Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naoom_ schreef:Heeft iemand hier misschien nog een goed advies over zijn/haar camera en de ervaringen?
ikke schreef:Naoom_ schreef:Heeft iemand hier misschien nog een goed advies over zijn/haar camera en de ervaringen?
Op jacht naar een leuke tweedehands camera?
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0072
http://www.cameratools.nl/shop/product/ ... il=OCC0014
Leuk startsetje.........
Naoom_ schreef:Hoi hoi,
Ik heb al een paar pagina's hier gelezen, omdat ook ik opzoek ben naar een goede camera (goh wat een toeval)
Het zal voornamelijk gaan om in het begin foto's binnen huis te maken van de puppy's die in aantocht zijn, maar daarna wil ik gaan oefenen voor shoots met paarden en honden etc. De vraag is dus welke camera het meest geschikt is en wat jullie aanraden wat fijn werkt.
Mijn moeder en ik gaan de camera delen, zij koopt hem ook in eerste instantie, dus een prijs van €600,- zit er niet in omdat we hem graag op korter termijn willen aanschaffen. (binnen twee a drie weken)
We hadden al gekeken naar de Canon 1100D, maar ik lees hier en daar dat mensen toch spijt hebben van hun aankoop omdat het een wat simpeler toestel is.. De Canon EOS 650D lees ik goede verhalen over, maar die is eigenlijk net iets te duur.
Heeft iemand hier misschien nog een goed advies over zijn/haar camera en de ervaringen?
Minjon schreef:Ik heb het een en ander doorgelezen maar vraag het toch maar even.
Ik heb nu de canon EOS 450D en hij begint echt een beetje op aan het raken
Ik ben dus langzaamaan opzoek naar een nieuwe SLR.
Ik fotografeer zowel portret als paarden (aka beweging). Een filmfunctie zou ik ook erg fijn vinden.
Budget ligt echt bij 600 ongeveer.
Ik zat zelf te denken om overstap te maken naar Nikon en wel de Nikon D5200, wat denken jullie?
Ash_ schreef:Hallo,
Wil nogmaals graag een vraag bij jullie neerleggen.
Een collega van mij bied een Nikon D60 aan met 2 lenzen (15-200 en nog eentje), afstandbediening en tas. voor €300.
Nu heb ik zelf een mooie Canon lens en kan ik binnenkort een 70D kopen (Canon.)
Alleen mijn vriend is nog niet helemaal thuis in fotografie (beginner) en wil toch ook graag een goede spiegelreflexcamera. Aangezien mijn 1000D echt op is, is deze nikon dan een optie voor hem?
ikke schreef:Daarnaast zou het mijn voorkeur niet hebben om twee verschillende merken in huis te hebben, maakt je uitwisselbaarheid er niet beter op.
liedje89 schreef:ikke schreef:Daarnaast zou het mijn voorkeur niet hebben om twee verschillende merken in huis te hebben, maakt je uitwisselbaarheid er niet beter op.
Het kan ook een voordeel zijn natuurlijk, voor je het weet is vriendlief er steeds met de beste lens vandoor ed, als die niet op zijn camera past kan je dat iig niet gebeuren![]()
Maar ik vraag me af of de lens die erbij zitten wel veel soeps zijn, zo'n superzoomlens is vaak toch kwalitatief wat minder zeker als het een wat goedkoper exemplaar is (wat ik wel aanneem als ie voor zo'n prijs mee mag).
HeavensLove schreef:liedje89 schreef:
Het kan ook een voordeel zijn natuurlijk, voor je het weet is vriendlief er steeds met de beste lens vandoor ed, als die niet op zijn camera past kan je dat iig niet gebeuren![]()
Maar ik vraag me af of de lens die erbij zitten wel veel soeps zijn, zo'n superzoomlens is vaak toch kwalitatief wat minder zeker als het een wat goedkoper exemplaar is (wat ik wel aanneem als ie voor zo'n prijs mee mag).
idd kwalitatief gezien zijn de 'beste' objectieven deze waarbij je het kleinste getal x3 doet en waarbij het grootste getal er dus niet boven gaat, dus bv. 70-200 is heel goed (70*3 = 210)
Bagheera_206 schreef:HeavensLove schreef:idd kwalitatief gezien zijn de 'beste' objectieven deze waarbij je het kleinste getal x3 doet en waarbij het grootste getal er dus niet boven gaat, dus bv. 70-200 is heel goed (70*3 = 210)
Deze richtlijn kende ik nog niet. Wel de richtlijn met zo min mogelijk kunnen zoomen. Wat niet in alle gevallen klopt overigens.