[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:05

Its_Juliaa schreef:
Bitje: Mooi hoor! Erg leuk beeld :)

2 foto's van CHIO :) Ben niet helemaal tevreden over het resultaat, maar kan slechter..
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Je hebt flink wat gesoft in de foto of niet?
Ik vind het te veel blur, erg jammer.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:10

Gianti: Ja het gras was natuurlijk interessanter :')

Wat een mooi paardje heb je daar voor de lens, vind de foto echt heel mooi gelukt.
De foto van Rome vind ik ook echt super, wat een sfeer zit er in die foto, echt heel mooi!

Fair

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:11

Gianti, die 2e is echt een supermooie sfeerfoto!

Afbeelding

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:29

@daniella. Ik heb helemaal niets geblurd. Mijn lens is aan zijn eind gekomen en geeft geen mooie kwaliteit meer. Kwam ik pas na CHIO achter, Jammergenoeg inderdaad...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:56

Gianti; schitterende platen allebei.
Fair; nette foto, vind hem alleen niet heel spannend.

Weer een macro van mijn kant:

Afbeelding

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:24

Mooooi! :) Hij heeft wel wat hihi

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:10

Hoi hoi

Wat gaaf zeg die foto's allemaal *\o/* Ik zelf ben een beginner, en ben dus flink aan het oefenen. Bij deze een foto vanuit mijn kant :o

Afbeelding

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:49

Oeejj, lang niet meer geweest hier!
Weer een poging tot zelfportret gedaan, maar dan ietwat anders.
De bedoeling was, dat er licht scheen in mijn linkeroog, en mijn rechteroog vrijwel niet meer zichtbaar was..

Nikon D700 - 20mm 2.8D - ISO200 - f/2.8
Afbeelding

Even alles bijlezen, en dan weer een 'review'tje! :)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:05

@Gianti zeer mooie foto!
@zorro mooie kleuren en idd jammer dat ie weg kijkt..
@fair leuk zo'n boom foto!
@goof leuk gedaan het is best moeilijk om zoiets kleins goed op de foto te zetten.
@laura123 leuke hond.. zelf zou ik zijn oor er helemaal opgelaten hebben en iets meer ruimte boven zijn koppie.. verder een leuke foto.
@annoouukie leuke foto en warme kleur licht!

Gisteren springpaard Caprice op de foto gezet:

Afbeelding

Afbeelding

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:49

Hello Iedereen.
Wil graag met jullie mee kletsen over de foto's die er gemaakt wordt.

@ Goof heel gaaf je foto. Ik vind de foto alleen zo bruin worden door de achtergrond. Als de achtergrond wat witter was geweest dan had de vlieg er misschien nog een beetje meer uitgesprongen. Maar geweldige plaat.

@Salliballi leuke foto's. Ik vind de uitsnede van de bovenste niet zo mooi

@Laura123 Mooi foto. Ik had er ook wat meer ruimte omheen willen zien.

Hierbij een foto die ik gemaakt heb in de dierentuin vorige week.

Afbeelding

Afbeelding

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:16

Hi iedereen, ik fotografeer al jaren maar ik heb nog nooit mijn werk op bokt gezet eigenlijk. Merendeels omdat ik vrij weinig op bokt kwam. Maar vandaag heb ik toch het besluit genomen en probeer de stap eens te zetten. Dat ik jaren fotografeer, wil helemaal niks zeggen. Dus verwacht geen wereldplaatjes.

En uiteraard hoort het beoordelen van andere er ook bij, dus bij deze :D

@Fair; Leuk plaatje, alleen is hij zoals eerder gezegd niet spannend. Probeer een foto altijd zo te maken dat mensen hun gedachten kunnen laten gaan, zoals; Wat is dit? Om dat te creëren kun je een nog meer ingezoomd plaatje van de boom maken, dat je bv een wazige tak ziet en wat scherper schors.
@Goof; Goeie plaat van een macro, persoonlijk ben ik geen macromens. Ze kunnen zeker wel interessant zijn hoor! Maar ik denk dat deze ook iets interessanter geweest was als deze vlieg op een groen blad zat met bv een druppel water. Of op een bloem. De achtergrond is nu wat saai. Niet dat de achtergrond belangrijk is bij een macro, maar het maakt het net wat leuker om naar te kijken. :)
@Laura123; Leuke foto voor een beginner, zeker niet verkeerd! Hij oogt wel iets onscherp, maar dat komt door het verkleinen en de haartjes denk ik. Ik zou alleen wel iets meer door de hurken gaan, zodat je op ooghoogte van de hond komt. Dan komt ie wat meer tot zijn recht qua grootte ;)
@annoouukie; Heel gaaf plaatje! Ik vind het eigenlijk juist wel wat hebben dat het ene oog wat meer wegvalt. Je gaat je bij dit plaatje afvragen wat ervoor zorgt waar die ene lichtstraal vandaan komt en waar je op focust. (met je ogen)
@SalliBalli; Gaaf gelukt qua houding van het paard, mooie plaatjes! Alleen zou ik bij de eerste foto er voor zorgen dat je jouw camera ietsjes lager had gehouden en met nabewerking zorgen dat de horizon recht is ;) Daarnaast zou ik hem qua kleur iets meer boosten. De 2e foto vind ik de kleuren ook flets, maar verder is de houding mooi, je houdt je camera ook op een goeie hoogte en de horizon is recht. Aan de ene kant jammer van dat pluk gras in zijn mond (i.v.m. de netheid van zijn hoofdstel e.d.), maar aan de andere kant zie je hier toch weer iets ondeugdelijks van het paard terug wat het juist weer grappig maakt!
@IVfotos; Leuke plaatjes, reptielen zijn lekker prehistorisch en anders :D Qua compositie niets aan te merken, mooi ingezoomd (al had ik persoonlijk de nadruk meer op de ogen gelegd bij de krokodil, maar op de tanden vind ik ook leuk uitgekomen, omdat het eigenlijk weer te standaard is om op de ogen te focussen :')) Ik had wel wat meer contrast in de plaatjes gegooid, om ze wat 'ruiger' te maken.

Wauw, en dan nu nog even een plaatje van mij, die ik laatst gemaakt heb voor een vriendin.
Let a.u.b. niet op het 'logo', deze heb ik er even gauw opgeplakt zonder na te denken hoe ik deze uiteindelijk zou willen hebben.

We begonnen met een black shoot. Ik weet dat het paard z'n schouder wegvalt, maar persoonlijk stoor ik mij hier niet aan door de ruimte aan de andere kant.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Toen even bij de boompjes.
3.
Afbeelding

En toen met zonsondergang bij het water.
4.
Afbeelding

De persoonlijke favoriet van de eigenaar.
5.
Afbeelding

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:10

@Rubinhio Mooi foto's
Bij de eerste foto's vind ik de schaduw op de hals jammer. Maar verder een top plaat.
Foto 2 vind ik het neusje net wat te donker. Die valt het een beetje weg in het donker. Mooie plaat verder.
Foto 3 vind ik niet zo. Voor mij veel te donker en te krap bij de neus.
Foto 4 mooie kleuren maar de compositie vind ik niet zo mooi.
Foto 5 vind ik geweldig. Mooie kleuren. top gedaan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:16

Je mag maar 2 foto's plaatsen rubinhio.

Mijn macro had idd spannender geweest op een groen blad of een gekleurde bloem met een druppel water, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen natuurlijk :+
Daarbij gaat het idd niet heel erg om de achtergrond.

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:18

Oeps :+

Dan haal ik er even 3 weg!

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:04

Rubinhio schreef:
Oeps :+

Dan haal ik er even 3 weg!

Wil er graag 3 weghalen, maar vind nergens een knopje 'wijzig'. Is er een moderator die voor mij foto nr 2, 3 en 4 weg kan halen?

Nora175

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:10

Hooii,
Ik heb hier al vaker foto's geplaatst en ben hard gaan oefenen. ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn foto vinden..

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 10:07

Nora, hij is goed scherp, maar ik kan er niets mee eigenlijk, sorry.

Vanmorgen in het vroege ochtendzonnetje weer wat macro's geschoten waaronder deze:
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:24

Fair schreef:
Gianti, die 2e is echt een supermooie sfeerfoto!

[ Afbeelding ]

mooie foto :j

Goof schreef:
Gianti; schitterende platen allebei.
Fair; nette foto, vind hem alleen niet heel spannend.

Weer een macro van mijn kant:

[ Afbeelding ]

wauw! wat voor lens/combinatie gebruik je hiervoor? dit zijn de foto's die ik wil maken!
hoe doe je dit? kan je ook zoomen hiermee of moet je dicht bij zitten. met de lens die ik nu heb 55-200 zijn ze vaak al gevlogen voordat ik een foto gemaakt heb..

Laura123 schreef:
Hoi hoi

Wat gaaf zeg die foto's allemaal *\o/* Ik zelf ben een beginner, en ben dus flink aan het oefenen. Bij deze een foto vanuit mijn kant :o

[ Afbeelding ]

ik vind de foto wat krap genomen. probeer de volgende keer scherp te stellen op z'n ogen :)

annoouukie schreef:
Oeejj, lang niet meer geweest hier!
Weer een poging tot zelfportret gedaan, maar dan ietwat anders.
De bedoeling was, dat er licht scheen in mijn linkeroog, en mijn rechteroog vrijwel niet meer zichtbaar was..

Nikon D700 - 20mm 2.8D - ISO200 - f/2.8
[ Afbeelding ]

Even alles bijlezen, en dan weer een 'review'tje! :)

vind deze wel stoer. heeft iets 'alladin' achtig :)

SalliBalli schreef:
@Gianti zeer mooie foto!
@zorro mooie kleuren en idd jammer dat ie weg kijkt..
@fair leuk zo'n boom foto!
@goof leuk gedaan het is best moeilijk om zoiets kleins goed op de foto te zetten.
@laura123 leuke hond.. zelf zou ik zijn oor er helemaal opgelaten hebben en iets meer ruimte boven zijn koppie.. verder een leuke foto.
@annoouukie leuke foto en warme kleur licht!

Gisteren springpaard Caprice op de foto gezet:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

bij de 1e foto vind ik het jammer dat hij er niet helemaal op staat en dat de horizon wat scheef is. de 2e vind ik een nette foto :)

IVfotos schreef:
Hello Iedereen.
Wil graag met jullie mee kletsen over de foto's die er gemaakt wordt.

@ Goof heel gaaf je foto. Ik vind de foto alleen zo bruin worden door de achtergrond. Als de achtergrond wat witter was geweest dan had de vlieg er misschien nog een beetje meer uitgesprongen. Maar geweldige plaat.

@Salliballi leuke foto's. Ik vind de uitsnede van de bovenste niet zo mooi

@Laura123 Mooi foto. Ik had er ook wat meer ruimte omheen willen zien.

Hierbij een foto die ik gemaakt heb in de dierentuin vorige week.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik vind de kikker erg mooi. van de krokodil mis ik wat scherpte, en ik heb de voorkeur voor de ogen scherp, maar dat is mijn mening.

Rubinhio schreef:
Hi iedereen, ik fotografeer al jaren maar ik heb nog nooit mijn werk op bokt gezet eigenlijk. Merendeels omdat ik vrij weinig op bokt kwam. Maar vandaag heb ik toch het besluit genomen en probeer de stap eens te zetten. Dat ik jaren fotografeer, wil helemaal niks zeggen. Dus verwacht geen wereldplaatjes.

En uiteraard hoort het beoordelen van andere er ook bij, dus bij deze :D

@Fair; Leuk plaatje, alleen is hij zoals eerder gezegd niet spannend. Probeer een foto altijd zo te maken dat mensen hun gedachten kunnen laten gaan, zoals; Wat is dit? Om dat te creëren kun je een nog meer ingezoomd plaatje van de boom maken, dat je bv een wazige tak ziet en wat scherper schors.
@Goof; Goeie plaat van een macro, persoonlijk ben ik geen macromens. Ze kunnen zeker wel interessant zijn hoor! Maar ik denk dat deze ook iets interessanter geweest was als deze vlieg op een groen blad zat met bv een druppel water. Of op een bloem. De achtergrond is nu wat saai. Niet dat de achtergrond belangrijk is bij een macro, maar het maakt het net wat leuker om naar te kijken. :)
@Laura123; Leuke foto voor een beginner, zeker niet verkeerd! Hij oogt wel iets onscherp, maar dat komt door het verkleinen en de haartjes denk ik. Ik zou alleen wel iets meer door de hurken gaan, zodat je op ooghoogte van de hond komt. Dan komt ie wat meer tot zijn recht qua grootte ;)
@annoouukie; Heel gaaf plaatje! Ik vind het eigenlijk juist wel wat hebben dat het ene oog wat meer wegvalt. Je gaat je bij dit plaatje afvragen wat ervoor zorgt waar die ene lichtstraal vandaan komt en waar je op focust. (met je ogen)
@SalliBalli; Gaaf gelukt qua houding van het paard, mooie plaatjes! Alleen zou ik bij de eerste foto er voor zorgen dat je jouw camera ietsjes lager had gehouden en met nabewerking zorgen dat de horizon recht is ;) Daarnaast zou ik hem qua kleur iets meer boosten. De 2e foto vind ik de kleuren ook flets, maar verder is de houding mooi, je houdt je camera ook op een goeie hoogte en de horizon is recht. Aan de ene kant jammer van dat pluk gras in zijn mond (i.v.m. de netheid van zijn hoofdstel e.d.), maar aan de andere kant zie je hier toch weer iets ondeugdelijks van het paard terug wat het juist weer grappig maakt!
@IVfotos; Leuke plaatjes, reptielen zijn lekker prehistorisch en anders :D Qua compositie niets aan te merken, mooi ingezoomd (al had ik persoonlijk de nadruk meer op de ogen gelegd bij de krokodil, maar op de tanden vind ik ook leuk uitgekomen, omdat het eigenlijk weer te standaard is om op de ogen te focussen :')) Ik had wel wat meer contrast in de plaatjes gegooid, om ze wat 'ruiger' te maken.

Wauw, en dan nu nog even een plaatje van mij, die ik laatst gemaakt heb voor een vriendin.
Let a.u.b. niet op het 'logo', deze heb ik er even gauw opgeplakt zonder na te denken hoe ik deze uiteindelijk zou willen hebben.

We begonnen met een black shoot. Ik weet dat het paard z'n schouder wegvalt, maar persoonlijk stoor ik mij hier niet aan door de ruimte aan de andere kant.
1.
[ Afbeelding ]

2.
[ Afbeelding ]

Toen even bij de boompjes.
3.
[ Afbeelding ]

En toen met zonsondergang bij het water.
4.
[ Afbeelding ]

De persoonlijke favoriet van de eigenaar.
5.
[ Afbeelding ]

mooie foto's. vind nummer 5 erg mooi :)

Nora175 schreef:
Hooii,
Ik heb hier al vaker foto's geplaatst en ben hard gaan oefenen. ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn foto vinden..

[ Afbeelding ]

niet zo mijn smaak :o

Goof schreef:

Vanmorgen in het vroege ochtendzonnetje weer wat macro's geschoten waaronder deze:
[ Afbeelding ]

wauw! wederom de vraag welke lens/combinatie :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 13:34

Dagje apenheul :)
men wat zijn die beesten vlug :')

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:06

Jolandaa_ schreef:
Goof schreef:

[ Afbeelding ]

wauw! wederom de vraag welke lens/combinatie :)

Thanks.
Ik heb gewoon de kitlens gebruikt met macroringen die ik tussen de lens en body heb geplaatst.
Je moet er dan idd met je neus bovenop met het risico dat ze wegvliegen, krengen zijn supersnel!

Leuk die apen van je, foto's lijken wel vrij donker?

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:18

heej ik ben aan het oefenen en ben benieuwd wat jullie mening is van deze foto`s:
Afbeelding
Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:41

het was erg bewolkt in de morgen en toen de zon enigzins scheen zaten er nogal veel bomen die het licht tegen hielden :p ik heb ook een 'standaardlens' en vind het nog moeilijk om het maximale eruit te halen.

heb m'n iso soms wat verhoogd en toen met een groot diafragma (zeg ik de volgorde goed?/ f5) en zo snel mogelijke sluitertijd. even weer m'n cursus ingaan lezen
andere foto's morgen :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:43

@terrabeertje: de belangrijkste tip... NIET bij mijnalbum uploaden.. dat vreet kwaliteit. ik mis bij beide foto's het onderwerp. bij foto 1 is dat volgens mij het veertje, maar deze verdwijnt helemaal tussen de rest en is niet bepaald een mooi veertje. Ook trekt de voorgrond alle aandacht. Bij foto 2 zie ik eigenlijk alleen maar groene blaadjes.

@Jolandaa_ Leuk zeg apenheul! Ik vind jammer dat beide foto's in de schaduw zijn genomen, maar wat een mooie oogjes hebben ze toch!!

@Goof: schitterend!! de kleuren, scherpte, compositie.. wauw!

@Nora: ook bij deze foto mis ik een onderwerp, ik kijk naar stukje scherpe haren?

Ik ben laatste tijd wat meer aan experimenteren

Afbeelding
Cornelia by Gina van der Schoot, on Flickr

Afbeelding
Kinsky stable by Gina van der Schoot, on Flickr

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:29

Gianti schreef:
@terrabeertje: de belangrijkste tip... NIET bij mijnalbum uploaden.. dat vreet kwaliteit. ik mis bij beide foto's het onderwerp. bij foto 1 is dat volgens mij het veertje, maar deze verdwijnt helemaal tussen de rest en is niet bepaald een mooi veertje. Ook trekt de voorgrond alle aandacht. Bij foto 2 zie ik eigenlijk alleen maar groene blaadjes.

@Jolandaa_ Leuk zeg apenheul! Ik vind jammer dat beide foto's in de schaduw zijn genomen, maar wat een mooie oogjes hebben ze toch!!

@Goof: schitterend!! de kleuren, scherpte, compositie.. wauw!

@Nora: ook bij deze foto mis ik een onderwerp, ik kijk naar stukje scherpe haren?

Ik ben laatste tijd wat meer aan experimenteren

[ Afbeelding ]
Cornelia by Gina van der Schoot, on Flickr

[ Afbeelding ]
Kinsky stable by Gina van der Schoot, on Flickr

dus de volgende keer iets meet in de "spotlights zetten"
en bij welke moet ik dan uploaden??
Laatst bijgewerkt door terrabeertje op 15-07-13 15:48, in het totaal 4 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:35

imageshack.us, photobucket, flickr.com dat zijn wel echt goede :)

ja, wat wil jij dat de onderwerp van de foto is en zoek een manier dat die eruit knalt :)