[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:17

Week 10:
Vanmiddag bij ons op stal gefotografeerd.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xmichxrocky op 13-03-16 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:17

En weer eens wat feedback van mijn kant, dit is hoe de foto op mij overkomt. Sorry als ik een muggenzifter ben op scherpte, juist omdat het bij mij weleens misgaat, ben ik er extra attent op. :+

Feedback week 10
NESCAFE: fijne sfeer, mooi licht, maar het vierkante aan de foto stoort me een beetje en dat komt voornamelijk doordat de boom in het midden er niet compleet op staat denk ik. Dat hij beneden nog wel bladeren heeft en daarboven niet meer, voegt een leuke extra laag toe aan de foto.

Waxmeltsenzo: inderdaad flink wat ruis, maar niet heel storend als je uitgaat van een huis-, tuin- en keukensituatie. Verder leuke plaat.

Caaramel: de dreigende wolken op de achtergrond die afsteken tegen het zonlicht voor, geven een heel gaaf contrast. Qua scherpte heb ik echter het gevoel dat het net niet lekker wegkijkt en het lijkt of het busje geparkeerd staat, misschien was het beter om die ook scherp te houden want nu blijf ik me afvragen of hij rijdt en daardoor scherp is.

Neverland: vette plaat, gebouw steekt erg mooi af tegen de lucht en fijne scherpte.

IsaCalixa: mooie houding en scherpte. De plaat oogt wel heel koel, ik vraag me af hoe hij eruit zou zien met een iets warmere witblans, maar dat kan een kwestie van smaak zijn.

Peca: prima foto, alleen de auto’s en lijnen op de achtergrond ogen wat rommelig. Het effect van het licht op het haar van je model is wel gaaf.

Lisaguus: leuke pose, pony staat er lief op. Verder oogt de foto net een beetje gek: voor een silhouet zie je te veel, maar de pony en het meisje zijn net weer te donker om echt goed naar te kunnen kijken. Ik zou ze zelf misschien wat opgelicht hebben, of juist donkerder gemaakt hebben en de lucht iets meer laten knallen.

Luckyy80: Leuke foto, scherpte lijkt niet helemaal op het hoofd van paard of model te liggen, maar dat kan ook het verkleinen of uploaden zijn gok ik?

Biebz: gave foto, mooie kleuren zo met de mist op de achtergrond. Sterkte met je kneuzing!

Eefsel2109: Leuke foto, mooie compositie en kleuren, al lijken de voorpootjes vanaf mijn scherm net iets scherper dan zijn koppie.

Athelas: leuke foto, niet direct iets op aan te merken

Murosch: hij lijkt net wat onscherp en daarna weer verscherpt, waardoor ik het een minder mooi effect vind. Paardenoog staat er wel mooi op en de combinatie van zwart/wit met het licht voegt ook wel wat toe.

Magda_90: Leuke foto met ook het koffiezetapparaat op de achtergrond. Enige wat me stoort is het rode lichtje dat onder het oor van je kopje aan beide kanten oplicht, maar daardoor zie je wel makkelijker wat het is. :P

K_m: gaaf concept en gave uitwerking! Heel mooi, de eerste keer dat ik er doorheen scrollde zag ik überhaupt geen gezicht. :+

Shiloh: leuke hond en mooie kleuren in je beeld! Scherpte lijkt niet echt op de ogen van de hond te zitten, dat leidt me een beetje af, maar verder fijne foto.

EskeGirl: mooi licht in het bruine van dat oog! Zonde dat de wimpers er net iets te veel voor lijken te zitten, iets meer van onderen was de foto misschien beter geworden. Er zit nog wat traanvocht dat voor het mooie nog even weggeveegd had mogen worden.

Jespri: leuke foto, niks op aan te merken, behalve dat het qua compositie wel wat spannender zou kunnen.

Ismy: weer een gave plaat, je model kijkt naar mijn idee een beetje eng de camera in, maar dat zorgt er juist wel voor dat je langer naar de foto blijft kijken.

Waxmeltsenzo: huh, nog een foto? :P Goede scherpte en fijne scherptediepte. Was voor mij beter geweest als je links wat meer ruimte had overgelaten.

Appelstroop: leuke foto, zachte kleuren, maar ik zie rechts nog een paaltje en een boeg wat me nog een beetje stoort – het maakt de foto wat rommelig naar mijn mening.

Kirsten4: leuke foto, onderin waar waarschijnlijk het verlengde van de teugel is weggewerkt, zit nog iets wat misschien vergeten is.

Xniieeenke: leuke foto (en leuke kat), zou zelf de kat inderdaad nog iets opgelicht hebben.

Mariett: gave foto van een mooie pony, fijne kleuren, niet te druk.

Bellatrix: Hihi, leuke foto in leuk moment! Goede scherpte ook!

Megane: heel gave foto, prachtig contrast tussen de gekleurde juffers en de redelijk zwart-witte achtergrond.

Lolleke: Gave plaat! Ik vind ‘m heel leuk, lekkere kleuren, je had misschien nog iets verderop kunnen scherpstellen, maar juist met dat grassprietje erbij en de reflecties van stofjes vind ik het een leuk beeld geven.

JewEmm: Leuke foto, oog heb je goed gevangen. Zou fijn zijn als het andere oog ook wat meer opgelicht was, maar kan me voorstellen dat je dat niet altijd kan verhelpen. Contrast tussen de twee ogen zo heeft ook wel wat.

Joysieee: prima foto geschoten op een goed moment, de vingettering aan de rand is niet helemaal mijn ding hier, maar smaken verschillen.

MarijeR: wauw, wat een topfoto weer! _O_ Prachtig gedaan.

Gub: Ook een hele gave foto, heel mooi getimed en de ogen van de hond staan er erg sprekend op. Ik ben jaloers op je scherpte met zo’n hond die op je af komt! Als je nog tips hebt… ;)

Fem: mooie foto, niks op aan te merken

Lynn85: leuke panorama

Moirin: deze foto spreekt me niet heel erg aan, maar ik vind het moeilijk te beargumenten, sorry! Smaken verschillen.

FristiLover: Gave foto! Niks op aan te merken.

Deetjeeuh: Leuke foto en mooie kleuren, de kleuren van het model passen ook mooi bij het groene bos en zwarte paard. Heb wel het idee dat het model er nog een beetje geforceerd bij staat, vond ze het spannend?

Joeluna: Je model staat er leuk bij en je achtergrond is ook goed, het lijkt alleen of er niet genoeg scherpte in het gezicht zit, maar eerder iets meer richting de onderkant van haar haar. Kan dat kloppen?

Calice: Prachtige foto, heel mooi gedaan!

Horserider22: prima foto, geen direct commentaar

Marjoow: Je tweede foto is inderdaad een stuk beter qua scherpte, mooi getimed

Niobe: Mooi! Lekker lentetafereel en het “volgen” van de bloempjes op de achtergrond vind ik ook leuk.

Neverland: Alsnog leuke foto! Leuke compositie ook.

S_imonee: leuke setting, mis alleen wat scherpte in het gezicht van het model.

Agossie: Vind de foto zo ook wel wat hebben hoor! En de scheve horizon viel me niet direct op.

Maaarije: gave foto! Vind ‘m erg leuk. Goede scherpte en leuke kleuren.

Sanne_com: leuke foto, geen direct commentaar

Horsesm: erg mooie foto van je, fijne kleuren en lieve blik van je verzorgpony!

Tivara: Leuk perspectief

Revanches: leuke foto, en leuke blik van het meisje! Fijne sfeer.

Hamsterfan: prima foto, niks op aan te merken

CrazyIris: leuke foto, licht houdt het interessant

Tigress: Het verhaal erachter maakt het een heel aandoenlijke foto! :+:

Jesicaaa: klopt het dat de foto niet gedraaid is?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:20

week 10

wauw kon echt niet kiezen! vanmiddag mijn allereerste fotomeeting gehad :D

Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:27

Iedereen bedankt voor de feedback.

Week 10:
Gisteren naar de hengstenkeuring geweest van het NAS (Nederlands Appaloosa Stamboek).
Afbeelding

pradadaan

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:44

deze week niet veel gefotografeerd maar wilde geen oude foto inleveren dus even iets totaal anders als van mij gewend :=

Mijn week 10
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:54

Stumper_ schreef:
Joeluna: Je model staat er leuk bij en je achtergrond is ook goed, het lijkt alleen of er niet genoeg scherpte in het gezicht zit, maar eerder iets meer richting de onderkant van haar haar. Kan dat kloppen?

Daar lijkt het inderdaad wel op ja! Bedankt voor de tip, ga er de volgende keer zeker op letten :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:55

Telefoonfoto := op mn telefoon is die mooie kwaliteit :+

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:02

De samenvatting van week 10 - 2016:

Agossie verzamelt hier
Appelstroop verzamelt hier
Athelas verzamelt hier
_Balou verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
Calice
CrazyIris verzamelt hier
Deetjeeuh
Eefsel2109
EskeGirl
Fem verzamelt hier
FristiLover
GerdjeHoran verzamelt hier
Gub
hamsterfan
horserider22
horsesm verzamelt hier
Ingvild
IsaCalixa verzamelt hier
ismy
jesicaaaa verzamelt hier
Jespri verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Joysieee
kirsten4 verzamelt hier
k_m
Lisaguus
Lolleke verzamelt hier
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Megane
Moirin
Murosch verzamelt hier
NESCAFE verzamelt hier
Neverland
Niobe verzamelt hier
peca verzamelt hier
pradadaan
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
S_imonee
Stumper_
Tigress hier
Tivara
waxmeltsenzo
xmichxrocky verzamelt hier
xniieeenke

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:03

De tweede foto van mij was een upload voorbeeld. Het stond er duidelijk bij, dacht ik tenminste ;) en na de eerste beoordeling op die foto begreep ik dat het niet duidelijk was en heb ik het ook nog neer gezet. Ik kon het niet meer aanpassen alleen maar quoten. Excuus voor de verwarring, de kat is dus gewoon mijn week 10.

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:34

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:46

Zat zo in de film... vergeet ik m'n week 10 te linken die keurig in mn Flickr staat te wachten :')
Jammer!
Voor de nieuwsgierige: Link!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:51

Sicayes schreef:
Zat zo in de film... vergeet ik m'n week 10 te linken die keurig in mn Flickr staat te wachten :')
Jammer!

Morgen maar gelijk week 11 doen.

Prachtige foto! <3

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 00:56

En hij was nog mooi ook... Bekend probleem hoor!! Ik schiet echt wel eens in de stress op zondagavond dat ik nog een foto moet plaatsen én aan de lijst moet beginnen...

(Leuke film? :P )

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:04

Omdat er nog veel meer foto's zijn geplaats na mijn feedback komt hier een vervolg.
Omdat het wel heel veel foto's zijn heb ik gekozen voor alleen de foto's die mij juist erg aanspreken of die ik mooi vind en de anderen vind ik gewoon lastig.
Ik heb wel dingetjes die ik benoem maar de foto's spreken me zo dus al aan.

Lolleke - De sfeer vind ik mooi, er is iet ondanks dat ik de sfeer en de bokeh mooi vind waardoor deze foto mij niet zo erg aanspreekt.
Joeluna - Hij is niet helemaal scherp maar ik vind de donkere achtergrond en de belichting maar ook juist het simpele erg mooi, de stijl zo spreekt me juist wel erg aan
Niobe - deze beschrijf ik omdat ik de kleuren mooi vind en de achtergrond maar net als mijn foto met de kat heeft de foto veel ruis, volgens mij is dit een buiten foto? Je zou de iso omlaag kunnen proberen te doen.
Sanne_com ik vind het een mooi paard en een mooie foto kan geen kritiek bedenken
Revanches - Ik vind de foto en de bewerking heel mooi. Het kader vind ik minder.
Hamsterfan - Niks op aan te merken behalve dan dat ik het een heeel mooi model vind ;)
GerdjeHoran - Mooie foto met dat rook en de kleuren vind ik heel mooi
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 14-03-16 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:07

Ik heb veel foto's gemaakt en heb wel getwijfeld tussen een van het hondje of iets anders. Ik heb voor deze gekozen, vrij rustig maar wel mooi en juist mooi omdat het seizoensgebonden is.

Week 11
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 06:31

En week 10 alweer.

Jammer van de schaduw, maar mijn pupsel vindt het nog steeds interessanter dat baasje op haar hurken zit dan dat ie moet blijven zitten. :+

Gemaakt met de Vivitar 135 mm op f/4.0 en ISO 400.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:33

Bedankt Stumper. :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:59

Iedereen bedankt voor de feedback. Ik vind het altijd lastig om met de groothoekcamera van mijn telefoon om te gaan, er komt zoveel op dat je altijd wel iets afsnijd. :)

Mijn week 11:
Op 135 mm.
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:23

Agossie schreef:
En hij was nog mooi ook... Bekend probleem hoor!! Ik schiet echt wel eens in de stress op zondagavond dat ik nog een foto moet plaatsen én aan de lijst moet beginnen...

(Leuke film? :P )

Dank je! Ja het was nog soort van onverwacht :'-) ik was de foto's aan het nabewerken van deze shoot (dus het is niet zo dat ik 'm al de hele week had liggen ofzo hahah) en vriendlief kwam op het idee om samen een filmpje te kijken. Die duurde alleen wat langer dan gedacht blijkbaar hahaha. Ahum. Nouja volgende week beter.

kirsten4 schreef:
Prachtige foto! <3

Dank je wel! :D

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:15

Sicayes schreef:
Jammer!

Mijn favo foto van mij en Baitje! <3 Zoooooo blij mee!!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:16

Noooo het ging zo goed en nou ben ik toch vergeten in te zenden :(
Foei Max, foei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:10

GerdjeHoran, erg mooie foto!

Stumper, daar was ik ook indd nog niet helemaal tevreden over. WS aan het begin van de fotoreportage dus kan kloppen :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:55

Feedback weel 10 voor de mensen die na mijn vorige feedback (xniieeenke @ [FK] [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016) nog hebben ingestuurd:

joeluna - mooie foto, alleen vind het heel erg simpel. als dat het doel was, well done :P

Calice - wauw. :+ *\o/*

horserider22 - mooi! alleen die tak bij haar kont stoort me wel :Y)

Marjoow - gaaf! vind 'm alleen niet heel scherp of juist pixelig XD

Niobe - niet speciaal, maar wel een hele fijne sfeer!

Neverland - je zei het zelf al, maar alsnog prachtig, ook de kleuren! :D

S_imonee - geen commentaar, gave foto.

Agossie - geen hoogstandje zoals je zelf al zei maar gaaf vind ik 'm wel.

Maaaarije - mooie positie, goed scherp alleen vind hem helaas wat donker.

Sanne_com - :~

horsesm - mooi alleen lijkt verscherpt met het licht op de manen zo.

Tivara - wat een leuke foto! :)

Stumper_ - zelfde probleem hier altijd. ik lees mee hierover én ik vind hem zelf idd onscherp XD

Revanches - gave foto hoor! geen commentaar.

hamsterfan - goede sfeer in de foto, mooi scherp, goede kleuren. top! +:)+

CrazyIris - gezicht is erg donker maar voor de rest erg goed.

Tigress - vind 'm wel heel lief hoor <3

jesicaaaa - niet heel scherp maar dat zachte lieve sfeertje is er wel beter door :)

xmichxrocky - topfoto =:)

GerdjeHoran - geen echt commentaar, vind 'm wel goed.

Ingvild - wat een leku beest! :)

pradadaan - het licht is hier wel echt leuk hoor!

_Balou - op bokt is 'ie wat minder, sorry. niet zo scherp,silhouet lukt net niet. ;)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:04

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:15

Week 11:
Afbeelding

Bedankt weer voor de feedback voor week 10 :D .

Ik zal kijken of ik een dezer dagen ook eens voor wat Feedback kan gaan zitten :) .