[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:00

Bedankt voor de taxaties tot nu toe! Hierdoor (en door eerdere taxaties) heb ik dan toch besloten om m’n prijzen een klein stukje omhoog te gooien vanaf mei :-)

@anouska15: lekker dooroefenen! Kleuren zijn fijn, maar ik vind het meer ‘kiekjes’. Bij de hond in het vervolg op je hurken gaan zitten :-)
@S_en_Z: weer prachtige foto’s, ik ben echt een fan van jouw werk! €60-€70
@louiisaa: Opzich wel nette foto’s, toffe composities. Bij de hond jammer dat de oren zijn afgesneden en het konijn had ik weggelaten. Ben ook niet zo’n fan van de zwart-wit omzetting bij de tweede. Ik zou beginnen bij €10-€15!
@NaomixZanzi: Eerste is mooi! Zowel qua kleur als scherpte als compositie. Tweede vind ik net wat te donker. Derde is ook erg net! Mede op basis van je portfolio zou ik €25-€30 schatten.
@Terre: eerste vind ik gewoon fijn, tweede wat minder, derde niets op aan te merken! €15-€20
@TessJazz: jammer dat je ze zo klein hebt geupload! Ik vind ze opzich leuk, maar qua uitsnedes vind ik ze wat minder. Bij de eerste jammer dat het licht van links komt, hierdoor valt het meisje in de schaduw. Ik zou zeggen €10-€15
@puppy1128: nette foto’s, vooral die van de aussie! €25-€30
@Naoom_: Mensen ben ik echt slecht in om te taxeren, dus daar hou ik wijselijk m’n mond over… Paarden en honden vind ik erg mooi! Leuke sfeer zet je neer en ze zijn netjes scherp! €50-€60

Sorry als ik erg streng overkom trouwens := ben erg perfectionistisch, ook naar mezelf toe!

annedrop

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:48

Ik had een tijdje geleden foto's geplaatst en ik ben toch wel benieuwd: een aantal mensen zeiden dat ze graag meer kleur zouden zien. Nu vraag ik me af: hoe zouden jullie dit dan doen? Ik ben niet zo van het nabewerken en hou mijn foto's het liefst zo 'natural' mogelijk. Hoe kan ik dan toch meer kleur in mijn foto's krijgen?

@S_en_Z: heb je helemaal gelijk in, ik was bij mijn ouders en daar heb ik geen photoshop dus kon de foto even niet nabewerken, is natuurlijk geen excuus: ik had ze dan gewoon even een dag later hier moeten posten ;) Ook over het veulentje met halster heb je helemaal gelijk, de eigenaar was er echter niet. Dit veulentje stond bij mij op stal en ik was gewoon even 5 minuutjes het land ingedoken om wat foto's te maken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:16

nah geen excuus is n gekke opmerking :P je bent eigen baas over je fotos. Maar t doet altijd wel af als je m niet perfectioneert. Als je je pf vol hebt met zulke fotos bijv gaat de klant er van uit dat je niet shopt (bij mij denken veel mensen dat ik paarden overal los laat staan _O-)

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:20

Deze foto is nooit gebruikt, ik had een aantal foto's gemaakt voor de verkoop van dit beestje (staat bij mij op stal) en ik stuur dan altijd eerst een aantal foto's door, dan kiezen zij een paar foto's uit en die bewerk ik na. Deze zat daar niet tussen dus die heb ik nooit bewerkt ;)
Zo'n foto zou ik uiteraard nooit in mijn portfolio zetten

Edit: normaliter zou ik de foto's dus wel volledig nabewerken

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:42

nou de volgende keer dat je weer wat fotos hebt zal k ze weer taxeren :)

Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:13

Bedankt voor de taxaties. Ik ben ook een perfectionist, maar nog zoekende naar een eigen stijl, dus waarschijnlijk zien jullie nog wel vaker foto's van me langskomen ;)

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:21

Hoi allemaal! Ik heb nu zo'n twee jaar een spiegelreflex en ben sinds ongeveer een half jaar fanatiek bezig met fotograferen. Gezien er om mij heen steeds meer mensen geld vragen voor de door hun gemaakte foto's/shoots, vroeg ik mij af of mijn foto's al betaal waardig zijn.

Ik heb dan ook nog niet zo veel verstand van taxeren en zal daarom alleen vertellen wat ik van de foto's van mijn voorgangers vind. Als ik goed oplet kan ik hopelijk de volgende keer ook een poging doen tot taxeren :)

Pagina 54:
@bilionache: De 1e foto vind ik een hele fijne, mooie en aansprekende foto. Ook erg mooi qua belichting! De 2e foto vind ik net wat te overbelicht, ook vind ik de benen van het paard en de jongen net wat te lang doorlopen in de foto. Bij de 3e foto vind ik dit mooier gedaan. De 3e foto geeft een fijne sfeer, maar vind ik wel wat grauw overkomen.
@anouskais: De 1e foto vind ik een erg gave foto! De kleuren lijken alleen net wat teveel bewerkt vind ik. De 2e foto is beter qua kleur, maar vind ik eigenlijk weer net wat te grauw overkomen. Voor de 3e foto geldt eigenlijk hetzelfde als bij de 1e foto. De 4e foto heeft een mooie belichting, alleen de neus van de muis lijkt wat vervormd te worden door de hoek waaruit je hebt gefotografeerd.
@S_en_Z: De 1e foto vind ik erg origineel en schattig, ik vind de foto alleen net wat te dof waardoor hij er net niet uitspringt. De 2e foto vind ik erg mooi belicht, zowel het paard als het meisje komen er mooi uit. De 3e foto is mooi belicht en scherp, ik vind het alleen een beetje 'gemaakt'. De 4e foto vind ik echt heel erg mooi! Het geeft een mooie sfeer weer en de buik en de hand zijn erg gaaf belicht. De 5e foto is mooi scherp en de hond kijkt mooi de camera in. De achtergrond is naar mijn idee wel net wat te licht.
@Louisaa: De 1e foto is niet helemaal scherp en lijkt wat grauw, waardoor het meer een 'standaard' foto wordt. De 2e foto is wel mooi scherp, alleen de horizon/achtergrond lijkt wat scheef ten opzichte van het paard. Hierdoor lijkt het paard ook een beetje scheef te staan. De 4e foto is grappig, maar net niet helemaal scherp en net wat te overbelicht. Bij de 5e foto vind ik het witte gedeelte van het konijn mooi belicht, alleen het zwarte gedeelte en met name het linker oor valt een beetje weg.

Pagina 55:
@NaomixZanzi: De 1e foto vind ik niet helemaal scherp en wat gewoontjes. Bij de 2e foto vind ik dat het paard er niet helemaal mooi uit komt, het zwarte eromheen valt eigenlijk net wat meer op.
@Terre: De 1e foto is mooi licht en scherp! Ik zou de volgende keer een net iets andere hoek pakken, de achterste helft van het gezicht vervormt nu een beetje en lijkt wat weg te vallen. De 2e foto geeft een mooie sfeer aan! Bij de 3e foto vind ik het oog van de kat er erg mooi uitspringen.

Pagina56:
@TessJazz: Bij de 1e foto vind ik de belichting niet zo mooi, het meisje staat in de schaduw en het paard ook voor de helft. De 2e foto vind ik mooier qua licht, maar ik vind de hals/hoofd verhouding een beetje vreemd overkomen. De 3e foto vind ik de mooiste van de drie en ook erg leuk!
@Puppy1128: Bij de 1e hondenfoto vind ik het grauwe juist wel een gaaf effect hebben, ook al begreep ik dat je het zelf juist niet zo fijn vond. Bij de 2e foto vind ik het inderdaad wel wat grauw/flets. De 3e foto vind ik echt heel mooi! De paardenfoto's zijn mooi belicht en scherp. Ik vind alleen bij de eerste de gekozen hoek wat minder mooi, de hals van het paard valt naar mijn idee nu net niet mooi weg.
@Naoom_: Bij de 1e foto vind ik de belichting erg mooi, alleen het linkeroog leidt mij een beetje af, deze staat er net wat minder mooi op. De 2e foto vind ik een erg leuke foto! Alleen vind ik hem net wat te overbelicht. De 3e foto heeft dit ook een klein beetje, maar daar valt het minder op. De paardenfoto's vind ik erg mooi! De belichting is mooi en ook qua houding staat het paard er mooi op. Op de hondenfoto's ben ik echt verliefd, jammer dat ik geen hond heb anders had ik je gevraagd langs te komen haha. Ik vind alleen dat bij beide foto's het linker oog wat wegvalt, vooral bij de eerste.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Nu dan mijn foto's. Ik vind ze foto technisch nog lang niet geweldig en moet dan ook nog een hoop oefenen. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie taxatie!
Afbeelding

(Op sommige schermen wordt deze foto heel donker en lijkt het witte wat blauw, maar op de schermen waar dat niet zo is vind ik deze foto zelf erg mooi)
Afbeelding

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:04

larissa, ik vind de kleuren erg mooi. Allemaal heel verschillende fotos, leuk. Denk vanaf 40 a 50 euro :-)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:40

Larissa, Eerste vind ik persoonlijk het beste.
Laatste foto had ik wat meer ruimte rechts willen zien.

15/20 euro

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:52

Alleen taxeren zonder eigen werk te plaatsen mag ook toch? :D Ik zal eens wat foto's plaatsen als ik mijn nieuwe camera heb.

Pagina 53
annedrop: De 2e, 4e en 7e foto spreken mij het meest aan. Mooie heldere kleuren! €10-€20
love__mandy: De 2e en 3e foto lijken wat scherpte te missen, verder vind ik ze wel leuk. €10
Strasshorse: Qua scherpte en belichting vind ik je foto's mooi, maar qua standpunt nog niet zo bijzonder. €10-€20
Suuszels: Mooie foto's, vooral de tweede spreekt me aan. €30-€40
Manou_xxx: Ik ben fan van je kleurgebruik op foto 2 en 4, de andere foto's vind ik net wat minder. €20-€30
Hes_Han: Mooie foto's, maar ik vind ze niet heel bijzonder. €20
D-shots: Hele scherpe foto's, mooi! €30
Anne-joy: Het lijkt alsof de foto's niet helemaal scherp zijn. De 3e foto vind ik nog het beste gelukt. €10-€20

Pagina 54
Billionache: Mooie foto's, vind ze nog wel een beetje 'gewoontjes' en niet heel spectaculair qua kleurgebruik. €20-€30
Anouska15: De 2e en 4e foto lijken niet helemaal scherp. Ik zou nog even lekker doorgaan met oefenen!
S_&_Z: Prachtige foto's, heel scherp en mooi qua kleuren. €50-€60
louiisaa: Ik vind de foto's nog niet heel bijzonder, sorry. Oefening baart kunst!

Pagina 55
NaomixZanzi: Leuke foto's! Vind de blackphoto nog wel wat iets te donker, het paard valt teveel weg. €10-€20
Terre: Mooie scherpe foto's, zou nog een beetje spelen met vanuit welk standpunt je fotografeert. €20

Pagina 56
TessJazz: Het kan aan het scherm van mijn laptop liggen, maar ik zie een roodachtige gloed over je foto's. €10
Puppy1128: Nette foto's, vind foto 5 geen fijn beeld. €20
Naoom_: Mooie sfeer, beetje vintage look bij de eerste 3. €20-€30

Pagina 57
larissa96: Ik vind je kleurgebruik nog niet heel erg spectaculair, de foto's zijn een beetje gewoontjes. Ik zou lekker doorgaan met oefenen!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:54

Ik had gister een meeting dus zal straks weer nieuwe foto's plaatsen en weer even een hoop mensen beoordelen

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:09

Paris_ schreef:
Alleen taxeren zonder eigen werk te plaatsen mag ook toch? :D Ik zal eens wat foto's plaatsen als ik mijn nieuwe camera heb.

Pagina 53
annedrop: De 2e, 4e en 7e foto spreken mij het meest aan. Mooie heldere kleuren! €10-€20
love__mandy: De 2e en 3e foto lijken wat scherpte te missen, verder vind ik ze wel leuk. €10
Strasshorse: Qua scherpte en belichting vind ik je foto's mooi, maar qua standpunt nog niet zo bijzonder. €10-€20
Suuszels: Mooie foto's, vooral de tweede spreekt me aan. €30-€40
Manou_xxx: Ik ben fan van je kleurgebruik op foto 2 en 4, de andere foto's vind ik net wat minder. €20-€30
Hes_Han: Mooie foto's, maar ik vind ze niet heel bijzonder. €20
D-shots: Hele scherpe foto's, mooi! €30
Anne-joy: Het lijkt alsof de foto's niet helemaal scherp zijn. De 3e foto vind ik nog het beste gelukt. €10-€20

Pagina 54
Billionache: Mooie foto's, vind ze nog wel een beetje 'gewoontjes' en niet heel spectaculair qua kleurgebruik. €20-€30
Anouska15: De 2e en 4e foto lijken niet helemaal scherp. Ik zou nog even lekker doorgaan met oefenen!
S_&_Z: Prachtige foto's, heel scherp en mooi qua kleuren. €50-€60
louiisaa: Ik vind de foto's nog niet heel bijzonder, sorry. Oefening baart kunst!

Pagina 55
NaomixZanzi: Leuke foto's! Vind de blackphoto nog wel wat iets te donker, het paard valt teveel weg. €10-€20
Terre: Mooie scherpe foto's, zou nog een beetje spelen met vanuit welk standpunt je fotografeert. €20

Pagina 56
TessJazz: Het kan aan het scherm van mijn laptop liggen, maar ik zie een roodachtige gloed over je foto's. €10
Puppy1128: Nette foto's, vind foto 5 geen fijn beeld. €20
Naoom_: Mooie sfeer, beetje vintage look bij de eerste 3. €20-€30

Pagina 57
larissa96: Ik vind je kleurgebruik nog niet heel erg spectaculair, de foto's zijn een beetje gewoontjes. Ik zou lekker doorgaan met oefenen!

Ik doe niet anders hahaha, maak niet professionele foto's dus taxeer alleen :-)

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:51

hey!
Hierbij stel ik ook even mijn foto's voor.
hier vind je foto's van 2 shoots waarvan een paar in zwart wit en een paar in kleur.

Ik taxeer straks ook even :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:34

Citaat:
Pagina 54

billionache: Mooie foto's mooi scherp al mis ik wel wat kleur in de foto's €35
Anouska15: Vind het meer huis tuin en keuken kiekjes, compositie is niet special evenals de scherpte en kleuren.
S_en_Z: hele mooie foto's, weinig op aan te merken €60
louiisaa: vind ze niet zo speciaal, ook qua scherpte niet zo, ik zou nog even verder oefenen

Pagina 55:

NaomixZanzi: mooie foto's al mogen de kleuren van mij wel wat feller, vind ze een beetje fles €10 a €15
Terre: ik vind de eerste de mooiste, andere 2 vind ik niet zo speciaal

Pagina 56:

TessJazz: vind ze een beetje gewoontjes, vind de onderste nog de leukste :)
puppy1128: wij waren op dezelfde meeting dus de hondjes ken ik :) vind ze erg leuk geworden €20 a €30
Naoom_: Vind de eerste erg mooi qua sfeer, bij de 3e mist iets naar mijn mening maar kan mijn vinger er even niet op leggen (mensen) €25 - Hele mooie foto's, zowel qua compositie als belichting (dieren) €50 a €60

Pagina 57:

larissa96: Het zijn mooie foto's maar je mag nog meer spelen met effecten (en let op je scherpte) €10
Stefieke1997: hele mooie foto's €40 a €50

Weer even wat nieuwe foto's van mijn kant.
Er staat geen Logo op de foto's maar er rust wel degelijk een Copyright op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:57

copyright is een beetje een misplaatste term. Er rusten auteursrechten op de foto, geen copyright :P en je hoeft het er niet eens bij te zeggen of een logo op te zetten want elk eigen werk heeft jouw auteursrechten.

Mooie foto's trouwens!
Ik zelf persoonlijk zou je niet boeken, maar dat is meer omdat ik zelf ook nette foto's maak. Ik vind 30 euro wel een net bedrag om te beginnen

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:17

*knip*

Manou_xxx: €25
Hes_Han: €15
D-shots: €30
Anne-joy: €15
Pagina 54
Billionache: €25
Anouska15: €10
S_&_Z: €50
louiisaa: even dooroefenen

Pagina 55
NaomixZanzi: €15
Terre: €25

Pagina 56
TessJazz: €15
Puppy1128: €20
Naoom_: €25

Pagina 57
larissa96: even dooroefenen
Stefieke1997: €45

Ik ben benieuwd :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 14-04-15 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:36

Wat bedoel je met dat je tussen de plaatsingen van eigen werk taxeert? :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:39

Dat ik tussendoor ook taxeer zonder dat ik zelf iets plaats.
Staat er erg ongelukkig :Y)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:41

Ooh 'zo weinig' alsing weinig taxaties.. Ik dacht 'zo weinig' alsin lage prijs.. :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:42

Ik heb het even weggehaald om verwarring te voorkomen :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:43

romyloverrr:
Eurootje of 20? vind vooral de 2e foto mooi, helaas niet optimaal scherm maar het plaatje is mooi!!

DEZE FOTO'S KOMEN VAN FB AF EN DAARNA GEUPLOAD MET TINYPIC. KWALITEIT IS DUS FLINK ACHTERUIT GEGAAN:(
Dit was vorige week, geen geplande shoot ofz. Even na het rijden even deze 2 schatjes op de foto gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:44

Iets uitgebreider taxeren zou wel fijn zijn.

Ik zal vanmiddag ook weer even taxeren.
Plaatsen doe ik binnenkort wel weer :=

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:22

NaomixZanzi: leuke foto's alleen vind ik de black photo niet zo, door de houding van het paard en omdat het net iets te donker is. bij de 1e foto mis ik wat scherpte bij zn oog/oren volgensmij, maar je bent goed bezig! ik zou beginnen met 10 euro
Terre: scherpe nette foto's maar ik vind de 1e foto wat apart qua standpunt, ik zou de hond de camera in laten kijken de volgende keer. verder zijn het leuke foto's maar vind ik ze niet heel speciaal (maar dat is mijn mening) ik zou wel zeker doorgaan! want je bent goed bezig :D
TessJazz: lekkere velle kleuren :) ik vind het leuke foto's en zou lekker beginnen bij 15 euro
Puppy1128: ik vind het goede scherpe foto's en dat je best weinig vraagt (op je site gekeken) ik zou het lekker opschroeven hoor! zeker wel 35 euro ! oefen wel met portret (paard en meisje) met het standpunt.
Naoom_: heerlijke foto's :) 50 euro zou ik vragen ;) mooie scherpte en fijn kleurgebruik/lichtgebruik
larissa96: ik mis nog wat scherpte en vind het niet heel fijn ogen, ook vind in het contrast iets to much en de kleurgebruiken iets te veel, ik zou nog door oefenen en 5 euro vragen zodat je er wel iets voor krijgt ;)

Ik heb mijn 1e echte shootdagje gehad en mocht 12 mensen fotograferen :D ik heb 1 persoon haar foto's al af en ben met derest bezig :) hier wat plaatjes en ben benieuwd of jullie al vooruitgang zien :)
super lieve foto's en wat een leuk stel <3

uploads zijn wel via bokt dus gaat iets achteruit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:49

Pagina 55:
TessJazz 10-15 . Probeer wat te spelen met compositie en licht.
pupp1128 20-30 . Mooi scherp, alleen jammer dat dat meisje op Queeny haar ogen dicht heeft xD
Naoom_ 20-25. Bij de mensen foto's ben ik niet van van het ''witte licht'' op de achtergrond vooral de 2e foto van de mensen spreekt mij niet aan. Je paarden en honden foto's vind ik wel heel mooi! hiervoor zou ik 35-40 voor geven

Pagina 56:
larissa96 10-15. Ik vind de eerste en de laatste foto mooi, maar de 2e spreekt mij niet aan, ik vind de kleuren wat grauw? (op mijn scherm is deze foto inderdaad erg donker)
stefieke1997 25-30 de eerste foto dan de paarden, had net iets meer naar beneden gedaan, de kin is nu wel erg krap. Mensen foto's vind ik heel mooi! Leuk zo spelen met compositie
strasshorse 20-25. Eerste foto vind ik het mooiste. De derde foto vind ik wel erg fel/overbelicht
romyloverrr 5-10 Eerste foto vind ik erg leuk, had misschien iets meer kleur in gemogen? Je tweede en derde foto's lijken wat donker? Kan ook aan mijn scherm liggen, ook deze zijn wat ''grauw'' en bij de laatste foto had je het touw beter niet weg kunnen werken, je ziet nu dat er aan het bit word ''getrokken''. Ook is de horizon niet helemaal recht.
korbakimmy810-15 Eerste foto vind ik erg mooi! Leuke uitsnede zo. Tweede foto is de horizon een beetje scheef.
louiisaa 15-20 Laatste foto vind ik heel lief, mooi vastgelegd! Wel jammer van de achtergrond, maar daar kan jij natuurlijk niks aan doen. 2e foto had misschien iets meer naar rechts gemogen, dat het hele paard er op staat en minder ruimte links is.

Weer wat foto's van mijn kant:
Eerste keer zonsondergang:
Afbeelding
Afbeelding
Nog wat plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:35

larissa96: Ik mis een beetje scherpte in je foto's: 10 euro
Stefieke1997: Mooi! 50 euro
Strasshorse: 20 euro, ik mis een beetje het spelen met de scherptediepte
romyloverrr: de 2e vind ik wel mooi, de compositie van de andere 2 vind ik niet zo interessant: 15 euro
korbakimmy8: de eerste foto vind ik mooi, bij de 2e mis ik wat scherpte, en ook een beetje een scheve horizon :) 15à20 euro
louiisaa: hier vind ik vooral de achtergrond storend, een open weide/ bos is al veel aangenamer, scherpte zit wel vrij goed:) 25 euro
love__mandy: de eerste 2 fotos vind ik heel mooi, de anderen hebben een iets minder goede compositie, maar de kleuren en scherpte zijn wel goed 35 euro

Hier zijn mijn foto's:
Momenteel vraag ik 20 euro voor een fotoshoot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding