[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 05:13

Ja ik zit een beetje met het zelfde dubio als Hazira, alleen hoeft het voor mij niet per se FF te zijn.
Ik gebruik alleen EF lenzen, dus dat zou geen probleem zijn.
Mijn oog is gevallen op de : 6d, 7d, 60d of 70d, andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk.
Het gaat mij er vooral om uit elke body ik voor de beste prijs het meest kan halen in mijn geval.
Op dit moment gebruik ik een 550d, maar zou graag meer scherpstel punten hebben.
Ook heb ik van mijn 70-200 een 4.0, omdat ik 2.8 echt te zwaar vind.
Ik zou dus graag eventuele ruis ietwat met mijn body willen kunnen opvangen.
De body zal voornamelijk gebruikt worden voor buiten bij de paarden, maar ik heb ook een klein studiootje.

HeavensLove

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:02

als je veel paarden gaat fotograferen buiten, dan opteer ik de 7D boven de 6D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:10

Ja waarschijnlijk vanwege het extra motortje?
Maar deze kost wel het dubbele van de 60d, ik vraag me gewoon af of het dat waard is i.v.m. echt verschil merken met foto's maken.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:59

Hoi hoi,

Ik heb al een paar pagina's hier gelezen, omdat ook ik opzoek ben naar een goede camera (goh wat een toeval) :+

Het zal voornamelijk gaan om in het begin foto's binnen huis te maken van de puppy's die in aantocht zijn, maar daarna wil ik gaan oefenen voor shoots met paarden en honden etc. De vraag is dus welke camera het meest geschikt is en wat jullie aanraden wat fijn werkt.
Mijn moeder en ik gaan de camera delen, zij koopt hem ook in eerste instantie, dus een prijs van €600,- zit er niet in omdat we hem graag op korter termijn willen aanschaffen. (binnen twee a drie weken)
We hadden al gekeken naar de Canon 1100D, maar ik lees hier en daar dat mensen toch spijt hebben van hun aankoop omdat het een wat simpeler toestel is.. De Canon EOS 650D lees ik goede verhalen over, maar die is eigenlijk net iets te duur.

Heeft iemand hier misschien nog een goed advies over zijn/haar camera en de ervaringen? :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:07

Voor te brginnen is de 1100d echt een leuk toestel hoor.
ik ben toendertijd met de voorloper, de 1000d begonnen en heb daar echt wel leuke fotos mee kunnen maken.
heb me zelf vorige week de 600d gekocht. Heb de 1000d dik 4 jaar met plezier gebruikt.
gebruikte hem ook voor honden/paarden en thuis icm kitlens, 70-300mm en de 50mm

en wat is simpel.. met de1100d kun je ook handmstig instellen dus kun je er best even mee vooruit voordat je toe bent aan een nieuw toestel. Zou je niet laten afschrikken door een paar ervaringen van mensen wat m achteraf nirt geschikt vonden.
voor jouw doeleinden en wat je jn de toekomst wil doen is de 1100d zeker geschikt om mee te beginnen.
ik kan je mijn website laten zien, die fotos zijn gemaakt met de 1000d. Weetniet of ik die hier mag neerzetten? Anderd moet je maar even een pb sturen :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:13

Oké, klinkt goed! De 1100D heeft een mooie prijs om mee te beginnen ook. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:02

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:07

De 1000D en de 1100D zijn leuke instapmodellen inderdaad. Het zijn simpelere modellen maar voor een beginnende en licht gevorderde hobby fotograaf zeker niet verkeer hoor!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:08

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:09

Naoom_ schreef:
Hoi hoi,

Ik heb al een paar pagina's hier gelezen, omdat ook ik opzoek ben naar een goede camera (goh wat een toeval) :+

Het zal voornamelijk gaan om in het begin foto's binnen huis te maken van de puppy's die in aantocht zijn, maar daarna wil ik gaan oefenen voor shoots met paarden en honden etc. De vraag is dus welke camera het meest geschikt is en wat jullie aanraden wat fijn werkt.
Mijn moeder en ik gaan de camera delen, zij koopt hem ook in eerste instantie, dus een prijs van €600,- zit er niet in omdat we hem graag op korter termijn willen aanschaffen. (binnen twee a drie weken)
We hadden al gekeken naar de Canon 1100D, maar ik lees hier en daar dat mensen toch spijt hebben van hun aankoop omdat het een wat simpeler toestel is.. De Canon EOS 650D lees ik goede verhalen over, maar die is eigenlijk net iets te duur.

Heeft iemand hier misschien nog een goed advies over zijn/haar camera en de ervaringen? :)

Mijn dochter heeft de voorloper, de 1000D en maakt er mooie foto's mee.
Voorbeelden kun je op haar website zien.
http://www.yentlfotografie.nl

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:55

@Esme: Als jij meer concerten, mensen en studio doet en je een betrouwbare body nodig hebt voor je studie is de 6D denk ik fijner ivm de nieuwe features en dat de 6D AF extra gevoelig is in het donker. Dat is mss zelfs een pluspunt voor concertfotografie tov de 5D3 die meer AF punten heeft en daarom beter geschikt is voor sportfotografie.

Met een 2e hands 5D2 is zeker niets mis, maar je hebt wss geen garantie meer. Wat als er wat mee gebeurt, hij overlijdt en je zit midden in belangrijke opdracht voor school... :=

Ik heb er sinds kort ook een nieuw speeltje bij. Een babyCanon. De EOS M1. :) Wat een schattig dingetje zeg. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:34

Een tweedehands body hoeft niets mis mee te zijn. Ik heb mijn Canon EOS 50D ooit overgenomen van iemand. Die persoon kon er niet mee overweg en de body had 500 clicks en nog 2 jaar garantie. Je moet met dat soort dingen gewoon altijd gaan kijken en iemand meenemen die verstand ervan heeft. En als iets te moois is om waar te zijn dan is dat het vaak ook.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:41

Richard, ik denk dat ik voor de 6D ga :)
In vele opzichten past ie meer bij mijn doeleinden inderdaad.
Dat hij niet zoveel AF punten heeft tov van de 5D3 is mijn geval niet zo erg .
Alles is beter dan het wrak wat ik nu bezit :')

Tazzey; tweedehands is ook niet slecht, maar ik heb nog nooit tweedehands gekocht.
Ik weet niet waar ik op moet letten bijvoorbeeld
Gelukkig financiert mijn vader voor het grootste deel mee in een nieuwe body, en hij is geen fan van tweedehands. Niet omdat hij er slechte ervaring mee heeft, maar meer omdat hij zeker wil weten dat ik iets nieuws heb + nog wat jaar garantie eraan over houd.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:08

Wij hebben vandaag de Sony A58 gehaald, ben benieuwd of het fijn werkt.
Ben meer Canon gewend, maar deze had toch veel meer voordelen dan de canon 600D of 1100D.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:11

Ik heb het een en ander doorgelezen maar vraag het toch maar even.
Ik heb nu de canon EOS 450D en hij begint echt een beetje op aan het raken ;(
Ik ben dus langzaamaan opzoek naar een nieuwe SLR.

Ik fotografeer zowel portret als paarden (aka beweging). Een filmfunctie zou ik ook erg fijn vinden.
Budget ligt echt bij 600 ongeveer.
Ik zat zelf te denken om overstap te maken naar Nikon en wel de Nikon D5200, wat denken jullie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:12

Minjon schreef:
Ik heb het een en ander doorgelezen maar vraag het toch maar even.
Ik heb nu de canon EOS 450D en hij begint echt een beetje op aan het raken ;(
Ik ben dus langzaamaan opzoek naar een nieuwe SLR.

Ik fotografeer zowel portret als paarden (aka beweging). Een filmfunctie zou ik ook erg fijn vinden.
Budget ligt echt bij 600 ongeveer.
Ik zat zelf te denken om overstap te maken naar Nikon en wel de Nikon D5200, wat denken jullie?

Waarom wil je overstappen naar Nikon? Het voordeel van bij Canon blijven is dat je je huidige objectieven kunt blijven gebruiken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:53

Firmware 2.0.3 is uit voor de Canon EOS 1DX.
http://www.canonrumors.com/2014/01/eos- ... -released/
Ik wil ook Exposure Compensation voor M + Auto ISO... ^)

Mijn M1 was nog geleverd met de oude FW. Best vreemd, omdat de laatste FW in zomer 2013 is uitgebracht en ik mijn setje bij CameraNu had gekocht. Ik had eigenlijk verwacht dat hij met de laatste FW geleverd zou worden. Het eerste wat ik gedaan heb is de FW updaten om de AF te verbeteren in ONE SHOT voor mijn M1. :+

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:58

Hallo,
Wil nogmaals graag een vraag bij jullie neerleggen.
Een collega van mij bied een Nikon D60 aan met 2 lenzen (15-200 en nog eentje), afstandbediening en tas. voor €300.
Nu heb ik zelf een mooie Canon lens en kan ik binnenkort een 70D kopen (Canon.)
Alleen mijn vriend is nog niet helemaal thuis in fotografie (beginner) en wil toch ook graag een goede spiegelreflexcamera. Aangezien mijn 1000D echt op is, is deze nikon dan een optie voor hem?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:29

Ash_ schreef:
Hallo,
Wil nogmaals graag een vraag bij jullie neerleggen.
Een collega van mij bied een Nikon D60 aan met 2 lenzen (15-200 en nog eentje), afstandbediening en tas. voor €300.
Nu heb ik zelf een mooie Canon lens en kan ik binnenkort een 70D kopen (Canon.)
Alleen mijn vriend is nog niet helemaal thuis in fotografie (beginner) en wil toch ook graag een goede spiegelreflexcamera. Aangezien mijn 1000D echt op is, is deze nikon dan een optie voor hem?

Een 70D op de automaat schiet leuk weg hoor, ook voor een beginner. Ik zou me daar niet zo druk over maken. Het feit dat je vanalles en nog meer in kunt stellen, wil niet zeggen dat je het in moet stellen.

Daarnaast zou het mijn voorkeur niet hebben om twee verschillende merken in huis te hebben, maakt je uitwisselbaarheid er niet beter op.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:50

ikke schreef:
Daarnaast zou het mijn voorkeur niet hebben om twee verschillende merken in huis te hebben, maakt je uitwisselbaarheid er niet beter op.

Het kan ook een voordeel zijn natuurlijk, voor je het weet is vriendlief er steeds met de beste lens vandoor ed, als die niet op zijn camera past kan je dat iig niet gebeuren :P

Maar ik vraag me af of de lens die erbij zit wel veel soeps zijn, zo'n superzoomlens is vaak toch kwalitatief wat minder zeker als het een wat goedkoper exemplaar is (wat ik wel aanneem als ie voor zo'n prijs mee mag).
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 09-01-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:58

liedje89 schreef:
ikke schreef:

Het kan ook een voordeel zijn natuurlijk, voor je het weet is vriendlief er steeds met de beste lens vandoor ed, als die niet op zijn camera past kan je dat iig niet gebeuren :P

Maar ik vraag me af of de lens die erbij zitten wel veel soeps zijn, zo'n superzoomlens is vaak toch kwalitatief wat minder zeker als het een wat goedkoper exemplaar is (wat ik wel aanneem als ie voor zo'n prijs mee mag).

idd kwalitatief gezien zijn de 'beste' objectieven deze waarbij je het kleinste getal x3 doet en waarbij het grootste getal er dus niet boven gaat, dus bv. 70-200 is heel goed (70*3 = 210)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:29

Dat is nou juist het punt, camera delen is heel lastig omdat ik hem regelmatig nodig heb en wij daarom een tweede erbij willen.
Welke lenzen weet ik nog niet, ga ik zo even vragen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 13:41

HeavensLove schreef:
liedje89 schreef:

Maar ik vraag me af of de lens die erbij zitten wel veel soeps zijn, zo'n superzoomlens is vaak toch kwalitatief wat minder zeker als het een wat goedkoper exemplaar is (wat ik wel aanneem als ie voor zo'n prijs mee mag).

idd kwalitatief gezien zijn de 'beste' objectieven deze waarbij je het kleinste getal x3 doet en waarbij het grootste getal er dus niet boven gaat, dus bv. 70-200 is heel goed (70*3 = 210)

Deze richtlijn kende ik nog niet. Wel de richtlijn met zo min mogelijk kunnen zoomen. Wat niet in alle gevallen klopt overigens.

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:28

heeyyy,

heb op alle topic's gekeken ( niet elk bericht ) maar kan het niet helemaal vinden, dus vraag ik het hier even :)

welke spiegelreflex raden jullie een beginner aan, die van plan is portret en actie foto's te maken? ik snap dat je daar een body en 2 (?) verschillende lenzen voor nodig hebt, maar welke raden jullie mij aan? (budget max. 1000 euro)

groetjes !

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:23

Bagheera_206 schreef:
HeavensLove schreef:

Deze richtlijn kende ik nog niet. Wel de richtlijn met zo min mogelijk kunnen zoomen. Wat niet in alle gevallen klopt overigens.

ja onze leraar had dat in de les meegegeven als richtlijn :)