ik niks is te recht van voren en niet scherp

en ja de vlinder foto is wat klein maar kwam door t uploaden anders pakte bokt hem niet hier weer 2 van mij die lijntjes die nog klein beetje zichbaar zijn zijn van t verblijf kreeg em niet nog kleiner gecropt :o
Afbeelding
een serval
Afbeelding

en ff een fotootje met een vraag
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3853_n.jpg
is dit nou een ijsvogeltje?? :o ik kon t niet vinden in het vogelhuis
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 03-06-12 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:27

NathalietjeB schreef:
hd mooie foto had enkel van mij nog iets meer zwart of contrast mogen hebben..
Welke foto?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 09:37

NathalietjeB schreef:
en ff een fotootje met een vraag
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3853_n.jpg
is dit nou een ijsvogeltje?? :o ik kon t niet vinden in het vogelhuis

Blue-and-white Kingfisher (Todiramphus diops) - HBW 6, p. 215

French: Martin-chasseur des Moluques German: Lasurliest Spanish: Alción Moluqueño
Other common names: Moluccan/North Moluccan Kingfisher

Taxonomy: Alcedo diops Temminck, 1824, Amboina, Timor and Sulawesi; error = Ternate.
Genus often merged into Halcyon. Forms a superspecies with T. lazuli, T. macleayii, T. albonotatus, T. leucopygius and T. farquhari. Formerly considered conspecific with T. lazuli. Monotypic.

Distribution: N Moluccas, on Morotai, Halmahera, Ternate, Tidore, Moti, Bacan, Obilatu, Obi, Damar and Ngelengele.

Dus een soort ijsvogeltje ja

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:25

Nathalieb de eerste vind ik erg goed gelukt jammer van het randje van ze oor! 2de is mooi scherp! :j
die vogel van je 3de foto lijkt wel pinokio :')

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:32

Afbeelding

Dreamdust, Je foto ziet er wel scherp uit. Maar ook ik vinde achtergrond te druk, ik weet dat je daar verder niks aan kan doen natuurlijk.
Misschien iets verder van het onderwerp af staan zodat de scherptediepte veranderd. En dan helemaal inzoomen, tot de max.

Channiiiej, Gave hond heb je op de foto gezet. Bij foto 1 zou ik zelf die witte wazige balk op de achtergrond weggwerken. En op de tweede foto ook.
Zodat het wat rustiger is op de achtergrond. Verder vind ik de foto's heel netjes kwa scherpte en kleur.

HorseyDude, Mooi roosje. Zelf zou ik hem misschien iets lichter willen zien omdat hij nu wat aan de donkere kant is.

Foto 2 is een leuk plaatje zo. Verder mis ik zelf een beetje de scherpte in deze foto. Het weiland lijkt een beetje bewogen/niet scherp.

NathalietjeB, Mooie foto's heb je gemaakt. Op de eerste foto heb ik niks aan te merken want die is gewoon erg gaaf.
Bij de tweede foto vind ik het moment heel mooi. En gaaf met die belichting zo. Alleen lijkt de foto een beetje pixelachtig?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:41

Ik ben verdorie zo druk met school dat ik dit topic nog amper kan bijhouden. -O- Sorry daarvoor!

Vandaag heb ik deel één van mijn idee kunnen uitvoeren door het slechte weer dus daar ben ik absoluut blij mee, de resultaten zijn in mijn topic te zien ([FK] [FOTO] Old style) en hier alvast een voorproefje:

Afbeelding

Dreamdust: De achtergrond gaf je al aan dat het wat afleid, daarnaast zou ik hem iets beeldvullend willen zien. An sich is het wel mooi, maar de puntjes op de i missen nog.
Channiiiej: De foto's komen op de een of andere manier niet helemaal lekker over bij, nogal nabewerkt namelijk.
HorseyDude: Nu heb ik dat nummer in mijn hoofd. :P Een mooie foto al had ik hem iets lichter willen zien.
HorseyDude: An sich een mooie foto, maar ik mis de scherpte (bij veel van jouw foto's valt mij op). Welke camera en uploadsite gebruik je?
NathalietjeB: De vlinder vindt ik prachtig, de apen wat donker, de details vallen zo weg. Wellicht kun je hem nog wat verlichten?
HorseyDude: De ene architectuur foto is leuk gedaan, wellicht kun je door het contrast te verhogen de foto nog spannender maken? Van het oog leidt de witte vlek links onderin erg af. Voor de rest vind ik hem mooi.
NathalietjeB: Beiden wederom mooi, niets meer aan doen.
Astor: Van jouw foto's ben ik altijd fan, niets meer aan doen dus!

Wanneer ik het rustiger krijg met school (begin juli) dan zal ik weer actiever gaan worden in dit topic. :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:30

magda_90 schreef:
Welke camera en uploadsite gebruik je?
PhotoBucket.com gebruik ik ALTIJD en ik heb de FujiFilm FinePix AX300.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:05

hd uit de fuji kan je echt zoveel meer halen dat is echt een leuke bridge camera.
daar kan je een hele hoop prachtige platen uit trekken

astor prachtige plaat

magda ik denk dat ik persoonlijk wat meer kleur op jou idee had gezien van half zwart wit