Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nefertarie schreef:Ik wilde voor de vakantie naar de USA heel graag een groothoeklens voor mijn Canon.
Maar die dingen bleken hartstikke duur te zijn!
Vandaag heb ik een Tokina 12-24mm f/4 gekocht via MP.
Iemand ervaring met deze lens?
Nefertarie schreef:Ja, ik moest en zou zo'n ding mee hebben die kant op.
Het gaat me niet gebeuren dat ik daar boven op een canyon sta en dat ik dan niet kan vastleggen wat ik zie![]()
Maarja, 500 euro vond ik dan echt te veel voor even leuk een groothoeklens.
Believe schreef:Hoi!
Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.
Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?
Suggesties van lenzen mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!
Groetjes
ikke schreef:Nefertarie schreef:Ja, ik moest en zou zo'n ding mee hebben die kant op.
Het gaat me niet gebeuren dat ik daar boven op een canyon sta en dat ik dan niet kan vastleggen wat ik zie![]()
Maarja, 500 euro vond ik dan echt te veel voor even leuk een groothoeklens.
Het was wellicht zinvol geweest om te googlen op de prijs in de VS?
Nefertarie schreef:Ik wilde voor de vakantie naar de USA heel graag een groothoeklens voor mijn Canon.
showteam schreef:Nefertarie schreef:Ik wilde voor de vakantie naar de USA heel graag een groothoeklens voor mijn Canon.
Oh wat grappig ik zit net in het POTW topic antwoord te geven op jou vraag haha. Mijn foto is dus gemaakt met de lens die jij hebt aangeschaft.
Fijn ding hoor!
Brontide schreef:Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens plus de nikor 70-300 mm, en nu ben ik opzoek naar een leuke lens voor erbij. Ik wil graag nog een leuke lens voor portret en andere dingen (beetje macro) en toen kwam ik uit op de 50 af-s mm f.4 en de af-s 85 mm f1.8. Welke zouden jullie aanraden, en zijn er nog andere objectieven die ook een goede optie kunnen zijn. En heeft een van jullie ervaring met een van deze twee lenzen?
Brontide schreef:Oke maar ik wil eigenlijk vooral voor portretten gaan gebruiken en kleine beeldjes etc, welke raad je dan aan?
Brontide schreef:Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens plus de nikor 70-300 mm, en nu ben ik opzoek naar een leuke lens voor erbij. Ik wil graag nog een leuke lens voor portret en andere dingen (beetje macro) en toen kwam ik uit op de 50 af-s mm f.4 en de af-s 85 mm f1.8. Welke zouden jullie aanraden, en zijn er nog andere objectieven die ook een goede optie kunnen zijn. En heeft een van jullie ervaring met een van deze twee lenzen?
maaikemuis schreef:Brontide schreef:Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens plus de nikor 70-300 mm, en nu ben ik opzoek naar een leuke lens voor erbij. Ik wil graag nog een leuke lens voor portret en andere dingen (beetje macro) en toen kwam ik uit op de 50 af-s mm f.4 en de af-s 85 mm f1.8. Welke zouden jullie aanraden, en zijn er nog andere objectieven die ook een goede optie kunnen zijn. En heeft een van jullie ervaring met een van deze twee lenzen?
Een leuke lens om te bekijken is de 100mm 2.8 macro van Tokina. Ik vind hem zelf erg mooie beelden leveren (helaas geen VR) en je kan een switch omzetten zoda hij ongelimiteerd is en ook voor portret erg geschikt zou moeten zijn (ben zelf niet zo van de portretten).
Een top portretlens is de sigma 50mm 1.4 (even uit mijn hoofd), deze verslaat de Nikkor lens qua scherpte.
Bagheera_206 schreef:Brontide schreef:Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens plus de nikor 70-300 mm, en nu ben ik opzoek naar een leuke lens voor erbij. Ik wil graag nog een leuke lens voor portret en andere dingen (beetje macro) en toen kwam ik uit op de 50 af-s mm f.4 en de af-s 85 mm f1.8. Welke zouden jullie aanraden, en zijn er nog andere objectieven die ook een goede optie kunnen zijn. En heeft een van jullie ervaring met een van deze twee lenzen?
Die 50mm is geen macrolens. Je hebt van Nikkor diverse 50mm's. De 50mm f/1.5G schijnt wel een fijne te zijn. Als je graag een Macrolens wilt zou je eens naar de Nikkor 60mm of Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro kunnen kijken.