Hi iedereen, ik fotografeer al jaren maar ik heb nog nooit mijn werk op bokt gezet eigenlijk. Merendeels omdat ik vrij weinig op bokt kwam. Maar vandaag heb ik toch het besluit genomen en probeer de stap eens te zetten. Dat ik jaren fotografeer, wil helemaal niks zeggen. Dus verwacht geen wereldplaatjes.
En uiteraard hoort het beoordelen van andere er ook bij, dus bij deze

@Fair; Leuk plaatje, alleen is hij zoals eerder gezegd niet spannend. Probeer een foto altijd zo te maken dat mensen hun gedachten kunnen laten gaan, zoals; Wat is dit? Om dat te creëren kun je een nog meer ingezoomd plaatje van de boom maken, dat je bv een wazige tak ziet en wat scherper schors.
@Goof; Goeie plaat van een macro, persoonlijk ben ik geen macromens. Ze kunnen zeker wel interessant zijn hoor! Maar ik denk dat deze ook iets interessanter geweest was als deze vlieg op een groen blad zat met bv een druppel water. Of op een bloem. De achtergrond is nu wat saai. Niet dat de achtergrond belangrijk is bij een macro, maar het maakt het net wat leuker om naar te kijken.

@Laura123; Leuke foto voor een beginner, zeker niet verkeerd! Hij oogt wel iets onscherp, maar dat komt door het verkleinen en de haartjes denk ik. Ik zou alleen wel iets meer door de hurken gaan, zodat je op ooghoogte van de hond komt. Dan komt ie wat meer tot zijn recht qua grootte

@annoouukie; Heel gaaf plaatje! Ik vind het eigenlijk juist wel wat hebben dat het ene oog wat meer wegvalt. Je gaat je bij dit plaatje afvragen wat ervoor zorgt waar die ene lichtstraal vandaan komt en waar je op focust. (met je ogen)
@SalliBalli; Gaaf gelukt qua houding van het paard, mooie plaatjes! Alleen zou ik bij de eerste foto er voor zorgen dat je jouw camera ietsjes lager had gehouden en met nabewerking zorgen dat de horizon recht is

Daarnaast zou ik hem qua kleur iets meer boosten. De 2e foto vind ik de kleuren ook flets, maar verder is de houding mooi, je houdt je camera ook op een goeie hoogte en de horizon is recht. Aan de ene kant jammer van dat pluk gras in zijn mond (i.v.m. de netheid van zijn hoofdstel e.d.), maar aan de andere kant zie je hier toch weer iets ondeugdelijks van het paard terug wat het juist weer grappig maakt!
@IVfotos; Leuke plaatjes, reptielen zijn lekker prehistorisch en anders

Qua compositie niets aan te merken, mooi ingezoomd (al had ik persoonlijk de nadruk meer op de ogen gelegd bij de krokodil, maar op de tanden vind ik ook leuk uitgekomen, omdat het eigenlijk weer te standaard is om op de ogen te focussen

) Ik had wel wat meer contrast in de plaatjes gegooid, om ze wat 'ruiger' te maken.
Wauw, en dan nu nog even een plaatje van mij, die ik laatst gemaakt heb voor een vriendin.
Let a.u.b. niet op het 'logo', deze heb ik er even gauw opgeplakt zonder na te denken hoe ik deze uiteindelijk zou willen hebben.
We begonnen met een black shoot. Ik weet dat het paard z'n schouder wegvalt, maar persoonlijk stoor ik mij hier niet aan door de ruimte aan de andere kant.
1.
[
Afbeelding ]
2.
[
Afbeelding ]
Toen even bij de boompjes.
3.
[
Afbeelding ]
En toen met zonsondergang bij het water.
4.
[
Afbeelding ]
De persoonlijke favoriet van de eigenaar.
5.
[
Afbeelding ]