[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:52

Ash_ schreef:
Ik zag net dat de 600 d in de aanbieding is. Nu was ik aan het sparen voor een 70d maar heb het bedrag npg niet bij elkaar. Doorsparen of toch de 600d kopen?

Doorsparen :j

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:13

Ash_ schreef:
Ik zag net dat de 600 d in de aanbieding is. Nu was ik aan het sparen voor een 70d maar heb het bedrag npg niet bij elkaar. Doorsparen of toch de 600d kopen?

Ligt eraan wat je ambities zijn...als je hobbymatig voor jezelf af en toe wat leuke, mooie foto's wilt maken dan volstaat de 600D meer dan genoeg.
Wil je meer en heb je hogere eisen dan zou ik doorsparen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:43

Doorsparen, de 70D is het absoluut waard! :) En hij is al flink in prijs gezakt sinds ik hem heb gekocht, maar ik heb er geen moment spijt van.

HeavensLove

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:47

als je de keuze hebt, zou ik ook doorsparen tot de 70D hoor, altijd wat fijner :)

Ik heb een tijdje terug (een anderhalve maand ofzo) mij een nieuwe camera aangeschaft, Canon EOS 5D Mark III :) en dat ter vervanging van mijn oude 400D X'D ik denk dat ik mijn 400D niet meer aanraak ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:13

HeavensLove schreef:
als je de keuze hebt, zou ik ook doorsparen tot de 70D hoor, altijd wat fijner :)

Ik heb een tijdje terug (een anderhalve maand ofzo) mij een nieuwe camera aangeschaft, Canon EOS 5D Mark III :) en dat ter vervanging van mijn oude 400D X'D ik denk dat ik mijn 400D niet meer aanraak ...

Dat is ook niet een klein stapje voorwaarts :D
Ik zou die 400D dan inruilen, ligt ie ook niet in de weg en wellicht is er nog een beginner bij mee.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:20

@ikke: ik had al een paar keer gefotografeerd met mijn pa zijn 5D :)
en ik heb er nog geen dag spijt van dat ik veranderd ben :p ik was eigenlijk op de nieuwe 7D aan het wachten, maar die laat nu nog altijd op zich wachten, ik wachtte er al een jaar op
en goh, die 400D daar moet mijn pa over beslissen, is eigenlijk in theorie nog steeds een camera van hem
hij is ondertussen wel al 4 jaar oud ofzo

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:11

stefaniepje schreef:
judithh schreef:
Mooie set maar zou ook even kijken wat hij bij foka en KE kost.
Konijn staat erom bekend duurder te zijn dan de meeste andere aabieders.

Ja inderdaad, ik heb ook al veel op zoek werk gedaan en daar is hij inderdaad duurder. Maar ik woon zelf in Turnhout (BE), 5 minuten van de winkel. Dus moest er iets mis zijn kan ik er op een eenvoudige manier mee terug. Ook daar kan ik binnen de garantie langs komen om hem te laten reinigen voor eventueel stof etc. Dat heeft mijn keuze eigenlijk de doorslag gegeven. Ik heb namelijk geen ervaring met andere winkels. Of vinden jullie dat ik hier niet echt rekening mee moet houden?

Ik was ook aan het overwegen om het garantieplan 2+2 jaar erbij te nemen (wel 75 euro extra). Maar zoals ik al zei kan ik dan altijd langs gaan als er iets mis is.. Of wat denken jullie hiervan?

Ik heb mijn camera ook van konijnenberg. (woon ook in Turnhout btw ;) ) en ik vind het een goede keuze. Ik ben er zoiezo voor om camera oid niet online te kopen, als er iets mis mee is. Waar ga je naartoe ? Een konijnenberg geeft ook meteen extra uitleg. WWelke functie je bij welke omstandiheden gebruikt etc. Heel handig. Zou hem gewoon daar kopen ;)

edit: heb nu pas gezien dat je hem gaat kopen daar ;)

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:45

Djura99 schreef:
Ik heb mijn camera ook van konijnenberg. (woon ook in Turnhout btw ;) ) en ik vind het een goede keuze. Ik ben er zoiezo voor om camera oid niet online te kopen, als er iets mis mee is. Waar ga je naartoe ? Een konijnenberg geeft ook meteen extra uitleg. WWelke functie je bij welke omstandiheden gebruikt etc. Heel handig. Zou hem gewoon daar kopen ;)

edit: heb nu pas gezien dat je hem gaat kopen daar ;)

Ik heb de aankoop ook even uitgesteld met de feestdagen. Ik ben helemaal overtuigd om hem daar toch te kopen. De service en het gemak dat ik er zo heen kan is zeker de prijs die ik meer betaal waard! :D

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:06

Djura99 schreef:

ik heb de mijne online besteld, was stukken goedkoper, heb alleen lang moeten wachten, maar als dat het enige is
en ik heb hem besteld in hong kong, maar ik heb zelfs een europese versie gekregen en ik kan ermee terecht in nederland voor in het geval er iets mis mee is, dus ik ben best tevreden over mijn bestelling (was bij simplyelectronics.net)
het enige wat wij doen is met Paypal betalen zodat moest er iets mislopen in de eerste weken, dan zorgen zij ervoor dat je je geld terug krijgt :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:11

HeavensLove schreef:
Djura99 schreef:

ik heb de mijne online besteld, was stukken goedkoper, heb alleen lang moeten wachten, maar als dat het enige is
en ik heb hem besteld in hong kong, maar ik heb zelfs een europese versie gekregen en ik kan ermee terecht in nederland voor in het geval er iets mis mee is, dus ik ben best tevreden over mijn bestelling (was bij simplyelectronics.net)
het enige wat wij doen is met Paypal betalen zodat moest er iets mislopen in de eerste weken, dan zorgen zij ervoor dat je je geld terug krijgt :)

Klinkt goed! Zag de body die ik wil ook voor veel minder erop staan. 811 euro. Betaal je veel verzendkosten?

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:34

geen, daarom kan het wel maanden duren tegen dat je het hebt, de ene keer zijn ze sneller met leveren dan de andere keer, hangt namelijk vanaf hoeveel bestellingen ze hebben en ze wachten op verzenden tot op een moment dat ze geen taxen moeten betalen, meestal hadden we alles binnen de maand, maar op mijn camera heb ik wel 3 maanden moeten wachten, je moet er toch iets voor over hebben

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:06

Hee bokkers,

Ik krijg voor mijn verjaardag de Sony Alpha 58 :) Maar nu ben ik dus opzoek naar een goede opbergtas.
Weten jullie misschien een mooie, niet te kleine en ook niet al te dure camera tas? ;)

Groetjes Linda

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:55

Iemand hier ervaring met de 100D?
Is dat een beetje leuke camera voor een beginner in de spiegelreflex wereld?

Of andere ideeen voor een spiegelreflex tot 500 euro?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:06

ikke schreef:
HeavensLove schreef:

Ik zou die 400D dan inruilen, ligt ie ook niet in de weg en wellicht is er nog een beginner bij mee.

Ik heb er twee.. :o
Heeeerlijke camera! Heb ook nog een 60D liggen ook fijn maar die gebruik ik als we bv naar de dierentuin gaan of op vakanties.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:23

judithh schreef:
ikke schreef:

Ik heb er twee.. :o
Heeeerlijke camera! Heb ook nog een 60D liggen ook fijn maar die gebruik ik als we bv naar de dierentuin gaan of op vakanties.

Tja, als je ze gebruikt, zie ik het probleem ook niet.
Ik heb ook nog een klein verzamelingetje chemisch spul liggen; wordt af en toe nog ingezet.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:25

Ik gebruik ze dagelijks voor mijn werk, vandaar dat ik ze prive ook liever niet gebruik en daar mijn 60D voor inzet.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:41

Hoi,
Doordat ik ontzettende pech heb gehad met mijn mobiel zijn al mijn spaarcenten voor de 60D die ik zo graag wil weg.. Moet weer helemaal opnieuw beginnen maar de camera die ik nu heb (300D) wordt sloom en werkt niet meer goed mee enzo. Dus ik zat eraan te denken om een 1100D te kopen. Maar ga ik er dan heel erg op achteruit en zal ik dan maar gewoon weer een paar jaar door sparen? Of kan het wel volgens jullie gewoon de 1100D kopen?
Alvast bedankt :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:58

Hallo,

Sinds mijn canon 400d kuren vertoont ben ik zoek naar wat nieuws.
Mijn oog was gevallen op de canon 6D of de 70D.
Nu zat ik MP wat te speuren en kwam een advertentie tegen van een Canon 5D MK2 , weinig clicks ivm gebruik filmen. Nou wil hij er 1100 euro voor hebben. Ik heb 920euro geboden en daarmee gaat hij wel akkoord.
Er zit verder geen lens bij, wel de oplader en accu's natuurlijk.
Is 920euro reeël?

Het aantal clicks wist hij niet precies. Dat gaat hij uitzoeken

De camera zal gebruikt worden voor hond/paard en voornamelijk mensen.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:27

Ik heb helemaal geen ervaring met de 5D (mk2), maar dit is wel een full frame camera waardoor je er ook rekening mee moet houden dat je misschien nieuwe lenzen zult moeten gaan aanschaffen. Niet alle lenzen passen op een full frame camera.
Daarbij denk ik dat de 5D mark 2 wel wat verouderd is, maar ik heb er geen ervaringen mee dus ik weet niet of dit echt een probleem is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:42

Paar pagina's gelezen maar niet echt iets terug gevonden over de canon 700D, heeft iemand daar ervaring mee.

Ik heb nu een 1000D en merk vooral dat hij bij wat hogere ISO heel snel veel begint te ruisen, hij een beetje langzaam is (bufferen duurt soms zó lang) en ik zou eigenlijk ook wel eens wat willen filmen. De 600D heb ik wel eens gebruikt en lijkt me opzich al een leuke stap vooruit (vooral kwa iso en snelheid, filmen ging nog wat moeizaam met scherpstellen). De 700D is natuurlijk een opvolger van de 600D, en ik had begrepen met scherpstellen via liveview/filmen ook wat beter zou moeten zijn, heeft iemand daar misschien ervaring mee?
60D vind ik wel erg duur en bovendien is die volgens mij ook weer groter en zwaarder dat lijkt me voor mij een nadeel.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:56

hazira schreef:
Hallo,

Sinds mijn canon 400d kuren vertoont ben ik zoek naar wat nieuws.
Mijn oog was gevallen op de canon 6D of de 70D.
Nu zat ik MP wat te speuren en kwam een advertentie tegen van een Canon 5D MK2 , weinig clicks ivm gebruik filmen. Nou wil hij er 1100 euro voor hebben. Ik heb 920euro geboden en daarmee gaat hij wel akkoord.
Er zit verder geen lens bij, wel de oplader en accu's natuurlijk.
Is 920euro reeël?

Het aantal clicks wist hij niet precies. Dat gaat hij uitzoeken

De camera zal gebruikt worden voor hond/paard en voornamelijk mensen.

Ik zou dan toch voor de 6D gaan als je fullframe wilt, deze presteerd beter dan de 5D MK2. Tevens zoals gezegt moet je er rekening mee houden dat niet elke lens op een FF past..welke objectieven heb je nu in bezit?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:00

Hanna_94 schreef:
Ik heb helemaal geen ervaring met de 5D (mk2), maar dit is wel een full frame camera waardoor je er ook rekening mee moet houden dat je misschien nieuwe lenzen zult moeten gaan aanschaffen. Niet alle lenzen passen op een full frame camera.
Daarbij denk ik dat de 5D mark 2 wel wat verouderd is, maar ik heb er geen ervaringen mee dus ik weet niet of dit echt een probleem is.

Verouderen betekent niet per definitie dat dit inderdaad ineens geen goede body meer is.
5D mark II is een van de weinige body's waar amper aan te tippen valt, dat er nu een MK III uit is, tja. Is nog maar de vraag of dat inderdaad 'nodig' is. Technologie blijft vooruit gaan, iets verouderd maar word niet meteen minder goed.

Ik zou zelf eerder een 5D mark II kopen dan een 6D, maar wie ben ik :)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:09

De ISO prestaties van de 6D zijn beter, dynamisch bereik is beter, nieuwe sensor enz..enz...zou voor mij genoeg reden zijn niet voor een MKII te kiezen maar voor de verbeterde techniek van de 6D :)
Dat hij verouderd is houd inderdaad niet in dat hij dan niet goed is..het blijft een super body, zonder meer...maar neemt toch niet weg dat de 6D op meerdere vlakken betere prestaties heeft.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:00

Dank je wel voor jullie reacties!

Heb ook Richard even lastig gevallen met mijn vraag :+
En de kant die ik op wil met fotografie, dan is de 6D toch beter geschikt.

Verder ben ik mij bewust van de lenzen.
Op het moment bezit ik er maar 2, de kitlens van mijn 400D (die zou dan meeverkocht worden, mocht ik hem nog verkopen).
En een canon 50mm 1.8 , die kan dus mooi mee.
En de canon 70-200 USM 2.8 komt er nog bij :)
Had een Tamron zoomlens (70-300) maar die was ik zo zat, zo'n langzame AF voor de dieren die ik vastlegde. Die is dus de deur uit :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 00:48

Als je voor portretfotografie gaat is de 6D wel een zeer fijne camera!