[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kokomo

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:49

x_Marr schreef:
x_Marr schreef:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&start=15
Op de 2e bladzijde noemt iemand een lijstje met links op,
allemaal van topics met voorbeeldfoto's van de 55-250 IS, hebben jullie daar wat aan Kokomo en Nouks? Lachen
Er staan namelijk ook een paar crops tussen Lachen

Nogmaals.. Bloos

Ik zie deze post nu pas, na een weekje druk te zijn geweest als cameraman in Hardenberg.
Je ziet duidelijk dat de kwaliteit minder is dan de topobjectieven als de 70-200. Maar voor de prijs is het zeker geen slecht objectief. Persoonlijk zou ik hem niet kopen, maar mijn eisen liggen ook wat hoger als de gemiddelde amateur. En voor die groep zeker een aanrader in eigenlijk een nieuwe klasse, want dit brandpunt bereik was er nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:57

Tamron 70-300mm 1:4-5,6

wat vinden jullie van deze lens voor iemand die als amateur wat foto's van de paard wil maken en van de vakantie aankomende zomer in italie?

doen?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:01

Ik zou het niet doen! Redenen gebruik de zoekfunctie en je hebt ze zo Knipoog

Hij is goedkoop en dat merk je, teminste vind ik. Ik heb hem in handen gehad en knapte er echt op af qwa kwaliteit, gewicht enz. Had er meer van verwacht!

Hij is redelijk in snelheid maar duidelijk langzamer dan USM lenzen naar mijn weet. Hij is niet echt lichtsterk en heeft er geen top kwaliteit glas in zitten. Ik zou doorsparen voor een andere lens.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... roduct=651
heb ik veel goeds over gehoord

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:20

vonneke schreef:

wat vinden jullie van deze lens voor iemand die als amateur wat foto's van de paard wil maken en van de vakantie aankomende zomer in italie?

doen?

Ik heb m ook en ik vind dat het voor jouw doel best kan. Voor 130 Euro heb je een lens waar je lekker mee kan zoomen en waar je buiten heerlijk je gang mee kan gaan. Als je later weet wat je echt wilt, kun je altijd nog iets duurs kopen. Maar misschien vind je hem dan nog steeds goed genoeg.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:22

Dan zou ik toch eerder voor een Canon EF70-300mm of de Canon EF 55-200mm gaan. Heb zelf niet zo'n goede ervaring met Tamron. De kwaliteit viel mij heel erg tegen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:23

Als het je om geld gaat kun je inderdaad net zo goed de canon EF 55-200 nemen Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 03:02

vonneke schreef:

doen?

Ik weet niet wat voor camera je hebt.. maar ben je dan niet meer gebaat met een 18-200 lens? Hoef je niet steeds lenzen te wisselen als je wat dichterbij foto's wilt maken..

Nikon:
http://kamera-express.nl/index.php?page ... oduct=3011

Canon:
http://kamera-express.nl/index.php?page ... roduct=389
en
http://kamera-express.nl/index.php?page ... roduct=752

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 03:12

Patsur: zo'n groot zoombereik gaat wel ten koste van de kwaliteit he... En lenzen wisselen op een SLR is niet voor niets mogelijk, anders hadden ze de SLR's allang standaard uitgerust met een 16-400mm ofzo.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 03:17

Ik heb juist een DSLR gekocht omdat je objectieven kunt wisselen en dus meer mogelijkheden hebt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 03:35

Das dus ook het grote voordeel ja... Ik ken nogal wat mensen die een lens kopen met lekker veel bereik om minder te hoeven wisselen. Nou ja, geef mij maar primes hoor, stof krijg je toch wel op de sensor en hoe vaak is F/22 nu daadwerkelijk nodig Haha!

(Het moge duidelijk zijn dat ik het sensor-gemiep nogal mierenn**kerij vind.... Mijn sensor, die is pas erg, en zelfs ik loop er niet over te miepen.)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 03:56

Nouks schreef:
Patsur: zo'n groot zoombereik gaat wel ten koste van de kwaliteit he... En lenzen wisselen op een SLR is niet voor niets mogelijk, anders hadden ze de SLR's allang standaard uitgerust met een 16-400mm ofzo.

Maar ik denk niet dat een Tamron 70-300 veel betere kwaliteit is dan een Canon/Nikon 18-200?

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 06:57

patsur schreef:
Nouks schreef:

Maar ik denk niet dat een Tamron 70-300 veel betere kwaliteit is dan een Canon/Nikon 18-200?

Niet veel beter, maar zeker wel beter. Als je geen objectieven wilt wisselen moet je een compact kopen, die hebben een groot zoombereik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:17

Fairytail schreef:
Ik zou het niet doen! Redenen gebruik de zoekfunctie en je hebt ze zo Knipoog

Hij is goedkoop en dat merk je, teminste vind ik. Ik heb hem in handen gehad en knapte er echt op af qwa kwaliteit, gewicht enz. Had er meer van verwacht!

Hij is redelijk in snelheid maar duidelijk langzamer dan USM lenzen naar mijn weet. Hij is niet echt lichtsterk en heeft er geen top kwaliteit glas in zitten. Ik zou doorsparen voor een andere lens.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... roduct=651
heb ik veel goeds over gehoord

De lens die jij laat zien is maar 20 euro duurder dan die ik bedoel, voor het geld hoef ik het dus niet te laten.

wat is het verschil met de 2 volgens jou, gewoon de kwaliteit?

en ik zie dat de getallen anders zijn, de ene kan meer zoemen dan de ander, maar is dat zo'n groot verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:19

elmiran schreef:
Dan zou ik toch eerder voor een Canon EF70-300mm of de Canon EF 55-200mm gaan. Heb zelf niet zo'n goede ervaring met Tamron. De kwaliteit viel mij heel erg tegen.

maar deze zitten ver ver boven het bedrag van de andere lens, en aangezien ik echt nog een beginner ben Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:22

lenzen wisselen vind ik geen probleem, heb een kitlens en wil er daar eentje langs, gewoon om nu nog mee te rommelen Lachen

en ik wil dus geen 500 euro uitgeven voor een lens omdat ik nog niet weet in hoe verre ik 'proffesioneel' wordt, ik denk dat het voor mij genoeg is om voorlopig wat leuke foto's te kunnen maken en vooral veel kan oefenen met de instellingen van de camera etc.

Als ik zeg: Budget tussen de 100 en 200 euro ongeveer, wat raden jullie dan aan? (camera canon eos 350)

alvast bedankt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:49

Kijk eens voor een 2e hands Sigma 70-300 Apo.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:54

vonneke schreef:
lenzen wisselen vind ik geen probleem, heb een kitlens en wil er daar eentje langs, gewoon om nu nog mee te rommelen Lachen

en ik wil dus geen 500 euro uitgeven voor een lens omdat ik nog niet weet in hoe verre ik 'proffesioneel' wordt, ik denk dat het voor mij genoeg is om voorlopig wat leuke foto's te kunnen maken en vooral veel kan oefenen met de instellingen van de camera etc.

Als ik zeg: Budget tussen de 100 en 200 euro ongeveer, wat raden jullie dan aan? (camera canon eos 350)

alvast bedankt

De Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM valt dan net binnen je budget. Hij kost bij Konijnenberg 199.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:55

Kokomo is deze http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=8782 iets?

of deze

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=8890

Als vervanging van een Nikkor 18-55mm F3.5/5.6. Heb die namelijk verkocht en nu een 18-200 van Sigma, en ja inderdaad (stom stom) zodat ik niet veel hoefde te wisselen (toen kende ik dit topic nog niet Tong uitsteken). Op 18mm een prima objectief maar op 200mm zit ik op F6.3 en dat vind ik dan al wat minder prettig, plus dat de kleur me dan niet zo aanstaat?!

Ik heb ook een 70-300mm van Sigma, de APO kwa kleuren enzo veel beter heb ik het idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:58

_Marjon_ schreef:
Kokomo is deze http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=8782 iets?

of deze

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=8890

Als vervanging van een Nikkor 18-55mm F3.5/5.6. Heb die namelijk verkocht en nu een 18-200 van Sigma, en ja inderdaad (stom stom) zodat ik niet veel hoefde te wisselen (toen kende ik dit topic nog niet Tong uitsteken). Op 18mm een prima objectief maar op 200mm zit ik op F6.3 en dat vind ik dan al wat minder prettig, plus dat de kleur me dan niet zo aanstaat?!

Ik heb ook een 70-300mm van Sigma, de APO kwa kleuren enzo veel beter heb ik het idee.

Met de ene heb ik geen ervaring, met de 24-70 wel. De 24-70 is absoluut een prima lens, maar op F2.8 nogal soft (ik wil best een voorbeeldfoto zoeken voor je als je wilt). Maar ik vrees dat dat met de 24-60 niet veel anders zal zijn, is wel beetje Sigma-eigen. Diafragma kleiner is de 24-70 in ieder geval zeer goed bruikbaar en lekker scherp. Heeft in slechte lichtomstandigheden wel de neiging om flink te gaan hunten. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik het dan heb over écht slechte lichtomstandigheden Knipoog

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:14

Ik zit zowieso steeds in dubio. Heb met mijn cameratje snel last van ruis, en ik fotografeer eigenlijk vanalles. Voornamelijk in attractieparken, dus dan heb je verschillende lichtomstandigheden, binnen/buiten , stilstaande dingen en snelbewegende dingen. Mijn 18-200 is prima zolang ik niet teveel inzoom. Mijn 70-300 is kwalitatief beter maar gebruik ik nu zelden vanwege mijn 18-200. En dan heb ik nog mijn 50mm die ik veel binnen gebruik.

Wat is dan wijsheid he, ik ben op het moment niet echt rijk ofzo. Wil over een tijd wel naar een betere camera, nu voldoet ie in principe nog. Maar ISO 1600 pak ik gewoon nooit meer omdat ik dan echt gare foto's krijg. Kan wel weer ten nadele zijn omdat ik dan een langzamere sluitertijd moet pakken, daarom het liefst lichtsterk.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:23

Ik zoek een betere vervanger voor mijn kitlens. Voor mijn opdrachten moet alles op 35mm dus daar rond zoek ik wat. Geen duizend euro ter beschikking. Aanraders? Lachen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:47

_Marjon_ schreef:
Ik zit zowieso steeds in dubio. Heb met mijn cameratje snel last van ruis, en ik fotografeer eigenlijk vanalles. Voornamelijk in attractieparken, dus dan heb je verschillende lichtomstandigheden, binnen/buiten , stilstaande dingen en snelbewegende dingen. Mijn 18-200 is prima zolang ik niet teveel inzoom. Mijn 70-300 is kwalitatief beter maar gebruik ik nu zelden vanwege mijn 18-200. En dan heb ik nog mijn 50mm die ik veel binnen gebruik.

Wat is dan wijsheid he, ik ben op het moment niet echt rijk ofzo. Wil over een tijd wel naar een betere camera, nu voldoet ie in principe nog. Maar ISO 1600 pak ik gewoon nooit meer omdat ik dan echt gare foto's krijg. Kan wel weer ten nadele zijn omdat ik dan een langzamere sluitertijd moet pakken, daarom het liefst lichtsterk.

Als vervanging voor de 18-55, vind ik een 24-70 geen goede keus. Je mist dan een behoorlijk stuk groothoek. De Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro lijkt me dan een betere keuze. En lichtsterk en een redelijke groothoek. Voor echte groothoek moet je andere objectieven hebben, maar met deze kun je beter uit de voeten dan met een 24-60. Hij is ook een stuk beter dan je kitobjectief. De prijs is vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:21

_Marjon_ schreef:

Afhankelijk van hoe kritisch je bent is F2.8 op Sigma-zooms vrijwel nooit heel goed bruikbaar. Je zult er wel op willen met wat je nu aan lichtsterkte hebt, maar als je gaat voor scherpte, is de gemiddelde F2.8-sigma uiteindelijk niet zo lichtsterk als je denkt. Houd daar wel rekening mee.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:31

Ja dat van de groothoek is wel een minpuntje ja. Dan zou ik weer een 12-24mm ofzo moeten aanschaffen. Al heb ik daar wel goede ervaring over gehoord van iemand die hem sinds kort heeft.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:46

_Marjon_ schreef:
Ja dat van de groothoek is wel een minpuntje ja. Dan zou ik weer een 12-24mm ofzo moeten aanschaffen. Al heb ik daar wel goede ervaring over gehoord van iemand die hem sinds kort heeft.

Als je tovh uiteindelijk een groothoekzoom aanschaft, is de 24mm natuurlijk geen probleem.