[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:56

Heeft iemand hier een tamron 70-300 f2.8?

Ik heb een d3200 van nikon. Een kitlens van 18-55Mm, een 50mm f1.8 en een tamron 70-300 macro lens.

Echter zie ik nu een goede aanbieding langs komen. Maar is dit voor mij een toevoeging? Of zeggen jullie met wat ik hen dat het een aanrader is.

DeTamron 70-200MM F/2.8 SP Di LD Nikon AF-motor telezoom lens van 729 voor 599 bij wehkamp. Zie dat die bij Konijnenberg ook zo veel kost.

Ik fotografeer graag paarden. Maar ook bloemen vandaar mn macro. Wil ooit nog een macro lens aanschaffen. Of zeggen jullie dat dat een betere investering zou zijn. Ik fotografeer voor mezelf, vind shoots leuk maar niet betaald. Maak graag voor vriendinnen foto's van hun paard. Red ik het met mijn lenzen ook prima of is het een goede investeringen

maaikemuis

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:20

Ik heb deze lens vergeleken met de Sigma en de Nikon, waarbij de Nikon veruit het beste uit te testen komt. Alleen, daar hangt wel een prijskaartje aan vast (al zijn ze tweede hands wel te krijgen). De sigma en de tamron hadden beide zo hun eigen problemen. De Tamron had als voordeel boven de Sigma dat hij goed en relatief snel scherpstelt, maar heeft als nadeel dat hij erg zacht is. Er zit een onscherpte in de foto's, vooral bij het gebied tussen de 150 en 200 mm. De Sigma daarentegen is haarscherp, maar de autofocus is erg langzaam en onnauwkeurig.

Uiteindelijk heb ik de Sigma 50-150mm 2,8 aangeschaft, snelle lens, goede autofocus en haarscherp. Je mist hierbij de laatste 50 mm, maar ik wil hem voor buiten nog wel eens gebruiken met een teleconverter.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:00

Vergeet niet dat er ook nog 2 verschillende varianten zijn van de 70-200 2.8 van tamron.
Ik ben bang dat Jolanda de slechtere variant bedoeld en Maaike de "professionele".

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:47

Je hebt er 2. Een van 1500 en een van 700. Ik bedoel de goedkopere.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:05

Ja en als ik het verhaal van Maaike leed, klinkt dat meer als de duurdere.

@maaike. De 50-150 lijkt mij ook een erg fijne lens. Wat ik zag weegt deze ongeveer de helft van de 70-200 2.8? Ik had zelf behoorlijk wat moeit met het gewicht namelijk en daarom ben ik overgestapt naar de canon 70-200 4.0.
Omdat ik dan toch de 50-150 meer in bijvoorbeeld een binnenbak zou gebruiken en mijn huidige lens voor buiten, is dat deze begint met 50mm op een crop camera wel handig i.v.m ruimte.
Het liefst zou ik nog een iets grotere hoek hebben, zodat ik hem ook voor andere dingen makkelijk kan gebruiken maar ik geloof niet dat er zo'n lens is.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:56

De goedkopere versies van Tamron heb ik persoonlijk weinig verwachtingen van.....

De Sigma 50-150 is voor zijn zoombereik behoorlijk aan het gewicht (heb een wat zwaardere camera met batterypack, dus wel in balans gelukkig). Dat is dan ook echt het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken aan deze lens. Mocht ik buiten een groter bereik willen hebben dan kan ik er nog een teleconverter tussenzetten, maar moet zeggen dat ik de laatste 50 mm tot nu toe niet mis. Ik heb ook nog een 18-200 Nikkor lens, maar deze gebruik ik toch minder sinds ik de Sigma heb. Deze heeft (door het enorme zoombereik) toch wat zachtheid in het beeld.

Het gewicht van de Sigma zorgt er wel voor dat dit echt een lens is die ik meeneem naar shoots. Voor mijn landschaps- en reisfotografie laat ik hem thuis, veel te zwaar (camera, batterypack en lens kan niet mee als handbagage....)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:45

Ik wilde voor de vakantie naar de USA heel graag een groothoeklens voor mijn Canon.
Maar die dingen bleken hartstikke duur te zijn!

Vandaag heb ik een Tokina 12-24mm f/4 gekocht via MP.
Iemand ervaring met deze lens?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:50

Nefertarie schreef:
Ik wilde voor de vakantie naar de USA heel graag een groothoeklens voor mijn Canon.

Ik wacht nog steeds braaf tot Canon ook een fatsoenlijke 12-24mm uit zal brengen... := Ik heb geen ervaring met jouw Tokina.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:57

Ja, ik moest en zou zo'n ding mee hebben die kant op.
Het gaat me niet gebeuren dat ik daar boven op een canyon sta en dat ik dan niet kan vastleggen wat ik zie :')
Maarja, 500 euro vond ik dan echt te veel voor even leuk een groothoeklens.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:29

Nefertarie schreef:
Het gaat me niet gebeuren dat ik daar boven op een canyon sta en dat ik dan niet kan vastleggen wat ik zie :')

Het was wellicht zinvol geweest om te googlen op de prijs in de VS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:25

Hoi!

Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.

Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?

Suggesties van lenzen mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!

Groetjes

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:53

Believe schreef:
Hoi!

Ik kom hier even binnenvallen om wat te vragen.
Ik heb de Canon EOS 1100D met de Tamron 70-300.
Nu wil ik graag wat verder met de fotografie, ik wil wel graag nog scherpere foto's en een beter resultaat dan wat ik nu krijg.

Nu vraag ik mij dus af, is het handiger om een nieuwe lens erbij te kopen of kan ik beter zoeken naar een betere body van canon waar mijn lens ook op past?

Suggesties van lenzen mag ook hoor, zou handig zijn zelfs!

Groetjes

Waarschijnlijk is upgraden van je telezoom het beste.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:58

ikke schreef:
Nefertarie schreef:

Het was wellicht zinvol geweest om te googlen op de prijs in de VS?

Ik had op Ebay gekeken, deze Tokina heb ik nu voor € 200,- kunnen kopen.
Dat vond ik een prijs die mij beter aanstond.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:59

Nefertarie schreef:

Oh wat grappig ik zit net in het POTW topic antwoord te geven op jou vraag haha. Mijn foto is dus gemaakt met de lens die jij hebt aangeschaft.
Fijn ding hoor!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:01

showteam schreef:
Nefertarie schreef:

Oh wat grappig ik zit net in het POTW topic antwoord te geven op jou vraag haha. Mijn foto is dus gemaakt met de lens die jij hebt aangeschaft.
Fijn ding hoor!

Oh, leuk!! Ik hoopte al zoiets ;) , want ik vind je foto prachtig!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:06

Zelf fotografeer ik met Nikon, dus over de kwaliteit van jouw body kan ik weinig zeggen. Maar het maken van scherpere foto's ligt niet bij een body (tenzij deze zeer verouderd is), maar of bij je eigen handigheid of de kwaliteit van je lens.

Een upgrade van je body zorgt vaak wel voor meer instellingen en makkelijker te bedienen instellingen, maar het is aande gebruiker om de afweging te maken of dit de investering waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:24

Nu heb ik een Canon 700d gezien met de Canon auto-focus Power zoomlens 35-80 mm
+ Sigma auto-focus zoomlens 70-300 mm, ik heb nu de Canon 1100d met Tamron 70-300, maar als ik die set van 700d zou kopen zou dat dan een goede verbetering zijn van waar ik nu mee fotografeer?

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:31

Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens plus de nikor 70-300 mm, en nu ben ik opzoek naar een leuke lens voor erbij. Ik wil graag nog een leuke lens voor portret en andere dingen (beetje macro) en toen kwam ik uit op de 50 af-s mm f.4 en de af-s 85 mm f1.8. Welke zouden jullie aanraden, en zijn er nog andere objectieven die ook een goede optie kunnen zijn. En heeft een van jullie ervaring met een van deze twee lenzen? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:48

Brontide schreef:
Ik heb een Nikon D3200 met de kitlens plus de nikor 70-300 mm, en nu ben ik opzoek naar een leuke lens voor erbij. Ik wil graag nog een leuke lens voor portret en andere dingen (beetje macro) en toen kwam ik uit op de 50 af-s mm f.4 en de af-s 85 mm f1.8. Welke zouden jullie aanraden, en zijn er nog andere objectieven die ook een goede optie kunnen zijn. En heeft een van jullie ervaring met een van deze twee lenzen? :)

Die 50mm is geen macrolens. Je hebt van Nikkor diverse 50mm's. De 50mm f/1.5G schijnt wel een fijne te zijn. Als je graag een Macrolens wilt zou je eens naar de Nikkor 60mm of Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro kunnen kijken.

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:59

Oke maar ik wil eigenlijk vooral voor portretten gaan gebruiken en kleine beeldjes etc, welke raad je dan aan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:22

Brontide schreef:
Oke maar ik wil eigenlijk vooral voor portretten gaan gebruiken en kleine beeldjes etc, welke raad je dan aan?

Hmmmm... Lastig. Wat voor soort portretten? Full body, half body, close-ups. Als je ook productfotografie wilt gaan doen neig ik zelf naar de Nikkor 60mm f/2.8G ED, maar misschien dat iemand die meer thuis is in Nikon daar een betere uitspraak over kan doen. :=

http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikko ... -f-2-8g-ed

Op kantoor hebben wij ook een cropje met dit objectief voor productfotografie.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:39

Brontide schreef:

Een leuke lens om te bekijken is de 100mm 2.8 macro van Tokina. Ik vind hem zelf erg mooie beelden leveren (helaas geen VR) en je kan een switch omzetten zoda hij ongelimiteerd is en ook voor portret erg geschikt zou moeten zijn (ben zelf niet zo van de portretten).

Een top portretlens is de sigma 50mm 1.4 (even uit mijn hoofd), deze verslaat de Nikkor lens qua scherpte.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:42

maaikemuis schreef:
Brontide schreef:

Een leuke lens om te bekijken is de 100mm 2.8 macro van Tokina. Ik vind hem zelf erg mooie beelden leveren (helaas geen VR) en je kan een switch omzetten zoda hij ongelimiteerd is en ook voor portret erg geschikt zou moeten zijn (ben zelf niet zo van de portretten).

Een top portretlens is de sigma 50mm 1.4 (even uit mijn hoofd), deze verslaat de Nikkor lens qua scherpte.

Dat is dan zeker die nieuwe Sigma 50mm f/1.4 Art. Die is helaas duurder dan de Nikkor 50mm f/1.4G, maar idd wel beter... :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:00

Hij is een stukje duurder... Maar dan heb je ook wat. Ik heb dan ook een prachtige 50mm Sigma liggen waar ik niets mee doe := . Eigenlijk zonde...

Ik lijdt an het LKV (lens koop virus). In mijn verdediging, heb deze van een opdrachtgever gekregen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 10:10

Bagheera_206 schreef:
Brontide schreef:

Die 50mm is geen macrolens. Je hebt van Nikkor diverse 50mm's. De 50mm f/1.5G schijnt wel een fijne te zijn. Als je graag een Macrolens wilt zou je eens naar de Nikkor 60mm of Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro kunnen kijken.

Deze kan ook, de 40 mm F2,8 kan ook gebruikt worden voor macrofotografie en portretfotografie.

Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over. :j

Een paar foto's die ik zo bij de hand heb:
- http://makwafotos.nl/1/wp-content/galle ... ret/z3.png
- http://makwafotos.nl/1/wp-content/galle ... ur/n01.png