[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessJazz

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 18:56

Heel veel verstand heb ik er niet van haha, maar voor naomi 15-20 en Terre 20-30 zoiets haha..

Ik fotograveer niet heel vaak.. maar laatst foto's gemaakt voor me beste vriendinnetje en ben toch wel benieuwd. :D
Kwaliteit is wel iets achteruit gegaan door mijn album.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:32

Ben wel benieuwd :)

Meest recente foto's:

Hond (vond het zelf erg jammer van grauwe (en koude :') ) weer, maar daar kan ik weinig aan doen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paard:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben denk ik niet geweldig met taxeren :=
TessJazz: 15 euro, heb het idee dat de 2e en 3e wat rozig zijn?
Terre: 25 euro
NsomixZanzi: 15 euro, 1e vind ik wat dof en 2e vind ik het paard donker ogen. 3e vind ik wel weer erg mooi!

Over dat 'probleem' met mensen die zeggen 'Ja, maar bij diegene krijg ik voor zoveel euro zoveel foto's', dat geval had ik ook een keer.. Nou dan ga je toch naar diegene? Ik ga mijn prijs niet aanpassen, omdat je bij een ander meer krijgt voor minder. :+

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:21

hallo iedereen,

ik vind het jammer dat er al snel foto's bijgeplaatst worden zonder even de tijd te nemen om anderen te taxeren. Of dat sommigen er maar 3 taxeren... Je kan maar 1x in de maand je foto's uploaden dus dan kun je best even de tijd nemen om een stuk of 10 vorigen te taxeren... de meeste die hier aan het forum mee doen nemen hier ook de tijd voor, maar als je dan ziet hoe sommigen 'maar even snel' iets zeggen..
Dit vind ik jammer... het is geen verplichting natuurlijk maar mij lijkt het leuk als iedereen evenveel moeite doet. Je hoeft echt niet 100 mensen te taxeren, maar iets meer dan 2 of 3 zou wel leuk zijn.
jij wilt immers toch ook dat jouw foto's door zoveel mogelijk getaxeerd worden?

niet aanvallend bedoelt... :') maar ik zou het leuk vinden als er IETS meer voor anderen gedaan wordt, ipv snel je eigen foto uploaden en hopen op veel reacties
iedereen wil immers een leuk en gezellig forum :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:24

Daarom taxeer ik soms 3/4 pagina's als ik er tijd voor heb.
Dan hoef ik me later geen zorgen te maken als ik foto's plaats en ik zet ook altijd "commentaar" erbij waarom ik zoveel geld zou geven, of terwijl: tips hoe het later beter/hoger bedrag kan worden.
Zo hoor ik graag van anderen wat ze willen geven aan mij maar ook waarom! :j

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:29

ik doe ook altijd vrolijk mijn best, maar ik post meestal ook gewoon alleen iets als ik tijd heb, zodat ik anderen ook even rustig kan helpen. misschien een leuke tip dus voor anderen :)
: Post je foto's als je de tijd hebt, zo kun je ook even de tijd nemen voor anderen.

en dus niet alleen op 1 iemand daarvoor :P is wel zo leuk :))

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:55

Ik probeer ook altijd gewoon iedereen te taxeren die na mij foto's heeft geplaatst. Dan is het minder snel dat je door maar 1 a 2 personen getaxeerd wordt.

Wat ik mij afvroeg is waar jullie bij jullie taxaties vanuit gaan. Is dat de fotoshoot zonder de foto's verstuurd te hebben. Dus de fotoshoot 'kaal'. Of gaan jullie uit van een x (hoeveel?) aantal bestanden die de fotograaf verstuurd &of reiskosten? :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 20:59

Ik ga ervan uit als ze 10/15 foto's meesturen op klein formaat, wellicht 1/2 foto's op groot formaat. Alles met logo ( en de 1/2 grote zonder ) Precies zoals ik het zelf doe alleen stuur ik 15/20 foto's. :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:14

Mijn taxaties vanaf pagina 52, het kan voorkomen dat je er 2x op staat als je meerdere keren wat geplaatst hebt.

Believe Mooie foto's, maar ik vind ze ietwat saai. De laatste Welsh vind ik niet mooi uitgesneden, de pony lijkt vanuit deze hoek erg overbouwd. De rijfoto springt er voor mij het meeste uit. €25,- voor de rijfoto.
Strasshorse Het eerste wat mij opvalt is de scheve horizon bij de eerste foto, daarnaast is de lucht ook extreem blauw (iets te). Bij de andere 2 foto's met het paard vind ik de kleuren vrij grauw/dof. De foto met de hoef en de hand vind ik prachtig! €25,-
louiisaa De foto's zijn nogal roze/rood, met een foto bewerken is niet mis, maar dit is teveel van het goede. Misschien kan je de andere kleuren weer wat naar voren laten komen of enkel de verzadiging veranderen? Als je een andere kleurlaag toevoegt zorg er dan voor dat deze niet meer dan 30/40% staat afhankelijk van de kleur. Soms is 5% al genoeg toevoeging. Een foto moet wel natuurlijk blijven. €10,- voor nu.
boomer123 Mooie kleuren, jammer dat het paard op de 2e foto zo in de schaduwen wegvalt.. Misschien kan je dit nog ophalen? De rijfoto is wat ruizig op mijn scherm. Qua portretfoto's kan je nog meer met de composities spelen denk ik. €20,-
annedrop De foto van het veulen, de rijfoto en die van de wielrenners springen er voor mij uit. Het springende veulen vind ik teveel bewerkt of de kleuren komen heel erg fel over. Ik denk dat je wel €30,- kan vragen mits ze in de stijl van de rijfoto vallen.
love__mandy Je mag wat meer met de composities van de paardenfoto's spelen, ze zijn nu nog vrij standaard. Ik had bij foto 1 wat meer borst willen zien. De foto van de 2 honden is niet helemaal scherp. Voor nu zou ik nog niets vragen en blijven oefenen met verschillende composities, bijna al je foto's zijn ingezoomd.
Strasshorse De foto van de Australian Shepherd doet echt onder voor de andere foto's, de kleuren zijn erg grauw. De andere foto's vind ik mooi, maar niet spannend genoeg. Misschien kan je de volgende keer meer met de omgeving werken? Probeer eens ergens achter te gaan zitten of doorheen te fotograferen (bosjes/bloemen). €25,-
Suuszels Jammer dat de hand van de eerste foto niet het paard aanraakt, ik vind het nu geen mooi beeld, omdat de hand er gewoon niet mooi op staat. In de zonsondergangfoto's had ik wat meer contrast willen zien, het paard en het meisje zijn vrij dof. Bij de foto met de twee meiden is het jammer dat het haar net in het gezicht waait. €30,-
Manou_xxx Heerlijke foto's, vooral die van de haflinger. Bij de galopperende Arabier en het zwarte paardje vind ik de lucht alleen te overheersend blauw. €35,-
Hes_Han Ik weet niet waarom, maar op de één of andere manier vind ik de eerste foto niet mooi. De tweede vind ik echt prachtig! Het vosje is een mooi shot, maar niet bijzonder. Voor meer foto's in de tweede stijl, dan zeg ik €40,-
DShots Niks op aan te merken, behalve dat het gebouw bij de eerste foto iets stoort. €40,-
anne_joy Foto één is niet goed scherp, ik weet ook niet of het de bedoeling was dat het baasje erop stond? Foto twee is al beter, maar in zijn geheel vrij bruinig. Foto 4 had ik graag wat meer van de hond gezien. €10,-
billionache Ik had zelf nog graag wat extra kleur erin gezien, maar verder nette foto's. €30,-
Anouska15 Leuke foto's, maar ze zijn vrij standaard. Probeer eens andere hoeken te pakken, maak het spannend en wees creatief. Daarnaast is de hond niet helemaal scherp. Vooral blijven oefenen!
S_en_Z Oh hoe lief die puppy <3 Hele mooie blackfoto's ook. De laatste pup had ik aan de rechterkant nog wat opgelicht bij zijn oog. €45,- voor de buitenfoto's €55,- voor de studiofoto's.
louiisaa Op de ZW foto stoort de achtergrond nogal, met name de fiets en de foto is wat scheef? Jammer dat bij de close-up van het hondje de oren er net af vallen, had dan voor nog dichterbij gekozen zodat dit niet opvalt. Bij de schimmel overheerst de witte achtergrond, misschien kan je wat blauw terughalen? Zorg ervoor dat er altijd wat achtergrond in je foto te zien is (bomen/zand oid). Ik zou hier geen geld voor vragen.
NaomixZanzi Ik vind je foto's heel erg wisselen van kwaliteit. Bij de ene denk ik "mooi" en bij sommige zie ik dit er weer helemaal niet in terug. Daarom €15,-
Terre Mooie foto's, maar vrij simpel. Het mag wat spannender. €20,-
TessJazz Jammer dat het meisje op foto 1 in de schaduw staat, op de andere foto's is het paard ook iets te rood. Ik zou nog geen geld vragen en blijven oefenen.
puppy1128 Mooie foto's, ik vind alleen de galopfoto met het meisje niet zo charmant en hij is niet helemaal scherp geloof ik. €30,-

Dames en heren ik ben best streng, voel je dus vooral niet aangevallen, want soms zeg ik de dingen wat onaardiger dan ik het bedoel. :o Ik zou graag aparte taxaties krijgen van mensen en honden/paarden (2 dus)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:20

Mensen: 30. De kleurbewerking trekt mij niet heel erg (vreet je daar niet aan op ik hou van heel helder en natuurlijk hihi) De foto met t meisje op de rug is hier heel geel op mn scherm.

Probeer zelf afentoe ook weleens te spelen met bewerkingen.. en ik eindig altijd chagrijnig omdat t niet naar mn zin is. Ben jaloers op Marit :P

Paarden en honden: 50. De eerste van het paard vind ik mooi en de hondenfotos vind k de kleuren prachtig. Enige wat k kan benoemen is dat ik t gebruiken van de gouden kant van n reflectiescherm eigk nooit mooi vind behalve op hafjes en palomino's. Maar ook dat, is weer een persoonlijke smaak!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:25

Thanks! Ja de kleuren zijn op mijn pc weer anders dan op mijn telefoon, dus ik weet nooit goed welke ik aan moet houden.. Ga altijd maar uit van mijn pc. Maar ik hou bij mensen van wat meer bewerking haha. Was overigens ook pas mijn eerste officiële aanraking met mensenfotografie.

Dankje nogmaals voor het compliment op de dierenfoto's!
Heb echter niet de gouden kant van het reflectiescherm gebruikt.. omdat dat idd niet mooi is. :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:31

Mmm dan vertekend t door de reflectie van de zon denk ik! ( qua kleur)

Doe je je scherm waar je op bewerkt wel kalibreren? Want ik durf te wedden dat ie op mijn pc nog geler zou zijn.

Mijn iphone wijkt uiteraard af van mn pc. Mijn fotos lijken op de telefoon valer dan ik ze op mn scherm zie. Maar als ik ze te printen stuur zijn ze naar mijn zin.

als k ze lichter bewerk vind ik t op de meeste pc's weer niet lekker wegkijken.

Blijft altijd lastig!

Voor de eerste keer mensen is t goed gelukt toch? Tis nog best lastig om ze charmant op de foto te krijgen. :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:32

Mijn iphone maakt alles idd ook geler/groener etc. Heb mijn scherm nog nooit gekalibreerd, maar laptop is pas 2 jaar oud. Is het makkelijk.. kalibreren? Ben bang dat zoiets altijd fout gaat. :+

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:40

Tessjazz: 15 euro. Kan net iets knallender en beter, maar goed begin zo!
Puppy: mooi, goed scherp en belicht. 30 euro? 35 ook hoor prima zo.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:40

Is hartstikke makkelijk, maar je hebt er wel een apparaatje voor nodig.

Ik heb bijv de Spyder 4 Pro. Kostte me toen 120 ofzo..

Je download de eerste keer t programma op je pc, installeert t.. je start t scherm.. je doet je instellingen aanpassen (mocht t Zover zijn dat je m aanschaft mag je altijd ff pben) en ook dat doe je in principe maar 1x Je gaat kalibreren, plaatst de spyder in t vakje die het programma aangeeft.. je drukt op verder en dan wacht je.

Uiteindelijk als je klaar bent opslaan en thats it.

En dan doe je minstens 1x per maand.

Het heeft niets met de leeftijd te maken. Het verloopt gewoon altijd wat. Ongeacht hoe oud iets is.

Daarom bestel ik mn fotos ook alleen bij bedrijven die hun printers ook kalibreren. (zodat t verschil tussen pc en print niet zo onwijs groot meer is)

Als k n goed heldere foto bij zon zelfprint ding laat printen kan k altijd wel huilen.

En dat heb ik niet alleen bij hema of kruidvat maar ook bij die fuji printers die weleens in fotozaken staan.

Bestel ze nu bij profotonet en ik ben superblij dat ik toen een x op hun bestaan gewezen ben. Ik verwijs iedereen er heen hahaha

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:41

Naoom: 40/50 euro. Mooi hoor! Erg mooi vastgelegd ook de hond enzo. Toppie

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:43

Ik heb hem net via windows zelf gekalibreerd en er was niets mis? Ik kijk zo nog even op de andere laptops hier in huis hoe de foto's er bij hun uit zien. Want ik vind 120 euro wel veel geld voor zoiets haha..
Mijn foto's print ik ook altijd bij profotonet. :)

Edit; op alle laptops hier zien de kleuren er goed uit, net zoals op mijn pc. Misschien is het een windows x apple thing? Dat de kleuren dan anders zijn?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:51

via windows kalibreren is volgens mij gewoon resetten naar fabrieksinstellingen en is niet écht kalibratie.

Maaaar!!! als je over je prints tevreden bent, das t belangrijkste toch??

Ja ach wellicht zie jij iets anders dan ik zie en is t gewoon smaak. Dat kan ook heel goed natuurlijk :P

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 22:52

Ik zal één van deze foto's wel even als test afdrukken op 10x15, dan kan ik kijken of die echt geel uitvalt of niet. Moet zeggen dat ik met paarden en honden niet zo extreem bewerk en dus dit nog niet tegen ben gekomen. En dat kan ook altijd nog haha :))

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:30

Even een dikke spam. Zit nu op mijn lappie, dan werkt internet tenminste mee. :')
Ik ben even tot pagina 52 gegaan. :)

Naom_
Wauw die eerste paarden- en de eerste hondenfoto! Ik denk dat ik 40 euro voor zou geven. :)
louiisaa
Ik zelf vind de konijnen foto het leukst, de rest vind ik minder. De foto's die je op pagina 52 heb gezet, vind ik ook wat minder, vooral de bewerking, maar dat is smaak. 15 euro
S_en_Z
Vind de foto's erg mooi! Tussen de 40 en 50 euro gok ik.
Anouska15
De kleuren vind ik een beetje appart bij de muis(?) en de hond, kan ook aan de lappie liggen hoor := 15 euro
billionache
De eerste vind ik hele mooie kleuren hebben! Ik gok rond de 30 euro.
anne_joy
Ik gok rond de 30 euro :)
DShots
Ik gok rond de 45 euro, vind ze erg mooi, de zwart witte foto <3

Hes_Han
De eerste foto, wauw! Die kleuren! De 2e foto vind ik ook prachtig! Bij de vos heb ik het idee dat er veel ruis zit? Rond de 25 euro
Manou_xxx
De 3e vind ik prachtig, maar de rest vind ik wat minder. Dat is natuurlijk smaak. rond de 40 euro.
Suuszels
Vind ze allemaal mooi, alleen de een na laatste wat minder. Rond de 30 euro.
Strasshorse
Ik denk rond de 20 euro.
Op pagina 52: De eerste en laatste vind ik het mooiste, de 3e foto lijkt mij mij overbelicht? (kan ook aan lappie liggen). Ook rond de 20 euro.
love__mandy
Hier ook, rond de 20 euro.
annedrop
Ik gok rond de 20 euro.
boomer123
Ik vind ze niet zo heel geweldig als ik eerlijk mag zijn, denk rond de 15 euro.
Believe
Ik gok rond de 25 euro.

--
En dat mensen 30 euro voor mijn foto's geven. :o Ik vraag te weinig :')

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:22

Haha het is een ratje. Nu die geupload is lijkt er inderdaad meer een oranje achtige kleur overheen te zitten. De lab heeft inderdaad lichte en donkere kleuren op zn hoofd. Maar ik zal even kijken hoe ik dat op de foto minder duidelijk aanwezig is. Bedankt voor je feedback!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:29

Mijn laptop klopt niet altijd met de kleuren.. Daarom dat ik zeg dat het door de lap kan komen. Ik bewerk daarom ook op de PC, daar komen de kleuren het meest overeen met de andere schermen (mobiel, school en andere mensen), want bij de laptop verschilt het ook nog is hoe je tegen het scherm kijkt e.d.
Moet dus ook op de PC vol virrussen gaan bewerken en uploaden.. En geloof me, dat is niet leuk.. This zo er dat ik geen malware ding kan instaleren, gelukkig gaat hij binnenkort gemaakt worden. Binnen 2 min frustratie, is niet leuk. Gelukkig is dit ook een tijdelijke oplossing voor de foto's :=

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:08

Ik hen het ook via de laptop gedaan. Heb geen vaste pc en klopt inderdaad als je het scherm iets kantelt is hij gelijk donkerder of lichter

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:37

@puppy1128 je vindt mn foto's wauw maar wel 25 euro? :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:43

Whuut, typfout :=
Die 3 zit ook naast de 2, en met zoveel getallen en grote bericht raak ik soms de overzicht even kwijt, ging ook mis bij het maken van het bericht.. Zoals je ziet heb ik 2 delen, ineens zat de helft van de 2e deel in de 1ste.. (kon ik weer gaan zoeken) _O-

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:20

haha overkomt mij ook wel eens :+