http://dixons.nl/artikel/7082506c1063/T ... vatting%29
Ik heb hier prettige ervaringen mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisette1987 schreef:ik heb 2 vraagjes voor jullie
op mijn lens staat ultrasonic macro 1.5m/4.9 ft, iemand die weet wat dit betekend?? ik kan het zelf niet in het boekje vinden wat bij de lens zat, maar gok dat het iets heeft met de minimale afstand dat je van een object moet hebben ofzo??
Lisette1987 schreef:Lisette1987 schreef:ik heb 2 vraagjes voor jullie
op mijn lens staat ultrasonic macro 1.5m/4.9 ft, iemand die weet wat dit betekend?? ik kan het zelf niet in het boekje vinden wat bij de lens zat, maar gok dat het iets heeft met de minimale afstand dat je van een object moet hebben ofzo??
niemand die dit weet??
Yasmine schreef:Diafragma en sluitertijd (en ISO) moet je telkens aanpassen aan de lichtomstandigheden en het effect dat je wilt bekomen (bewogen of scherpe foto, veel of weinig scherptediepte). En die helderheid heeft ook veel te maken met de apparatuur, als ik me niet vergis heeft Lifaya een vrij dure camera en portretlens en dat zie je natuurlijk terug in zo'n foto. Dus je moet niet verwachten dat je met een handcameraatje zo'n foto's kan maken, want een camera van 200 euro en een spiegelreflex body + lens van 1000 of 1500 euro zijn niet met elkaar te vergelijken.
NathalietjeB schreef:ik denk dat je beter in het lenzen topic de vraag kan stellen omdat t daar voornamelijk gaat over lenzen
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2
misschien een hele blonde vraag maar zouden lenzen van een oude spiegelreflex nikon ook op de nieuwe passen?? vast niet he? fitting zal nooit t zelfde zijn.
want me ma heeft echt 3 hele mooie lenzen nog van dr analoge spiegelreflex maar ik denk niet dat die lenzen op de nieuwe spiegelreflex van nikon past
Yasmine schreef:NathalietjeB, gaat het over lenzen van een analoge spiegelreflex of van een digitale spiegelreflex? Want ik heb hier ook 5 goede, analoge FD-lenzen van Canon liggen, maar daar heb ik helaas nog geen mogelijkheden voor gevonden om ze op mijn digitale Canon te zetten.
Nouks schreef:Wat een onzin, ik vind dit...:
http://www.kenrockwell.com/nikon/compatibility-lens.htm
....toch echt een heel wat ingewikkelder verhaal dan "EF past, FD niet".... Waarbij de EF-objectieven alles sinds 1987 betreft (genoeg keuze zou ik zeggen). Als er één merk is dat niet standaardiseert is het wel Nikon.
gonnyvdz schreef:en jaa ik kom ook nog even binnen vallen
heb zinds donderdag de nikon D5000 men de lens 18-200mm
maar nou ga ik morgen om te oefenen foto's maken op een streekwedstrijd
op welke stand moet ik hem zetten (liefste met uitleg)
alvast bedankt