Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Olympia schreef:Ik heb eenNikon D50, is wel een ouder model, maar ben er zeer tevreden mee, erg fijn ook om mee te werken
Otje_Merlot schreef:Olympia schreef:Ik heb eenNikon D50, is wel een ouder model, maar ben er zeer tevreden mee, erg fijn ook om mee te werken
bedankt
frenia schreef:Aangezien ik er zelf echt niet uitgeraak, plaats ik het hier maar even
Momenteel heb ik een HP Photosmart R717 zonder speciale lenzen ofzo.
Voor degene die hem niet kennen:
http://nl.kelkoo.be/b/a/ps_13909501/124901.html
De foto's van die camera zijn, op een uitzondering na, NIET bewerkt, dus ook geen contrast, bijsnijden en andere dingen, alleen een kadertje toegevoegd. Een beetje bewerken vind ik niet erg, maar ik wil niet aan elke foto een uur werk hebben...
Wat vind ik goed aan deze camera:
- SUPER gemakkelijk in gebruik: zelfs een idioot kan hiermee snel mooie foto's maken en het juiste programma kiezen
- de li-ion batterij: geen geklooi met aa of aaa batterijtjes, gewoon de stekker erin en opladen maar
- een actie en portretfunctie
- over het algemeen automatische scherpstelling met goede resultaten
Wat ik zoek in een nieuwe camera:
- liefst weer met li-ion batterijen of vergelijkbaar
- prijs zo rond maximaal 750€
- weinig geklooi, dus handig in gebruik en niet telkens alles handmatig moeten instellen als je een foto wilt maken Ik heb geen ervaring met lenzen en dergelijke: in hoeverre is dat bij een duurdere camera nodig en wenselijk en moet je dan telkens van lens verwisselen? Want dat zie ik bv echt niet zitten...
- ik maak het meest foto's en actiefoto's van mijn paarden, honden,... Maar ik wil ook graag een sterke macro op mn nieuwe toestel want ik fotografeer bv ook erg graag bloemen, insecten,...
- nadeel van mn huidige camera is dat ie binnen in een piste niet zo mooie foto's trekt, dat wil ik graag verbeterd zien
-mogelijkheid om kleine (maar scherpe) filmpjes te maken
- hoge resolutie van de foto's
- een sterke optische zoom (digitale zoom is minder belangrijk)
- ik wil de foto's tot op zn minst A3 formaat kunnen vergroten zonder kwaliteitsverlies
denk dat dat voor eerst alles is, als me nog een eis te binnen schiet, meld ik het wel
welke camera zouden jullie me aanraden?
Olympia schreef:Ik heb eenNikon D50, is wel een ouder model, maar ben er zeer tevreden mee, erg fijn ook om mee te werken
bedankt
foto's van deze camera staan wel ergens op UK
JW18 schreef:@frenia, je kunt er verschillende lenzen opzetten die voor verschillende doeleinden geschikt zijn en kwalitatief veel beter zijn dan de lenzen van compactcamera's. Daarnaast heb je met een spiegelreflex geen of bijna afdrukvertraging, minder ruis etc.
Je kan met geen enkele spiegelreflex filmpjes maken. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze deze functie op een fototoestel zetten.
Globetje schreef:Hier nog een die de keus moet (kan) maken tussen de EOS 350D en de Nikon D50. Welke blz van dit topic of welke website is nou een aanrader? En waar moet je nou opletten qua lens. Alvast bedankt!