[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MerelBormans

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:24

Het is altijd wel een beetje een dilemma, hoe ver reageer je terug? Tot de laatste waarop je hebt gereageerd en dan zo'n enorme lap bijlees maken of alleen bijvoorbeeld de laatste vijf :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:26

Ik denk dat je dat gewoon zelf moet beslissen, de ene keer heb je meer tijd dan de andere keer. Ik reageer gewoon tussendoor op foto's die me aanspreken of waar ik een tipje voor heb. Ik heb dus geen enorme bijleespost. Maar dat betekend niet dat ik het niet waardeer, vind het juist super als je zover terug leest! +:)+

Maar is wel netjes als je in ieder geval op een aantal foto's reageert.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:27

Precies, ik ga nog even wat foto's van het schaatsen verwerken (want daar wordt vaak en door veel om gevraagd...) en dan als ik tijd over heb reageer ik hier nog even :). Lees wel altijd alles ;).

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:29

Als je geen tijd hebt kun je 2 pagina's pakken, dan heb je meestal zo'n 10 foto's, is toch ook prima :D

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:30

ik probeer hier en daar ook wel te reageren maar als ik op mn telefoon zit typt het heel vervelend.
dus wacht meestal tot ik weer achter de laptop zit

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:35

Doe ik ook :j Maar kan ook geen foto's posten via mobiel, dus dat lost het dan ook weer op :D

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:36

Oke, dus nu word oa ik als acosiaal beschouwd omdat ik wel twee foto`s plaats maar niet op individuele fotos reageer?
Ik houd dit topic bij omdat ik het interessant vind om foto`s van andere te bekijken, en er inspiratie mee opdoe.
9 van de 10 foto`s in dit topic zijn van dusdanig kwaliteit dat ik alleen maar kan zeggen, wauw. Nou bij deze dan :) Wat moet ik er meer over zeggen dan?
Maar als ik eens een post plaats waarbij ik niet wat paginas terug commenteer, vind ik dat dit moet kunnen hoor, geld ook voor andere.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:39

Norway_girl schreef:
Oke, dus nu word oa ik als acosiaal beschouwd omdat ik wel twee foto`s plaats maar niet op individuele fotos reageer?
Ik houd dit topic bij omdat ik het interessant vind om foto`s van andere te bekijken, en er inspiratie mee opdoe.
9 van de 10 foto`s in dit topic zijn van dusdanig kwaliteit dat ik alleen maar kan zeggen, wauw. Nou bij deze dan :) Wat moet ik er meer over zeggen dan?
Maar als ik eens een post plaats waarbij ik niet wat paginas terug commenteer, vind ik dat dit moet kunnen hoor, geld ook voor andere.

Nee!
Jij wordt absoluut niet als a-sociaal beschouwt. :) We hebben allemaal wel eens wat minder tijd om te reageren.
Het is wel handiger voor later als je ook is op andere foto's reageerd. Ik kan me voorstellen dat je nogal wordt overdonderd door alle foto's die worden geplaatst.

Maar je niet aangevallen voelen. Want zo is het niet bedoeld. :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:39

Er wordt toch niet gezegd dat je asociaal bent? Beetje kort door de bocht als ik eerlijk mag zijn.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:41

Fee_ schreef:
Ik denk dat je dat gewoon zelf moet beslissen, de ene keer heb je meer tijd dan de andere keer. Ik reageer gewoon tussendoor op foto's die me aanspreken of waar ik een tipje voor heb. Ik heb dus geen enorme bijleespost. Maar dat betekend niet dat ik het niet waardeer, vind het juist super als je zover terug leest! +:)+

Maar is wel netjes als je in ieder geval op een aantal foto's reageert.

Als ik deze zin lees vind ik mijn antwoord niet zo kort door de bocht fee ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:42

Norway_girl schreef:

1. niemand zegt dat jij asociaal bent en 2. "als ik eens een post plaats waarbij ik niet wat paginas terug commenteer" kan inderdaad prima, en dat is wat anders dan wel foto's plaatsen, maar zo goed als nooit commentaar (en als je het doet, op 1 a 2 foto's). Want dat vind ik inderdaad niet zo netjes :) even 2 pagina's (ofzo) teruglezen lijkt me niet zo'n grote moeite namelijk. :j
Vind dat dit topic handig is om iets te leren, en dat doe je niet door alleen foto's te plaatsen maar ook vragen te stellen en commentaar te geven. :)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-02-12 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:43

Ja, dat vind ik netjes.. Maar dat betekend niet dat je gelijk asociaal bent als je het niet doet.
Het word gewoon gewaardeerd, maar zo niet. Ook best. Ik begrijp best dat je niet altijd tijd hebt om een bijleespost te maken. :roll:

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:47

Ik doe het ook niet altijd, soms wel. Je kan toch ook af en toe op een losse foto reageren en een paar niet. Dat maakt toch allemaal niet uit!

Eens iets anders van mij; [FK] [FOTO] Travel The World

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:48

wat ik ervan begrepen heb is dit alleen een plaatjes kijk topic en dat je in de fotografie huiskamer topics en gewoon in FK kritiek en commentaar op je fotos kan krijgen :)
want wat is dan het nut van FK in het algemeen? dan kun je toch net zo goed hier je foto plaatsen?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:49

Ik heb dit topic destijds geopend met als doel om gewoon alleen foto's te plaatsen, om foto's van anderen te bekijken, wil je commentaar op je foto's? dan open je zelf een apart topic op [FK] met die foto. Iemand kwam toen met het idee om er commentaar op te geven, leuk initiatief! :j maar dat was uiteindelijk niet de bedoeling van dit topic en brachten de moderators ook in twijfel omdat dit hele topic in principe is waar [FK] zelf voor staat maar dan in 1 topic :P Ik had toen ook al gemeld dat het dus niet helemaal de bedoeling is om zo uitgebreid commentaar er op te geven op elke foto, hoewel het wel heel leuk en leerzaam is! :) maar bij deze het verhaal :+

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:50

Sorry jongens, het was absoluut niet mijn bedoeling in zo'n discussie op te zetten :o.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:51

eens met lisa :j

Norway_girl

LisaDijk schreef:
Ik heb dit topic destijds geopend met als doel om gewoon alleen foto's te plaatsen, om foto's van anderen te bekijken, wil je commentaar op je foto's? dan open je zelf een apart topic op [FK] met die foto. Iemand kwam toen met het idee om er commentaar op te geven, leuk initiatief! :j maar dat was uiteindelijk niet de bedoeling van dit topic en brachten de moderators ook in twijfel omdat dit hele topic in principe is waar [FK] zelf voor staat maar dan in 1 topic :P Ik had toen ook al gemeld dat het dus niet helemaal de bedoeling is om zo uitgebreid commentaar er op te geven op elke foto, hoewel het wel heel leuk en leerzaam is! :) maar bij deze het verhaal :+

Nou hehe, dat bedoel ik dus :)

Het feit dat Kgambler het zelf acosiaal vind om niets te posten, waneer ze zelf niet commenteerd, geeft voor mij het gevoel dat commentaar geven een beetje teveel een `verplichting` word. En dat was imo idd de bedoeling niet :)

Fenrir

Misschien dat FK meer is voor de foto's die je écht mooi vindt/trots op bent en waar je net wat extra commentaar op wilt en dat er hier vooral veel fotografen zitten die af en toe een foto of experimentje laten zien tussendoor? Een plaatjeskijktopic vind ik overigens nutteloos. Oh wat mooi en wauw is misschien leuk om te horen maar ik persoonlijk heb daar weinig aan en vind het ook niet veel toevoegen.

Maar goed, dat is mijn mening.

Edit: Norway_girl, je zou er op zijn minst iets van kunnen zeggen, commentaar hoeft niet altijd meteen tips en kritiek te zijn. "Je" moet je in deze zin niet persoonlijk opvatten trouwens, geen idee hoe jouw reacties zijn in het topic verder.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-02-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:52

Dan hebben we nog: [HK] Enthousiaste amateurs en (semi)professionele fotografen - D1 :)

en dat mooi en wauw is dan natuurlijk ook niet echt de bedoeling, ik had zelf de bedoeling met dit topic alleen foto's en geen commentaar :+
Ik kan uren naar foto's van anderen kijken en in je hoofd vorm je dan vaak kritiek waar jezelf dan weer van leert.
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 08-02-12 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:52

dan kun je je fotos laten zien in een van de huiskamer topics .. daar zijn die voor :j

edit: lisa was me voor :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:53

Huiskamertopics gaan me veel te snel, teveel offtopic geklets. Vond dit topic juist ideaal om iets van elkaar te leren, maar kennelijk heb ik het mis :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:53

LisaDijk schreef:

Lol.
En ik dacht dat dat wel moest.
I'm sorry 'bout that!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:54

Fiffill schreef:
Misschien dat FK meer is voor de foto's die je écht mooi vindt/trots op bent en waar je net wat extra commentaar op wilt en dat er hier vooral veel fotografen zitten die af en toe een foto of experimentje laten zien tussendoor? Een plaatjeskijktopic vind ik overigens nutteloos. Oh wat mooi en wauw is misschien leuk om te horen maar ik persoonlijk heb daar weinig aan en vind het ook niet veel toevoegen.

Maar goed, dat is mijn mening.

Dat zie ik toch ander fiffil, zoals ik eerder al aangaf, vind ik het zelf interessant om te zien waar andere mee bezig zijn. Mijn brein kan af en toe best een extra inspiratie boost gebruiken :j

Kgambler, dat geeft toch helemaal niet? ;) Discussies zijn gezond hoor :j (oke niet altijd :') )

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:54

Dan maken we een ander [HK] topic waar we gewoon zorgen dat er niet offtopic word gekletst :')