[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:44

Er bestaan ook sigma (en tamron?) objectieven met sony vatting toch?
Misschien zit daar wat tussen?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:53

Sony heeft inderdaad als nadeel dat er (van Sony, Tamron, Sigma) relatief weinig keuze is.
Ik kan je dan ook van harte aanraden om naar een antiekwinkel te lopen of op marktplaats te speuren naar Minolta lenzen. Minolta was vroeger de camerafabrikant en is toen overgenomen door Sony.
Toch had Minolta een ontzettend goede naam; haar lenzen en camera's waren van ontzettend goede kwaliteit en worden nu nog gezien als heerlijk glas om mee te werken. Veel lenzen hebben zelfs al AF en alle lenzen werken op de Alpha body's van Sony.
Vooral de 'beercan' lenzen zijn echt fantastisch om mee te werken.

Zelf heb ik een poos met de Minolta 75-300 gewerkt en dit is mij toen heel goed bevallen. Want hoewel 100E of meer voor een tweedehands en oude lens heel veel lijkt, is het het toch dubbel en dwars waard. Die oude lenzen kunnen namelijk ook heel goed tegen een stootje. (Die van mij was geloof ik al weer 18 jaar oud)
http://www.dyxum.com/images/Lenses/55/55_2.jpg

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:12

NewGirl_BQ schreef:
Ja inderdaad... Ben ik bewust van dat ik zo het probleem niet aanpak...
Maar ja, kan het me nu ook niet permitteren om mijn camera nu op te sturen en hem 3 maand kwijt te zijn... :(
Pfff, baal er nog steeds zo hard om, koop je dan een 2e hands camera van iemand die je kent en waarvan je zeker bent dat er niets aan is... komt dit uit na een maand die van mij is.

Je zou eens kunnen kijken wat de kosten zijn en hoe lang je hem kwijt bent. Heb je wel een nieuwe camera qua binnenwerk ;).

Het is een probleem waar jij of de oude eigenaar niets aan kan doen. Het is een fout in de camera zelf.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:36

Op dyxum vind je meerdere merken,ook de sigma, tamrom, minolta, tokina enz enz.
Ik ben ook heel tevreden met mijn minolta 75-300, voor 100 euro, samen met analoge camera en minolta 35-70mm lens gekocht (ik wilde alleen de 75-300, maar andere lens is op zich ook wel leuk lensje). Voor 100 euro heb ik al veel plezier van de lens gehad. Ik ben hele verzameling minolta's. En de 300 mm hindert mij niet zo zeer. Ik probeer vaak te steunen op een randje. Maar uit de hand foto nemen kan met die lens ook nog prima (ook afhankelijk van je sluitertijd).
Mocht je in de buurt wonen, ben je welkom om 75-300 van minolta te testen. Let wel op, ook minolta heeft verschillende typen van 75-300 waarvan beoordeling ook verschilt.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:04

Heel erg bedankt allemaal :)
Ik ga mij eens verdiepen in de verschillende merken en dan met name de minolta.

@Horsefreak: Bedankt voor je aanbod. Helaas woon ik ruim een uur van je vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:22

Ik verkoop met pijn in mijn hart mijn Canon EF 28-70mm 28-70 f/2.8L. Ik heb de lens destijds samen met mijn ex gekocht, maar we zijn al bijna twee jaar uit elkaar dus dat is gewoon niet handig.
Nu ben ik op zoek naar en soortgelijke lens om deze te vervangen, waarbij ik er qua kwaliteit absoluut niet op achteruit wil gaan. Aanraders?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:34

De Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM. Wat een heerlijk kitlensje. <3

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:36

anne_joy schreef:

@Horsefreak: Bedankt voor je aanbod. Helaas woon ik ruim een uur van je vandaan.

Ik heb zelf een minolta 70-300, erg fijne lens om mee te werken. Ook heb ik een sigma 70-210 en die vind ik nog prettiger. Dan heb ik ook nog de sony 55-200 en ook deze levert mooie platen op behalve bij actie foto's vind ik em wat tegen vallen.

Ik zou je dus eigenlijk de sigma aanraden.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:03

Wuis schreef:
Ik verkoop met pijn in mijn hart mijn Canon EF 28-70mm 28-70 f/2.8L. Ik heb de lens destijds samen met mijn ex gekocht, maar we zijn al bijna twee jaar uit elkaar dus dat is gewoon niet handig.
Nu ben ik op zoek naar en soortgelijke lens om deze te vervangen, waarbij ik er qua kwaliteit absoluut niet op achteruit wil gaan. Aanraders?

Kun je je ex niet "uitkopen"?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:34

JastieHorse schreef:
anne_joy schreef:

Ik heb zelf een minolta 70-300, erg fijne lens om mee te werken. Ook heb ik een sigma 70-210 en die vind ik nog prettiger. Dan heb ik ook nog de sony 55-200 en ook deze levert mooie platen op behalve bij actie foto's vind ik em wat tegen vallen.

Ik zou je dus eigenlijk de sigma aanraden.

In welk opzicht vind je de sigma fijner dan de minolta? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:52

AvWShots schreef:
Wuis schreef:

Kun je je ex niet "uitkopen"?

Nee, want we willen de lens allebei graag hebben. Dus dat zou niet eerlijk zijn. :(

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:22

Dan is de Canon EF 24-70mm f/2.8L IS II USM een mooi alternatief, want de 28-70mm is geloof ik niet meer in productie en is inmiddels vervangen door deze. Dus die wil ik je graag aanraden. ;) Ik heb hem ook en ben er zeer tevreden over. <3

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:26

anne_joy schreef:
In welk opzicht vind je de sigma fijner dan de minolta? :)

Vooral de kwaliteit van foto's vind ik mooier, niet dat de minolta slecht is hoor, helemaal niet zelfs maar met actie foto's kan ik er niet goed mee overweg :P

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:45

@ Maaikemuis;

Ik heb antwoord gehad van Nikon;

Het spijt me te moeten vernemen dat u problemen heeft met uw D90.

U kunt uw camera in dit geval het beste opsturen naar ons Service Point om deze te laten nakijken. Het Service Point zal op basis van inspectie een prijsopgave maken van de uiteindelijke kosten voor reparatie. Deze service zal niet gratis uitgevoerd worden als de camera niet binnen de garantie valt. Mijn verontschuldigingen voor enig ongemak dat dit voor u veroorzaakt.

Camera is niet meer in garantie.
En vind het persoonlijk 'belachelijk' om te moeten betalen voor de reparatie...
Aangezien het blijkbaar een fout is in de camera zelf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:50

NewGirl_BQ schreef:
@ Maaikemuis;

Ik heb antwoord gehad van Nikon;

Het spijt me te moeten vernemen dat u problemen heeft met uw D90.

U kunt uw camera in dit geval het beste opsturen naar ons Service Point om deze te laten nakijken. Het Service Point zal op basis van inspectie een prijsopgave maken van de uiteindelijke kosten voor reparatie. Deze service zal niet gratis uitgevoerd worden als de camera niet binnen de garantie valt. Mijn verontschuldigingen voor enig ongemak dat dit voor u veroorzaakt.

Camera is niet meer in garantie.
En vind het persoonlijk 'belachelijk' om te moeten betalen voor de reparatie...
Aangezien het blijkbaar een fout is in de camera zelf.

Kun je misschien nog proberen de laatste firmware op je body te zetten? Of staat de laatste versie er inmiddels al op?

--- edit
Eigenlijk hoort dit niet in dit topic thuis. := Dit topic gaat alleen over objectieven en de aanschaf ervan...
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 24-04-14 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:51

Tja, aan de andere kant, je moet wat. Een batterij die het 6 uur volhoudt op het moment dat je hem niet gebruikt is ook niet alles. Het is een ouder model camera, hij wordt ook niet meer gemaakt.

Het is een afweging die je moet maken. Laat je het repareren en kun je weer pak en beet 2 jaar vooruit (tot je weer wil updaten, daar heb ik altijd wat last van.... (A) ) of kun je hier mee leven?

Edit: De tip van Bagheera zou je nog kunnen proberen. Mits je niet al de laatste versie er op hebt staan.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:56

Oké bedankt voor alle tips :)
Zal dat nog eens proberen.

Sorry dat ik het bericht hier had geplaatst :o

Heel erg bedankt voor de informatie!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:16

hallo!

Ik heb een Canon EOS 600D met een tamton 28-300mm lens.
Nou vind ik het bereik van deze lens heel fijn, maar naast zoomen heeft hij niks te bieden voor de foto's.
Ik ben dus op zoek naar een lens die wat meer over laat van de foto's die ik maak.
Maakt het verschil als ik er een Canon lens op zet?

Hebben jullie advies?

het liefst wil ik bereik tot 200/300mm
prijs niet boven de €300,-

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:19

canon 55-250 IS (dus zonder STM) kost zo'n 150 euro. Even de zoekfunctie in dit topic gebruiken, kom je hem heel vaak tegen ;)

Tamron lenzen uit de gewone serie zijn niet zo heel best. Sommige professionele wel.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 26-04-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:19

De 55-250! Hij heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding! Deze lens hoeft ook niet te schakelen van dichtbij naar tele en dat scheelt volgens mij ook veel. Ik heb hem sinds kort en ik vind het prima foto's! :)
Ik weet trouwens niet of je eisen hebt, macro of lichtsterk? Lichtsterk ga je helaas niet krijgen voor die prijs, maar de 55-250 is een leuke allrounder en goedkoop. :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:31

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:33

Als je even hier boven had gekeken had je al kunnen zien dat je de 55-250 beter kunt nemen.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:38

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:46

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:51

Vanky schreef:
Klopt, maar ik wil graag weten waarom. Wat het verschil en voordeel daarvan is.
En 150 euro? bij mij staat er toch echt wat meer: http://www.cameraland.nl/objectieven/ef ... 5-6-is-ii/

Of is dit te verkeerde?

Had je ook kunnen lezen: de 55-250 is sneller en zonder STM feitelijk een spotgoedkoop lensje.

De 75-300 is een EF-lens en daarmee is de 55-250 een punt wanneer je een FF-camera hebt.
Ik heb die 75-300 hier liggen (de mII) en ik gebruik 'm zelden, simpelweg omdat ie niet bijster snel is.

AvWShots schreef:
Als je wilt weten waarom deze lens precies beter is, kun je beter even de zoekfunctie gebruiken. Dit topic is bijna het 55-250 topic geworden.
:D :D