Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
F_Orumster schreef:Ik ken picture styles, maar die heb ik gewoon op standaard staan. Gebruik jij deze instellingen?
Yvette, ik was benieuwd naar of er meer mensen zijn die het ook weleens verlagen.
In mistige foto's komen soms details van bv bosjes juist iets meer terug als je het contrast verlaagd.
Maar landschap of portret vraagt natuurlijk ook om heel andere dingen.
essy87 schreef:Hoi allemaal! Een nieuw topic, wat goed!
Ik heb weer even een vraagje. Binnenkort heb ik een shoot met een aantal mensen. Het is binnen in een kroeg. Vrij donker dus. Overigens zijn er wel ramen en is het overdag, dus niet stikdonker. Waar moet ik zoal aan denken bij een dergelijke shoot? Ik ben nu voornemens om de canon zoomlens van 24-70 mm erop te zetten met een f waarde van 2.8. Denken jullie dat ik dan een erg hoge ISO waarde moet gebruiken en dus veel last zal hebben van ruis? En hebben jullie meer tips, ook met het oog op het schieten van goede portretten? Ik neem ook een flitser mee voor het geval dat.
First_Unique schreef:Hallo! Een kennis van mij belde me vanmiddag op en vroeg of ik een shoot kon doen bij hem thuis. Hij is boer en gaat zich bezig houden met varkens in natuurweides. Donderdag moeten de eerste biggen geboren worden en hij wilde graag een shoot met 2 biggen en 2 jonge dames. Hij wil graag het schattigheid-gehalte in de foto terugkrijgen. Hij wilde dit graag in huis doen, wit doek erachter. Echter lukken mijn foto's binnen nog niet goed, heb er veel ruis in zitten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling aangezien de foto op een spandoek in een stand op een beurs komen te hangen. Hij stelde voor om een bouwlamp te gebruiken maar dan krijg je natuurlijk heel veel schaduw en dat is niet echt mooi denk ik. Op internet kwam ik tegen dat je ook een witte paraplu voor de bouwlamp kon leggen zodat het licht minder hard aan komt. Kan iemand mij hier tips over geven hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hij wilde namelijk niet dat de meiden met deze temperaturen in jurkjes buiten zouden poseren want anders zouden ze dadelijk nog ziek worden en dat wil hij niet op zn geweten hebben(heel lief van hem overigens) . Nou ik hoop hier wat info en tips over te krijgen! Alvast bedankt.
AnneXxX schreef:Even wat vraagjes:
En voor paardenfotografie, meetmethode: meervlaks, deelmeting, spotmeting of centrum gemiddeld?
Volgens mij staat hier iets fout namelijk bij mij!
Misschien handig om te weten, ik heb een canon 550D + sigma 70-200 2.8
jin_neke schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar tips voor een fotoshoot in een binnenpiste met mijn Nikon D3000-toestel.
Heb er 2 lenzen bij, ook een Manfrotto statief.
Welke stand gebruiken jullie bij weinig licht en veel beweging?
Evt. voorbeelden van foto's?
Alvast bedankt!
Lente schreef:Hebben jullie nog tips, of een idee van een website of zoektermen voor Google?
AnneXxX schreef:Wat is de beste instelling voor je kwaliteit? raw+L of raw?