Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Ik heb even een vraagjeIk wil wel eens proberen om te fotograferen in een mini studio. Ik hoor vaak dat mensen dat maken met wit papier, maar als je dan een iets grotere mini-studio wilt, wat kun je dan het best gebruiken? Iemand een huis-tuin-en-keukenartikel voor mij?
winerieke schreef:Ik heb een finipix fujifilm S8000fd en ik zie dat mensen ook met zo'n fuji mooie foto's krijgen van bijv. een paardenhoofd en dan met de achtergrond heel wazig, hoe krijg ik dat voor mekaar?
Larisske schreef:Ik heb een vraag weet iemand of je met een gewone camera bv een Sony digitaal fototoestel Cyber-shot DSC-S730 of Nikon digitaal fototoestel Coolpix L16 of Kodak digitaal fototoestel EasyShare C613 zo alleen dat het onderwerp bv een paard sherp is en de rest zo een beetje vaag snappen jullie?
Six schreef:winerieke schreef:Ik heb een finipix fujifilm S8000fd en ik zie dat mensen ook met zo'n fuji mooie foto's krijgen van bijv. een paardenhoofd en dan met de achtergrond heel wazig, hoe krijg ik dat voor mekaar?
Dat krijg je voor elkaar doormiddel van het Diafragma van de camera. Die kun je zelf instellen,
Diafragma getallen zijn de zogenaamde F getallen.. een F met een cijfer ervoor.
Als je een kleine scherpte diepte wil.. (dus wazige achtergrond) Moet je het diafragma getal dus zo laag mogelijk zetten.. En wil je dus alles scherp hebben moet je hem weer hoog zetten.
Ik hoop dat je het een beetje volgt..
Het diafragma kun je vergelijken met je eigen oog, als je oog klein is komt is er veel licht.. En als hij Groter is is er minder ligt.
Nja, zoek eens wat info op, op internet!
Succes!
Six schreef:winerieke schreef:Ik heb een finipix fujifilm S8000fd en ik zie dat mensen ook met zo'n fuji mooie foto's krijgen van bijv. een paardenhoofd en dan met de achtergrond heel wazig, hoe krijg ik dat voor mekaar?
Dat krijg je voor elkaar doormiddel van het Diafragma van de camera. Die kun je zelf instellen,
Als je een kleine scherpte diepte wil.. (dus wazige achtergrond) Moet je het diafragma getal dus zo laag mogelijk zetten.. En wil je dus alles scherp hebben moet je hem weer hoog zetten.
Het diafragma kun je vergelijken met je eigen oog, als je oog klein is komt is er veel licht.. En als hij Groter is is er minder ligt.
Succes!
domirenza schreef:Heey allemaal
ik heb een vraagje over de nikon z710 die heb ik nameljk, hoe kan ik daarmee het beste portret foto's maken,
vanuit welke standpunten is het het mooiste om 4 personen en 1 hond op de foto te krijgen??
Groetjes
Succes!
Larisske schreef:Ik heb een vraag weet iemand of je met een gewone camera bv een Sony digitaal fototoestel Cyber-shot DSC-S730 of Nikon digitaal fototoestel Coolpix L16 of Kodak digitaal fototoestel EasyShare C613 zo alleen dat het onderwerp bv een paard sherp is en de rest zo een beetje vaag snappen jullie?
Larisske schreef:Zou iemand mij dit kunnen zegge a.u.b ?