Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Tweedehands kopen als beginnend fotograaf met een eerste spiegelreflexcamera zou ik alléén aanraden via een goede fotozaak en met een degelijke garantie. Als beginner zeker niet bij een particulier kopen, dan is het dubbel zo pijnlijk als je een slecht exemplaar treft!
__Nathalie__ schreef:nou ik ben inmiddels wat wijzer.
Ik denk dat het een 30D 40D of 50 D gaat worden.
De 50D zal denk ik net boven mijn budget eindigen.
Voor welke gaat jullie voorkeur 30 of 40?
Ik ga voornamelijk paarden fotograveren en portretten.
__Nathalie__ schreef:nou ik ben inmiddels wat wijzer.
Ik denk dat het een 30D 40D of 50 D gaat worden.
De 50D zal denk ik net boven mijn budget eindigen.
Voor welke gaat jullie voorkeur 30 of 40?
Ik ga voornamelijk paarden fotograveren en portretten.
lifaya schreef:als je foto's wil maken in zowel binnebak als buitenbak, raad ik je een F2.8 aan, de 50-150mm of de 70-200mm
lifaya schreef:besef wel dat een spiegelreflex camera alles behalve makkelijk is als je er niks van snapt. zelfs ik heb moeite gehad met de overstap van de canon 450d (ook sprflx) naar de 50d omdat die veel meer functies en instellingen heeft. Op automatisch krijg je (vind ik dan) alleen maar lelijke foot's
Arielle_ schreef:De 40D is een hele grote verbetering op de 30D, dus ik zou zeker voor de 40 gaan
lifaya schreef:Ik ben anders erg tevreden over mijn Sigma 50-150mm F2.8 hoor en misschien is de kwaliteit iets minder dan de canon, ik maak er nog steeds leuke en mooie platen mee
imd schreef:Hmm, da's best leuk dan! En weet jij wat nou het belangrijkste verschil is tussen de 70-200 en de 50-150, behalve het bereik dan